Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg startet den opp og den driver å klargjør. Full reinstall tar jeg en annen dag.

 

Vekta foreløpig er slik at i forhold til størrelsen så får man en kvalitetfølelse :p Skal veie mer nøye når jeg gidder :)

 

Gratulerer :D

 

Jeg er spent hva du synes etter å lekt litt med maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå har jeg bare gått litt over, sjekket at alt er ok foreløpig osv. Men den er iallefall stille. Størrelsen er perfekt. Denne er istedenfor en netbook og en 15.6" laptop, så det blir mindre slengende rundt.

 

Tastaturet er bra, og byggekvaliteten og (som testene sier).

 

Strømforsyningen har også europlugg. Netbooken ble levert med støpsel for steikeovn :p

 

Kan iallefall si den har levd opp til hva jeg forventet. Pris/ytelse får man det samme i en 15.6" til 4-5K. Men da får man ikke samme batteritid og ikke minst lave vekt og portabilitet.

 

Så foreløpig konklusjon er at den er en lekker liten liten sak for de som ønsker noe mer enn det en netbook leverer, men fortsatt ønsker et kompakt design. Finnes også i ULA20 som da er 12", men husker ikke spec.

Lenke til kommentar

Godt å høre at du er fornøyd.

 

Personlig har jeg lært å sette pris på batterilevetiden. Jeg la maskinen til lading natt til i går. Fruen satt med den i går ettermiddag og kveld og jeg har brukt den store deler av kvelden i dag. Likefullt oppgir batterimåleren at det gjenstår 65 % eller 7 timer og 59 minutter. Herlig! :thumbup:

Lenke til kommentar

En ting Asus er flinke til og det er enkel bios update. Til og med Easyflash på denne og. Så da var versjon 211 (fra 206) lagt inn. Er visst noen småbugs så kan jo være greit å oppdatere :)

 

Fant til og med noe som het easy overclock. Det varmer jo en gammal datanerd godt som er fostret opp på asus hk og bios settings :D

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Fant til og med noe som het easy overclock. Det varmer jo en gammal datanerd godt som er fostret opp på asus hk og bios settings :D

 

Det der har jeg bare lest om og ikke sjekket selv. Etter det jeg forstår kan du overklokke prosessoren med 5 %. Er det riktig?

 

Aner ikke enda, bare så det i gårkveld når jeg var kjapt inne i bios. Hadde ikke regna med noe fullblods klokking heller :) Men at det var der er jo nesten utrolig. På noen lappiser får man jo omtrent ikke endre boot rekkefølgen.

Lenke til kommentar

Stod på 3% her og.

 

I prinsipp burde batteritiden øke. Men dette er vel dynamisk clock som bare slår inn ved behov, så det er nok ikke allverdens overklck du får. Står den på powersave er det satt begrensning på maks 50% prosessorhastighet, så da går den på laveste clock som er mulig på denne.

 

Greit å oppdatere bios og om du ikke har gjort det. Var noen småbugs som var fiksa.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
I prinsipp burde batteritiden øke. Men dette er vel dynamisk clock som bare slår inn ved behov, så det er nok ikke allverdens overklck du får. Står den på powersave er det satt begrensning på maks 50% prosessorhastighet, så da går den på laveste clock som er mulig på denne.

 

Greit å oppdatere bios og om du ikke har gjort det. Var noen småbugs som var fiksa.

 

Det har du selvfølgelig rett i. Jeg har hatt maskinen på powersave siden starten, så da trenger jeg vel knappest å øke overklokkingen :) Likevel må jeg innrømme at jeg får en nærmest syk tilfredsstillelse av å presse datautstyret for alt hva det er godt for.

 

Jeg oppdaterte biosen i går. Er det andre drivere som du har oppdatert?

Lenke til kommentar

Jeg har nå repartisjonert og reinstallert hele sullamitten.

 

Jeg har iallefall henta fram de nyeste driverne jeg fant for innmaten og brukt dem.

 

Ikke det at det var spesielt mye bloatware her, men jeg foretrekker alltid helt annet oppsett på partisjoner osv, så da er det greiest å ta å installere alt på nytt i samme slengen.

 

Tar jo image av det, så det blir jo en once and for all :)

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Ikke det at det var spesielt mye bloatware her, men jeg foretrekker alltid helt annet oppsett på partisjoner osv, så da er det greiest å ta å installere alt på nytt i samme slengen.

 

Jeg var også positiv overrasket over mengden bloatware. Det var slett ikke så mye å slette som jeg fryktet.

Lenke til kommentar
supert at noen tar seg tiden til å skrive test om denne pcen!

vurderer den sterkt selv

 

noen som har prøvd photoshop på denne? isåfall, hvordan taklet den det?

 

og hvor er den billigst?

 

Jeg har ikke prøvd photoshop og kan derfor ikke uttale meg om det går bra eller ikke på UL30.

 

Priser finner du i prisguiden

 

Pass på å sjekk hvilken modell det er tale om. Akkurat nå skiller det ikke mere enn 200 kroner mellom den billigste 165V (Datakjeden og MPX) og den billigste 056V (Dustin Home). Med så liten forskjell ville i alle fall jeg ha valgt 056V.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Ok? Nå er jeg litt på villspor, hva er forskjellen på 165v og 065v ?

 

059v - ikke 065V :) Forskjellen er batteriet. 165V har et 8 cellers batteri med en kapasitet på 4400 mAh. Batteriet i 059V har like mange celler men en kapasitet på 5600 mAh. Forskjellen er ca. to timer batterikapasitet hvilket er verdt et par hundringser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...