Gå til innhold

Kan jeg kalle meg kristen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har ingen garanti for at jesus sa de tingene som står i NT. Dette er skrevet mange år etter han døde.

 

Du vil også se at mye av det som står i NT nå ikke stemmer overens med de gamle skriftene fra kirkemøte i konstantinopel, ting er blitt forandret på og oversatt feil.

Hva vet du om hvem som skrev ned hva når Jesus Kristus var i Jerusalem ?

 

Bibelen ble utgitt femti år før kirkemøte i Konstantinopel. Den lå på bordet under møtet.

 

At det i nyere tid er utgitt falske Bibler endrer ikke hva som står i førsteutgaven.

De aller fleste historikere er enige om innholdet i NT ble bestemt under kirkemøtet. De er også enige om at evangeliene er omskrivninger av de orginale. En mindre utbrett teori er at NT vi har nå var ferdig før kirkemøtet og ble valgt der som den riktige. Uansett så ble den jo ferdig flere hundre år etter jesus død

Så hvilken garanti har du for at den bibelen du bruker er det som orginalt ble skrevet ned i "førsteutgaven"?

omskrivninger ?

 

Den første Bibelen ble satt sammen av den katolske kirken på kirkemøtet i Nikea

år 325 e.Kr Den ble et par år senere utgitt av Eusebius Scriptorium (forlag), hvor

Keiser Konstantin bestilte 50 stykker. Dette er den katolske kirkes Bibel den dag

i dag, ingen ting er endret.

 

5cj2fd.jpg

Bibelens førsteutgave (en av de femti)

 

Enkelte eldre tekster som ble ordrett gjenngitt i Bibelens første utgave er også bevart i Vatikanets bibliotek. Som denne fra år 175 > http://www.earlham.edu/~seidti/iam/tc_pap75.html ingen ting er endret.

 

Det er først i nyere tid sekter har laget falske Bibler som støtter deres vranglære.

boken du viser likner en trykket bok

det hadde de ikke på 300 tallet

de hadde pergamentruller

kopiert for hånd

bløffer du?

Det er håndskrevne pergament sider innbundet i bok.

 

title-2Pe.jpg

Nærbilde av siden

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus Kristus ble virkelig korsfestet under Pontius Pilatus, RWS :yes:

en jesus ble nok korsfestet

at han sto opp igjen er derimot tvilsomt

Hvordan forklarer du den tomme grav ? Hvem rullet bort stenen ?

Hvorfor fant ikke Maria Magdalena og de andre kvinnene, Jesus Kristus i graven ?

 

22MaryMagdaleneAtTomb.jpg

siden dette var så viktig er bløff svært nærliggende

jeg tror jesus gikk i messiasfellen han trodde han var messias og døde for det

disiplene trodde det og derfor arrangerte de hele oppstandelsen

bibelen som vitne om seg selv er null verdt her

At disiplene ville finne på noe sånt, trodde også de jødene som fikk Ham drept.

 

NT > Neste dag, dagen etter forberedelsesdagen, gikk overprestene og fariseerne sammen til Pilatus og sa: «Herre, vi er kommet til å tenke på hva denne bedrageren sa da han ennå levde: 'Etter tre dager blir jeg reist opp.' Gi derfor ordre om at graven blir godt sikret til den tredje dagen, så ikke disiplene hans skal komme og stjele ham og si til folket at han er stått opp fra de døde. Da ville vi få et nytt bedrag, verre enn det første.» Pilatus svarte: «Her har dere vaktmannskap. Gå så og sørg for vakthold slik dere finner det best.» Da gikk de av sted og sikret graven, både med segl som de satte på steinen, og med vaktmannskap.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Nå kan ikke jeg biblene på rams, men her kan sikkert du hjelpe meg litt IHS. I bibelen så er det omtalt en annen som også trodde han var gud sønn. Og han kunne levitere/fly men når han møtte jesus så falt han om eller noe sånt iden duren. Kan du finne frem det verset hvis det stemmer?

Historien om Apostelen Peter og Simon Magus fall er ikke fra Bibelen

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Magus

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne høre litt om hvordan disse får høre om jesus?

Alle møter Jesus når de dør. (den siste dagen)

 

Hvorfor sa du ikke det med en gang:p Jeg var bare ute etter hva dere tenkte om den saken.

Men hvis alle møter jesus da ville vel alle tro på ham også? Det er jo ikke så vanskelig å tro på noe man ser?

 

 

Jeg tror jo ikke på jesus men hadde jeg møtt han når jeg døde så hadde jeg jo revurdert det synet

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har lyst til å tilhøre en religion. Jeg har lyst til å ha følelsen at noen er med meg.

Jeg har lyst til å tro, men jeg klarer ikke..

 

Forklarte det litt mer? Litt vanskelig å forklare og se :(

 

 

Følg lystene dine om du vil.

Følg realiteten du har skapt/funnet om du vil.

 

Hvis dette har noe med konfirmasjon og sånn og gjøre kan eg bare si at hvis du får mer penger fra besteforeldrene dine, konfirmer deg kristent, få pengene og meld deg ut straks etterpå.

 

Hviss du nå følger realiteten så kan eg fortelle deg at du har nok en del ateister som "er med deg" akkurat slik de kristne har gud/Gud med seg ;)

Lenke til kommentar

Om man ikke er født på ny er man en ikke kristen. For å bli født på ny må du tro på Han som Gud oppreiste fra de døde, og gjøre Han til Herre i ditt liv. Tenkte jeg bare ville legge ved dette. Uansett, så er det veldig enkelt. Det finnes en liten oppskrift her

"Ba du denne bønnen er du nå hva som kalles frelst (utfridd), og har fått evig liv"

 

Så enkelt er det ikke, PowerShot-x

Lenke til kommentar

Om man ikke er født på ny er man en ikke kristen. For å bli født på ny må du tro på Han som Gud oppreiste fra de døde, og gjøre Han til Herre i ditt liv. Tenkte jeg bare ville legge ved dette. Uansett, så er det veldig enkelt. Det finnes en liten oppskrift her

"Ba du denne bønnen er du nå hva som kalles frelst (utfridd), og har fått evig liv"

 

Så enkelt er det ikke, PowerShot-x

 

Det er faktisk veldig enkelt. Selv de enfoldige kan klare det. Jeg vil påstå det, sammen med mange andre som også har gjort det.

Lenke til kommentar

Om man ikke er født på ny er man en ikke kristen. For å bli født på ny må du tro på Han som Gud oppreiste fra de døde, og gjøre Han til Herre i ditt liv. Tenkte jeg bare ville legge ved dette. Uansett, så er det veldig enkelt. Det finnes en liten oppskrift her

"Ba du denne bønnen er du nå hva som kalles frelst (utfridd), og har fått evig liv"

 

Så enkelt er det ikke, PowerShot-x

 

Det er faktisk veldig enkelt. Selv de enfoldige kan klare det. Jeg vil påstå det, sammen med mange andre som også har gjort det.

Nei, så enkelt er det ikke å få evig liv, PowerShot-x

 

For å få et evig liv, må du ha felles kropp med Jesus Kristus.

 

Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Slik den levende Far har sendt meg, og jeg lever ved ham, slik skal også den som spiser meg, leve ved meg. Dette er det brød som er kommet ned fra himmelen, ikke det som fedrene spiste, de som døde. Den som spiser dette brødet, skal leve i all evighet.» Dette sa han da han underviste folket i synagogen i Kapernaum.

 

topte3.jpg

Synagogen i Kapernaum år 2010 e.Kr

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Å kjenne Jesus er det evige liv, og det begynner ved at man ber denne bønnen. Alle dem som tok imot Ham gav han rett til å bli Guds barn.

 

Du vet vel at vi kan ta noen ord ut av en sammenheng og gjøre det om til akkurat det man ønsker det skal høres ut som.

 

Du er jo full av forvirring og rot :thumbup:

De kristne tar i mot Jesus Kristus i den form Han gav seg selv til dem, som brød og vin. Slik kommer de i kontakt med Jesus Kristus og blir kjent med Ham.

 

Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere.

 

Det er din "oppskrift" som er forvirrende.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Å kjenne Jesus er det evige liv, og det begynner ved at man ber denne bønnen. Alle dem som tok imot Ham gav han rett til å bli Guds barn.

 

Du vet vel at vi kan ta noen ord ut av en sammenheng og gjøre det om til akkurat det man ønsker det skal høres ut som.

 

Du er jo full av forvirring og rot :thumbup:

De kristne tar i mot Jesus Kristus i den form Han gav seg selv til dem, som brød og vin. Slik kommer de i kontakt med Jesus Kristus og blir kjent med Ham.

 

Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere.

 

Det er din "oppskrift" som er forvirrende.

 

Er ikke vin(alcohol) fyfy i følge krisen tro?

Lenke til kommentar

Jeg mener at Xsandri ikke kan kalle seg fullt og helt kristen. En kristen tror ikke bare på jesus som guds sønn, men også på gud. Jesus er jo Gud i "menneskeform".

 

Å kjenne Jesus er det evige liv, og det begynner ved at man ber denne bønnen. Alle dem som tok imot Ham gav han rett til å bli Guds barn.

 

Du vet vel at vi kan ta noen ord ut av en sammenheng og gjøre det om til akkurat det man ønsker det skal høres ut som.

 

Du er jo full av forvirring og rot :thumbup:

De kristne tar i mot Jesus Kristus i den form Han gav seg selv til dem, som brød og vin. Slik kommer de i kontakt med Jesus Kristus og blir kjent med Ham.

 

Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere.

 

Det er din "oppskrift" som er forvirrende.

 

Er ikke vin(alcohol) fyfy i følge krisen tro?

 

 

Det er ikke akuratt fyfy, fordi jesus var han som gjorde vann til vin. I kirken under nattverd får man også vin, men den er uten alcohol da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du har ingen garanti for at jesus sa de tingene som står i NT. Dette er skrevet mange år etter han døde.

 

Du vil også se at mye av det som står i NT nå ikke stemmer overens med de gamle skriftene fra kirkemøte i konstantinopel, ting er blitt forandret på og oversatt feil.

Hva vet du om hvem som skrev ned hva når Jesus Kristus var i Jerusalem ?

 

Bibelen ble utgitt femti år før kirkemøte i Konstantinopel. Den lå på bordet under møtet.

 

At det i nyere tid er utgitt falske Bibler endrer ikke hva som står i førsteutgaven.

De aller fleste historikere er enige om innholdet i NT ble bestemt under kirkemøtet. De er også enige om at evangeliene er omskrivninger av de orginale. En mindre utbrett teori er at NT vi har nå var ferdig før kirkemøtet og ble valgt der som den riktige. Uansett så ble den jo ferdig flere hundre år etter jesus død

Så hvilken garanti har du for at den bibelen du bruker er det som orginalt ble skrevet ned i "førsteutgaven"?

omskrivninger ?

 

Den første Bibelen ble satt sammen av den katolske kirken på kirkemøtet i Nikea

år 325 e.Kr Den ble et par år senere utgitt av Eusebius Scriptorium (forlag), hvor

Keiser Konstantin bestilte 50 stykker. Dette er den katolske kirkes Bibel den dag

i dag, ingen ting er endret.

 

5cj2fd.jpg

Bibelens førsteutgave (en av de femti)

 

Enkelte eldre tekster som ble ordrett gjenngitt i Bibelens første utgave er også bevart i Vatikanets bibliotek. Som denne fra år 175 > http://www.earlham.edu/~seidti/iam/tc_pap75.html ingen ting er endret.

 

Det er først i nyere tid sekter har laget falske Bibler som støtter deres vranglære.

boken du viser likner en trykket bok

det hadde de ikke på 300 tallet

de hadde pergamentruller

kopiert for hånd

bløffer du?

Det er håndskrevne pergament sider innbundet i bok.

 

title-2Pe.jpg

Nærbilde av siden

 

 

Etter det Nikeanske møtet, så ble det blandet i sammen mye rot, bl.a var Bal og nikolaittene og kristne mixet sammen i en røre-. Sannheten ble skjult i dette nikeanske møtet de holdt den gangen. Bibelen var fra da av IKKE korrekt.

 

Feilen de gjorde var å legge politiske føringer, slik at sannheten ble overkjørt av Babylonske "toner", Les Bileams lære.

Sjøgen, den Romersk Katolske Kirke er på villfarelsens veier.

Da det Nikeanske møtet ble avholdt, da tok de til seg og tok del i nikolaittenes gjeringer. Babylonisme og sammensmelting av nikolaittene og kristne ble det vi i dag kjenner som moderkirken, sjøgen.

 

Ja, gå ut av henne Mitt folk, sier Herren. Hva er det Herren mener med det?

 

Jo, Han snakker om de som gjør som de tror. Han snakker om en stor organisasjon, organisasjoner. Hva galt gjør de?

De tar på seg et tradisjons slør og lurer folk på ville veier. Tar du del i dette går du fortapt, sier Bibelen og Guds Ord.

 

Hva er det de egentlig gjør feil?

 

Jo, de lager seg for det første egne dogmer, trosretninger som de SELV har laget, og følger det, men DE LYVER og sier at det er GUDS Ord. Tenk det.

Og når du som medlem i en slik organisasjon har fellesskap i en løgn, da er du fortapt, sier Bibelen. Derfor Herrens advarsel om Bileams lære, som heller tar til seg poltikk og lar seg styre av det i stedet for Guds Ord og Sannhet. Derfor heter det i Åp 2,14

 

14 Men noe har jeg imot deg: Du har hos deg noen som holder seg til Bileams lære, han som lærte Balak å sette en felle for Israels-folket, så de spiste avgudsoffer og drev hor. 15 Du har noen hos deg av samme slag, de som holder seg til nikolaittenes lære. 16 Vend om! Ellers kommer jeg snart til deg og vil kjempe mot dem med sverdet som går ut av min munn.

17 Den som har ører, hør hva Ånden sier til menighetene!

Den som seirer, vil jeg gi av den skjulte manna. Og jeg vil gi ham en hvit stein, og på steinen er det skrevet et nytt navn som ingen kjenner uten den som får det.

 

I 4. Mosebok 23.9 står det om dette å ikke være organisert. Moab var organisert, mens Israelittene ikke var det. For fra toppen av klippene ser jeg ham, og fra høydene skuer jeg ham; se folket som BOR FOR SEG SELV, som IKKE BLIR REGNET BLANT NASJONENE. Der er det. Gud som ser ned fra toppen av klippene, ikke i en eller annen dal og ser etter deres dårlige sider og fordømmer dem. Gud ser på dem på den måten Han ønsker å se dem - fra Kjærlighetens og nådens høyde. De bodde alene og de var IKKE organisert. Jødene. De hadde ikke noen konge, men de hadde en profet. Og profeten hadde Gud i seg ved Ånden; og Ordet kom til profeten, og Ordet gikk til folket. De tilhørte ikke FN. De tilhørte ikke Kirkenes Verdensråd, Babtistene, PV, AT eller noen annen gruppe. Det trengte de ikke, fordi de tilhørte Gud, jødene-. De hadde, så sier Herren i sin midte.

 

Der fins En sann Bibel som katolikkene ikke har fått kloa i, og det er King James av 1611.

 

Det norske kirkerom:

http://bmonline.no/html/bibelen.html

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Sjøgen, den Romersk Katolske Kirke er på villfarelsens veier.

 

Det norske kirkerom:

http://bmonline.no/html/bibelen.html

 

Vennligst

 

BmOnline

Det trossamfunet de første kristne gikk ut i fra er "Sjøgen" BmOnline

Heisann broder.

 

Jeg skal ikke si deg direkte imot, men jeg skal få lov til å korrigere deg.

 

Den første kristne Menigheten var IKKE i sjøgen. Hvorfor? Jo, fordi det var Jesus Kristus selv som satte den i stand. Derfor er det feil det du hevder. At noen har kalt seg kristne, beyr ikke at de er det. MANGE tusen gjør det. Men der var EKTE kristne som IKKE var av sjøgen, men av vår Herre, Mester, Frelser, Jesus Kristus. I Antiokia ble Disiplene for føste gang kalt Kristne i samfunn med Herren! Ap.gj 11,19 og 11,26

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...