Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 10. Mandag, 29 November, 2010:

 

Knebøy: 85kg 5x5 (T/M)

 

Tok bare knebøy idag, fordi jeg trente hjemme, og der har vi for lavt tak for militärpress, og ingen benk. Så sparer resten av kroppen til imorgen da jeg skal svømme som en tulling!

Men det var fantastisk! Blir jo faen bare lettere! Dette føltes bedre enn både 80 og 82.5, sykt sweet :D

 

 

Teknikkfilm:

Jeg ser jeg kan jobbe litt mer med dybden, går til paralell. Har et klipp til hvor dybden synes bedre, og akkurat nå er det akkurat 90 grader. Ellers synes jeg det ser greit ut, men hva synes dere?

 

http://www.youtube.com/watch?v=rHWVtggwTxY

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 10, Onsdag, 1 december, 2010

 

Thaiboksing:

Brutal økt med mye sparking. Slag er min ting, er dårligere på sparke-biten. Er for stiv og bruker mye energi på kun et spark.

Ble også litt sparring, noe som er sykt arti!

 

Kan legge til at vi har mye styrketrening i øktene. Tar kanskje totalt 120 armhevinger på en trening. My statiske øvelser for skuldrene og litt "drepere" og spensthopp. Pluss at bare det å sparke og slå, tar mye styrke!

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Uke 10, Fredag, 3 december, 2010:

 

Knebøy: 87.5kg 5x5 (T)

 

"Sittende overheadpress med stang": 35kg 5x5 (M)

 

Kommentar:

Trente hjemme igjen, og vi hadde ikke nok vektplater for markløft(skal dra opp 105 på mandag) og ingen benk. Så prøvde meg på overheadpress, men taket er for lavt, så tok det sittende. Det var ustabilt, tyngre og generelt jævli.

 

Uansett gikk knebøyen bra, tung som faen, men hadde 100% kontroll og visste hele tiden jeg ville klare det :)

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kort oppsummering:

 

Har blitt lite svømming for tiden. Blant annet fordi jeg vil spare krefter til å nå langt i knebøyen, og det andre er pga av skole. Mange avgjørende prøver nå mot slutten av terminen så får ikke alltid tid til 5 treninger i uken.

 

Føler kosthold og søvnvaner er bedre, skal holde det slik, og forhåpentligvis ikke fucke opp for mye i juleferien.

 

Progresjonsbilder for December:

 

 

post-71122-0-06017900-1291499052_thumb.jpg

 

Begynner å få to kraftige slegger!

post-71122-0-25117900-1291499063_thumb.jpg

 

 

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 11. Tirsdag, 7 December, 2010:

 

Svømming:

 

Dårligste svømminga siden jeg begynte. Spiste gulasj-suppe før jeg dro, noe som ødela ALT!

Når man crawler puster man ganske hektisk, svelger litt vann noe som fører til noen små raper. Men med mye suppe i magen ble jeg kvalm, og all rotasjon gjorde ikke ting bedre.

 

Fikk derav bare trent 25-50 meter intervall før jeg måtte stoppe. Svømte en del brystsvømming også, men uansett følte jeg meg drit.

Ble bare 45min, og den lengste distansen med konstant crawl var 100m. BLÆ.

 

Men må tilføye at det var litt lenge siden jeg svømte sist, og teknikken føltes iallefall god. Skal rocke svømmebassenget på Torsdag!

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Har ikke oppdatert på en stund.

 

Uke 11. Onsdag, 8 December, 2010:

 

1time teknikk, 1time sparring.

 

Beste Thaiboksinga noensinne!!

Jeg sparret mot totalt 3 forskjellige gutter, og er helt ärlig når jeg sier at jeg dominerte :)

 

Jeg fikk inn masse slag, hadde bra fotarbeid, noen raske velplasserte sparker og generelt flyt. Ble aldri sliten, kun mer og mer trigget. Tror totalt to slag og 3-4 sparker traff meg, men de var svake. Selv plasserte jeg inn titalls jabber, et par harde kroker og noen saftige höyreslag. Sparringen mot den ene motstanderen måtte brytes da jeg fikk inn en krok på hans hake etterfulgt av en mektig höyre-slegge :D

 

Dette var så göy! En sånn sinnsyk mestringfölelse, ble aldri truffet!

 

Noe jeg kan jobbe med er sparkene, de kan bli raskere og ikke minst brukes hyppigere, jeg er mest stödig på boksinga.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Etter dette har jeg ikke trent noe mer, pga av avgjörende pröve i fysikk og matematikk, og er i skrivende stund ferdig med disse.

 

Men nå har juleferien begynt, og jeg skal ha 100% fri og treffe kompiser. Så om ca 7 dager, er loggen oppe og går igen :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er vi igang igjen!

 

Takker for alle som har støttet og fulgt loggen i 2010, dette året kommer til å bli mye tøffere! :)

 

Har ikke blitt mye trening i jula, men nå er jeg oppe og går igjen.

For noen dager siden begynte jeg forsiktig med:

 

Knebøy: 70kg 5x5 (L)

Skulderpress: 20kg 3x20 (:D) Har for lavt tak i kjelleren for å legge på vektskiver.

Markløft: 80kg 1x5 (L)

Armhevinger: 3x20

Omvendt-Crunch: 3x12

 

Dette var en lett "kom-igang" trening.

 

--------------------------------------------------------------

Dagens økt:

 

Uke 1, Mandag:

 

Markløft: 90kg 3x5 (M)

Skulderpress: 35kg 5x5 (L)

 

(Lekte litt med powercleans og "markløft, men dra med armene opp til kragebeinet?")

 

Kommentar:

Tok en kort økt idag, skal spare meg for en skikkelig svømmeøkt imorgen! Tok en heftig oppvarming for markløft trinnvis fra 60 opp til 90.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 1, Tirsdag:

 

Svømming:

 

Begynte seigt med dårli teknikk men fikk samla meg.

 

4x50m Crawl

(usikker på hvor mange intervall jeg tok)

4x100m Crawl

 

1x350(+/-) Crawl (langsomt)

 

3x25m Crawl (Hurtig!)

 

Kommentar:

 

Dette er kun det viktigste fra økta, kjørte noen teknikkøvelser og litt bestemor-svømming.

Merker jeg spenner meg for mye, noe jeg gjorde mye i starten og derav ble veldig sliten etter kun 50meter. Når jeg slapper av og finner et behagelig tempo, fant det og klarte noe rundt 300m+, som gjorde meg glad :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 1, Torsdag:

 

Thaiboksing:

 

Kjørte bare trening på puter(mits) og lett sparring. Han jeg sparret med hadde holdt på i 3år, så var greit at det ikke var så brutalt.

Hadde det gøy og ytet bra, men er litt rusten i teknikken, særlig reaksjonene (blokking/dukking).

 

På Lørdag skal jeg være med på oppvisning for klubben, der folk kommer for å se hva kampsport handler om, altså reklame. Skal både sparre og trene med mits foran tilskuere da, skal bli gøy.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 2, Tirsdag:

 

Thaiboksing:

 

En hard økt på 2 timer med mye styrkeøvelser.

Vi gikk igjennom litt grunnleggende prinsipper for nybegynnerne som har startet på denne terminen. Det vil si jab/høyre, blokkering og spark.

Ble også litt lettere sparring for oss som har trent en stund :D

 

Ytet bra og følte meg bare gladere desto tyngre det ble.

 

Tok ca totalt 90-120 armhevinger.

Kjørte en hel del kondisjonøvelser. Høye knær og raske slag i luften i 5min, hoppetau osv.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...