Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hvordan man publiserer delte mapper i AD? Jeg trur jeg har lagt de riktig inn i AD men får følgende feilmelding: configuration information could not be read from the domain controller, either cos the machine is unavailable or access is denied.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei ! Vi bruker script ved pålogging til hver enkelt bruker.. Og hvilken gruppe de tilhører avhenger av hvilke mapper og skrivere de får tildelt !

 

Mener du kan dele ut mapper via GroupPolicy, under Administrative Templates om jeg ikke tar feil :p Om det blir mer rett?

 

Her er oppgaven jeg har fått:

1. Lag tre delte mapper(navnet på mappene)

2. Publiser de delte mappene i AD

 

Hvordan dette skal gjøre er det jeg ikke helt får til :(

 

 

Takker alle for alle svarene :D

Lenke til kommentar

Har du prøvd å aktivert Shared Folders under Administrative Templates i Group Policy ?

Vet ikke om dette har noe å si, men virker jo logisk ! Er en Setting som heter : Allow shared folders to be published der..

 

Som sagt så bruker vi andre script for dette, så jeg er litt usikker :p

Endret av Lernes
Lenke til kommentar

Kanskje det går an for brukaren å søke i AD etter delte mapper? Har aldri prøvd dette so veit ikkje om ein slik funksjon eksisterer. Ikkje att eg nokonsinne har sett ein brukar gjere noko slikt (eller liknandes for den del).

Gjeldande regel for brukarar virker å vere "dersom det ikkje ligger på min datamaskin eksisterer det ikkje" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...