Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Ok? Nå er jeg litt på villspor, hva er forskjellen på 165v og 065v ?

 

059v - ikke 065V :) Forskjellen er batteriet. 165V har et 8 cellers batteri med en kapasitet på 4400 mAh. Batteriet i 059V har like mange celler men en kapasitet på 5600 mAh. Forskjellen er ca. to timer batterikapasitet hvilket er verdt et par hundringser.

 

Du mener vel 056v, ikke 059v ;) Enig i at det er verdt de ekstra lappene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok? Nå er jeg litt på villspor, hva er forskjellen på 165v og 065v ?

 

059v - ikke 065V :) Forskjellen er batteriet. 165V har et 8 cellers batteri med en kapasitet på 4400 mAh. Batteriet i 059V har like mange celler men en kapasitet på 5600 mAh. Forskjellen er ca. to timer batterikapasitet hvilket er verdt et par hundringser.

 

Du mener vel 056v, ikke 059v ;) Enig i at det er verdt de ekstra lappene.

 

Hehe :) Retter på andre og gjør samme feilen selv.

Lenke til kommentar
Hei, Expert selger UL30A med betegnelsen QX163V for 5999.- i butikk!

Noen som vet hva som er forskjellen på denne ift. de betegnelsene som er nevnt i denne tråden?? Utf. er svart.

 

Jeg tror denne er spekket likt med 165V foruten fargen. Det vil si at den har det mindre batteriet (4400mAh. Du bør også sjekke om OS'et er 64-bit eller ikke.

Lenke til kommentar
da er min ul30a bestillt fra komplett =)

må bare takke deg for en kjempetest av pcen.

hjalp meg til å bestemme meg.

håper den kommer snart =)

 

Grattis. Jeg er sikker på at du blir fornøyd :) Det eneste problemet jeg har hatt så langt er at jeg må vente til kona har lagt seg før jeg får brukt den selv. Hun har adoptert den og overlatt Acer One til meg. Og det er et heller dårlig bytte.

Lenke til kommentar
da er min ul30a bestillt fra komplett =)

må bare takke deg for en kjempetest av pcen.

hjalp meg til å bestemme meg.

håper den kommer snart =)

 

Grattis. Jeg er sikker på at du blir fornøyd :) Det eneste problemet jeg har hatt så langt er at jeg må vente til kona har lagt seg før jeg får brukt den selv. Hun har adoptert den og overlatt Acer One til meg. Og det er et heller dårlig bytte.

haha, ser den. har du prøvd ut den påloggings greien der webcam gjennkjenner ansiktet ditt?

og har du prøvd noen litt tyngre programmer på den?

er spennt på hva cupen yter ^^

Lenke til kommentar

Joda, jeg har aktivert ansiktsgjenkjenning. Det funker så lenge rommet er opplyst, men akkurat kjapt går det ikke. Om du har det travelt går det bra mye kjappere å taste inn passordet. Men det er jo moro lell :)

 

Jeg har ikke prøvd mange programmer på maskinen. Jeg har lagt inn Open Office og sett en film eller to, men i all hovedsak brukes den som en netbook og til enkle kontorapplikasjoner. Og til dette formålet duger den utmerket.

Lenke til kommentar
Joda, jeg har aktivert ansiktsgjenkjenning. Det funker så lenge rommet er opplyst, men akkurat kjapt går det ikke. Om du har det travelt går det bra mye kjappere å taste inn passordet. Men det er jo moro lell :)

 

Jeg har ikke prøvd mange programmer på maskinen. Jeg har lagt inn Open Office og sett en film eller to, men i all hovedsak brukes den som en netbook og til enkle kontorapplikasjoner. Og til dette formålet duger den utmerket.

godt å høre =)

takk for en kjempetest isåfall

skal gi mitt inntrykk av den når den er i hus ;D

Lenke til kommentar
godt å høre =)

takk for en kjempetest isåfall

skal gi mitt inntrykk av den når den er i hus ;D

 

Ingenting å takke for. Bare bra at mine erfaringer kan være til nytte for andre. Jeg er spent hva du tenker om maskinen når du får den og det hadde vært kjempefint om du delte dine tanker med oss andre.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt så mange bærbare PCer, den forrige jeg hadde fulgte med Linux så den var jo helt grei.

 

Av programmer som kom med var:

 

Trend Micro antivirus, microsoft office trial og en håndfull med asus programmer.

 

Jeg har ikke brukt den så mye, men hver gang jeg bytter batterimodus så skifter alle mine personlige innstiller som f.eks. bakgrunnsbilde og om startmeny skal skjules automatisk eller ikke. Finnes sikkert en innstilling på det et sted, men ikke funnet enda.

Lenke til kommentar

Om du fjerner power4gear og bruker de vanlige poweschemes til win 7 så slipper du det. Ulempen er at du ikke kan skifte strømstyringsplan med knappen til venstre.

 

Expressgate på denne var faktisk brukbar, da den støttet wlan kortet jeg hadde for en gangs skyld (ville vel vært litt rart om den ikke støtte den innbegyde). Den startes ved å trykke på den "andre" på knappen på venstre side (samme som du styrer power4gear med i win 7) når maskinen er helt avslått (ikke sleep).

Lenke til kommentar
Om du fjerner power4gear og bruker de vanlige poweschemes til win 7 så slipper du det. Ulempen er at du ikke kan skifte strømstyringsplan med knappen til venstre.

 

Expressgate på denne var faktisk brukbar, da den støttet wlan kortet jeg hadde for en gangs skyld (ville vel vært litt rart om den ikke støtte den innbegyde). Den startes ved å trykke på den "andre" på knappen på venstre side (samme som du styrer power4gear med i win 7) når maskinen er helt avslått (ikke sleep).

 

Jeg har brukt og sett mange strømstyringsprogrammer. Power4Gear er absolutt et av de aller beste i så måte. Programmet er intuitivt mye enklere enn f.eks. Lenovo's Power Manager.

 

Jeg visste ikke at du kunne bruke knappen oppe til venstre for å styre strømprofilen. Jeg har brukt FN + space.

Lenke til kommentar

Jeg har også gått til innkjøp av UL30A og jeg er veldig fornøyd. Får fint 9-10 timer batteritid med Energy Saving og lavest brightness når jeg bare jobber i Word. Dog noe irriterende at UL30VT lanseres i starten av Desember til noen hundrelapper ekstra. Det hadde ikke skadet med Nvidia G210M, men men, kjøpt er kjøpt.

 

Link til artikkel her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...