Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Remy til Liverpool for 8,5 mill pund? Det er en skam at vi ikke har lagt inn bud på han. Jeg mener at vi ikke automatisk løser spissproblemet med å signere Sanchez. Hva om Sanchez blir skadet i sesongåpningen? Da er vi basicly fucked denne sesongen også. Vi vet heller ikke hvordan Walcott blir å prestere siden han har vært skadet og fort kan slå opp den skaden igjen. Han har jo ikke spilt siden januar og er antageligvis ganske rusten.

 

 

Blir faktisk skuffet om vi ikke får inn en ekstra spiss. Trenger ikke være dyr engang, men vi er nødt å ha backup. Giroud alene holder rett og slett ikke mål. Heller det fremfor en SDM-spiller faktisk.

 

Vi har halve budsjettet å handle for enda som er minst 50 mill pund. Blir ganske irritert om vi ikke får inn en ny spiss med de pengene.

Lenke til kommentar

Remy krever visst en helt drøy ukelønn. Uansett så er DM hundre ganger viktigere enn en ny spiss akkurat nå.

 

DM viktigere enn en spiss? Vi har flere som kan spille i den posisjonen til nød, det er noe helt annet med spissposisjonen. Det er der problemet vårt er størst noe vi så forrige sesong. Vi er sterk på midtbanen selv om Arteta er litt utgått på dato, men han får jobben gjort. Jeg ofrer heller en ny DM mot en ny spiss for å være ærlig. Jeg ville ikke tatt sjansen på å sitte i november med skade på Sanchez, mens Walcott har slått opp skaden sin og ingen backupløsning på spiss. Vi alle vet at Giroud ikke holder mål. Han er bare for dårlig på avslutninger og for treg. Vi må ha en annen type spiller der oppe med hurtighet og som er mer klinisk.

 

Jeg ser likevel poenget deres med at vi trenger en DM, men spiss er viktigere i mine øyne. Forhåpentligvis får vi begge deler..

Lenke til kommentar

Det var ikke spissplassen som tapte gullet for oss i fjor. Det var den totale mangelen på en ok DM.

 

Haha.. Hvor mange kamper så du egentlig? For jeg så hver eneste kamp Arsenal spilte fra sesongstart til sesongslutt. Giroud var kanskje god nok i starten men etterhvert ble han direkte trasig å se på. Han spilte nesten hver match. Hadde vi hatt en skikkelig klinisk avslutter kunne vi scoret flere mål og kanskje vunnet enda flere kamper forrige sesong Jeg trenger vel ikke minne deg på kampen hvor Giroud misset på 3 sjanser på under 10 sekund? Øzil av alle måtte plukke opp en retur og putte målet Giroud ikke greide å score. Jeg legger ikke hovedskylden på vår defensive midtbane, men mangelen på en ordentlig spiss.

Lenke til kommentar

Giroud scorte flest mål i klubben, og spilte 51 kamper. Fikk aldri hvile og løper utrolig mye i løpet av en kamp. Jeg er enig i at han i noen kamper ikke var effektiv nok, men det å gi Giroud skylden for at vi ikke gjorde det bedre viser total mangel på fotballforståelse.

 

Defensiv midtbane derimot. Totalt fraværende i de store kampene. De kampene som kan gi deg ligatittelen. Du må gjerne se bortekampene mot Chelsea, Everton, Liverpool og City igjen. Kommer du fortsatt til konklusjonen at vi har god nok defensiv midtbane?

 

EDIT: Og btw, Liverpool hadde lett det beste spissparet i fjor, scorte vel over 50 mål de to i mellom. Endte ikke med ligagull det heller.

Endret av MartinF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Giroud scorte flest mål i klubben, og spilte 51 kamper. Fikk aldri hvile og løper utrolig mye i løpet av en kamp. Jeg er enig i at han i noen kamper ikke var effektiv nok, men det å gi Giroud skylden for at vi ikke gjorde det bedre viser total mangel på fotballforståelse.

 

Defensiv midtbane derimot. Totalt fraværende i de store kampene. De kampene som kan gi deg ligatittelen. Du må fjerne se bortekampene mot Chelsea, Everton, Liverpool og City igjen. Kommer du fortsatt til konklusjonen at vi har god nok defensiv midtbane?

 

Greit nok at laget kollapset i de store kampene, men dette er kun få kamper sammenlignet med alle kampene Giroud ikke holdt mål. Dessverre så tror dere at bare pga. at vi ble slaktet av de andre storlagene, så er det automatisk den defensive midtbanen og stopperne sin feil, men vår offensive del har like mye skyld. Det finnes nok garantert store tall på hvor mange sjanser vi misbrukte i forrige sesong..

Lenke til kommentar

Det gir jo ingen mening... Selv om Giroud hadde vært mer effektiv, så hadde vi fortsatt blitt brutalt voldtatt i de kampene jeg nevnte fordi vi ikke var trygg nok bakover når midtbanen var totalt fraværende, og det er overhodet ikke Giroud sin feil. Arteta og Flamini holder ikke mål mot de større lagene, og hverken Ramsey, Wilshere, Mozart eller Chamberlain kan spille den posisjonen på en overbevisende måte (Alle kan tildels spille Ramsey-rollen).

 

Vi trenger en skikkelig leder på midten, en Mascherano-type, en Vieira-type. En leder og en spiller som er trygg bakover. Det har vi ikke nå, og det er mye viktigere enn å hente en spiss til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...