Gå til innhold

[Løst]Skal bygge gamer-PC! hjelp til komponenter 6k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Størrelsen på diskene har ikke noe å si for ytelse (med mindre jeg har misforstått vesentlige ting). Datakjeden fører ikke F3 av en eller annen grunn.

Hvor stor forskjell det er i faktisk ytelse/bruk vet jeg dessverre ikke.

WD Caviar Black er en annen HD som er anbefalt innenfor gamer-segmentet har jeg sett. Den er priset til samme pris som F1 hos Datakjeden. Link

Lenke til kommentar

vell, nå hadde jeg kuttet på hdd, omså hk og minne for å få et 5.1 høytalersett, ca 700. Er direkte morsomt og gir en fin opplevelse dersom du har mullighet til soursoundlyd, skjer det noe bak deg, ja så hører du det. Men det er nå meg.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Av HDD er det ingenting å endre på slik jeg ser det med den vogna du har der nå. Du kunne spart inn kanskje en hundrelapp for å minke HDD'en til 6-700 GB, men det blir for dumt synes jeg. Det er et stort lagringstap for så få kroner.

 

Osse er inne på noe med et 5.1 system.

Selv har jeg ikke mulighet for 5.1 og bruker derfor X-230 som jeg er kjempe fornøyd med. Om du har plass gjør de ekstra 3 høytallerene mye for spillegleden (for ikke å snakke om film!).

Lenke til kommentar

Nå har dette glidd litt ut spør du meg.

 

Jo, det er crossfirestøtte på hovedkortet, psu ville taklet 2 x 5770, er dog i tvil om 2 x 5850 går. DVS han får ikke glede av CF støtten uten bedre psu, heller ikke de ekstra funksjonene som unlocking cores trenger han. Men muligh han vil dra 50-100 mhz ekstra ut av cpu hvis han skal blodklokke.

 

Det er knapt forskjell på 1066 - 1333 mhz minne, muligens en liten % i fordel 1333. Vell laster han mye ned så kanskje han får bruk for de 250 gb ekstra HDD.

 

Men han vil garantert merke forskjell på et souroudoppsett 5.1 og et 2.1 oppsett.

 

Vær nå litt kreativ når det gjeder plass, da jeg hadde dårlig plass, hang bakhøyalerene ned fra taket bak meg.

 

Det jeg egentlig vil frem til at småe kroner gjør alltid riggen litt bedre, men slik kan vi fortsett opp til ca 12000,- før da blir stort sett bare kosmetiske endringer.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig det du sier Osse. Selv sitter jeg med en rigg som kunne ha ytet like godt for 1000-1500,- mindre.

 

Av HDD kan han få det rimeligere, for eksempel denne.

 

Dette hovedkortet kan hjelpe til for å få inn et 5.1 system.

 

Av minne finner jeg ikke noe særlig DDR3 som er rimeligere enn det som ligger i vogna. Går han ned til et annet HK og DDR2 er naturligvis saken en annen. Den billigste RAM'en jeg fant der lå vel rundt 500,-

 

Jeg er kreativ på svært mye i denne hybelen, men rett bak maskinen står seng/sofa så 5.1 systemet får heller komme senere en gang. Eventuelt to enkle stativ som jeg kan sette inntil veggen når de ikke er i bruk (greit, kreativiteten har ikke tatt overhånd når det gjelder plassering av høytallere :!: )

 

Her er forøvrig annen optisk enhet, nye 130,- spart inn.

 

Edit: TS trenger du mer HDD plass setter du bare inn enda en HDD når lommeboka tillater det.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

dette 5.1 oppsettet..... hvor mye mer ville det koste?

 

 

Hva skal lide hvis jeg skal presse inn et sånnet isåfall? ;)

 

 

Tastaturet kan jo settes ned til et Logitech K300.... vet ikke?

 

myke taster ser det ut som ;)

 

helt ærlig bryr jeg meg ikke så mye om logitech g11's snarvei knapper, men bryr meg mest om hvordan det er å skrive på :)

 

Men det er alltid kult med design og masse ekstraeffekter, knapper osv ;)

 

Så hva tenker dere? ang Harddisk osv... ?

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1017203 sjekk dette 5.1 da! ;) samme som x-230 bare 5.1..... hva 5.1 hadde vært best til pris...?

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Creative til 617,-

 

Logitech til 706,-

 

Velg hva du synes ser best ut, Logitech sitt er litt kraftigere, men ikke nødvendigvis slik at Creative ikke er kraftig nok.

 

X-230 er (Watt-messig) omtrent like kraftig som Creative sitt 5.1 system og dette er mer enn nok for min del. Dette gjelder spill, film og musikk. Jeg har vel egentlig aldri vært på andre halvdel av volumnivået.

 

Med de tre komponentene jeg postet over her er det spart inn ca. 700 KR. Da har du et 5.1 system inkludert til en lavere sum en vogna du har postet over her.

 

Edit: Omformulerte meg litt.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

vel det spørs hva som kommer til å synke.... Skal bestille PCen idag.... så må etterhvert få litt fart på dette her:P

 

har mest lyst på logitech sine, ettersom jeg først også valgte x-230.

 

ser jo også kulere ut :)

 

vet bare ikke hva som skal ned...

 

harddisken er jo det eneste som kan gå ned i pris uten at ytelsen blir dårligere....

 

tenker 600GB eller noe istedet for 1TB... hva synes dere?..

 

eller så står det om logitech g11 ----> logitech K300 :p

 

eller er det noe annet som kan lide? =P

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
Du taper inga ytelse bortsett fra crossfire støtte ved å gå for msi 770 c45, tastauret er også en mulighet som du sier.

 

 

Hmm.... har du noen anelse om hvordan Logitech G11 er å skrive på?

 

harddisken.. kunne ikke den gått fra 1TB til lavere? men samme hastighet osv...

 

alle disse varene er omtrent billigere på amentio utenom skjermen btw..

Lenke til kommentar

Jeg har plukket mine forslag fra Datakjeden.

 

Hovedkortet er som Osse sier en plass du kan spare penger uten å tape ytelse.

HDD som jeg også nevnte er samme hastighet og samme mengde cache. Det _eneste_ som er annerledes er lavere lagringskapasitet og pris.

 

Også er det noen kroner å spare ved å velge en annen optisk enhet (DVD-brenner).

 

Med disse endringene har du nok til 5.1 systemet og du har noen ekstra hundrelapper som går til frakt (sammen med litt utenom).

Lenke til kommentar

Hehe... nei dette ble vanskelig :/

 

prisen ble så høy med dette 5.1, men på en måte er jeg blitt så frista til å kjøpe dem :dribble:

 

datakjeden - amentio havner da på rundt samme pris BARE pågrunn av skjermen :p

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2484016

 

hvordan funker den foreksempel? hva er forskjellen på 32MB og 16MB på navnet i harddisker?

 

 

EDIT: Skrev denne rett etter Deluze, så da så jeg ikke hva han hadde skrevet.. :)

 

Vel... dette hovedkortet, eneste forskjell er EGENTLIG bare det der støtte av CF..? ikke noe særlig ytelsesforskjell etter hva prisforskjellen er?

 

Kunne jeg fått et forslag på hvertfall en annen DVD brenner da ? =P jeg velger sikkert bare noe piss... :p selv om jeg ikke får noe bra for den prisen, så er det greit å få det beste utifra prisen :)

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Hovedforskjellen mellom hovedkortene er mulighet for CF ja.

 

Antall MB i HDD navnet beskriver cache størrelsen.

 

Se en av mine tidligere poster for forslag om en annen brenner.

 

Alt duger egentlig av brennere så lenge det er riktig tilkopling og en grei hastighet (rundt 20x brennehastighet en plass).

Lenke til kommentar
Hovedforskjellen mellom hovedkortene er mulighet for CF ja.

 

Antall MB i HDD navnet beskriver cache størrelsen.

 

Se en av mine tidligere poster for forslag om en annen brenner.

 

Alt duger egentlig av brennere så lenge det er riktig tilkopling og en grei hastighet (rundt 20x brennehastighet en plass).

 

 

Nå vet ikke jeg hvor mye 16MB - 32MB hjelper egentlig da.... er jo kult med en 32MB 1TB harddisk uansett a :p

 

 

Men når jeg bytta ut hovedkortet, havna prisen på 8010 med PC + skjerm ;)

 

Tar jeg med logitech x-530, så blir vel det sånn 8210 eller noe...

 

vet ikke hvor mye som blir dekka, men gidder ikke mase om dyrere presang :p så legger de 200kr ut selv. da spørs det bare om http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2484016

 

 

VS

 

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2400779;c:36376

 

Hva HDD er best? er det lurt å gå ned, når det er snakk om så lite penger, eller er det ikke så mye forskjell?

 

 

Og er denne DVD-brennern brukelig?

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2189384;c:36111

 

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...