Gå til innhold

[Løst]Skal bygge gamer-PC! hjelp til komponenter 6k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er 8100 inkludert skjerm, mus, tastatur, operativsystem, høytalere ?

 

i såfall er 5770 veien å gå, da gjerne med 790x chipset hk, og en psu klargjort for crossfire.

 

Det er inga grunn til å være skeptisk til phenom II 720, det er få prossorerer som har fådd så mange godord rundt om på tester, dog det er bare ca 400 kr opp til phenomII 955.

 

ved å gå ned på pris på kabinett til f. eks coolermaster 331, samt gå for DDR 3 -1066 istede for DDR3 -1333 kan vi få rom for den.

 

Vel her er hva jeg ville satt opp til 7600, dette gir 500 for mus og tastatur, og et par rimelige høytalere.

 

Skal du ha OS med må vi gjøre forandringer, da må det bli 5770, her får vi kanskje rom for et 790x chipset. radeon 5770 er ikke en strømsluker så vi må bare finne en psu med nok koblinger.

 

Phenom II 955

msi 770 c45

Radeon 5850

2 x 2 gb apacher DDR3-1066

Benq 24" 1920x1080 skjerm

chieftech 550w psu

sony dvd brenner

samsung 750 gb hdd

coolermaster 332 kabinett

 

totalt kr 7595,.

 

her kan du spare litt på en 500 gb eller 320 gg hdd.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg tenkte vel egentlig 6000 for PC, og nærmest 2000 for Skjerm, som da blir 8000.

 

 

Men som sagt, så kan skjermen lide litt, men da er det jo ikke vits med et så bra skjermkort.

 

Men selvfølgelig vil jeg jo ha det mest mulig billig ;)

 

Har sett på Logitech G11 Tastatur , Logitech MX518 Mus og X-230 høytalere + sub,

 

men tastaturet kan jo også presses ned til å få god ytelse på PC.

 

 

Nei... Jeg tenker å skaffe Windows 7 ultimate 64 bit RC på denne. er jo gratis ganske lenge ;)

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Billige MSI/Asus kort unngår jeg som en pest etter å ha opplevd at dem ikke varer i mer enn 1-2år når du har på maskinen 24/7, mens de topp kortene fra de produsentene kortene går jeg god for.

 

Når det gjelder Apacer så er dem gode, men her finner du også andre like bra/bedre merker etter min mening i samme prisklasse som Kingston, Corsair og Crucial. (Value minne typer)

 

Det personen mente med 2 x 2 GB i lenken sin var at du skulle kjøpe 2stk av det samme minnet regner jeg med.

Endret av XiFF
Lenke til kommentar

@xiff

Er det nå egentlig så billig , mot f.eks 785g, 785g har innebygd skjermkort, noen av de dyrere 785g har et x4 pcie spor, de har samme sørbru, vidre er faktisk msi 770 c45 hakke vassere en 785g til gaming. Dette koster faktisk litt, så prisforskjellen har sin naturlige forklaring, og det er vel inga behov for igp på hovedkortet eller ?

 

Test av msi 770 c45 vs asus 785g evo

 

Ja det er ment 2 av de DDR3 brikkene, det er selvfølgelig ønskelig med DDR3-1333 ram, men ytelsesforskjellen er minimal, så det er ikke her en nødvendigvis bruker mer penger, på et stramt budsjett.

 

Hovedkortmessig mener jeg neste logiske oppdatering er til 790x som har 8x8 pci og den beste sørbrua 750, etter dette kommer 790FX med 16x16 og 750 sørbru.

 

 

Og vel du kan jo handle msi 770 c45 en god del dyrere hos andre webshopper hvis prisen fortsatt plager deg.

 

Edit:

 

Skjermen er på kampanjetilbud hos Datakjeden for kr 1445,-, samme skjerm hos Komplett koster 1995,-

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Osse sitt forslag gir deg en Quad core prosessor og kraftigere skjermkort, men mangler muligheten for CF.

 

Om CF er noe du kommer til å benytte deg av er en annen ting.

 

Slik det er nå ville jeg ha gått for Osse sitt forslag.

 

Edit: Responstid er ikke mye å tenke på med mindre det overstiger 5 ms.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Ok ;)

 

Nei... CF er ikke noe jeg har tenkt mye over..

 

tror et 5850 skal være mer enn nok..

Så lenge jeg vet jeg har et skikkelig bra hovedkort, ram og skjerm tenker jeg nok det blir et slikt kjøp ;)

 

Men gratisversjonen (hvertfall en liten stund) av Windows 7 64-bit (RC) skal vel funke knall på dette oppsettet?

Lenke til kommentar

Har ikke sedd så mye over forslaga, hovedkoret jeg ville oppgradert til er Dette, skal vi ha crossfirestøtte må vi minst ha slik at det blir 8x8 mode på pcie ved crossfire, jeg har aldrig sedd tester av x4 mode som de flest 785g hovedkorta byr på. men at det vil bli et vesentlig ytelsetap sier seg vel selv.

 

En oppgradering fra msi 770c45 til ASUS MB M4A79XTD EVO er ca kr 200,-, fordel ovenfor msi c45 er soleklart crossfire støtte, noe bedre sørbru, litt flere funksjoner og støtte for litt raskere minne.

Lenke til kommentar

Er ikke mye bedre , men det er et kraftigere hk funskjonalitetsmessig, samt at du altis har muligheten for crossfire, samt endel flere funksjoner, om du har bruk for de eller ikke , tja si det med blomster. Det er også et meget rimelig 790x hovedkort, bland de rimligste 790x hk som er.

 

Det er slik med data, at kr 200,- ekstra kjøper deg altis noe litt bedre :)

 

Men ikke spar på musa, det er gamerverktøyet over alle gamerverktøy.

Lenke til kommentar
Er ikke mye bedre , men det er et kraftigere hk funskjonalitetsmessig, samt at du altis har muligheten for crossfire, samt endel flere funksjoner, om du har bruk for de eller ikke , tja si det med blomster. Det er også et meget rimelig 790x hovedkort, bland de rimligste 790x hk som er.

 

Det er slik med data, at kr 200,- ekstra kjøper deg altis noe litt bedre :)

 

Men ikke spar på musa, det er gamerverktøyet over alle gamerverktøy.

 

Er det egentlig vits med hovedkort som har støtte av CF? 5850 skal vel være godt nok?

 

hvis jeg kjøper oppgraderingspakke senere, tipper jeg nok at det blir nytt hovedkort også.

 

Men... hvis hovedkortet også varer lengre og yter bedre, så kan jeg godt gå for det :)

 

Btw... sjekk disse to rammene: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1715039;c:36213

 

og

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2602518;c:36213

 

er det ikke bra med 1333MHz? den siste har det.

 

og alt det der CL7, CL9 osv blir jeg ikke så smart på :p

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Bedre minne er meget greit å ha, forskjellen er egentlig minemal, men som sagt kr 200,- eller av og til kr 100 gir hele tiden litt bedre og litt mer.

 

Om 1,5 år er det nye hovedkort med usb 3.0 og sata 6, samt vi vet mer om kommende cpu osv.

 

5850 er godt nok til alle dagens spill i lange baner, hva de kommende spill for direct x11 krever av ytelse , vet vi faktisk ikke. Så slikt sett er det ikke dumt med crossfirestøtte.

 

Disse korta har mulighet for noe som er kalt tesselation, en teknikk so gir ganske stor grafiske forbedringer, og denne teknikken kan få selv 58xx korta til å knele, men hvormye og når det kommer er uvist.

Lenke til kommentar

God oppgradering av minnebrikker det der.

 

Bakgrunnslys støy er noe du ser særskilt når skjemen skal vise sort, her får du lese gjennom tester av alle de skjermer du kan tenke deg, er selv fornøyd med en benq skjerm jeg har, men som sagt her får du google tester av de skjermer du vurdere.

 

Årsaken til at jeg gikk til datakjenden for å sett opp var 2 enkle grunner.

 

De er desidert rimligst på msi 770 C45, som er et godt busdjett hovedkort, samt at de har kampanjetilbud på den Ben2 skjermen, som sagt skjermen er jo nesten 500 nedsatt i forhold til pris hos komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...