Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Tøv. Fått tre spillere inn, fått bedre dybde enn vi har hatt på en god stund. Benken ser bedre ut enn i fjor. Trenger nok en back til og ja, Keita.

 

Kjøpene så langt har vært akkurat det vi trenger. En sulten spiss. Venstreback for å kjempe / avlaste Milner og en hurtig ving.

 

 

Lang tid igjen enda, får vi inn en def. Midtbanespiller og back er vi godt i gang.

?? Tøv? Hvis vinduet hadde endt nå hadde det vært for dårlig, det er det jeg sier. Ikke at kjøpene så langt er dårlige, men totalt sett vil ikke dette være godt nok før vi får et godt kjøp på midtbanen. Og siden Klopp er så sta, er du tilfreds med Klavan som backup? Det som vil skje om man ikke henter en stopper også... Ingenting har blitt gjort med hovedproblemet foruten Robertson.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at det er en stund igjen av vinduet da. Kunne vært enig om det var slutten av august nå, men er strengt tatt ikke det, så lite vits i å skape problemer som ikke eksisterer enda. Klopp har manet til tålmodighet denne sommeren. Har troa på at vi får inn flere fra topplista vår.

 

Nettopp, ErlendRU.

 

Guttaboys, det er en fordel å lese det opprinnelige innlegget jeg svarte på!!!

 

Jeg svarer på det at en hadde sagt seg passe fornøyd med at ståa er slik som nå ved vinduets slutt, og det er jeg helt uenig i! Det skal ikke være slik at vi skal feire at Coutinho blir etter at han nettopp har skrevet en kontrakt, og at det liksom skal rettferdiggjøre at man ikke styrker lagets soleklare svakheter!

 

Jeg er fullt klar over at det er lenge igjen enda, og jeg har på ingen måte tro på at kjøpene som har blitt gjort er det eneste som vil ha skjedd. Det ville vært galskap nå når man etter all sannsynlighet skal til CL igjen.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Takk gud for at Klopp er smart nok til å ikke ta Sakho inn på laget igjen og for at Markovic må finne seg en annen klubb. Må få vekk Moreno også.

 

Hva er så smart med å ta fjorsesongens beste stopper ut av laget, så bruke Klavan, Lucas og andre dårligere stoppere som har ført til poengtap? Ellers er det andre spillerene alt for dårlige for Liverpool så ser ikke helt hvorfor du drar frem dem.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde Sakho blitt tatt inn i varmen igjen hadde jeg vært fornøyd med vinduet. Viss ikke er det elendig til nå.

 

Hvorfor mener du det?

Fordi da hadde vi vært godt rustet bakover, nå er vi ikke det. Matip og Sakho sammen så hadde vi hatt et av de beste parene i PL, sånn ståa er nå er vi ikke i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde Sakho blitt tatt inn i varmen igjen hadde jeg vært fornøyd med vinduet. Viss ikke er det elendig til nå.

 

Hvorfor mener du det?

Fordi da hadde vi vært godt rustet bakover, nå er vi ikke det. Matip og Sakho sammen så hadde vi hatt et av de beste parene i PL, sånn ståa er nå er vi ikke i nærheten.
Mente mest siste setningen. hvorfor mener du det har vært et elendig vindu så langt?
Lenke til kommentar

 

Takk gud for at Klopp er smart nok til å ikke ta Sakho inn på laget igjen og for at Markovic må finne seg en annen klubb. Må få vekk Moreno også.

Hva er så smart med å ta fjorsesongens beste stopper ut av laget, så bruke Klavan, Lucas og andre dårligere stoppere som har ført til poengtap? Ellers er det andre spillerene alt for dårlige for Liverpool så ser ikke helt hvorfor du drar frem dem.

 

Liverpool bør satse mer på Matip, Gomez, Sakho. Der har vi både fremtiden og de beste. Lovren er klønete som du sier og har gitt bort mange mål. Klavan er ikke god nok.

 

Da kan man like gjerne ta sjansen på å utvikle Gomez som er et megatalent i midtforsvaret og den type spiller som muligens kan fylle Liverpool sin midtstopperplass i over ett tiår. Stor og sterk, teknisk god, spillende midtforsvar som virker å ha ro i hodet og god til å gjøre jobben bakover også. Han kan også spille både venstre og høyreback. Blir skuffet om ikke Gomez spiller en hel del kamper denne sesongen.

 

Matip er nok per nå Liverpool sin beste stopper, foran Sakho. Sakho har også hatt en tendens til å gjøre noen brølere til tider, men er generelt solid. Hvilken type spiller trenger han ved siden av seg? Er det noen han gjør større brølere med enn andre? Jeg tror Sakho-Gomez kunne vært et bra stopperpar. Lovren er grei rotasjon.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mente mest siste setningen. hvorfor mener du det har vært et elendig vindu så langt?

Det var vel rimelig bred enighet om at Liverpool trengte en keeper, venstreback, midstopper, sentralmidtbane og spiss. De fleste burde være klassespillere.

 

Andrew Robertson er et bra nok kjøp det. Salah er et bra kjøp som åpner for uendelige rotasjoner på AM plassene.

 

Betyr kjøpet av Robertson at Liverpool ikke trenger en midtbanespiller? De kan rett og slett bruke Milner? Betyr det at Liverpool beholder Sakho slik at de ikke trenger å hente en midtstopper? Betyr det at Sturridge virkelig kan forventes å være en klassespiss?

 

En keepersom er så stiv i ryggen at han ikke kan bøye seg til sidene for å stoppe ballen bør ikke være en førstekeeper. Nok en sesong med en elendig keeper. Det er vel bred enighet om at Mignolet ikke er god nok til å spille for et Europeisk topplag eller en tittelkandidat i Premier League. For slike klubber spiller keepere som Courtois, De Gea osv. Riktignok er ikke keeperne på Man City eller Arsenal helt på topp for tiden, men de vil nok lete etter en toppkeeper. Men Både Bravo, Hart, Cech, og Ospina er bedre keepere enn Mignolet. Selv om jeg ikke er storfan av Cech og Bravo.

 

Ser man på stallen til Liverpool har klubben faktisk bra dekning på alle plassene (utenom keeper og defensiv midtbane).

 

Vestreback:

Robertson, Gomez, Moreno

Høyreback:

Clyne, Arnold, Gomez

Midtstopper:

Matip, Sakho, Gomez, Lovren

 

Defensiv midtbane:

Emre Can

Sentral midtbane:

Henderson, Wijnaldum, Milner, Emre Can, Grujic, Llana, Coutinho

Venstre midtbane:

Moreno

Høyre midtbane:

Milner

 

Venstre ving:

Coutinho, Origi, Mane

Høyre ving:

Mane, Salah, Sturridge

Offensiv sentral midtbane:

Firmino, Llana, Mane, Coutinho

 

Spiss:

Sturridge, Origi, Ings, Firmino

Lenke til kommentar

 

Mente mest siste setningen. hvorfor mener du det har vært et elendig vindu så langt?

Betyr kjøpet av Robertson at Liverpool ikke trenger en midtbanespiller? De kan rett og slett bruke Milner? Betyr det at Liverpool beholder Sakho slik at de ikke trenger å hente en midtstopper? Betyr det at Sturridge virkelig kan forventes å være en klassespiss?

 

 

 

Spiss:

Sturridge, Origi, Ings, Firmino

1.Kommer nok en midtbanespiller ila vinduet, jobbes med det. Milner blir nok mest brukt på VB.

 

2. Nei.

 

3. Firmino går inn som hovedspiss.

 

4. Du glemte Solanke.

 

5. Mignolet blir keeper, og slik han spilte i store deler i fjor så er det greit. Reddet Liverpool flere poeng enn han tapte oss. Blitt bedre og sikrere i feltet også, samt bedre andrekeeper i Ward. Er nok ikke en verdenkeeper, men blir nok ikke prioritert keeperplassen denne sesongen

Lenke til kommentar

1.Kommer nok en midtbanespiller ila vinduet, jobbes med det. Milner blir nok mest brukt på VB.

 

2. Nei.

 

3. Firmino går inn som hovedspiss.

 

4. Du glemte Solanke.

 

5. Mignolet blir keeper, og slik han spilte i store deler i fjor så er det greit. Reddet Liverpool flere poeng enn han tapte oss. Blitt bedre og sikrere i feltet også, samt bedre andrekeeper i Ward. Er nok ikke en verdenkeeper, men blir nok ikke prioritert keeperplassen denne sesongen

Poenget mitt er at Liverpool ikke MÅ ha en midtbanespiller. Alle posisjoner på laget er bra dekket. Ja, det hadde vært en kjempefordel med en defensiv midtbanespiller som også kan spille sentral midtbane, f.eks Keita.

 

Jeg glemte ikke Solanke, jeg utelukket han fra laget, fordi ha nok ikke er moden for førstelaget. Akkurat som jeg utelukket Klavan fordi Klavan ikke er god nok. Samme gjorde jeg med Flanaghan og Markovich. Ben Woodburn blir spennende å se om kan spille noen kamper.

 

Jeg er uenig i at Firmino er spiss og at han er førstespiss.

 

Listen av spillerne har jeg listet i rekkefølgen jeg mener er naturlige preferanser. Det er mine meninger ja.

 

Hvis Liverpool ikke får hentet spillerne de ønsker, synes jeg de skal bruke energien og pengene på å hente en keeper som er verdensklasse, eller en svært lovende keeper som sannsynligvis vil bli verdensklasse i fremtiden (f.eks Donnarumma). Et topplag må ha en keeper de kan stole på, ikke bare en som har "reddet laget flere ganger enn han har ødelagt for laget".

Lenke til kommentar

Du er uenig i at Firmino er spiss? Tror Klopp er uenig med deg i så fall. Tar lett Firmino foran de tre andre, kanskje forutenom Sturridge i sitt livs form (som er noen år siden nå).

 

Mtp at Firmino har fått draktnr. 9, tror jeg du må ta til takke med at han blir hovedspissen denne sesongen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...