Gå til innhold

[Løst]Skal bygge gamer-PC! hjelp til komponenter 6k


Anbefalte innlegg

Vogna du satte sammen var fin den, med unntak av HD som det ble nevnt.

 

Jeg prøvde å sette opp noe hos Prisguide, men jeg ender bare opp med å rive meg i håret.

 

Middagen bobler på plata og middagsgjester er fremme hvert øyeblikk så jeg har ikke mer tid akkurat nå.

 

Jeg skal ta en kikk hos Amentio og Dustin Home senere i dag for å se om jeg kan smekke opp en AMD maskin om ingen andre slår meg på veien.

 

Start med å bytte ut HD på det oppsettet du lagde så ser det veldig bra ut!

Det hadde vært bedre med et kraftigere skjermkort, men det kan du jo bytte ut når du trenger det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vogna du satte sammen var fin den, med unntak av HD som det ble nevnt.

 

Jeg prøvde å sette opp noe hos Prisguide, men jeg ender bare opp med å rive meg i håret.

 

Middagen bobler på plata og middagsgjester er fremme hvert øyeblikk så jeg har ikke mer tid akkurat nå.

 

Jeg skal ta en kikk hos Amentio og Dustin Home senere i dag for å se om jeg kan smekke opp en AMD maskin om ingen andre slår meg på veien.

 

Start med å bytte ut HD på det oppsettet du lagde så ser det veldig bra ut!

Det hadde vært bedre med et kraftigere skjermkort, men det kan du jo bytte ut når du trenger det.

 

Lykke til!

 

du er ikke den eneste som har rivi deg i håret av den nye prisguiden... man må jo klikke ørten ganger mer for å få samme resultat som den gamle... den nye er rett og slett overdesignet..

 

bra design = dårlig useability...

bra useability = dårlig design...

Lenke til kommentar
ja.. da må han vel ha et nytt hovedkort også, ettersom det i handlelista du linket til bare har 1x pci-e slot?

 

kjøp heller et 5770 eller 5750... litt dyrere med de støtter dx11 ;)

 

Yupp, tror jeg har klart å velge feil type DDR minne og PCI-EX på hovedkort idag mer enn to ganger nu.

 

SLI / CF på spill støttes gjennom driver om jeg ikke tar helt feil. For noen år tilbake så slet ATI med CF akkurat pga det mens NVIDIA lanserte nye drivere hveruke(mest uoffisielle).

 

Men jeg takker for meg idag, du får lykke til med handelen Steffenv.

Lenke til kommentar

;) Takk for det :p

 

Takk for alle svar :) Begynner å skjønne litt mer etterhvert ;) Er bare usikker på hva jeg skal gå for ang Intel VS AMD ;/

 

og http://www.dustinhome.no/pd_5010330468.aspx? er vel en kjempebra gaming skjerm til et 5x series ATI skjermkort?

 

Trenger bare en handlekurv som viser hva som er best til mitt budsjett, og hva eventuelt kabler, muttere osv som skal følge med i handlekurven.

 

Så tror jeg nok jeg er klar for et kjøp :)

Lenke til kommentar
;) Takk for det :p

 

Takk for alle svar :) Begynner å skjønne litt mer etterhvert ;) Er bare usikker på hva jeg skal gå for ang Intel VS AMD ;/

 

og http://www.dustinhome.no/pd_5010330468.aspx? er vel en kjempebra gaming skjerm til et 5x series ATI skjermkort?

 

Trenger bare en handlekurv som viser hva som er best til mitt budsjett, og hva eventuelt kabler, muttere osv som skal følge med i handlekurven.

 

Så tror jeg nok jeg er klar for et kjøp :)

 

ut ifra spesifikasjonen på skjermen er den kjempebra, 2ms respons tid og høy kontrast som er bra :D

Lenke til kommentar

Antec Three Hundred - EU - tower - ATX 464,00 kr

 

LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 194,00 kr

 

SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB 425,00 kr

 

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - ATX - AMD 790X 969,00 kr

 

Kingston ValueRAM minne - 4 GB ( 2 x 2 GB ) 789,00 kr

 

AMD Black Edition AMD Phenom II X3 720 969,00 kr

 

ASUS EAH4890/HTDI/1GD5 Radeon HD 4890 - 1 GB 1 495,00 kr

 

Corsair TX750W - strømforsyning - 750 watt 894,00 kr

 

Vareverdi 6 199,00 kr

 

Her er en vogn fra Dustin Home.

 

Skjermen ser veldig fin ut med farger, kontrast, responstid m.m.

Et godt kjøp til 2000,- tror jeg.

 

Forskjellen mellom XiFF's og mitt forslag er at han har valgt en høyere klokket Dual Core, mens jeg har valgt en lavere klokket Triple Core. Jeg sitter med denne prosessoren i dag. Den yter mer enn hva jeg trenger i min hverdag.

H*n valgte også en høyere klokket RAM enn meg.

 

Du kan gå ned en Dual Core hos Dustin (AMD PHENOM II X2 550BE / 3.1 GHZ PROSESSOR) til 764,- for da å lande på 5994,-

 

Jeg skal ta en kikk hos Amentio eller noen andre også.

Lenke til kommentar
Antec Three Hundred - EU - tower - ATX 464,00 kr

 

LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 194,00 kr

 

SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB 425,00 kr

 

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - ATX - AMD 790X 969,00 kr

 

Kingston ValueRAM minne - 4 GB ( 2 x 2 GB ) 789,00 kr

 

AMD Black Edition AMD Phenom II X3 720 969,00 kr

 

ASUS EAH4890/HTDI/1GD5 Radeon HD 4890 - 1 GB 1 495,00 kr

 

Corsair TX750W - strømforsyning - 750 watt 894,00 kr

 

Vareverdi 6 199,00 kr

 

Her er en vogn fra Dustin Home.

 

Skjermen ser veldig fin ut med farger, kontrast, responstid m.m.

Et godt kjøp til 2000,- tror jeg.

 

Forskjellen mellom XiFF's og mitt forslag er at han har valgt en høyere klokket Dual Core, mens jeg har valgt en lavere klokket Triple Core. Jeg sitter med denne prosessoren i dag. Den yter mer enn hva jeg trenger i min hverdag.

H*n valgte også en høyere klokket RAM enn meg.

 

Du kan gå ned en Dual Core hos Dustin (AMD PHENOM II X2 550BE / 3.1 GHZ PROSESSOR) til 764,- for da å lande på 5994,-

 

Jeg skal ta en kikk hos Amentio eller noen andre også.

 

 

 

Takk ;)

 

Eneste jeg lurte litt på var det med Triple Core... Er det ikke lurt med en x4 til nå og fremtid? og er det DDR2 eller DDR3 ram? :p

Lenke til kommentar

Per i dag er det kun GTA IV (tror jeg) som benytter 4 kjerner.

 

Quad core er fremtiden, frem til 6 eller 8 kjerner blir vanlig om ikke så lenge. De aller fleste spill bruker ikke så mye prosessorkraft i forhold til GPUkraft. Du kan bytte ut X3 til en X4 i det oppsettet jeg postet, men da må du opp en 3-400 KR.

 

RAM er DDR3.

 

Her er forøvrig et litt anderledes oppsett hos Amentio. I stedet for å tenke fremtidig CF oppsett har jeg heller guffet inn et HD 5850.

Det er en annen strategi som også fungerer godt.

 

 

post-158996-1258485087_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser ganske bra ut :) Takk.

 

Er bare skeptisk til triple-core.

 

Synes det var litt rar pris det havnet på dette her i forhold til en handlekurv jeg laga.

 

Men det var sikkert fordi du la til et mye dyrere og bedre skjermkort ;)

Er harddisken sjapp til gaming? Bare lurer :p Har ikke peiling på hva som er bra ang. harddisk skjønner du :)

 

Og ang. disse kablene og muttere.. har aldri bygd en PC før, så jeg har ikke peiling på hva av dette som skal legges til i handlekurv :(

Amentio skal være den billigste nettsiden for PC-deler?

Lenke til kommentar

Amentio er som regel den billigste ja, men de er vanskelige når det kommer til leveringstider hvis de ikke har varene på lager. Alt jeg plukket utenom skjermkortet er på lager.

 

Alt av kabler, skruer og annet du trenger følger med de ulike delene så det er ingen ting å tenke på.

 

HD'en er rask til snurredisk å være, selv om VelociRaptor er raskere. Denne er dog av en helt annen klasse og pris. Når budsjette tillater det kan du vurdere en SSD for OS og spill. SSD er mye raskere enn snurredisker, men er relativt dyre enda. Intel X-Gen2 er av de anbefalte der. Om du vil vite med om SSD henviser jeg deg til Gullars sin SSD-tråd.

 

Skjermkortet trekker opp en del ja, så det kan være det som utgjør diffen.

 

Om du føler deg skeptisk til Triple Core kan du bytte den ut med en Phenom II X2 (eller en X4 som er dyrere), for eksempel den XiFF har i sin oppsett. Uansett står du med et AM3 HK som er den nyeste sokkelen til AMD. Hvorvidt de nye prosessorene kommer til å benytte AM3 er ikke kjent enda.

Lenke til kommentar

Hehe ok godt å vite :)

 

Men hva er forskjellen på disse harddiskene med F1, F3 osv...? Hva er raskest?

 

Og 550W strømforsyning; Kommer det til å holde lenge hvis jeg skal drive å oppgradere pcen min senere ?

 

Mer tror jeg det ikke er så mye å lure på.. Bare det at skulle ønske det hadde gått ant å presse prisen ned litt så jeg hadde fått med en x4 prosessor istedet til budsjettet jeg tenker på. Har allerede strekket meg lenger når det gjelder skjerm osv.

Men hvis frakten er billigere enn komplett, skal det kanskje gå :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg grundig inn i HD verdenen, men F3 er nyere/raskere/bedre/eller annet enn F1. Ikke noe nevneverdig så vidt jeg forstår, men allikevel en forskjell.

 

550W holder til 1 skjermkort, men blir lite (pluss mangel på utganger) for CF. 550W er nok for HD 5870 i tillegg.

 

Jeg kan ta en kikk i morgen om jeg får presset inn en X4 inn i budsjettet, men en X4 prosessor og et godt skjermkort er mye å be om for 6000,-

 

Min første (pakke) kom kun med svake deler for 6000,- ;) (riktignok for en 4-5 år siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...