Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Henderson har vært en åpenbaring, og stort sett veldig god, selv om han var ganske svak i en periode før Arsenal-kampen (på Anfield).

 

Jeg mener allikevel at vi kan satse på bedre i alle posisjoner på midtbanen. Poenget er egentlig bare at vi skal ikke forsterke med mer stallfyll (Aspas, Alberto), men forsøke å hente inn spillere som er bedre enn de vi allerede har. Mascherano, Alonso og Gerrard var alle bedre enn de vi har nå. Tror dere Barcelona og Real Madrid hadde kjøpt Lucas og Henderson? Men ja, uansett viktigst å forsterke f.eks backplassene først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mascherano var bedre enn det Lucas noen gang har vært. Synd han ble solgt. Skulle ønske han kunne komme tilbake til Liverpool, og spille slik han gjorde i glanstida, sammen med Gerrard og Alonso.

Lucas kom inn i laget og fikk spilletid over lengre perioder etter at Mascherano ble solgt til Barca. Han har vært bra til tider han og, spesielt i en lang periode før han ble skadet mot Chelsea for et par sesonger siden. Men Lucas er ikke i samme klasse som Mascherano var.

 

Håper Liverpool får inn en skikkelig midtbanespiller eller to (en defensiv og en offensiv) til sommeren, og en back eller to.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig enig med deg OKM. Lucas er ikke god nok for en tittelutfordrer / kvartfinale i CL. Dog flott å ha som rotasjon. Henderson går selvsagt ikke inn på Barca/Real, men vi kan telle max 5-6 spillere i PL som går inn i de ellverne. Vi kan prise oss lykkelig for at vi har en av de.

 

Henderson er ung (23), engelsk landslagspiller (tropp) og begynner å bli en av våre mer rutinerte spillere (~100 kamper). Han er en spiller som vil bli mer en god nok som duracellkaninen i 4-3-3 systemet vårt. Vi sikter vel ikke blant topp 3 europatoppen? Men heller fast CL og kanskje en utfordrer til PL om 2-3 sesonger.

 

Gjentar mitt synspunkt om at vi må styrke maaange posisjoner før Henderson byttes ut.

 

Med 4 kjøp i sommer vil jeg ha;

 

1- Høyre back (eks M.Richards)

2- Venstre back (eks A.Moreno)

3- Defensiv midt (eks M'Vila)

4- Offensiv spiller bekle 2/3 posisjoner (eks Konoplyanka/Ben Arfa/Tom Ince)

Tilbake fra lån; Borini, Suso, Ilori, Wisdom, Reina, Assaidi = god nok tropp til å kjempe i liga, cup'er og CL.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

LFC tropp 14/15 (med kjøpene over)

 

GK: Mignolet - Reina

 

HB: M.Richards - A.Wisdom - Flanno

VB: J.Enrique - Moreno - Flanno

 

MS: Agger - Skrtel

MS: Sakho - Ilori - Toure

 

DM: M.Vila - Lucas

SM: Gerrard - Allen

SM: Henderson - Coutinho - Alberto

 

Ving: Suarez - Assaidi - Suso

Ving: Konoplyanka - Sterling

Spiss: Sturridge - Borini

 

*selvsagt urealistisk, men liker dyben i troppen og kvaliteten i de 12-14 beste.

Lenke til kommentar

Når jeg såg kampen mellom Arsenal og Bayern München igår kveld, ble eg mer og mer imponert over Toni Kroos. Strødde om seg med offensive pasninger, gikk på gode løp, scoret et flott mål, og var den drivende krafta i midtbanen.

Det hadde vært noe å hatt som en offensiv og kreativ midtbanespiller i Liverpool!!

 

Syns å huske eg leste i starten av denne mnd at han hadde takket nei til ny kontrakt hos Bayern, og at bl.a ManU var ute med følere for han.

Men så lenge de ikke kommer til CL neste år, men kanskje Liverpool gjør det, så bør vel det hvertfall tale til Liverpools fordel.

Lenke til kommentar

Veldig lite trolig meen;

 

"Everton-manager Martinez vil forsøke å hente Joe Allen til Everton. 23-åringen har ikke klart å tilrive seg en fast plass på Liverpool, og har bare startet syv kamper denne sesongen. Allen fikk sin Swansea-debut som tenåring av nettopp Martinez. -Sunday Mirror"

 

Hvis dette er reelt og vi kunne fått til en bytte+cash med Everton, hva slags spiller kunne vi tenkt oss i retur? Ryktet er 90% bullshit, men bare for å leke med tanken.

Lenke til kommentar

Hvis dette er reelt og vi kunne fått til en bytte+cash med Everton, hva slags spiller kunne vi tenkt oss i retur? Ryktet er 90% bullshit, men bare for å leke med tanken.

 

Hva får deg til å tro at dere kunne fått til et bytte+cash for Allen? Eller eventuelt Allen+Cash for en av Evertons spillere? Slike byttehandler skjer uhyre sjeldent. Og hvilken spiller ville vært sviker nok til å gå fra Everton til Liverpool uansett? ;) Hadde bare skjedd på FM.

Lenke til kommentar

 

Hvis dette er reelt og vi kunne fått til en bytte+cash med Everton, hva slags spiller kunne vi tenkt oss i retur? Ryktet er 90% bullshit, men bare for å leke med tanken.

 

Hva får deg til å tro at dere kunne fått til et bytte+cash for Allen? Eller eventuelt Allen+Cash for en av Evertons spillere? Slike byttehandler skjer uhyre sjeldent. Og hvilken spiller ville vært sviker nok til å gå fra Everton til Liverpool uansett? ;) Hadde bare skjedd på FM.

Les hva jeg skriver, tror 0% på disse ryktene

 

Men hvis dette stemmer, så tror jeg ikke Everton har +16M å bruke på Allen, ergo er en byttehandel reel. Dessuten så handler Everton / Pool ganske mye med hverandre i forhold til andre rivaliserende klubber.

Lenke til kommentar

Er ikke klubbene eller spillerne som ''hater'' hverandre, det er supporterne. Flere evertoniens har spilt for Liverpool(Jaimie,Fowler,Owen) og vica versa.
Er heller ikke uhørt at spillere skifter fra Everton\Liverpool til Liverpool\Everton.

 

Nick Barmby, Abel Xavier,Alan Harper og Peter Beardsley får å nevne de mest kjente.

Det går derimot VELDIG lenge mellom overgangene. :p

De fleste managerene liker å hente inn gamle disipler som har gjort det bra under dem så kan godt tro på et ønske fra Martinez om å hente Allen.

 

Av spillere jeg ønsker fra Everton så er det lett å si Barkley, Coleman og Baines. Men det skjer nok garantert ikke. Kunne dog tenkt meg Mirallas eller Naismith

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

 

 

Hvis dette er reelt og vi kunne fått til en bytte+cash med Everton, hva slags spiller kunne vi tenkt oss i retur? Ryktet er 90% bullshit, men bare for å leke med tanken.

 

Hva får deg til å tro at dere kunne fått til et bytte+cash for Allen? Eller eventuelt Allen+Cash for en av Evertons spillere? Slike byttehandler skjer uhyre sjeldent. Og hvilken spiller ville vært sviker nok til å gå fra Everton til Liverpool uansett? ;) Hadde bare skjedd på FM.

Les hva jeg skriver, tror 0% på disse ryktene

Hmmmm... Når eg leser det du skriver tolker eg det slik at du tror 10% på det.....

Lenke til kommentar

Veldig lite trolig meen;

 

"Everton-manager Martinez vil forsøke å hente Joe Allen til Everton. 23-åringen har ikke klart å tilrive seg en fast plass på Liverpool, og har bare startet syv kamper denne sesongen. Allen fikk sin Swansea-debut som tenåring av nettopp Martinez. -Sunday Mirror"

 

Hvis dette er reelt og vi kunne fått til en bytte+cash med Everton, hva slags spiller kunne vi tenkt oss i retur? Ryktet er 90% bullshit, men bare for å leke med tanken.

Liverpool gir Everton Allen og 20m£ og vi får Barkley

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...