Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 3.Tirsdag, 28 September, 2010

 

Svömming:

 

Fantastisk ökt! Jobbet kun med crawl, og fikk endelig den herlige "aha" opplevelsen, nå får jeg det til :D

Hadde egentlig tenkt å trene 1time, men glemte tiden, konsentrerte meg 100% og holdte på i over 2 timer, dette var kjempe göy.

 

Det som skal sies er at jeg fortsatt stresser litt mye og spenner meg, klarer ikke over 100meter sammenhengende, men föler balansen sitter og jeg faktisk svömmer skikkelig frem, så nå er det bare å svömme masse så skal dere se at det blir en svömmer av meg.

 

Traff en mann der som har hjulpet meg litt igang för, han tok ekstra tid og coachet meg idag, som hjalp masse. Vi snakket litt etterpå, og denne mannen som ser ut som en frisk 50åring, er over 70år! Han var tidligere SM vinner, (Sverige Mesterskap) og skulle egentlig väre med i OL på 70-tallet men ble syk da. Han har hatt flere rekorder i krål og butterfly i Sverige, det var sykt kult å få hjelp av han.

 

Takker også til Sno som også har hjulpet meg godt igang.

Lenke til kommentar

Uke 4. Mandag, 4 Oktober, 2010

 

Stronglifts A

 

Knebøy: 70kg 5x5 (L)

Benkpress: 45 5x5 (L)

Stangroing: 45kg 5x5 (L)

Dips: 3xf 21, 12, 10.

Omvendt Crunch: 3x12

 

Kommentar

Ah endelig er styrkeformen på plass som i gamle dager. Dette var kjempe lett, slik denne vekta skal være. Med dagsformen kunne jeg lett klart mye mer. Fantastisk godt, føler meg så "mjuk" i knebøy-teknikken, og alle bevegelser er naturlige igjen, herlig.

 

Pushet meg på pausene, slik at allikevel det var så lett, føler jeg at jeg har trent bra :D

Lenke til kommentar

Uke 4. Tirsdag, 5 Oktober, 2010:

 

Svömming

1.5 time med krålteknikk, bedre rotasjon mer glid og puster nå på annenhvert tak, fölte ikke så store fremganger siden sist, og må fortsatt si jeg blir veldig sliten etter 25-50m, så blir mye intervaller.

 

Morsomt er det :D

 

Syklet også idag til skolen, 6km x 2

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Uke 4. Fredag, 8 Oktober, 2010:

 

Stronglifts B:

Knebøy: 72.5 5x5 (L/M)

Overheadpress: 42.5kg 5x5 (T)

Markløft: 90kg 1x5 (M)

Chinups: 4-3-2 (dårlig)

Planken: 3x30sec

 

Kommentar:

Gikk veldig bra mtp at jeg svømte dagen før. Trodde aldri jeg skulle klare militærpressen, men jeg tror jeg skal få til 45kg neste gang også. :D

 

Bilde fra Oktober:

post-71122-1286659976,7614_thumb.jpg

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Takk takk, føler jeg må skjerpe inn kostholdet nå som jeg trener så mye, tviler på jeg har øket så mye i vekt, sixpacken begynner å bli alt for synlig :cry:

 

Edit: Er fornøyd med skuldrene og musklene som går langs ryggraden ved korsryggen. Ellers føler jeg latsene har øket litt siden sommerferien, holder en knapp på at det er svømminga :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Samme med meg. Men egentlig, så lengene løftene går opp, så bryr jeg meg ikke så veldig mye. Men det er ikke sjeldent at du ikke ser meg gaffe i meg 1000-2000kcal mer når plutselig knebøyen stopper opp :p

 

Også får man jo også denne legandariske "bulker inn" på sidene i nedre del av ryggen.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...