Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.


Anbefalte innlegg

19. Juli. 2010:

 

Knebøy 67.5kg 5x5 1min pauser. L

Overheadpress 32.5kg 5x5 30sec pauser. L

Markløft 80kg 1x5 M

 

Chinups: 2+2+2+2+2 (aldri failure) 20sec pauser. M

Planken: 3x30 sec T

 

Kommentar:

Da er jeg igang med uke 2, og alt er mye lettere likevel tyngre vekter. Rotet til teknikken i knebøyen totalt, prøvde under oppvarmingen å legge stanga lavere, men jeg fikk det ikke til når jeg skulle løfte treningsvekta, så jeg la den høyere igjen. Det resulterte i at jeg flere ganger kom ut av balanse fordi vekta lå annerledes enn når jeg varmet opp. Datt 2 ganger fram på tærne slik at korsryggen fikk løfte alt for mye.

 

Skal laste opp teknikk film på både markløft og knebøy, vil ikke risikere å skade meg nå når vektene blir skikkelige tunge.

 

Ellers er jeg fornøyd med Chin-ups, øvelsen jeg er svakest i. Overheadpressen var nærmest ikke belastning så jeg holdt spennet under hele øvelsen og tok korte pauser.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

21. Juli. 2010:

 

Knebøy 70kg 5x5 1min pauser. M

Benkpress 45kg 5x5 30sec pauser. L

 

Omvendt roing: 12+9+8 (ca 1min pause)

Armhevinger: 21+11+9 (ca 1min pause)

 

 

Kommentar:

En god økt, nå begynner det å nærme seg å øke pausene litt, men føler det er godt å presse seg på de lettere vektene. Er fortsatt ikke fornøyd med kroppsvektøvelsene, har klart mye bedre der tidligere. Godt å trene :D

Lenke til kommentar

24. Juli. 2010:

 

Knebøy 72.5kg 5x5 1.5 min pauser. T/M

Overheadpress 35 kg 5x5 30sec pauser. L

Markløft 85kg 1x5 M/L

 

Chinups: 2+2+2+2+2 (aldri failure) 20sec pauser. M

Planken: 3x30 sec M

 

Kommentar:

 

Knebøyen var skremmende tung, aner ikke hvorfor, øket derfor til 1.5min pauser. Tror jeg vet hvilke faktorer som spiller inn, for det første må jeg fikse døgnrytmen, fordi den ødelegger hele kostholdet. Jeg tror jeg varmet opp for dårlig, fordi sett nr 3-4 var relativt lette i motsetning til de to første.

 

Den tredje saken er at jeg trener hjemme i kjelleren, noe som er en grei ting å ha, men tror jeg får mer guts hvis jeg trener på et senter der det er folk, eventuelt jeg finner meg en treningspartner.

 

Markløften og skulderpressen var fortsatt lett fra tidligere, så skjønner ikke hva som feiler knebøyen? Skal prøve å varme opp grundigere neste gang. :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

4. August. 2010:

 

Igang igjen! Blitt litt sommer-latskap, en dag med oppkast og magesmerter og noen diverse ferie greier. Tok en liten deload, blitt 2-3 dager med dårlig kosthold etter "sykdommen".

 

 

 

Knebøy 70kg 5x5 M

Overheadpress 35 kg L

Markløft 75kg L

 

Chinups: 2+2+2+3+4

Planken: 3x30 sec

 

Kommentar:

 

Litt seig i kroppen, men godt å trene. Alt gikk greit. Laster opp teknikkfilm snart.

Lenke til kommentar

Hjemmegym nicce.. Marken så ganske bra ut! Knebøyen så jeg ikke så mye, det er mye må man ta i bektrakting i forhold til fotlengde, blik, puste osv. Men sier det igjen, marken bra!

Må si meg ganske uenig med deg her.

Se på rompa, den løfter sge opp tvert å gjør markløften om til strakmark.

Han må prøve å sette seg mere ned, få bryst å blikket mere frem og oppover, da får du utnyttet styrken i rævva de beir i marken siden den vil naturlig komme lengre ned ;)

 

En anne ting, siden du har en person til å filme, sørg for at den personen filmer slik at det blir vannrett på youtube, eller så får du ta å roter filmen! ;)

Endret av skylinepower
  • Liker 1
Lenke til kommentar

magnificent mobilty og litt rumpe arbeid! Så skal du se at du er klar for knall tunge knebøy.

 

Elsker hvordan alle unge folk har begynt med knebøy. Første øvelsen jeg begynte med var knebøy og biceps curl. Første øvelsen mine kamerater begynte med var benkpress og biceps curl, og begynte ikke med knebøy før mange månder inn i treningen (snakk om 6-12 månder)

Lenke til kommentar

9. August. 2010:

 

Idag dro jeg til et treningsenter, som virket bra. Egen etasje med fri vekter og mange som bruker de. Forrige jeg trente på var det nesten kun maskiner.

 

 

 

Knebøy 75kg 5x5 L/M

Overheadpress 40 kg T

Markløft 80kg L

 

Chinups: 2+2+2+2+2

Planken: 3x30 sec

 

Kommentar:

Wow, fikk mye mer guts av å trene ved folk enn nede i kjelleren her hjemme. Knebøyen var mye lettere og markløften også. Klarte å ta feil vekter på Overheadpressen så det ble alt for tungt, skal ta samme vekt neste gang også.

 

Syklet foresten til treningssenter = 6km x 2

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

11. August. 2010:

 

Syklet til senteret idag, regnet enormt mye så dette er den våteste treningen jeg har hatt :D

 

 

Benkpress 47.5kg 5x5 L/M

Stangroing 40kg 5x5 L

Knebøy 77.5kg 5x5 M

Dips: 3xf = 15+10+9

Omvendt Crunch 3x12

 

Kommentar

 

Pga av at noen sinnsykt pene jenter trente på knebøy stativet ( :love:) så ble rekkefølgen litt byttet om på. Knebøyen var litt vel tung med tanke på vekta.

 

Testet også dips igjen, var lenge siden sist. Gått ned ifra 20-25 max i April til 15. :thumbdown:

 

Kosthold

 

 

2 brødskiver med ost og marmelade.

 

10 biter sushi

 

1 banan

 

ca 1.5 - 2 liter hmelk.

 

0.5liter yoghurt med musli.

 

eggerøre med 4 egg.

 

0.8liter Cola.

 

+ litt små ting som grønnsaker, frukter o.l.

 

 

Er ikke ferdig med å spise idag!

 

Har mye å jobbe med i kostholdet, sliter med å spise mye fordi jeg føler meg mett lenge, og magen blir raskt full. Døgnrytmen min gjør heller ikke ting bedre.

 

Skal gå til innkjøp av gainer og protein for å hjelpe på dette.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...