Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

Podolski kan spille spiss i nød. Walcott kan spille, Sanogo spiller spiss også har vi Sanchez. Med andre ord - vi har plenty med spillere som kan spille spiss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

 

Overhodet IKKE Ox.

 

Når det gjelder spiss. Ingen sier at vi ikke bør se etter en spiss til, men det er overhodet ikke viktigere enn å få den tryggheten på midten i en klasse-dm. Hjelper ikke med fem spillere som til nød kan spille DM om ingen av dem gjør det på en overbevisende måte...

 

Dessuten har vel Wenger hintet til at Sanchez skal/kan brukes up front, så han har nok en idè. Vi kan spille 4-4-2 også med Giroud og Sanchez foran Özil og Walcott.

Endret av MartinF
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I mine øyne trenger vi både en spiss og en DM for å kunne kjempe med de største. Ender vi opp med bare en av delene så kommer vi til å falle for kort til syvende og sist. Det kan vi forøvrig også gjøre om vi kjøper både en klassespiss og en klasse DM for den saks skyld, men det er der svakhetene i laget vårt ligger.

 

Er dog av samme oppfatning som MartinF at DM er den viktigste posisjonen vi kan forsterke. Hadde vi hatt Ramsey og Walcott tilgjengelig mesteparten av forrige sesong så ville vi trolig ha tatt ligaen på tross av midtbanen og spissplass, men i motsetning til Giroud så er både Arteta og Flamini på en dalende kurve. Samt at kjøpet av Sanchez + returen til Walcott vil føre til at Giroud hever nivået sitt + at vi kan rotere mer og holde han "sharpere".

 

Ellers er jeg også fast bestemt på at vi må ha inn en backup til på midtstopperplass. Det holder ikke med Mertesacker, Koscielny og Vermaelen (hvis han blir). Vi må ha minst 1 til.

Lenke til kommentar

 

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

Podolski kan spille spiss i nød. Walcott kan spille, Sanogo spiller spiss også har vi Sanchez. Med andre ord - vi har plenty med spillere som kan spille spiss.

 

 

Podolski? Ja for det har jo funket veldig bra før..lol.

 

 

 

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

 

Overhodet IKKE Ox.

 

Når det gjelder spiss. Ingen sier at vi ikke bør se etter en spiss til, men det er overhodet ikke viktigere enn å få den tryggheten på midten i en klasse-dm. Hjelper ikke med fem spillere som til nød kan spille DM om ingen av dem gjør det på en overbevisende måte...

 

Dessuten har vel Wenger hintet til at Sanchez skal/kan brukes up front, så han har nok en idè. Vi kan spille 4-4-2 også med Giroud og Sanchez foran Özil og Walcott.

 

 

Eh? Har du sett Ox arbeide defensivt? Han bekler DM-rollen veldig bra når Wenger brukte han der. Men dette vet du ikke fordi du ikke har fulgt med når Ox har spilt DM. Hadde du sett Ox som DM hadde du visst hva jeg pratet om.

 

Igjen, vi vet ikke hvilken formasjon Wenger blir å bruke til høsten og det kan forandre på alt. Hvis Giroud har en spiss sammen med seg på toppen så kan det funke, men Giroud alene der oppe er bare å glemme. Blir hvertfall ikke noe gull på oss neste sesong da, det kan jeg garantere.

 

 

Så må dere ikke glemme at vi alle er på samme side her. Jeg ønsker også å få ny keeper, midtstopper, DM og spiss. Men dere er for opphengt i DM-problemet vårt, et problem som er mindre enn spissproblemet vårt om vi skal spille samme formasjon som forrige sesong. Vi kommer ikke til å ha sjans enkelt og greit.

Lenke til kommentar

I mine øyne trenger vi både en spiss og en DM for å kunne kjempe med de største. Ender vi opp med bare en av delene så kommer vi til å falle for kort til syvende og sist. Det kan vi forøvrig også gjøre om vi kjøper både en klassespiss og en klasse DM for den saks skyld, men det er der svakhetene i laget vårt ligger.

 

Er dog av samme oppfatning som MartinF at DM er den viktigste posisjonen vi kan forsterke. Hadde vi hatt Ramsey og Walcott tilgjengelig mesteparten av forrige sesong så ville vi trolig ha tatt ligaen på tross av midtbanen og spissplass, men i motsetning til Giroud så er både Arteta og Flamini på en dalende kurve. Samt at kjøpet av Sanchez + returen til Walcott vil føre til at Giroud hever nivået sitt + at vi kan rotere mer og holde han "sharpere".

 

Ellers er jeg også fast bestemt på at vi må ha inn en backup til på midtstopperplass. Det holder ikke med Mertesacker, Koscielny og Vermaelen (hvis han blir). Vi må ha minst 1 til.

 

Som jeg skrev i min forrige post, så tror jeg Wenger kan være interessert i å spille mer en 4-4-2/4-2-4, det virker ganske logisk. Med Giroud som en hengende target man og Alexis som kan løpe i bakrom og gi forsvarerne trøbbel. Walcott vil i hovedsak holde seg ut til høyre, mens Mesut vil spille sentralt og ute til venstre. Vil få hjelpe på venstresiden av både Ramsey og en offensiv Gibbs.

 

Jeg har skrevet tidligere i sommer at jeg gjerne kunne tenkt meg en Balotelli, Cavani eller Benzema, men jeg tror det er rimelig usannsynlig at vi kommer til å handle enda en "30-millionersmann" når vi hentet Alexis der oppe. OG når det er tydelig at klubben selv har innsett problemet på midten. Da ser jeg heller at vi bruker pengene der, enn på en spiss.

 

Har vært endel snakk de siste dagene at Wenger kanskje vil konvertere Jenksinson til midtstopper etterhvert. Det er ikke helt urealistisk. Men håper selv at vi får inn en midtstopper til, uavhengig av om Verm forsvinner eller ikke.

Lenke til kommentar

Eh? Har du sett Ox arbeide defensivt? Han bekler DM-rollen veldig bra når Wenger brukte han der. Men dette vet du ikke fordi du ikke har fulgt med når Ox har spilt DM. Hadde du sett Ox som DM hadde du visst hva jeg pratet om.

Mot Chelsea borte spilte vi med Arteta-Chamberlain, begge lå dypt. Chambo spilte sin desidert dårligste kamp i Arsenal-trøya. Han er ikke en defensiv midtbanespiller på noen som helst måte. Han kan spille Ramsey-rollen om han har en skikkelig DM å spille sammen med, som tar mer defensivt ansvar. Det har vi ikke nå, som jeg har sagt mange ganger.

 

Men dere er for opphengt i DM-problemet vårt, et problem som er mindre enn spissproblemet vårt om vi skal spille samme formasjon som forrige sesong. Vi kommer ikke til å ha sjans enkelt og greit.

Igjen så mener du spissen er viktigere, det er helt beyond me. Gå tilbake til September-ish til desember i fjor, etter Özil kom, og Walcott fortsatt var med. Giroud spilte meget, meget bra. Når vi i tillegg får Alexis som en streng å spille på, så ser jeg det ikke viktigere å erstatte spissen, enn å erstatte Arteta og Flamini som er useless mot større lag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

Podolski kan spille spiss i nød. Walcott kan spille, Sanogo spiller spiss også har vi Sanchez. Med andre ord - vi har plenty med spillere som kan spille spiss.

 

 

Podolski? Ja for det har jo funket veldig bra før..lol.

 

 

 

Flamini er nesten ubrukelig, og ja, vi burde få byttet ut en av dem. Men fremdeles mener jeg spissrollen er nødt å bli utfylt. Som du nevner selv så kan ingen av de spille rollen DM på en overbevisende måte, men de KAN spille den posisjonen. Hvertfall Ox. Vi har ingen reservespiss. Sanogo er for ung og ikke utviklet og dermed får Giroud alt for mange kamper alene noe som resulterer i at vi ikke greier å putte mål.

 

Overhodet IKKE Ox.

 

Når det gjelder spiss. Ingen sier at vi ikke bør se etter en spiss til, men det er overhodet ikke viktigere enn å få den tryggheten på midten i en klasse-dm. Hjelper ikke med fem spillere som til nød kan spille DM om ingen av dem gjør det på en overbevisende måte...

 

Dessuten har vel Wenger hintet til at Sanchez skal/kan brukes up front, så han har nok en idè. Vi kan spille 4-4-2 også med Giroud og Sanchez foran Özil og Walcott.

 

 

Eh? Har du sett Ox arbeide defensivt? Han bekler DM-rollen veldig bra når Wenger brukte han der. Men dette vet du ikke fordi du ikke har fulgt med når Ox har spilt DM. Hadde du sett Ox som DM hadde du visst hva jeg pratet om.

 

Igjen, vi vet ikke hvilken formasjon Wenger blir å bruke til høsten og det kan forandre på alt. Hvis Giroud har en spiss sammen med seg på toppen så kan det funke, men Giroud alene der oppe er bare å glemme. Blir hvertfall ikke noe gull på oss neste sesong da, det kan jeg garantere.

 

 

Så må dere ikke glemme at vi alle er på samme side her. Jeg ønsker også å få ny keeper, midtstopper, DM og spiss. Men dere er for opphengt i DM-problemet vårt, et problem som er mindre enn spissproblemet vårt om vi skal spille samme formasjon som forrige sesong. Vi kommer ikke til å ha sjans enkelt og greit.

 

Jeg sier ikke at jeg vil at han skal spille der, men at han KAN spille der.

Lenke til kommentar

Du kan ikke kalle det som står på caughtoffisde for rykter. Det er bare 110% bullshit.

110% prosent bullshit? Må jo passe deg ypperlig da.

 

Selvfølgelig vet jeg at både Caughtoffside.com og Goal.com er bare en mye vrøl i 99.9% ut av tilfellene. Men dette er jo en tråd for rykter og sspekulasjoner. Har lest mange andre rykter tidligere som linker oss til begge av de to nevnte spillerene. Inne på forumet her også. Kall det bullshit, men det var relevant bullshit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke relevant bullshit, fordi Wenger har selv avkreftet at Balotelli kommer til Arsenal, så det er ikke vits i å diskutere det hypotetisk en gang. Når det i tillegg står på caughtoffside er det bare urelevant bullshit.

 

Vi kan gjerne lage en fantasi-tråd der alle som har lyst på Balotelli kan leke med tanken av han i Arsenal.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ifølge portugisiske O Jogo skal Arsenal ha fått et bud på 23,7 millioner pund avslått av Sporting Lisboa for klubbens talentfulle defensive midtbanespiller William Carvalho. Arsenal er ute etter en spiller med defensive fibre til å styrke midtbanen. Sami Khedira (Real Madrid) og Morgan Schneiderlin (Southampton) er andre aktuelle kandidater.

Lenke til kommentar

Ifølge portugisiske O Jogo skal Arsenal ha fått et bud på 23,7 millioner pund avslått av Sporting Lisboa for klubbens talentfulle defensive midtbanespiller William Carvalho. Arsenal er ute etter en spiller med defensive fibre til å styrke midtbanen. Sami Khedira (Real Madrid) og Morgan Schneiderlin (Southampton) er andre aktuelle kandidater.

Aldri i verden at han kommer til oss. Tror ikke klubben er villig til og betale utkjøpsklausulen hans.

Lenke til kommentar

William Carvalho ville vært en helvetes spennende signering. Hvorvidt man trenger å utløse klausulen for å få han er noe helt annet, men vi vet jo at Portugisiske lag ofte får veldig høye summer for spillerene sine. Nå er dog klausulen til Carvalho ikke sånn "monsterhøy", men rundt £35m er selvsagt veldig mye å betale. Og noe jeg ikke tror Wenger er villig til å strekke seg opp mot.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg litt at Stevan Jovetic er i City.. Sitter jo bare på benken og blir såvidt brukt siden de har Negredo, Aguero og Dzeko å velge mellom.. Hvis han absolutt skal benke så kan han heller komme til Arsenal som reservespiss. ^^

 

Herlig spiller! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...