Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skippet trening idag, følte meg rusten idag og er redd for å bli sykere. Kanskje litt latskap, men har også en gigantisk matte prøve imorgen. Så ja, må godkjenne det.

 

Skal svømme imorgen og neste uke begynner jeg påen for 100%!!

 

Hater å gå på trening småsyk, yte dårli og så føle meg frustrert over resultatene.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Fredag 10 September 2010

 

Svømming:

 

Svømte i kun 45min idag, rolig brystsvømming.

 

Hadde tenkt å svømme lengre, men bassenget var fullt av u-skole elever, som styret og bråket og tok plass. Klarte ikke å helt finne ro, måtte dele bane med 2 andre som gjorde det plagsomt. Irriterende.

 

MEN! Neste uke blir det 100% trening igjen, frisk nå :D

 

Skal også få fikset sykelen i helga, som har punktert, slik at jeg kan sykle til skolen og til treningene.

Lenke til kommentar

Da er jeg igang igjen etter 1uke med sykdom, styrketreninga har vært så mye av og på i det siste, skal bli godt å komme igang skikkelig igjen, nå er det fult kjør med trening hver ukedag :)

 

Uke 1. Mandag, 13 September, 2010

 

Stronglifts B:

 

Knebøy: 60kg 5x5 (M/T)

Overheadpress: 35kg 5x5 (M/L)

Markløft: 75kg 1x5 (M/L)

 

Fortsatt har de ikke fått opp noen pullups stang, de bygger om på senteret. Prøvde meg fram i knebøyracketen men gikk dårlig. Endte med at jeg tok mekanisk nedtrekk, der man la på vektskiver:

 

Nedtrekk: 40kg 3x8 (L/M)

Planken: 3x1min (T)

 

Kommentar

Bestemte meg for å deloade skikkelig etter 1 uke med dårlig matlyst og infeksjon i kroppen, noe jeg fant ut var lurt fordi dette var deprimerende!

Knebøyen var tung, eller seig med lite guts passer bedre. Følte meg stiv i kroppen, ikke noe som helst av trøkk og jeg ble frustrert!

Det samme gjelder de andre øvelsene, men det jeg kan trøste meg med er at jeg følte meg bedre etterhvert som tiden gikk, håper jeg er tilbake bedre etter et par økter til.

Fikk også tenke mer på teknikk i knebøy enn til vanlig, sikkert også et resultat av for lang tid siden sist jeg trente.

 

Tror det skal bli lettere jo mer jeg trener, for disse vektene er jo egentlig oppvarmningsvekter.

 

Føler også en god deload er nødvendig nå som det blir aktivitet fra mandag til og med fredag.

 

Har også funnet en kompis som trener etter akkurat samme prinsipp som jeg og mange andre her på forumet. (baseløft, melk og Rippetoe), håper det skal gi bedre motivasjon og trøkk, savner å ha en treningskompis.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 1. Onsdag, 15 September, 2010

 

Thaiboksing:

 

Hardeste økt noensinne, både styrke og kondisjon. Vi kjørte "supersett" med sekk og mitser, slag, spark og knær, itilegg armhevinger, crunches og diverse statiske styrkeøvelser.

 

Nå har de endelig fått separert oss nybegynnere til en egen dag, og de viderekommende til andre dager, så det blir mer fokus på oss og det mer grunnleggende.

 

Fikk også høre at med denne fremgangen kan jeg få trene de andre dagene også om kanskje 3-4 treninger, motiverende å høre :D

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 1. Torsdag, 16 September, 2010

 

Svømming:

 

Thaiboksinga igår var tung, så tok det litt rolig idag.

 

1 time svømming, med mest fokus på teknikk. Jobbet ca 40min med brystsvømminga, som jeg fikk utrolig fremgang i, god fart, pusting og arm tak, må jobbe mer med sparkene. Glir ikke så mye som jeg burde i perioden man er under vannet.

 

Resten av tiden brukte jeg på krål, nå begynner det å fungere bedre slik at jeg kan svømme et par lengder, men blir veldig raskt sliten og kommer ofte ut av balansen.

Lenke til kommentar

Uke 1. Fredag, 17 September, 2010

 

Stronglifts A:

Knebøy 62.5kg 5x5 (L)

Benkpress 40kg 5x5 (L)

Stangroing 40kg 5x5 (L)

Dips 3xf: 22,15,12

Omvendt Crunch: 3x12

 

Kommentar

Nå var alt slik det skal være! Lett! :D

Følte egentlig bare for å slenge på mer vekter, kroppen var mjuk og teknikkene satt godt! Så herlig, gleder meg til å øke skikkelig framover nå :)

Er også fornøyd med antall dips, på tide å legge på vekter der snart.

 

Da er uke 1 ferdig, den begynte stivt og jævli etter sjukdom, men ble bare bedre og bedre, gleder meg til neste uke :D

Lenke til kommentar

Uke 2. Mandag, 20 September, 2010

 

Stronglifts B:

 

Knebøy: 65kg 5x5 (M)

Overheadpress: 37.5kg 5x5 (M/T)

Markløft: 80kg 1x5 (L)

Chin-ups: 6-4-4

Planken: 3x20sec

 

Kommentar

Litt som forrige mandag, føler meg seigere, knebøyen er alt for tung og tar ellers tid før jeg får trøkk. Er sikker på at 67.5kg knebøy på fredagen blir lettere enn idag. Dette er irriterende, men jeg tror det beror på dårligere søvnmønster og kosthold i helgene, har bestemt meg for å dra ned på brusen og spise mer.

Lenke til kommentar

Uke 2. Onsdag, 22 September, 2010

Thaiboksing:

 

2 timer med trening idag, og fyfaen dette er det tyngste jeg har vært med på noen gang, føltes som jeg aldri har trent før.

Vi kjørte mye spenst øvelser, power-set med armhevinger, burpees, dips, kneeing osv. Og en del teknikk, mye fokus på hurtighet.

 

Aldri vært så sliten på lenge, vet hvordan det er å slite seg ut 100% i styrke, men dette var en helt annen følelse, både kondisen, styrken og melkesyre.

 

Begynner å bli en mann.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...