Gå til innhold

Windows 7 lanseres i dag


Anbefalte innlegg

nå forsøker nå for andre gang å skrive inn noe her før alt forsvinner.

 

 

jeg for søker altså å finne ut om jeg trenger en versjon av windows 7 som støtter xp modus hvis jeg kjøper meg ny pc .

her lurer jeg på om gratis programmet Turbo dlphi kan brukes direkte i vista eller W7 ?

turbo delphi er egenlig fra 2006. jeg bruker det på min windows xp

 

alternativet er å kjøpe en versjon som virker i W7. for tiden for jeg ikke undersøkt hva det koster ( alfacode. no sine sider ser ut til å vær nede ). sist jeg var der så virket de som miste prisen lå over 3 tusen kro for de billigste kjøpe versjon

alternativet lazaus virker til å være for lite ferdig utviklet til at jeg synes det er noe alternativ .

kan dette brukes i vista eller W7 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt vista premium 32-bit siden jul.. De siste månedene har jeg slitt mye med at "windows utforsker har sluttet å virke" + at pcen har blitt tregere. Noen som har hatt problemer med w-utforsker i W7? Tenker nå å kjøpe W7 Home Premium (kun download) på windows.com. Det er vel ikke noen forskjell å kjøpe på nettet kontra i butikk her i Norge (eller?) :blush: ... sånn bortsett fra at jeg får med sånn cd med operativsystemet. Er det slik at hvis jeg reinstallerer pcen, og installerer W7, så blir den nesten så god som ny?

Lenke til kommentar

Vista er jo bare tregt, Windows 7 er mye raskere og bedre.

 

Kjøper du det fra MS store UK så kan du laste ned og brenne ja, ellers må du kjøpe platen.

Du får ikke kjøpt fra butikkene i USA (micorosft sin egen) de har sperret for norske kort.

 

Og ja, pcen din blir nok mye bedre med Windows 7

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
jeg for søker altså å finne ut om jeg trenger en versjon av windows 7 som støtter xp modus hvis jeg kjøper meg ny pc .

XP Mode er egentlig bare en fancy implementasjon av MS Virtual PC ...

 

Den har 2 fordeler fremfor "vanlig" Virtual PC (som alle kan laste ned fra MS):

1) En XP-lisens er inkludert i XP Mode (Med "vanlig" VPC må du ha en separat XP-lisens.)

2) Når du kjører et program i XP Mode ser det ut som det er et vanlig Win7-program

(Med "vanlig" VPC kjører programmet inni VPC-vinduet.)

Lenke til kommentar
jeg for søker altså å finne ut om jeg trenger en versjon av windows 7 som støtter xp modus hvis jeg kjøper meg ny pc .

XP Mode er egentlig bare en fancy implementasjon av MS Virtual PC ...

 

Den har 2 fordeler fremfor "vanlig" Virtual PC (som alle kan laste ned fra MS):

1) En XP-lisens er inkludert i XP Mode (Med "vanlig" VPC må du ha en separat XP-lisens.)

2) Når du kjører et program i XP Mode ser det ut som det er et vanlig Win7-program

(Med "vanlig" VPC kjører programmet inni VPC-vinduet.)

Har du hørt eller sett den siste der?

For det skjer absolutt ikke på min pc.

 

XP-mode er en virtuell pc, med windows xp på, lovlig.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Ja, se i editen.

 

Noen forslag på programmer som faktisk ikke funker i w7, men som funker i virtuell xp? De eneste programmene jeg kommer på er et par for å styre gammel hw, men de funker ikke i virtuell maskin uansett...

 

Jeg vil dog påstå at virtualbox har en penere løsning, men da følger ikke xp med.

Lenke til kommentar

Og det vil uansett ikke fungere som XP Mode. Hele vitsen med XP Mode er jo at programmene du installere i XP Mode legges på startmenyen din og du kan starte dem opp fra Windows 7 som et hvilket som helst program.

 

Du kan selvsagt kjøre andre løsninger som er nevnt og som f.eks Vmware Player etc, men det krever både egne lisenser til de operativsystemene du installerer (om du ikke legger inn Linux da) og de vil selvsagt ikke fungere som XP Mode med å legge programmer på startmenyen til Windows 7.

Lenke til kommentar
det betyr altså at de som MÅ bruke gamle programmer som ikke støttes direkte i W7 i praksis blir tvunget til å velge W7 pro ( en av versjonene der ) ?

 

Jepp det har du rett i, Pro eller Ultimate.

Men nå skal det sies at de færreste av privatbrukerene har så gamle og sære programmer at du MÅ ha XP Mode. Derfor er XP Mode mer beregnet på firmaer som har spesialdesignete programmer som ikke lar seg oppgradere på 1-2-3.

 

Jeg kjører programmer fra 1996 på min Windows 7 64bit versjon nå uten problemer, så det meste skal jo funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...