Gå til innhold

Kan jeg kalle meg kristen?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Nei, i følge deg er du ikke kristen. Det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn som virkelig er troende kristne. Jeg tror på Guds Sønn.

 

Hvis du vil ha litt info om kristendom og hva det er så les mer:

 

http://bmonline.no/html/kristendom.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

He he... Du snakker til forumets aller mest fanatiske kristne... og så skal du lære ham hva kristendom er... *ler litt og rister på hodet*

 

Hva skjer med de som fornekter den hellige ånd egentlig?

 

 

Hallo!

 

Forumets mest fanatiske kristne???

 

Det spørs om du i det hele tatt har fått forståelsen av hva fanatisk betyr i denne sammenhengen? Og jeg svarte da på en streng hvor vedkommende slett ikke trodde, tvert om.

 

Så vennligst forklar deg..

 

 

De for fornekter Den Hellige Ånd, ja det gjorde Israel. Så du hvilken straff de fikk?

Eller leste du den straffen de fikk?

 

Vennligst

 

 

BmOnline

ps:

Ikke forumets mest religiøse, men tror i sitt hjerte.

Ja det er riktig, du svarte IHS, den mest fanatiske kristne vi har her på forumet. Han messer sine doktriner og kommer aldri til å høre hva andre mener eller tenker, for han tror fullt og fast på sine doktriner og jeg syntes det er godt at det ikke er flere som han for da hadde vi hatt den tredje verdens krigen over oss allerede.... Så det var ikke deg jeg sa fanatist til, så vet du det.

 

PS: Jeg fornekter det hellige spøkelse, gud og jødesønnen hans som ente opp på en staur. Hvor havner jeg hen når jeg dør tror du? Eller holdt ikke det, bør jeg si noe verre? Har nemlig lest et eller annet sted at je sikrer meg totalt intetgjørelse ved å si det og det er jo det jeg håper på! :) Evig liv pøh! Vil sikre meg evig død jeg...

Da er det noe som ikke stemmer?

 

Jeg svarte på trådstarter her, nemlig Xsandri. I hvert fall er det han som skriver det første innlegget her.

 

Så må jeg skuffe deg, jeg tror på Jesus Kristus som Guds Sønn.

 

Og jeg har gode grunner for det.

 

Hvis du hadde tatt deg bryderiet med å lese den linken jeg la ved.

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var vel det Hitler og en rekke andre trodde da de satte pistolen mot tiningen.

Men er det så enkelt å stikke av, RWS ? Er døden et sikkert kort ?

 

Hæ? Hitler? Pistol? Stikke av? Hva er det du prater om egentlig?

 

Blir man eller blir man ikke totalt utslettet hvis man spotter den hellige ånd?

Lenke til kommentar
Det var vel det Hitler og en rekke andre trodde da de satte pistolen mot tiningen.

Men er det så enkelt å stikke av, RWS ? Er døden et sikkert kort ?

 

Hæ? Hitler? Pistol? Stikke av? Hva er det du prater om egentlig?

 

Blir man eller blir man ikke totalt utslettet hvis man spotter den hellige ånd?

Om du kjenner til skriften, så sa Jesus, om dere spotter meg, skjer det dere intet, men hvis dere spotter den Hellige Ånd, så fins der ingen tilgivelse.

 

http://bmonline.no/html/hellige.html

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=209

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Evig liv pøh! Vil sikre meg evig død jeg...

Det var vel det Hitler og en rekke andre trodde da de satte pistolen mot tiningen.

Men er det så enkelt å stikke av, RWS ? Er døden et sikkert kort ?

 

Hæ? Hitler? Pistol? Stikke av? Hva er det du prater om egentlig?

 

Blir man eller blir man ikke totalt utslettet hvis man spotter den hellige ånd?

utslettet ? Er du sikker på at det er så enkelt å komme seg unna, RWS ?

Lenke til kommentar

Evig liv pøh! Vil sikre meg evig død jeg...

Det var vel det Hitler og en rekke andre trodde da de satte pistolen mot tiningen.

Men er det så enkelt å stikke av, RWS ? Er døden et sikkert kort ?

 

Hæ? Hitler? Pistol? Stikke av? Hva er det du prater om egentlig?

 

Blir man eller blir man ikke totalt utslettet hvis man spotter den hellige ånd?

utslettet ? Er du sikker på at det er så enkelt å komme seg unna, RWS ?

Nei IHS, jeg bare drar deg litt i benet... :)

 

Jeg er ateist husker du, så jeg tror ikke på din gud eller noen av de andre gudene og tror derfor heller ikke på noen evighet når vi dør, hverken på det ene eller det andre stedet. Så slapp av, du tar dette alt for alvorlig. :)

Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

Hva mener du? Når gjør man det?

 

Kan du svare på en litt mer seriøs og forståelig måte neste gang

Alle møter det nye mennesket, siden det nye mennesket er til stede i millioner av mennesker som lever på jorden i dag.

 

Jesus Kristus er det nye mennesket. Alle som er mot det nye mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

 

 

Nei det gjør jeg ikke. Når jeg spør deg om hvordan kan du ikke svare fordi. Må jeg spørre deg igjen?

 

Hvordan møter denne indianer gruppen det nye menneske? Har du så til de grader liten mulighet til å tenke litt selv at du bare må komme med en innøvd frase som ikke gir noe som helst mening?

 

Eller la oss si alle som bodde i amerika før det ble oppdaget. Hvordan får de muligheten til å tro på jesus? Og er det ikke litt merkelig at gud bare valgte å være gud for halve verden?

 

Vanskelig å gi et godt svar? Tenkte meg det.

Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

Hva mener du? Når gjør man det?

Kan du svare på en litt mer seriøs og forståelig måte neste gang

Alle møter det nye mennesket, siden det nye mennesket er til stede i millioner av mennesker som lever på jorden i dag.

 

Jesus Kristus er det nye mennesket. Alle som er mot det nye mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

Nei det gjør jeg ikke. Når jeg spør deg om hvordan kan du ikke svare fordi...

Du spurte ikke "om hvordan" du spurte "når gjør man det?"

 

Det sanne mennesket (Jesus Kristus) har spredt seg ut over hele verden, slik at all får anledning til å møte Ham.

 

I og med at alle fra fødselen av er mennesker og ikke villmenn (indianere), møter alle dette mennesket. Det er dette opprinelige mennesket som alle fra begynelsen av er, Jesus Kristus har kommet for å gjennreise i verden.

 

Den som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

Hva mener du? Når gjør man det?

Kan du svare på en litt mer seriøs og forståelig måte neste gang

Alle møter det nye mennesket, siden det nye mennesket er til stede i millioner av mennesker som lever på jorden i dag.

 

Jesus Kristus er det nye mennesket. Alle som er mot det nye mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

Nei det gjør jeg ikke. Når jeg spør deg om hvordan kan du ikke svare fordi...

Du spurte ikke "om hvordan" du spurte "når gjør man det?"

 

Det sanne mennesket (Jesus Kristus) har spredt seg ut over hele verden, slik at all får anledning til å møte Ham.

 

I og med at alle fra fødselen av er mennesker og ikke villmenn (indianere), møter alle dette mennesket. Det er dette opprinelige mennesket som alle fra begynelsen av er, Jesus Kristus har kommet for å gjennreise i verden.

 

Den som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

 

Igjen, NEI.

Først, så indianere er ikke mennesker men villmenn ok! og disse finnes ikke? Kan du forklare litt bedre hvordan disse menneskene som lever isolert fra resten av samfunnet møtter dette mennesket? Kan du forklare det på en måte slik at en som ikke er like inne i det som deg kan forstå det.

 

Og hvorfor velger du å svare delvis på bare et spørsmål og glatt overser de andre?

Grunnen til at jeg stiller disse spørsmålene er for å få deg til å reflekter litt over hvor dumt det er at de som ikke tror på jesus kommer til helvette. Jeg trodde budskapet i det NT handlet om nestekjærlighet og ikke dette her. Er du ikke ganske egoistisk om du som gud sier: Tror dere ikke på meg skal dere brenne i helvette for evig?

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar
Det sanne mennesket (Jesus Kristus) har spredt seg ut over hele verden, slik at all får anledning til å møte Ham.

Nei. Vi finner fremdeles mennesker som lever i stammer som aldri har fått høre om jesus. Hvor havner de da?

 

I og med at alle fra fødselen av er mennesker og ikke villmenn (indianere), møter alle dette mennesket. Det er dette opprinelige mennesket som alle fra begynelsen av er, Jesus Kristus har kommet for å gjennreise i verden.

Nei, hvis jesus kommer så kommer han primært for å avslutte verden. Og innføre himmelriket eller noe slikt.

Helt utrolig at du i det hele tatt gidder å tro på disse spinnville påstandene når bibelen lyver på dette punktet og har gjort det i snart to tusen år... :no:

 

Den som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv.

:) Og her kommer de sedvanlige trusslene.. Tro eller brenn i helvette liksom... :no: For det er døden du er redd for IHS og da tror du såklart at ALLE må være redde døden og derfor søker jesus som krykke, men jesus er ikke for alle skjønner du. En del mennesker har begynt å tenke litt selv og de syntes ikke at jesus og historien rundt gir dem noe som helst. Du skjønner ikke det, men slik er det. Å true oss blir både bortkastet og dumt, da det virker mot sin hensikt.

 

Jeg trenger ikke jesus mer enn jesus trenger meg! :)

 

(Den kristne guden, sønnen og den hellige ånden er ikke verdt min tilbedelse, men det er heller ingen av de andre menneskelagde gudene heller)

Lenke til kommentar
Nei, hvis jesus kommer så kommer han primært for å avslutte verden. Og innføre himmelriket eller noe slikt.

Helt utrolig at du i det hele tatt gidder å tro på disse spinnville påstandene når bibelen lyver på dette punktet og har gjort det i snart to tusen år... :no:

Denne prossesen startet for to tusen år siden, da kom himmelriket.

 

Les selv,

 

Jesus Kristus > Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da er jo Guds rike kommet til dere.

 

Jesus Kristus til disiplene > Gå og forkynn: 'Himmelriket er kommet nær!' Helbred syke, vekk opp døde, gjør spedalske rene og driv ut onde ånder!

 

Jesus Kristus > Guds rike er midt iblant dere.

 

Det hjelpe programmet Jesus Kristus satte i gang for to tusen år siden er det himmelriket Han snakket om. Alle som deltar i dette programmet er himmelrikets borgere. Jesus Kristus er den dag i dag dette rikets Konge. :yes:

 

blindman.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Du er Jehovas Vitne?

Tipper på katolsk jeg...

De er også fanatiske i troen på histiorien til en totalt fiktiv person og tror denne fiktive personen lever :no: De stopper ikke en eneste gang og tenker over hva de faktisk tror på, hvor sann den historien er eller noe slikt, men lever sine liv i tråd med noe som ikke bare KAN være en gedigen bløff og løgner, men faktisk ER bløff og løgner i det store og det hele. Så i så måte er jeg glad vi lever i dag, for da trenger jeg ikke å måtte si at jeg er en troende for å beholde livet, slik de aller fleste måtte før i tiden, den tiden du ble fryst ut og kjeppjaget hvis du ikke trodde på den "rette" gud....

 

Det er egentlig synd på sånne, for de går glipp av så mye fantastisk i sin låste tro på at de har rett. Det må jo være faktastisk vanskelig å være så låst i sitt syn at du ikke bare velger å ha et syn på livet, men skremsels propagandaen krever at du har kun et syn på livet og at det er riktig... Selv er jeg glad jeg kan ha flere syn på ting og ikke er truet til å inneha et syn som i det store og hele er fryktelig ignorant og bakvendt. Det er deilig å ha frihet til å velge og til å tenke selv......

 

 

 

Legg også merke til hans unnvikenhet ovenfor alt hen ikke kan svare på, og det er en del, eller på spørsmål som er litt utenfor doktrinene han tror på.

 

Jesus sa faktisk at han skulle returnere før de som sto der og hørte på "smakte døden" og de har jo vært døde i to tusen år snart uten at denne jesusen er kommet tilbake... Men slikt svarer ikke IHS på, for han vet ikke hva han skal svare, for ingen doktrine er utarbeidet til å svare på det. Enten juger bibelen ellers så jugde jesus, men i hans verden er bibelen ufeilbarig og dillemaene står i kø.... :no: Er glad jeg slipper å tro på dette jeg og jeg er glad de fleste mennesker er fornuftige nok til å la det være. For er det en ting som slår en når en ser bakover i de siste to tusen årene så er det at kistendommen ikke har fått til stort annet enn faanskap. Verden skal bli SÅÅÅÅ mye bedre bare alle tror lærte jeg på konfirmasjonen, men alle har jo trodd og ble det noe bedre av det? Nei, tvert i mot! Så er det en ting vi ikke skal ønske oss tilbake så er det religiøs tro, enten den kommer fra kristendommen eller islam. Ingen av de er noen gode kandidater eller oppskrifter for et godt liv med menneskeverdt, yttringsfrihet eller likestilling eller rettferd eller enkeltmenneskers rettigheter... Men slikt tenker ikke folk som IHS, de er så forelsket i jesusen sin at de ikke evner å se slike bagateller, alt de ser er den fiktive personen jesus eller muhammed, gud eller allah og det sier seg da nesten selv at disse systemene setter guder høyere enn mennesker og derfor ikke egner seg som noe rettesnor.....

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Jesus sa faktisk at han skulle returnere før de som sto der og hørte på "smakte døden" og de har jo vært døde i to tusen år snart uten at denne jesusen er kommet tilbake... Men slikt svarer ikke IHS på, for han vet ikke hva han skal svare, for ingen doktrine er utarbeidet til å svare på det. Enten juger bibelen ellers så jugde jesus

Han kom tilbake til de troende ganske omgående, RWS

 

NT > "han sto opp den tredje dagen som skriftene har sagt, og at han viste seg for Kefas og deretter for de tolv. Deretter viste han seg for mer enn fem hundre troende søsken på én gang. Av dem lever de fleste ennå, men noen er sovnet inn. Deretter viste han seg for Jakob, deretter for alle apostlene."

 

Han kommer til og viser seg for de troende den dag i dag.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvis du viser til bibelen kan det være greit å forklare hva dette betyr. Da må man også lese resten som står der og at dette er rettet mot Israel. Og da har jeg et spørsmål til deg. Har du gitt opp og kristne Israel? Antall kristne blir mindre og mindre både i Israel og andre steder på jorden (heldigvis). Så hvis du skal oppfylle det som står i Mat.10 må du reise til Israel og forkynne, snarest.

 

.....

Det hjelpe programmet Jesus Kristus satte i gang for to tusen år siden er det himmelriket Han snakket om. Alle som deltar i dette programmet er himmelrikets borgere. Jesus Kristus er den dag i dag dette rikets Konge. :yes:

......

Og her er det jo veldig greit at til mer opplyste vi blir, til mindre påvirker religionen det generelle samfunnet. Definisjonen er derfor at det som ble satt i gang for to tusen år siden blir mer og mer svekket. Det er humane verdier som tar over i samfunnet, og heldig vis for det......

Lenke til kommentar

mindre og mindre ? Sover du ? Det er i dag over to milliarder kristne i verden.

 

 

de tallene

hvis de baserer seg

på medlemmer i statskirker

er nok like korrupte som i norge

tipper 25 prosent av norges befolkning er kristne

troende

ikke papirkristne

da er vel kanskje tallene like

ellers i verden og

 

tallet mennesker i verden går opp

prosenten kristne går nok ned

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...