Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Skal holde meg til next-gen release, skal holde meg til next-gen release......

 

Nå skal jeg ødelegge for deg:

 

Spillet koster 500 spenn til PS3/XBox360.

Next-Gen kommer om 2 måneder.

GTA V kommer kanskje i beste fall på vårparten, la oss si om 5 mnd.

Dette vil si at du må ut med lusne 100kr/mnd, eller 25kr/uke for å kunne spille GTA V mens du venter på at det skal komme til Next-Gen.

 

Jeg kommer til å kjøpe begge.

 

Hadde lovet meg selv at jeg skulle vente til vi hadde bedre råd med å kjøpe dette spillet, men det er stor fare for at jeg ryker på en smell nå. Dama er bortreist et par dager også, og svigers passer bikkja.

Så når ungene er i seng i 6-7-tida vil jeg ha hele kvelden for meg selv.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow. Var nettopp innom den lokale Elkjøpen, slik jeg vanligvis gjør ved lansering. Jeg kommer fra en relativt liten by i midt-norge. Jeg har aldri sett det så fullt. Ikke engang ved januarsalg. Når dørene åpnet løp folk. Det er helt bananas til å være her oppe.

Det var heller ikke bare en drøss med gamere. Det var overveldene mange jenter og godt voksne (50+) der. Dette er jo nødt til å bli tidenes største launch.

Lenke til kommentar

 

Nå skal jeg ødelegge for deg:

 

Spillet koster 500 spenn til PS3/XBox360.

Next-Gen kommer om 2 måneder.

GTA V kommer kanskje i beste fall på vårparten, la oss si om 5 mnd.

Dette vil si at du må ut med lusne 100kr/mnd, eller 25kr/uke for å kunne spille GTA V mens du venter på at det skal komme til Next-Gen.

 

Jeg kommer til å kjøpe begge.

 

Hadde lovet meg selv at jeg skulle vente til vi hadde bedre råd med å kjøpe dette spillet, men det er stor fare for at jeg ryker på en smell nå. Dama er bortreist et par dager også, og svigers passer bikkja.

Så når ungene er i seng i 6-7-tida vil jeg ha hele kvelden for meg selv.

 

 

 

 

Det er et par grunner til at jeg ønsker å vente på Next-Gen, økonomi er dog ikke en av de.

 

#1: Xbox 360-en forsvinner så fort Xbox One er i hus i slutten av november, og min erfaring med GTA er at jeg på langt nær vil være ferdig til da og ettersom Xbox 360 forsvinner da så vil jeg ikke få fortsatt å spille og når Next-Gen kommer så må jeg jo plutselig starte fra scratch igjen noe jeg ikke er så forferdelig gira på.

 

 

#2: Av erfaring med GTA tidligere så, noe som nok definitivt blir tilfellet med GTA V i og med at Next-Gen er rett rundt hjørnet så vil jo Next-Gen utgaven komme med det meste av DLC inkludert, samt at grafikken i spillet nok er flere hakk bedre, akkurat som PC utgaven av GTA IV var endel bedre til tross for elendig optimalisering av spillet. Er litt kjipt å ha spilt store deler av spillet på Xbox 360 også måtte pløye seg igjennom mye av det samme innholdet noen måneder senere, det er aldri samme gløden når du spiller det for andre gang, med eller uten bedre grafikk.

 

 

#3: Er prinsipielt en motstander av "dobbel dipping", og det er vell liten tvil om at mye av grunnen til at Rockstar ikke kommenterer noe som helst rundt verken PC eller Next-Gen release er for å få solgt flest mulig til current-gen nå, også annonserer de vell Next-Gen versjonen om 1-2 mnd etter at de fleste alt har kjøpt det så de kan hove inn en ekstra bunke men penger på PC og Next-Gen. Nå er Rockstar en utvikler jeg kan støtte med god samvittighet, og dette ser absolutt ut til å være et spill jeg godt kan "dobbel dippe" men syntes Rockstar kunne spilt med litt mer åpne kort angående Next-Gen release og når vi faktisk kan forvente denne, nå ryktes det jo om alt fra rett rundt Next-Gen release, altså type november - desember, til godt ute i, ja kanskje til og med mot slutten av 2014. Ettersom man finner spor av både PC og PS4 kode i retail utgaven allerede nå, noe vi ikke har gjort tidligere så kan jo det tyde på at det ikke nødvendigvis er så alt for lenge til og da hadde det vært realt av Rockstar å faktisk gi oss en liten pekepinn på når vi kan forvente det så det er langt lettere for personer som meg å vurdere om jeg skal avvente eller ikke.

 

Ser jo politikken bak det hele, men fremdeles irriterende for kunder som meg.

 

 

EDIT:

 

Et mulig alternativ er jo selvsagt å skaffe det til PlayStation 3 ettersom jeg ikke kommer til å anskaffe noen PlayStation 4 med det første så vil PlayStation 3 konsollen bli værende i minst ett år frem i tid. Ulempen her er at jeg ikke kan fordra å spille med PlayStation 3 håndkontrolleren og spill som GTA V blir nok enda mer forferdelig da det er endel sikting sov involvert som er grusomt nok med håndkontroll i utgangspunktet som bare blir enda verre med en Dual Shock 3 kontroller..

 

Også er det jo dette med når Next-Gen utgavene faktisk vil dukke opp da, for viser det seg at de faktisk kommer til å dukke opp i mellomrommet desember til februar så syntes jeg det så absolutt er verdt å vente på så jeg slipper å måtte starte fra starten igjen på en Xbox One osv osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Må si det er relativt vanskelig å konsentrere seg her på jobb, gleder meg til å hjem å spille må først bare få taki spillet.

 

Har sendt en kompis på butikken som nok vil være der mye før en jeg kunne vært der, om noen jobber hos en forhandler. Hvordan er det med "lager status"? Har dere relativt mange spill igjen eller har det vært så ville tilstander at de er utsolgt allerede nå?

Lenke til kommentar

Når jeg har handlet på Elkjøp tidligere har det vært en annen pris i butikken enn det var på nettet (f.eks. Harmony One til 899,- kontra 1299,-).

 

Har tidligere vist til annonsert pris på nettet, og betalt nettpris over disk i butikken.

 

Vet noen om dette gjelder for GTA V også, som står til 399,- på elkøp.no?

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spill-playstation-3/PS3GTAV/grand-theft-auto-5-ps3?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT

Lenke til kommentar

 

Vet noen om dette gjelder for GTA V også, som står til 399,- på elkøp.no?

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spill-playstation-3/PS3GTAV/grand-theft-auto-5-ps3?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT

Vell siden denne prisen også står i kundeavisen men dog merket med bare på lanserings dagen og resten av dagene 499 så går jeg utifra at du får spillet til 399 i butikken til elkøp.

Lenke til kommentar

Når jeg har handlet på Elkjøp tidligere har det vært en annen pris i butikken enn det var på nettet (f.eks. Harmony One til 899,- kontra 1299,-).

 

Har tidligere vist til annonsert pris på nettet, og betalt nettpris over disk i butikken.

 

Vet noen om dette gjelder for GTA V også, som står til 399,- på elkøp.no?

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spill-playstation-3/PS3GTAV/grand-theft-auto-5-ps3?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT

399,- for GTA V i elkjøp sine butikker, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...