Gå til innhold

En del spm. ang. ny PC/PC-bygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heh..jeg kjører nå 30 GB partisjon til OS og mulig programvare..

 

Kjører hele 80Gb'en min jeg :D

 

Kjører du en partisjon?

Hvis ikke så er det jo ganske bortkasta med en 80gb partisjon til windows.

Selv så kjører jeg 10gb til C: og det er mere enn nok, har _kun_ windows der og alt det andre legger jeg på de andre partisjonene, noe som er ganske greit for da slipper jeg å få windows filer overskrevet som igjen fører til at maskinen starter opp treigere og blir fysisk treigere.

En ting til C0bra, bortsett fra win update så er det ingen programmer som _må_ innstaleres på c:

Lenke til kommentar

Ble litt mye forskjellig på dette med win partisjon her. Selv vil jeg slutte meg til dem som sier 8, har selv 6 gig, og det holder det, men har du 240 og ta av så er det fint å ha god nok plass.

Og ikke legg inn programmer på C: da.. ha en egen til det.

 

Ellers er det null problemer å mekke maskin. Dtte er min første, og den funker da den. Litt problem med dødt hk og slikt, men det var feil fra abit sin side.

 

Det er utrolig moro å fyre i gang den maskina du mekka selv første gangen.

 

Edit: Kom på en ting, eneste fallgruva du kan gå på er å kjøpe for dårlig utstyr i forhold til det du skal bruke maskina til, tenker da på kjøling og slik om du skal overklokke. Kjøp en kvalitets kjøler på en spesialbutikk.

Lenke til kommentar

Fælt mye mas om størrelse på Os partisjon da :p

Jeg hører til de som mener at en lite partisjon holder. Har 6Gb selv. Har nesten 3.5 GB ledig ennå. Jeg installerer det jeg kaller "nytteprogram" på denne. dvs Os, Office, Autocad, bidebehandling, software som følger med HW osv. Spillene (og andre "unyttigheter") kommer innunder en "diverse" partisjon på 40 gig. Data som Film, musikk og dokumenter bor på en "Data" partisjon som har resten av kapasiteten.

Dette gir en Os partisjon som er enkel å vedlikeholde, og jeg kan med enkelhet ta image av partisjonen som ikke tar altfor stor plass å lagre.

Det blir også enklere å organisere filene og holde systemet ryddig, noe som jeg mener er alfa og omega når det gjelder pc bruk. :wink:

 

Men, men. Smaken er som baken... Best å finne ut hva som funker sjøl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...