Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.


Anbefalte innlegg

Uke 7, Lørdag, uke 13 November 2010

 

Stronglifts A:

 

Knebøy 75kg 5x5 (Kjempe lett!)

Benkpress 50kg 5x5 (L/M)

 

Kommentar:

Fikk dårlig med tid idag, pga prøve i fysikk på tirsdag. Uansett så fikk jeg tatt de to viktigste øvelsene i kjelleren.

Knebøyen gikk ekstremt lett, jeg mener 75kg er som regel ikke tungt, men bruker å gi litt belastning, men idag var det en lek. Noe som kanskje tyder på at veien til 100 ikke skal gå så værst :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 8, Tirsdag, uke 16 November 2010:

 

Stronglifts B:

 

Knebøy 80kg 5x5 (T)

Markløft 95kg 5x5 (T)

 

Kommentar:

Skremmende tungt idag, men ser nå etterpå at jeg øket litt raskt i bøy.

Trente i kjelleren så fikk ikke til å ta militärpress, så sparer resten av kroppen til en tung thaiboksing økt imorgen :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Prøven gikk bra, men har ikke fått igjen den enda. Ligger nok på 4-5 (oversatt fra svenske karakterer), noe som er greit i fysikk for min del, særlig når hele Fysikk 1 blir tatt på et halvår :D

 

 

Uke 8, Torsdag, 19 November 2010:

 

Tok en svømme økt istedet for styrke idag, fordi det er så herlig.

Søvnen var ikke god i natt og ikke matlysten heller, følte meg litt forkjølet etter thaiboksinga så håper ikke jeg brygger noe.

 

Allikevel fikk jeg kjørt mange intervall med 25m crawl, 25m bryst x 4

 

Tok et par sprinter på 50crawl i veldig høyt tempo!

 

Crawlte også 275m rolig, noe som var sykt dårlig når planen var 400 :('

 

 

En liten Oppsummering for uka:

 

Denne uka har sugd. Føler mørketiden tar på humøret, noe som påvirker treningene, både motivasjon og opplagthet. Må også en stor skjerpings inn på søvnen, denne uka har gjennomsnittet vært på kanskje 6 timer per natt, noe som fører til at det ikke blir spist frokost!

 

Så neste uke SKAL jeg legge meg senest 23:00, og ingen skippertak på skolen, da må jeg ofte være oppe langt på natt og stresse om dagene.

 

(Haha, høres ut som jeg er min forrige kontaktlærer eller noe)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Takker :)

Ja ble irritert over at 80kg skulle være så tung. Satser på at det skal gå lettere framover med riktig søvn(!!) og matvaner, som sagt har denne uken utviklet seg til å bli ganske drit.

 

 

Jeg er ikke med i noen svømmeklubb, men svømmer regelmessig, lærer teknikk (mest crawl) og kjører skikkelige treninger med både intervall, lengre pass og teknikkøvelser. Elsker svømmetreninger, etter at jeg begynte å svømme føles all annen trening så slitsomt :p

 

 

Nå skal jeg sove :D

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Jah!

Du kan bli den nye hitler!

 

Han failet jo. Cæsar og Djengis Khan er ekte menn :D

 

Jeg blir ofte trött i 22:00 tiden, men da er jo ofte dum nok til å sitte oppe 1 eller 2 timer til, og da når jeg legger meg rundt midnatt er jeg ikke trött og sovner mellom 24:00 og 02:00. Så enten får jeg 5+/- timer sövn, ellers sovner jeg rundt 22:00 og våkner pigg og opplagt klokken 07:00.

 

 

Nå går jeg også på en veldig "fri" utdanning, som gjör at det ikke blir tatt fravär, så iblandt sover jeg til 9-11, men det er ikke et mål :p

 

Legge deg litt tildligere om du skal ha dine 8 timer søvn :p

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Må innrømme at det ikke ble noen trening idag. Har jobbet masse med skole idag, og faen har mye å ta igjen. Var nødt til å bruke denne dagen, og morgen dagen til å ta igjen skole, fordi det stresser driten av meg. Mye før jul nå.

 

Skal nok se til å få lagt inn 1 time svømming imorra, kun så jeg klarer å konsentrere meg og ikke bli rastløs.

Lenke til kommentar

Uke 9. Tirsdag, 23 November, 2010:

 

Svømming:

 

Tok en kort svømmeøkt idag, så jeg kan konsentrere meg på studiene.

Den gikk for det meste i:

 

50crawl + kort pause x4

25m Crawl, 25m Bryst x4

 

Hvor mange ganger jeg tok hver av disse vet jeg ikke.

 

Og itilegg en hel del teknikkøvelser, og mye fri svømming hvor jeg crawlet alt fra 50-150m.

Treningen ble ikke lengre enn 1time, men kjenner den godt i kroppen fordi :)

 

Søvnen og matlysten er bedre, begynner også å ta igjen skolearbeidet :D

Lenke til kommentar

Uke 9. Onsdag, 24 November, 2010:

 

Thaiboksing:

 

Jävla bra ökt! Aldri følt det fløt på så bra før.

 

Vi jobbet bare med slag, og lange kombinasjoner, som vi skulle få tempo på, og det fikk jeg! Så herlig mestringsfølelse. Sparret også med en som har thaibokset i mange år, fikk en del slag på kjeften, men må si jeg gav ham en utfordring :D

 

Lekser er unda gjort, og jeg kan slappe av med skola. Imorgen blir det styrke!

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 9. Fredag, 26 November, 2010:

 

Stronglifts:

 

Knebøy: 5x5 82.5kg (M)

Benkpress: 52.5kg (L/M)

Markløft: 100kg (M/L)

Chinups: 5-4-4

 

Kommentar:

 

Wow, dette var lett. Knebøyen går fra å være forjævli tung til så bli relativt lett, altså har jeg mye å jobbe med på dagsformen (søvn og mat). Noe som har blitt ekstremt mye bedre denne uken da jeg fikk tatt igjen masse skolearbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...