Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da er min ul30a kommet i hus =)

kjempe fornøyd!

virker veldig rask på det meste, tastaturet er kjempebehagelig å skrive på, multitouch er helt konge, vekten og størrelsen er helt perfekt for meg, skjermen er veldig behagelig å se på, batteritiden er helt konge, designet er helt rått, blir ikke noe særlig varm heller!

så denne er så absolut å annbefale!

Lenke til kommentar
da er min ul30a kommet i hus =)

kjempe fornøyd!

virker veldig rask på det meste, tastaturet er kjempebehagelig å skrive på, multitouch er helt konge, vekten og størrelsen er helt perfekt for meg, skjermen er veldig behagelig å se på, batteritiden er helt konge, designet er helt rått, blir ikke noe særlig varm heller!

så denne er så absolut å annbefale!

 

Gratulerer :) Godt å høre at du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da er min maskin også i hus! :D

 

Det jeg har erfart av den til nå, er at den er perfekt til mitt bruk. Kvalitetsfølelsen er på topp, samtidig som alt det andre også er på plass.

 

Jeg kjøpte den i svart utgave.

Lenke til kommentar
Da er min maskin også i hus! :D

 

Det jeg har erfart av den til nå, er at den er perfekt til mitt bruk. Kvalitetsfølelsen er på topp, samtidig som alt det andre også er på plass.

 

Jeg kjøpte den i svart utgave.

 

Gratulerer.

 

Eneste negative jeg har å si hittil, er at wlan kortet kunne vært hakket mer velvillig til å koble seg på routern her, men den mister ikke linja når den først er på. Men det kan jo bare være at de ikke liker hverandre 100% :)

Lenke til kommentar

Det som overrasker meg er hvor smooth og kjapt win 7 egentlig kjører på denne. Er jo kun 5400rpm disk og en "nedklokka"core2duo. Men man merker ikks stort til det. Iallefall ikke på normal bruk.

 

Har også lagt merke til at denne trekker ca 1% av batteriet i døgnet når den er av (helt av). Men sånn har det vært med alle Asus laptoper jeg har hatt. Er jo ikke av i grunn, bare soft off. Men andre merker bruker ikke fult så mye i døgnet. Kanskje 3-4% på ei uke av. Noen mer igjen, men det er jo bare bagateller når vi batteritiden er såpass.

 

Sitter å lurer på om man skulle spandert SSD på denna. Enda kjappere og enda mer batteritid :D

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Sitter å lurer på om man skulle spandert SSD på denna. Enda kjappere og enda mer batteritid :D

 

Hehe...Hadde vært kjekt med en lading i uka ja :D

 

I forhold til WLAN har ikke jeg merket noen problemer. Jeg er som regel oppkoblet før innlastingen av Windows er fullført.

 

Jeg sliter fortsatt en del med å bli vant med touchpaden og da særlig museknappene. Men jeg antar at også dette vil bli bedre med tiden.

Lenke til kommentar
Synes denne touchpaden er ganske bra jeg. Men nå bruker jeg touchpad svært sjeldent. Foretrekker ekstern mus.

 

Jeg sitter stort sett med maskinen i fanget og da blir ekstern mus vanskelig å benytte. Selve touchpaden har jeg etterhvert blitt vant med, men museknappene føles fortsatt trege og harde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nå har jeg sittet her med laptoppen i fanget en liten stund og jeg har faktisk ikke brukt selve museknappen enda. Det er ikke verre enn å konfigurere mousepaden slik du vil. ;)

Lenke til kommentar

Eg er nesten overbevist jon_o ;)

 

Denne er kjapp til vanleg windows-bruk altså? Eg er berre så ubegripeleg lei av at ting går sakte når eg berre skal gjere heilt enkle ting, slik eg har det no på denne Vista-maskina. Derfor vil eg vere ganske sikker på at en PC yter godt før eg eventuelt går til innkjøp :)

 

Nokon som veit om det er noko anna enn skjermen som skiljer denne frå UL50?

 

Må ta en tur innom ein butikk og sjekke om denne skjermstørrelsen kan passe for meg, for er litt skeptisk til 13 tommar :)

 

Edit: Ein ting til, er det mogleg å bytte ut harddisken med noko raskare?

Endret av LMH
Lenke til kommentar
Eg er nesten overbevist jon_o ;)

 

Denne er kjapp til vanleg windows-bruk altså? Eg er berre så ubegripeleg lei av at ting går sakte når eg berre skal gjere heilt enkle ting, slik eg har det no på denne Vista-maskina. Derfor vil eg vere ganske sikker på at en PC yter godt før eg eventuelt går til innkjøp :)

 

Nokon som veit om det er noko anna enn skjermen som skiljer denne frå UL50?

 

Må ta en tur innom ein butikk og sjekke om denne skjermstørrelsen kan passe for meg, for er litt skeptisk til 13 tommar :)

 

Edit: Ein ting til, er det mogleg å bytte ut harddisken med noko raskare?

 

Synes maskinen er ganske så kjapt til å være en slik ultraportabel med culv prosessor og kun 5400rpm disk. Sitter normalt på en i7 med SSD disk og 12GB ram. Begge win 7 er ikke rare man merker i forskjell når man surfer osv. Så sånnsett er det noe helt annet enn en netbook med atom og 1GB ram.

 

Harddisken er jeg helt sikkert vanlig Sata standard, så den kan du nok bytte ut med hva du vil, også SSD om det er du vil. Vurderer SSD selv på denne.

Lenke til kommentar
Tenkte å eventuelt installere ein SSD-disk på PCen ja :)

 

No hadde eg fått det for meg at det var optisk drev på denne, men det er det altså ikkje? Korleis fungerar det for folk? Er det eit sakn?

 

Optisk er det ikke. Optisk er ikke noe stort savn. Eneste jeg har bruk for det har vært til en clean install av windows 7, men det er ikke absolutt nødvendig. Minnepen kan ofte erstatte optiske drevet.

 

Skulle man ha et behov er jo en liten ekstra usb drev noe man får for under 500kr.

 

Hvilket wifi kort fikk folkens her levert med? Ser denne også har vært levert med Intel sine som jeg ville ha foretrukket.

 

Stusser også på de svenske testene av denne maskinen som sier den mangler blåtann. Men det har jo min og det står jo oppgitt på alle de norske utgavene jeg har funnet (som også skal være samme produkkode som de svenske testene)

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Det er ganske mye bedre enn 4500MHD, ikke bare marginalt fordi du misliker Nvidia. Asus UL80VT som har så og si like speccs som Asus UL30VT drar nye spill helt greit, f. eks Modern Warfare 2 på native oppløsning og High Settings. Bare sjekk Expertlaptopreview sine gaming benchmarks.

 

Noen butikk som har lagt ut denne for preordre?

Når jeg skal handle maskin så kunne jeg ha klart å vente på UL80V..

Btw, et par hundrelapper dyrere..tipper den prisforskjellen vil være noe høyere, mulig NOK 500).

Endret av vikk0
Lenke til kommentar
Det er ganske mye bedre enn 4500MHD, ikke bare marginalt fordi du misliker Nvidia. Asus UL80VT som har så og si like speccs som Asus UL30VT drar nye spill helt greit, f. eks Modern Warfare 2 på native oppløsning og High Settings. Bare sjekk Expertlaptopreview sine gaming benchmarks.

 

Noen butikk som har lagt ut denne for preordre?

Når jeg skal handle maskin så kunne jeg ha klart å vente på UL80V..

Btw, et par hundrelapper dyrere..tipper den prisforskjellen vil være noe høyere, mulig NOK 500).

 

Om du foretrekker å ha en større skjerm, så bør du vente. Men for mange så blir 13.3" et kompromiss mellom størrelse og portabilitet. Selv om 1 tomme mer skjerm ikke er allverdens.

Lenke til kommentar

Bestilte den nye Asus UL50 VT i dag som kommer med skjermkortet NVIDIA GeForce G210M som faktisk yter bedre en feks ATI 4570 :) Liker også at man kan skru av G kortet og bare kjøre på Intel kortet. Det var Julestemmning på MPX i dag da jeg fikk maskinen for 6490,- fraktfritt ordinær pris 7490,- pluss to refleksvester med MPX logo :) Leser den skal klarer 12 timer på batteriet jeg er spent men enda viktigere er at den er rolig og ikke blir varm så jeg gleder meg.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...