Gå til innhold

Winzip tilpasset Windows 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan neste ikke huske sist jeg brukte winzip heller nei.. Har brukt Winrar helt siden vi fikk vår første XP pc.. Brukte kansje winzip på 95pcen ja. Men har gått over til 7zip etter jeg fantut at jeg kan pakkeut exe filer :)

Skrevet
... Men har gått over til 7zip etter jeg fantut at jeg kan pakkeut exe filer :)

Som også Winzip og Winrar gjør på selvekstraherende zip-filer. Ikke-pakkede exe-filer kan ingen av disse programmene "pakke ut".

Skrevet
Hva tilbyr WinZip som 7zip ikke gjør?

Såvidt jeg husker så "tilbyr" det å som standard zippe filene i et format som ikke er kompatibelt med blant annet windows sin unzipper, og derfor skaper masse bry.

AtW

Skrevet

Rart det går ann å ta $29.95 for denslags når det finnes freeware som vel utfører omtrent det samme. Jeg for min del har aldri betalt for den type software

Skrevet
winzip er foreldet, det støtter jo ikke .7z eller .rar noe som er tåpelig

Jo, det gjør det! Hva med å sette seg inn i saken før man slenger ut påstander?

Skrevet
winzip er foreldet, det støtter jo ikke .7z eller .rar noe som er tåpelig
Jo, det gjør det! Hva med å sette seg inn i saken før man slenger ut påstander?

Winzip støtter lesing av 7z, men ikke skriving. 1-1 til dere. ;)

Skrevet

WinZip støtter lesning av de vanligste formatene (zip, tar, rar, 7z, bz og kan også lese ISO), men det støtter ikke skriving som nevnt (kun zip, lha og arc).

Ser ingen grunn til å betale eller bruke trialen for det, når det finnes bedre alternativer som gjør det samme og er gratis+fritt.

7zip er best på alle punkter: fritt, gratis, støtter alt av formater (dog, ikke de sære, som UHA og KGB som ingen bruker..) og det er ingen nagscreens.

WinRAR er gjør enkelte ting bedre, som multi-volume, pluss at det er den eneste som kan skrive RAR, men det koster penger og det popper opp en irriterende nagscreen hver gang det brukes om man benytter trial.

I Linux bruker jeg tar og Ark som fungerer helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...