Gå til innhold

Veien til Medisinstudiumtråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er normalt for skoler å la deg ta opp til 4 programfag på vg3, men du trenger bare 3 for å få vitnemål. To fag må være fordypningsfag, mens utover det kan du bestemme selv om du vil starte på nytt programfag, eller ta fordypningsfag.

Endret av redsox
Lenke til kommentar

Det er normalt for skoler å la deg ta opp til 4 programfag på vg3, men du trenger bare 3 for å få vitnemål. To fag må være fordypningsfag, mens utover det kan du bestemme selv om du vil starte på nytt programfag, eller ta fordypningsfag.

Jepp, men han har altså skissert at han skal ta bare 2.

Lenke til kommentar

Jeg tok r1, 1fy, 1bi og 1kj i andreklasse.. Det er ikke så villt mye som folk skal ha det til, har helt greie karakterer (men akkurat ikke nok for å komme inn på medisinstudiet i Norge :( ), om man jobber lettere regelmessig.

 

Ville nok anbefalt å ta 2bi istedet for 2fy, som Herr Brun sier er nok 2fy mer givende, men det er et krevende fag i forhold til 2bi. 2Bi tok jeg kun fordi jeg måtte fylle ut fag, men ser nå at det selvfølgelig hadde vært morsommere med fysikk, men måtte ha jobbet MYE mer for å få en like god karakter som jeg får i biologi.

Lenke til kommentar

Jeg lurte egentlig på noe anngående medisinstudiet i utldandet: Hvilke muligheter har jeg for å utdanne meg som lege i utlandet, dersom jeg ikke oppfyller kravene for studiet i Norge? Og evnt. hvilke land jeg har mulighet til å studere i (med tanke på støtte fra lånekassen)

Lenke til kommentar

Jeg lurte egentlig på noe anngående medisinstudiet i utldandet: Hvilke muligheter har jeg for å utdanne meg som lege i utlandet, dersom jeg ikke oppfyller kravene for studiet i Norge? Og evnt. hvilke land jeg har mulighet til å studere i (med tanke på støtte fra lånekassen)

Nesten alle universitet i utlandet krever at man har minst en 4 på realfagene. Dvs. realfag er et krav (fysikk, matte og kjemi)

 

Skrapkassen dekker kost, losj og skolepenger på alle østblokk universitetene.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jeg lurte egentlig på noe anngående medisinstudiet i utldandet: Hvilke muligheter har jeg for å utdanne meg som lege i utlandet, dersom jeg ikke oppfyller kravene for studiet i Norge? Og evnt. hvilke land jeg har mulighet til å studere i (med tanke på støtte fra lånekassen)

Nesten alle universiteter i utlandet krever at man har minst en 4 på realfagene. Dvs. realfag er et krav (fysikk, matte og kjemi)

 

Skrapkassen dekker kost, losj og skolepenger på alle østblokk universitetene.

 

La oss si at jeg klarer å få 5 og 6 i de fleste fag, men fremdeles ikke kommer inn i Norge. Er det noen spesielle universiteter jeg kan studere i, eller er det bare å velge det som passer best? Og er det noen muligheter for meg å samle opp poeng for å komme inn i Norge? Nå tenker jeg på å ikke ta opp fag, men for eksempel å studere biologi eller kjemi ett år på universitetet - vil dette gi meg poeng for å komme inn?

Lenke til kommentar

La oss si at jeg klarer å få 5 og 6 i de fleste fag, men fremdeles ikke kommer inn i Norge. Er det noen spesielle universiteter jeg kan studere i, eller er det bare å velge det som passer best?

Det er opptil til hver enkelt universitetet. (Krav osv...)

 

Og er det noen muligheter for meg å samle opp poeng for å komme inn i Norge? Nå tenker jeg på å ikke ta opp fag, men for eksempel å studere biologi eller kjemi ett år på universitetet - vil dette gi meg poeng for å komme inn?

Spør herr Brun

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har spurt om dette før, men kan ikke finne svaret noe sted. Når jeg nå i mai/juni er ferdig med eksamen i de fagene jeg tar opp. Tar jeg "karakterene" til min gamle VGS for å få oppdatert vitnemålet?

 

Skulle jeg få lavere karakter på en eksmaen enn det jeg har fra før, kan jeg la være å føre den opp på vitnemålet?

Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen andre her som har søkt 1+5 Oslo-Ungarn med Bjørknes?

Jeg er veldig spent på hva snittet blir for å få plass der i år.....

Noen som vet når Bjørknes begynner å sende ut tilbud om studieplass?

Jeg søkte også der, samt mange andre steder. Jeg har hørt av en kamerat av en venn til fettern hans (altså, jeg har ikke noe konkrete kilder på det), men da hørte jeg at laveste snitt som kom inn i fjor visstnok skal ha vært på 4,1.

 

Skal på opptaksprøve til Semmelweis i starten av juni, så det er der jeg satser på å komme inn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...