Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 5, Onsdag, 20 Oktober, 2010:

 

Thaiboksing:

2 timer, mye slagteknikk idag. Så 30min med powerset med diverse övelser som: armhevinger, burpees/drepere, sekk, magetrening, utfall osv.

 

Ettersom treningene er såpass harde har jeg bestemt meg for å sette "karakter" på min egen innsats hver trening.

 

Kommentar:

Godt å trene igjen etter en langhelg i Oslo med bekjente, ble noen flasker vin, et par klyser snus og et par sigaretter, men man må få kose seg. Fester maximalt 2-3 ganger i halvåret nå.

Innsatsen var på topp, motivert og mye energi. 8/10.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 6, Mandag, 25 Oktober, 2010:

 

Stronglifts B:

 

Knebøy: 80kg 5x5 (T)

Overheadpress: 40kg 5x5 (T)

Markløft: 95kg 1x5 (M/L)

Chinups: 6-4-3

 

Kommentar:

Seigt til å begynne med, trodde det skulle gå dårligere, men kviknet til. Skuffet over at overheadpressen var så tung, men lever mtp på at jeg fortsatt skal klare å klatre mye lengre i både bøy og mark.

Lenke til kommentar

Haha! Stå på! med store nok muskler skal du nok få masse makt, bare se på Arnold :!:

 

Ja jævli greit å være tilbake på de gamle skikkelige vektene. Jeg har bestemt meg at jeg ikke deloader i bøy før jeg når 90kg+

 

Og pressen skal såklart opp til 47-50. Skjønner ikke hva som feilet skuldrene mine igår :(

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 6. Tirsddag. 27 Oktober 2010:

 

Svømming:

Masse crawl som går enda bedre! Må begynne å strukturere svømmingene, logge hvor langt, hvor lenge og intensitet.

 

Kjørte intervall på 25m Crawl, 25m Bryst x 4

 

Uke 6. Onsdag. 28 Oktober 2010:

 

Skulle egentlig thaibokse idag, men følte meg helt utmattet både i kropp og sinn. Matlysten og humøret var ikke på topp.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Glemte å oppdatere siste trening før høstferien.

 

Uke 6. Torsddag. 29 Oktober 2010:

 

Svømming:

Beste svømme-trening noen gang! kjørte først intervall på 100m crawl, som var veldig slitsomme.

Men så når jeg skulle ta siste 100m litt mer rolig, fant jeg roen i kroppen, balanse og fantastisk teknikk, etter 100m tok jeg 100 til, og slik fortsatte det. Jeg crawlet 500m!! I god tempo :D

 

 

----------------------------------------------------------------------------

Nå har jeg høstferie som spenderes i Irland, så dette er min hvileuke, spent på hvordan formen er etter 1uke med kebab, guiness og cig :p

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 7. Mandag. 8 November 2010:

 

Stronglifts B:

 

Knebøy: 70kg 5x5 (T-M)

Overheadpress: 40kg 5x5 (M)

Markløft: 85kg 1x5 (L)

Chin-ups: 6-4-3

 

Kommentar:

Alltid så seig i kroppen når man ikke har trent på en stund. Knebøyen var først ekstremt tung, men for hvert set ble det lettere. Siste set var faktisk mye lettere en første.

Men opplever noe nytt, det knekker i venstre kne når jeg går dypt. Det er ikke vondt, men ubehagelig og jeg mister litt spenn i kroppen. Noen som vet hva dette kan være? Er veldig trygg på teknikken, men kan godt laste opp film etter neste trening.

 

Det er alltid knebøyen som er seig etter hvile, markløften og overheadpressen gikk knall.

Lenke til kommentar

Uke 7. Onsdag. 10 November 2010:

 

Thaiboksing:

 

2 timer med mye spark idag.

Her er noe av det vi gjorde idag:

 

- Spark teknikk. (Både midje og kne høyde)

 

- Blokkering av spark + kontring med raskt spark.

 

- Kombinasjoner på puter, inkludert blokkeringer. Med 3min intervall, for å ligne kamp.

 

- Hoppetau 5min, 30armhevinger, 5min skyggeboksing x 2

 

 

Sto på godt idag, har savnet treningene, 8/10.

Har de grunnleggende teknikkene godt inn i systemet, men så fort vi skal blokkere samtidig, jobbe med kombinasjoner o.l blir det vanskelig :p

 

Skulle ønske jeg hadde en sekk hjemme så jeg kunne trent litt på automatiseringa , uten å ha så høy kraft.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 6, Mandag, 25 Oktober, 2010:

 

Stronglifts B:

 

Knebøy: 80kg 5x5 (T)

Overheadpress: 40kg 5x5 (T)

Markløft: 95kg 1x5 (M/L)

Chinups: 6-4-3

 

Skremmende lik økta jeg hadde i dag :ohmy: Dog, du tar en del mer i knebøy enn meg.

 

 

Bildet så veldig bra ut! Bra size på armer og skuldre + V-form. Smooth.

 

Tenkt til å legge på deg så veldig mye mer? Synes det så ut som en akseptabel fett%.

Lenke til kommentar

Takk takk! Skulle bare önske jeg hadde noen form for brystmuskler :D

 

Har tenkt å gå opp noen kg til, tror det kan ta litt tid. Ikke lett å spise nok med 4-5 treninger i uken. Føler også løftene står litt stille, så skader ikke med ekstra mat da.

 

Håper jeg kan gå opp til 85kg til etter nyttår - vår. Men hvor mye jeg hiver i meg, spørs helt på hvor raskt løftene går opp :)

Lenke til kommentar

Droppet svömminga igår (Torsdag) pga hard thaiboksing trening på onsdagen. Kroppen og hodet mitt sa tydelig ifra at nå må jeg hvile.

 

Blir ikke styrketrening idag, sov for lite i natt. Hadde kjemi pröve idag, så studerte langt utpå natta, men pröven gikk ekstremt bra.

Skal ta styrkeökten imorgen.

 

Ble veldig mye dropping her, men skal som sagt ta styrketreninga imorgen. Så denne uken skal jeg ha trent 2 styrkeökter, 1 thaiboksing og 1 svömming. Som jeg sier er jävla bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...