Gå til innhold

Hva syns Dere om Bærums-Sosser?


Anbefalte innlegg

Vil bare høre folkets mening om oss. Kommer selv fra bærum og går på Eikeli VGS ( sier vel sitt:P)

jeg er ikke spessielt "Keeg" selv men har en del venner som er hehe.

 

Min mening :

 

folk kan kle seg som de vil, bruke så mye penger de vil så lenge de ikke går rundt og skryter av det og er skikkelig overlegne, og tror at de eier hele verden. sånn folk spyr jeg av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
folk kan kle seg som de vil, bruke så mye penger de vil så lenge de ikke går rundt og skryter av det og er skikkelig overlegne, og tror at de eier hele verden. sånn folk spyr jeg av..

Det er nettopp dette jeg forbinder med "dere". Pluss hva jeg mener er en jævlig stygg klesstil. Men det er nå bare min smak.

Lenke til kommentar

Bor i Bærum, 100m fra Eikeli Skole og har vel ikke inntrykk det er så mange sosser som du kaller de der da.

Er vel verre stilt på Valler og Stabæk, men min personlige mening er at disse sossene som regel er ok folk de også, selv om jeg nok kan sies å være så langt unna bærumssoss som man kan komme.

 

Spør du meg er det snart på tide å innføre Askersoss, for tar man en tur over brua til Nesøya kan man virkelig få sett hva soss betyr.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Det inntrykket jeg har av bærumssosser eller sosser generelt er at de først og fremst er mennesker som alle andre, bare at de er gjemt inn i en alt for stor boblejakke for å kompensere for en liten penis.

 

De er som oftest wannabe alfamales som oppfører seg som om de eiger verden men i grunn er ekstremt usikre på seg selv, noe trådsstarter viser ettersom han spør etter hvordan "vi andre" ser på sosser, slik at han kan få forsterket sine fordommer og sin selvtillit gjennom eksterne kilder.

 

Jeg er forøvrig fullt klar over at det finnes untak fra min generalisering, men du spurte etter mitt innrykk av sosser generelt så da får du et generaliserende svar.

Endret av Eiiid
Lenke til kommentar

Har en litt morsom histore, var på utplassering like ved sandvika, og det kom 2 nordlenginger som skulle fikse et eller i annet. De spurte om jeg bodde i bærum, og jeg sa ja, de lurte på hvor, og jeg svarte jar. da lo de og lurte på hva jeg gjorde der, siden de trodde at alle fra jar jobbet på kontor og tjente 10-20 mill i året. da ble jeg egentlig litt sur, og da spurte jeg hva han gjorde her, siden alle fra nord-Norge er jo fiskere :tease: da bare gikk han.

 

Må si at mange har dårlige holdninger til bærums folk, kanskje nordlendinger spesielt.

 

nei, jeg er ikke en av de uggs gutta som marinerer seg i brunkrem.

Lenke til kommentar
Har en litt morsom histore, var på utplassering like ved sandvika, og det kom 2 nordlenginger som skulle fikse et eller i annet. De spurte om jeg bodde i bærum, og jeg sa ja, de lurte på hvor, og jeg svarte jar. da lo de og lurte på hva jeg gjorde der, siden de trodde at alle fra jar jobbet på kontor og tjente 10-20 mill i året. da ble jeg egentlig litt sur, og da spurte jeg hva han gjorde her, siden alle fra nord-Norge er jo fiskere :tease: da bare gikk han.

 

Må si at mange har dårlige holdninger til bærums folk, kanskje nordlendinger spesielt.

 

nei, jeg er ikke en av de uggs gutta som marinerer seg i brunkrem.

 

Hehe, artig liten historie det der :p nei men altså det er masse fordommer som er ute og går blandt folk angående bærums folk/Sosser, og det har de all grunn til. jeg omgår daglig slike folk og jeg må si at jeg begynner og gå ganske lei av dem. Det eneste de bryr seg om er hvordan de ser ut og hva de skal ha på seg fra dag til dag. her for leden overhørte jeg en i klassen og hun sa noe son som dette:

 

"altså, i går hadde jeg en skikkelig hard dag assa! jeg kastet alle de gamle klærne mine fra i fjor også dro jeg ut med pappa og kjøpe nye!"

 

herregud for en taper sier jeg bare... blir så Dritt lei av og hørt på slikt PISS!

 

Vil si at dette er et typisk eksempel på folk som er totalt økonimisk avhenging av foreldra sine, noe som er helt latterlig i og med at de er myndige og bør lære seg og se realiteten i øynene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg vil tørre å påstå at alle ungdommer, uansett sosial status eller ungdomskultur de tilhører er avhengige av sine foreldre økonomisk. Selvsagt er det slik at de som bor på rett plass her i Norge har det bedre økonomisk, men det gjør ikke argumentet mitt dårligere av den grunn.

 

Når du snakker om de som kaster klærne sine og drar for å kjøpe nye, så omtaler du en minoritet av norsk ungdom som knapt eksisterer. At de som velger å være sossete oppfører seg slik er like sant som at alle som hører på black metal er satanister.

 

Don't be hatin'

Lenke til kommentar

vel er selv født og oppvokst i bærum, får så og flytte til sørlandet, her er det ikke lett og være fra bærum da folk skyr bærums sosser som pesten! folk fra bærum kan være greie I bærum, men er helt jævelige når de drar på ferie, kan nevne episoder fra polet, der ei med tydelig østlandsk dialekt roper ut i hele polet "NÅ HÅPER JEG DERE HAR TATT FREM DE DYRE VINENE FÅR NÅ KOMMER VI"

Lenke til kommentar
Bor i Bærum, 100m fra Eikeli Skole og har vel ikke inntrykk det er så mange sosser som du kaller de der da.

Er vel verre stilt på Valler og Stabæk, men min personlige mening er at disse sossene som regel er ok folk de også, selv om jeg nok kan sies å være så langt unna bærumssoss som man kan komme.

 

Spør du meg er det snart på tide å innføre Askersoss, for tar man en tur over brua til Nesøya kan man virkelig få sett hva soss betyr.

Gulløya som vi som bor her kaller den. ;)

 

Men, tss. Folk får gjøre som de vil. Noen vil kjøre raske, fine biler og båter og bo i store hus. Andre bryr seg ikke om materielle goder eller hvilken bil de kjører. Noen liker å kle seg fint og bruker penger på klær, mens andre igjen ikke bryr seg.

 

Har kammerater fra Heggedal og Drammen. De kler seg annerledes og bor i mindre hus enn meg og mine andre kamerater, men de er da mine kamerater allikevel? Vennskap og hvordan man er som person går ikke på hva man kler seg i eller hvilken bil man kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...