Gå til innhold

Appleten oppdateres ikke i netteleseren etter kompilering


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å lage appleter, men har et problem som sinker meg. Dersom jeg endrer i koden må jeg endre navn på mappen som koden ligger i før jeg åpner apletten i nettleseren. Hvis jeg ikke gjør det så vises den slik den var før rekompilering. Kan noen forklare hva som skjer og hvordan jeg skal forholde meg til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjetter på at fila caches i nettleseren, derfor får du samma fila hver gang, selv om den er oppdatert på webserveren. Jeg pleier å omgå dette problemet ved å la et javascript laste appletten med URL+Math.random(). Eller du kan legge på en random string bak url'en når siden lastes. Da er sannsynligheten for at du får treff i cach'en ganske mikroskopisk.

 

Det er fullt mulig at det finnes andre måter å gjøre dette på, men denne måten var det første som dukket opp i hodet mitt og jeg valgte derfor å gå for dette.

Lenke til kommentar
Jeg gjetter på at fila caches i nettleseren, derfor får du samma fila hver gang, selv om den er oppdatert på webserveren. Jeg pleier å omgå dette problemet ved å la et javascript laste appletten med URL+Math.random(). Eller du kan legge på en random string bak url'en når siden lastes. Da er sannsynligheten for at du får treff i cach'en ganske mikroskopisk.

 

Det er fullt mulig at det finnes andre måter å gjøre dette på, men denne måten var det første som dukket opp i hodet mitt og jeg valgte derfor å gå for dette.

Jeg kan ikke javascript og det inngår ikke i planen å lære det akkurat nå. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne legge på en string bak url'en, da får jeg bare "File Not Found". Dersom du kunne forklare det litt bedre så hade det kunne vært nyttig.

Ellers så fant jeg ut at man kan bruke en appletviewer for å teste appleten under utviklingen. Jeg bruker gappletviewer, men det finnes vistnok flere...

:)

Lenke til kommentar
Dersom du benytter FF kan du trykke Ctrl+F5 for å laste siden uten å benytte cache, på den måten skal du få siste versjon hver gang.

Det fungerer ikke for meg. Dersom jeg trykker ctrl+F5 så lastes siden på ny, men tydeligvis fra cachen for den får ikke med seg endringer. Det kanskje er fordi jeg ikke har siste versjon av Firefox? Jeg skal sjekke på min sønns PC så fort jeg får anledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...