Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jakobk skrev (3 minutter siden):

Noen som vet noe om han? Jeg har aldri hørt om ham før?

Angivelig en dynamisk angrepsspiller som kan spille både høyre og venstreving. Linket til Lyon for ikke så lenge siden, da var det en Partizan supporter på Reddit som mente at han ville passet PL bedre om jeg ikke husker feil. Noen mener at han minner litt om Hazard men tar alltid slike bemerkninger med en klype salt ?

Digger forøvrig denne typen signeringer, hentet jo også Marc Jurado fra Barcelona for ikke så lenge siden. 

Lenke til kommentar

Stevanovic? Kan ikke si jeg husker han fra kampene våre mot Partizan, men har sett navnet blitt nevnt her og der som et megatalent. Vet null om han. Blir vel kanskje et kjøp i samme gate som Mejbri var i fjor sommer. Noe som kan vise seg gull verdt i fremtiden, men som er vanskelig å si noe om nå.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Stevanovic? Kan ikke si jeg husker han fra kampene våre mot Partizan, men har sett navnet blitt nevnt her og der som et megatalent. Vet null om han. Blir vel kanskje et kjøp i samme gate som Mejbri var i fjor sommer. Noe som kan vise seg gull verdt i fremtiden, men som er vanskelig å si noe om nå.

Dyrere enn Mejbri, prisen ligger angivelig på 12M €. Forskjellen på de to er jo at Stevanovic spiller på seniornivå (og har prestert bra), Mejbri forlot Monaco uten å gjøre et eneste innhopp for A-laget. 

 

Lenke til kommentar

Tipper null signeringer i sommer på grunn av 'mangel på verdi i markedet'. 

Ledelsen i UTD er sannsynligvis fornøyd med CL-plass, og har null ambisjoner om å konkurrere om titler. Laget har jo prestert bra i det siste, så hvorfor forsterke? Tar 4-plassen lett neste år, UTD DNA ?

Antar at de 90 millioner pundene UTD fikk av Adidas/PL når de kvalifiserte seg til CL gikk rett i lomma på Glazer-familien. Dividends vøtt.

 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (32 minutter siden):

Om dette stemmer, så syns jeg det er litt små-råttent ovenfor Sancho også, som etter ryktene gjerne vil til United og som faktisk har takket for seg ovenfor spillere og ansatte? Mulig det er bare jeg som tenker sånn kanskje ?

Nei hvis det er sånn, er jeg enig og tenker det samme også.

Lenke til kommentar

Tror de sikter til Sancho.

Tviler sterkt på at United (eller noen andre klubber) vil bruke mye penger på en enkeltspiller i år ved å betale up front, så hvis det over stemmer tror jeg ikke det blir noe av Sancho. 

Da må i såfall Glazers pumpe inn penger, noe som er helt urealistisk både fordi de er Glazers men også fordi de merker pandemien på kontoen i alle sine virksomheter. United har allerede tapt rundt 140-150 millioner pund siden februar. Det er nok også usannsynlig med noen større summer inn på spillersalg nå (ref Lukaku forrige sommer), eller at klubben ønsker å finansiere det på andre måter.

Sancho + ekstra signeringer vil fort bli opp i 150-170 millioner pund, ganske urealistisk nå. Da er det faktisk bedre å forsterke i flere posisjoner og vente med en stjernesignering offensivt til neste sommer.

Og Brooks? Ja takk, han liker jeg godt. Vil være en solid og spennende oppgradering fra Pereira.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ja. Om man ser hva de andre lagene har brukt av penger er det veldig konservativt sammenlignet med tidligere sesonger. Og med god grunn: En halv sesong uten billettinntekter, og kanskje en ny full sesong helt uten billettinntekter, i tillegg til risikoen om tapte TV-inntekter om den avblåses underveis. (Vi vet at covid-19 sprer seg lettere innendørs, så smitten vil øke fremover i takt med at vi er mer inne om høsten/vinteren). 

Bruk av penger hittil:

Spoiler

Liverpool
IN : Konstantinos Tsimikas - 13 M
OUT : Dejan Lovren - 12 M | Adam Lallana - Free | Nathaniel Clyne - Free
NET SPEND SO FAR : +1 M

Manchester City
IN : Nathan Ake - 45M | Ferran Torres 23M | Yan Couto 6M | Issa Kaboré 4.5 M
OUT : Leroy Sane - 60M | David Silva - Free
NET SPEND SO FAR : +18.5 M

Manchester United
IN : NONE
OUT : Alexis Sanchez - Free | Tahith Chong - Loan
NET SPEND SO FAR : 0

Chelsea
IN : Timo Werner 53M | Hakim Ziyech 40M
OUT : Alvaro Morata 56M (Money received this year for sale last year) | Mario Pasalic 15M | Nathan 3M
NET SPEND SO FAR : +19M

Arsenal
IN: Pablo Marí 8M (Loan made permanent) | Cedric Soares - Free (Loan made permanent)
| Willian - Free
OUT: Konstantinos Mavropanos (Loan)
NET SPEND SO FAR : +8M

Tottenham Hotspur
IN : Giovani Lo Celso (Loan made permanent) 32M (Payment for this year) | Pierre-Emile Höjbjerg 16.6M
OUT: Kyle Walker-Peters 13.3M | Jan Vertonghen - Free | Oliver Skipp - Loan
NET SPEND SO FAR : +35.3M

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
blured skrev (2 minutter siden):

Ja. Om man ser hva de andre lagene har brukt av penger er det veldig konservativt sammenlignet med tidligere sesonger. Og med god grunn: En halv sesong uten billettinntekter, og kanskje en ny full sesong helt uten billettinntekter, i tillegg til risikoen om tapte TV-inntekter om den avblåses underveis. (Vi vet at covid-19 sprer seg lettere innendørs, så smitten vil øke fremover i takt med at vi er mer inne om høsten/vinteren). 

Bruk av penger hittil:

  Skjul innhold

Liverpool
IN : Konstantinos Tsimikas - 13 M
OUT : Dejan Lovren - 12 M | Adam Lallana - Free | Nathaniel Clyne - Free
NET SPEND SO FAR : +1 M

Manchester City
IN : Nathan Ake - 45M | Ferran Torres 23M | Yan Couto 6M | Issa Kaboré 4.5 M
OUT : Leroy Sane - 60M | David Silva - Free
NET SPEND SO FAR : +18.5 M

Manchester United
IN : NONE
OUT : Alexis Sanchez - Free | Tahith Chong - Loan
NET SPEND SO FAR : 0

Chelsea
IN : Timo Werner 53M | Hakim Ziyech 40M
OUT : Alvaro Morata 56M (Money received this year for sale last year) | Mario Pasalic 15M | Nathan 3M
NET SPEND SO FAR : +19M

Arsenal
IN: Pablo Marí 8M (Loan made permanent) | Cedric Soares - Free (Loan made permanent)
| Willian - Free
OUT: Konstantinos Mavropanos (Loan)
NET SPEND SO FAR : +8M

Tottenham Hotspur
IN : Giovani Lo Celso (Loan made permanent) 32M (Payment for this year) | Pierre-Emile Höjbjerg 16.6M
OUT: Kyle Walker-Peters 13.3M | Jan Vertonghen - Free | Oliver Skipp - Loan
NET SPEND SO FAR : +35.3M

 

Tottenham har vel kjøpt Bergwjin og? Eller har de en rar betalingsordning på det eller regner du kun de som signerte etter avslutningen? I så fall signerte vel faktisk Lo Celso i vinter. Luke Amos har forøvrig blitt solgt, Parrot har gått på lån og Vorm er frigitt. 

Lenke til kommentar

Ikke jeg som har skrevet det i spoilere, var bare det jeg fant av oversikt når googlet. Så mulig ikke helt korrekt og/eller oppdatert, du har garantert bedre oversikt over Spurs. Men poenget står uansett: Pengebruken hittil har vært konservativ sammenlignet med det vi har sett de siste årene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...