Gå til innhold

hva er Studio Blitz for en god penge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av dere som gir råd bør vite bedre. Hvorfor ikke spørre ts før dere anbefaler h*n å kjøpe studio strober og pocket wizards til 2000kr stykket. :wallbash:

 

Du burde vite bedre enn at hvis du vil slippe å forbanne deg selv over den ene eksponeringen som ble helt svart fordi triggeren ikke fulgte med så kjøper du PW, Hva han skal bruke det til i forhold til kjøp av PW eller ikke er irrelevant. Hvis han går til innkjøp av studioblitser så regner jeg med at ambisjonsnivået fortjener en PW

Lenke til kommentar
Noen av dere som gir råd bør vite bedre. Hvorfor ikke spørre ts før dere anbefaler h*n å kjøpe studio strober og pocket wizards til 2000kr stykket. :wallbash:

 

Du burde vite bedre enn at hvis du vil slippe å forbanne deg selv over den ene eksponeringen som ble helt svart fordi triggeren ikke fulgte med så kjøper du PW, Hva han skal bruke det til i forhold til kjøp av PW eller ikke er irrelevant. Hvis han går til innkjøp av studioblitser så regner jeg med at ambisjonsnivået fortjener en PW

Skyports fungerer utmerket, de feiler ikke, de syncer fint ved 1/250 for meg. PW er bra, men skitdyrt, og trådstarter ser ikke ut til å ha spesielt stort budsjett.

 

Anbefaler trådstarter at du kjøper deg småblitser, SB-26 og/eller SB-28. De får du får 500-800 kroner stykket, og fungerer kjempebra (SB-26 har også optisk slave, så den slipper du å ha trigger til om forholdene ligger til rette for det). Så trenger du Skyport-sender og -mottager, samt en PocketWizard-kabel for å koble sammen blits og mottager. Et billig stativkit med paraplyer, og du er good to go. Du vil få en portabel og lett løsning som kan brukes inne og ute, med gode resultater i de fleste situasjoner.

 

Et par av mine bilder tatt med utstyret jeg har anbefalt.

 

 

4053244947_01b92cf012_b.jpg

 

4010334705_250fa24b7f_b.jpg

Lenke til kommentar
Skyports fungerer utmerket, de feiler ikke, de syncer fint ved 1/250 for meg.

Anbefaler trådstarter at du kjøper deg småblitser, SB-26 og/eller SB-28. De får du får 500-800 kroner stykket, og fungerer kjempebra

 

Vil du endre utsagnene/anbefalingene dine?

 

Følgende er hentet fra en side på nettet:

 

sb-26 disappoints me, optical trigger works 1/20. managed to drop it 2 metres too, but no apparent damage. work tomorrow, then weekend:) (D)

12:18 PM Jul 16th from web

 

Skyports still not working - am pretty pissed now. On the other hand the 5D was in superb condition.

10:03 AM Jul 9th from web

 

Haha, jeg ler meg ihjel, snakk om hykler eller har du en awesome god forklaring til anbefalingen din

 

PS! 5D har x-sync på 200/ så synes det er rart den fungerer fint på 250/

Endret av To be honest
Lenke til kommentar
Skyports fungerer utmerket, de feiler ikke, de syncer fint ved 1/250 for meg.

Anbefaler trådstarter at du kjøper deg småblitser, SB-26 og/eller SB-28. De får du får 500-800 kroner stykket, og fungerer kjempebra

 

Vil du endre utsagnene/anbefalingene dine?

 

Følgende er hentet fra en side på nettet:

 

sb-26 disappoints me, optical trigger works 1/20. managed to drop it 2 metres too, but no apparent damage. work tomorrow, then weekend:) (D)

12:18 PM Jul 16th from web

 

Skyports still not working - am pretty pissed now. On the other hand the 5D was in superb condition.

10:03 AM Jul 9th from web

 

Haha, jeg ler meg ihjel, snakk om hykler eller har du en awesome god forklaring til anbefalingen din

 

Jøss, tracker ned twitteren min? Najs :)

 

Førstnevnte er brukerfeil (jeg hadde nettopp fått utstyret). Den optiske sensoren var ikke innen synsvidde til den andre blitsen, og da var det trasig for den å fungere. Derfor jeg sa at den fungerer bra når forholdene ligger til rette til det. Det vil si når den er innen synsvidde til triggerblitsen, og at ambient ikke er så sterk at den ikke registrerer det.

 

Den andre skyldes at jeg fikk tilsendt en defekt mottager fra Scandinavianphoto. Derfor fikk jeg det ikke til fungere. Jeg fikk sendt den til Serviceproffen og den ble bytta ut. Etter det har oppsettet fungert som bare det ved alle anledninger. Ikke en eneste misfire.

 

Lurer på om du kan begrunne dine anbefalinger litt bedre. Trådstarter ser på et komplett sett til fire tusen, du anbefaler han noe som vil koste fire tusen bare for triggerne.

 

 

PS! Jasså, 1/200? I dette bildet har jeg brukt 1/320 jeg :)

Endret av Awesome!
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke noe nytt at folk driter ut (seg selv) utstyret de har kjøpt fordi de faktisk ikke har ett snev av peil på hvordan de bruker det, men avgjørende for hva du kjøper er vel bruket. Skal du kun jobbe innendørs er vel 230 volts lamper løsningen, men den dagen du skal utendørs så vil du slite. Dette er årsaken til at jeg selv kun har valgt å gå for batteriblitser som går i en sekk. Var forrige onsdag "assistent" for en råååå fotograf fra England som har tatt bilder av mange av de meste kjente innen metal/goth/"host" emo m.m. og han fortalte om episode utenfor Bergen hvor dro med lampe med batterier langt uti skauen, kun for å oppdage at pæra hadde flyselskapet fint tatt livet av.

Lenke til kommentar
Lurer på om du kan begrunne dine anbefalinger litt bedre. Trådstarter ser på et komplett sett til fire tusen, du anbefaler han noe som vil koste fire tusen bare for triggerne.

 

Se post #24

Begrunnelsen for at han skal bruke hele budsjettet sitt på to triggere er at alle andre triggere kommer til å gi deg svarte bilder i blant (noe som ikke stemmer, untatt for de helt jalla greiene)?

 

Priser fra scandinavianphoto:

 

Skyport, sender & mottager: 1400,-

PW Plus2 Pro, 2 stk.: 4800,-

 

Synes du virkelig en som er helt ny på trådløs blits skal bruke nesten 5000 på triggere?

 

PS! For å være ærlig, stort sett alle anbefalingene dine går ut på å kjøpe det dyreste og beste med en gang. Det går igjen overalt hvor du poster. Ja, det er det beste utstyret (L-glass, PW), helt enig, men ikke alle har penger eller behov for det. Det er som å anbefale en 18-åring å kjøpe en SLR McLaren til førstebil. Du karakteriserer selv forumet som et nybegynnerforum. Synes du det er verdt det for en nybegynner som ikke kan å utnytte fotoutstyr skikkelig å bruke enormt med penger på det dyreste og beste med en gang?

Endret av Awesome!
Lenke til kommentar
Lurer på om du kan begrunne dine anbefalinger litt bedre. Trådstarter ser på et komplett sett til fire tusen, du anbefaler han noe som vil koste fire tusen bare for triggerne.

 

Se post #24

Begrunnelsen for at han skal bruke hele budsjettet sitt på to triggere er at alle andre triggere kommer til å gi deg svarte bilder i blant (noe som ikke stemmer, untatt for de helt jalla greiene)?

 

Priser fra scandinavianphoto:

 

Skyport, sender & mottager: 1400,-

PW Plus2 Pro, 2 stk.: 4800,-

 

Synes du virkelig en som er helt ny på trådløs blits skal bruke nesten 5000 på triggere?

 

PS! For å være ærlig, stort sett alle anbefalingene dine går ut på å kjøpe det dyreste og beste med en gang. Det går igjen overalt hvor du poster. Ja, det er det beste utstyret (L-glass, PW), helt enig, men ikke alle har penger eller behov for det. Det er som å anbefale en 18-åring å kjøpe en SLR McLaren til førstebil. Du karakteriserer selv forumet som et nybegynnerforum. Synes du det er verdt det for en nybegynner som ikke kan å utnytte fotoutstyr skikkelig å bruke enormt med penger på det dyreste og beste med en gang?

 

 

I de aller fleste poster jeg har svart på har spørsmålet vært: Hva bør jeg kjøpe? Og da har jeg svart utifra mine meninger og preferanser. At ikke alle vil, eller kan, brenne av en halv formue er selvsagt fullt forståelig men jeg svarer som sagt utifra personlige preferanser. Mener du forresten at TS ikke kan utnytte utstyret sitt skikkelig?

Lenke til kommentar
I de aller fleste poster jeg har svart på har spørsmålet vært: Hva bør jeg kjøpe? Og da har jeg svart utifra mine meninger og preferanser. At ikke alle vil, eller kan, brenne av en halv formue er selvsagt fullt forståelig men jeg svarer som sagt utifra personlige preferanser. Mener du forresten at TS ikke kan utnytte utstyret sitt skikkelig?

Greit at du svarer etter dine preferanser, men du bør ikke avskrive de billigere alternativene heller.

 

TS sier han er helt fersk med trådløs blits, så jeg tviler på at han kan å utnytte et slikt system enda :)

Lenke til kommentar
Mener du forresten at TS ikke kan utnytte utstyret sitt skikkelig?

 

Min mening er at veldig mange her inne har utstyr de ikka kan utnytte skikkelig. Kan ikke huske å ha sett noe fra deg, men jeg regner med du ligger i den leia du også :p

 

Unge hr. Ole er en av de faktisk gjør nytte av utstyret sitt og gjør et meget bra. Han lager fine bilder og portretter med rimelige speedlights og tilbehør. Å lære seg med billig utstyr før man hopper på Elinchrom og Profoto er fornuftig. En av grunnene til at jeg liker David Hobby og Zack Arias.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...