Gå til innhold

Hva syns Dere om Bærums-Sosser?


Anbefalte innlegg

Bryr meg ikke, det er helt greit at foreldrene tjener en del over gjennomsnittet. Samtidig er det godt å vite at en stor del er idioter som aldri vil oppnå noe i livet. jeg lever under:

"Anything worth having doesn't come easy, and what does come easy isn't worth having"

så jeg bryr meg ikke om klærne dems eller lignende, jeg skal heller treffe dem igjen om 30 år for å se hvordan de klarer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i Bærum selv, og må si at jeg misliker den typiske "Bærumsossejenta" på det groveste. Hun er oversminka, egosentrisk, dum (som regel) og bortskjemt.

 

Heldigvis er befolkningen ganske så delt her i Bærum også. Mange av oss er ydmyke, og er ikke opptatt av å vifte med lommeboka hele tiden. Men jeg har inntrykk av at det er veldig mange fordommer mot oss andre steder i landet. Forståelig nok, egentlig..

Lenke til kommentar

Mange av mine beste venner er rikere enn meg. :)

 

Men jeg får en liten irritasjon i bakhodet når jeg møter ekte klyser, uavhengig av om de er fra Bærum eller Mosjøen (no pun intended).

 

Har opplevd ekte stereotype bærumsklyser som har klart å være så irriterende at de har fått hjelp til å forlate utestedet, og jeg har venner fra Bærum som er så usnobbete at de like gjerne kunne vært blitzere.

 

Generaliseringer har ofte et grunnlag, men de tar like ofte feil som de har rett..

 

:)

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg liker dem serlig godt, men om jeg ser dem gjør jeg ikke noe av den grun.

Om dem ellers, oppfører seg greit så er det ikke verdens undergang med den kles stilen, men den er stygg.

 

Men arogante kan dem være, em kommentar fra en youtube krangel jeg hadde med en fyr:

Flemmmings, det faktumet at du er fra sør norge og jeg er fra en bygd vest for oslo (vet ikke om du har hørt om den men den heter hvertfall bærum) det forbanner deg fra å bruket ordet taper. Stikk å sug litt pikk over og ut niggsvin.

Lenke til kommentar

Et snedig fenomen.

 

Dette sossestempelet Bærum har fått, er jo noe relativt nytt. Mitt inntrykk er at "verstingene" i så måte i all hovedsak er tilflytta strebere.

 

Kjenner et par familier i området, de bor i det som nå er strøk med "millionvillaer", men har egentlig arvet, og vokst opp der, gjennom flere generasjoner. Ikke noe fancy, helt vanlige folk med vanlige jobber, jordnære og fornuftige med plastplanter fra Europris og 10 år gamle Toyotaer. Det er det de egentlige Bærumsfolka er.

 

At enkelte velger å flytte på grunn av stempelet som at oppstått pga enkelte ekstremiteter, finner jeg ikke det minste rart.

Ser det stadig på veiene i østlandsområdet, 35+ damer i Cayenner og X5-er som tror de eier hele verden. Skrekkelige greier.

 

Men poenget mitt var vel at det er mye hyggelige folk i Bærum ;)

 

Ferinand Nicolay Ferner-Fredriksen er forøvrig en morsom type :)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Et snedig fenomen.

 

Dette sossestempelet Bærum har fått, er jo noe relativt nytt. Mitt inntrykk er at "verstingene" i så måte i all hovedsak er tilflytta strebere.

 

Kjenner et par familier i området, de bor i det som nå er strøk med "millionvillaer", men har egentlig arvet, og vokst opp der, gjennom flere generasjoner. Ikke noe fancy, helt vanlige folk med vanlige jobber, jordnære og fornuftige med plastplanter fra Europris og 10 år gamle Toyotaer. Det er det de egentlige Bærumsfolka er.

 

At enkelte velger å flytte på grunn av stempelet som at oppstått pga enkelte ekstremiteter, finner jeg ikke det minste rart.

Ser det stadig på veiene i østlandsområdet, 35+ damer i Cayenner og X5-er som tror de eier hele verden. Skrekkelige greier.

 

Men poenget mitt var vel at det er mye hyggelige folk i Bærum ;)

 

Ferinand Nicolay Ferner-Fredriksen er forøvrig en morsom type :)

 

Denne posten illustrerer tematikken bra syntes jeg. Har selv vokst opp i Holmenkollen og har fått erfare fordommene som eksisterer mot folk fra bærum/asker/holmenkollen. Min erfaring er at de som snakker mest om penger og oppfører seg mest klysete er enten:

 

1. Tilflyttet eller bor i nærheten.

2. Gjennomsnittelig rike, men har kanskje rause foreldre eller en bra betalt jobb de jobber raua av seg på.

 

Dessuten er det hele en illusjon skapt av media. Jeg husker fortsatt en gang jeg og en veninne ble intervjuet på majorstua om hva vi syntes om at folk syns barn fra vestkantet var bortskjemte. Venninen min fikk streng beskjed om å gjøre seg ekstra til og jeg fikk beskjed om å late som jeg ikke viste noe om resten av Norge.

 

Har også fått noen ganske syke kommentarer i militæret. Hva folk tror er jo regelrett absurd.

 

-" Faren din er lege ja, tjener han over 5 mill eller?"

-" Du er fra holmenkollen, blir du hentet i limmo da eller?"

-"Hvor mange bøtlere har du?"

 

Det hele er rett og slett en del av ungdomstiden som man kaster av seg etterhvert. Når man kommer ut i studielivet så ser man ikke forskjell på hvor folk kommer fra. Det lover jeg dere.

Lenke til kommentar
folk kan kle seg som de vil, bruke så mye penger de vil så lenge de ikke går rundt og skryter av det og er skikkelig overlegne, og tror at de eier hele verden. sånn folk spyr jeg av..

 

Folk kan kle seg som de vil ja, men jeg synes overpynta gutter med enorme mengder hårvoks, brunkrem, pannebånd, og muligens også "guttesminke" (nysnakk av verste sort) ser ut som en gjeng med kjerringer og generelt er til å bli kvalm av.

 

Det overrasker meg ikke om disse samme guttene/mennene er blant de som visstnok ifølge avisoppslag (aftenposten en tid tilbake om jeg husker rett) nå også begynner å møte opp i skjønnhetssalonger. :sick:

 

Når det kommer til jentene/damene er mine meninger nokså sammenfallende med Goldshotens sine før i tråden, dog er dette etter min mening en mer generell trend, noe som deler av den overnevnte oppførselen til det mannlige kjønn også i mindre grad er.

 

Jeg er forøvrig Ullerngutt og må desverre si at det er mye liknende her også, noe som i og for seg er lite overraskende med tanke på den korte geografiske avstanden.

Lenke til kommentar
folk kan kle seg som de vil, bruke så mye penger de vil så lenge de ikke går rundt og skryter av det og er skikkelig overlegne, og tror at de eier hele verden. sånn folk spyr jeg av..

 

Folk kan kle seg som de vil ja, men jeg synes overpynta gutter med enorme mengder hårvoks, brunkrem, pannebånd, og muligens også "guttesminke" (nysnakk av verste sort) ser ut som en gjeng med kjerringer og generelt er til å bli kvalm av.

 

Det overrasker meg ikke om disse samme guttene/mennene er blant de som visstnok ifølge avisoppslag (aftenposten en tid tilbake om jeg husker rett) nå også begynner å møte opp i skjønnhetssalonger. :sick:

 

Når det kommer til jentene/damene er mine meninger nokså sammenfallende med Goldshotens sine før i tråden, dog er dette etter min mening en mer generell trend, noe som deler av den overnevnte oppførselen til det mannlige kjønn også i mindre grad er.

 

Jeg er forøvrig Ullerngutt og må desverre si at det er mye liknende her også, noe som i og for seg er lite overraskende med tanke på den korte geografiske avstanden.

 

Slike gutter du beskriver EKSISTERER ikke. Har som sagt vokst opp der og har aldri sett noen så ekstreme, med mindre det foreligger et sykt unntak.

Lenke til kommentar
Har fått ekstremt mange kommentarer etter meg når folk spør hvor jeg er fra at jeg for det meste har begynt å si Oslo (er opprinelig fra Bærum).

 

Det virker som folk i klassen min har et sterkt markeringsbehov.

 

Kan nevne at jeg går på Eikeli Vgs :)

 

Hyggelig og høre at du går på Eikeli da :) hvilket trinn?

Lenke til kommentar
Et snedig fenomen.

 

Dette sossestempelet Bærum har fått, er jo noe relativt nytt. Mitt inntrykk er at "verstingene" i så måte i all hovedsak er tilflytta strebere.

 

Det er meget enkelt å se forskjell på dem som er "litt" rike og dem som virkelig har penger. De som er "litt" rike MÅ bare vise at de har penger. Dem som derimot virkelig har penger trenger ikke å vise noe og oppfører seg derfor normalt, de har ingenting å bevise.

 

Jeg har en kamerat som tror dem(hele familien) er rike. Kameraten min må hele tiden gå med merkeklær, har en klokke som ser dyr ut for de som ikke har peiling, men det er lett å se at den ikke koster mer enn maksimalt 1000kr.

 

Faren er ikke noe bedre, han går med en falsk rolex. Det er faktisk direkte flaut, man kan enkelt se at sekundviseren tikker istedenfor å ha jevn flyt uten tikking(de som har peiling vet hva jeg snakker om). Han har åpenbart en dress som ikke er skreder-syd eller laget av noe særlig finere stoff. De gir og uttrykk for å kjøre dyr bil, men dessverre viser det seg jo at de har liten motor og gammel årsmodell. Moren går kun med merkeklær.

 

De snakker og oppfører seg som om de har ett hav med penger, men dessverre for dem er det lett å se igjennom slikt. Samtidig kan man ikke ta fra noen livsløgnen ifølge Ibsen.

 

Edit: poenget er at dem som er skikkelig rike ikke oppfører seg som det. Man kan se at de har en bil til en million, klokke til 100 000 og skredder-syd dress, men ellers merker man det ikke på dem. Etter mine erfaringer går de med helt normale klær. Dem som har litt penger derimot må bare vise det.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...