Gå til innhold

Windows 7 lanseres i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uproblematisk så lenge du avinstaller 32-bit først. Oppgradering av hardware krever også jevnt over reinstallering.

 

 

Høres fint ut. Tenkte bare i de baner at det kanskje ble registrert hos microsoft at man valget ett av de to overnevnte valgene og at "key'en" dermed ble låst til det valget...

 

Da er det bare tut og kjør når dvd'en kommer i posten :thumbup:

Lenke til kommentar
Har brukt win7 fra beta til rtm. Kjøpte win7 ultimate full i går fra ms store uk. kostet 2000. Kjørte upgrade og ringte aktiverings telefon. funker fett.

 

Min Ultimate fra Amazon.co.uk ble faktisk rimeligere enn dette inklusive mva og tollbehandling, da Microsoft Store for det første vel ikke trekker fra engelsk VAT, og for det andre har en sinnsyk høy pris. Amazon.co uk tar bare 160 pund (138 eks VAT) for Ultimate, og ikke 229,99.

 

Skal man ha rimeligste pris på nedlast, må man prøve å kjøpe via USA. Det er ca 200 - 300 kr å spare i forhold til UK.

 

Men slår en 4 stk seg sammen om bestilling på Amazon.co.uk, så kommer hvert eksemplar på ca 1 650 kr alt inklusive.

 

Prisen på UK Store er vel i realiteten 2 100 kr i dag. Kredittkortkursen er ca 9,18.

Lenke til kommentar
Og har man RC eller RTM inne allerede så spiller noen dager fra eller til ingen rolle. RTM er faktisk mer eller mindre identisk.

 

RTM er HELT identisk, det er ikke gjort noen endringer på Windows 7 etter RTM versjonen. Det er den som ble sendt ut til fabrikkene som har trykt opp millioner av DVD plater den siste tiden.

Det er en nokså stor forskjell på RC og RTM, da RTM versjonen fikset en del stabilitesproblemer bl.a.

Lenke til kommentar
"RTM er faktisk mer eller mindre identisk."

 

Ja samme versjons nummer. men dato på filene er 14.7.09 og på rtm

var den 13.07.09. Kjørte upgrade for å få vekk aktiverings cracken og anna dritt.

 

Men nå må du skille på RTM lastet ned fra bukta eller lignende der filer kan ha blitt endret, og RTM lastet direkte ned fra MS da. Og siden du snakker om crack etc, så har du neppe hatt tilgang til MSDN/MSDNAA eller Technet og lastet ned direkte derfra.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

nå har det dukket opp noen spørsmål i forbindelse med denne Windows versjonen.

 

jeg har lenge vær ganske sikker på at jeg måtte bruke xp modus hvis jeg skulle få til å bruke skriveren min, men nå virker det som om den er kommet inn i denne listen som viser hva som virker og ikke virker av gammel utstyr.

1: spørsmålet blir da hvor mye funksjonalitet jeg mister i forhold til xp ( drivere fra canon) .

 

2: hvilken versjon er egentlig den beste til alt mulig bruk hjemme ? premium elle utimate ?

hvis jeg kjøper den billigste og finner ut at jeg trenger en som er litt dyrere er mellom leget større en differansen mellom disse to hvis jeg hadde valg den lit dyrere i stedet ?

er den noen som har peiling på dette ?

 

det er vel litt for tilling å at så mange har noe oversikt enda ?

Lenke til kommentar

Du har jo en mellom løsning med Pro utgaven, men det er jo ikke mange kronene som skiller pro og ultimate.

 

Jeg tenker at om du trenger XP Mode eller tror du trenger det, så må du kjøpe Pro eller Ultimate.

Funker det du har av hardware i W7, så bør Home Premium holde i massevis, og det er jo en GOD del som skiller i pris fra HP til Ultimate.

 

Ser liksom ingen grunn til at folk skal trenge Ultimate i denne sammenheng...altså de fleste. Noen vil jo alltid trenge noe ekstra som Bitlocker.

Lenke til kommentar

for å være sikker på å unngå konflikter eller andre problemer så er det lur å fjerne gamle drivere og spesial programmer før du bytter ut hardwaren.

 

f.eks så vil jeg tro at du risikerer konflikter hvis du bytter ut nvida skjermkortet med et radeon skjermkort uten at du fjerne de gamle driverne .

grunnen til at jeg tror det så sterkt er fordi jeg har hørt de det vår mye tull hvis man har 2 skjermkort fra forskjelige produsenter.

 

jeg vil bare presisere at man kan risikere konflikter hvis man gjør det som du skriver .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...