Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er veldig i tvil, men kommer til å følge anbefalingene fra familien min (ikke tatt stilling enda). Noen jobber i helsevesenet, selv om de kanskje ikke vet mer enn oss(?)

 

Sykepleiere vet jo knapt forskjellen på mg og ml etter det forfallet som har vært i norsk skole.

 

Men legene vil jeg stole på, selv om massevaksinering også har negative sider.

Lenke til kommentar

Er det fremdeles mulig å få vanlig influensa? For lillesøsteren min på 5 var syk med influensa for noen dager siden, ganske heftig feber og slapp i en liten uke, men så gikk det over. Faren min ble også syk etterpå, men ikke jeg, søsteren min eller mamma. Alle var i stor kontakt med henne. Hvis hun hadde svineinfluensa, hvorfor ble ikke vi andre syke da?

Lenke til kommentar
Vi klarer ikke å finne noen gode beskrivelser av sykdomsforløpet og lurer på om noen har barn som har fått det påvist og som kan beskrive hvordan deres forløp var.

 

Vi har 2 barn på 3 og 6 år som vi tror har hatt det. Det startet med høy feber i ca. 1 døgn, deretter kom det litt oppkast og diare i ca 1 døgn og så kom feberen igjen i ca 1 døgn sammen med snørr og hoste. Hosten sitter i noen dager.

 

Noen som kjenner igjen dette ??

Svar med sitat

 

kjenner meg litt igjen, fikk halsbetennelse, så fikk jeg litt feber så gikk det over i forkjølelse og nå sitter jeg igjen med en hoste som holder meg våken nesten hele natta, men tviler på at det er svine influensa.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Husk at vaksinen er dyrket i egg, har man alergi mot egg må man unngå denne vaksinen.

 

Det med at 2 svenske daua rett etter å ha fått vaksinen kan ikke trekkes frem her.

Det var mennesker i rissikogrupper som allerede var syke, disse hadde dødd uansett.

Hadde man gitt dem en potet så hadde de dødd alike vel, er potet da farlig?

Endret av War
Lenke til kommentar

Blir du syk, ja like ille som en influensa.

Eneste nye med den er at du som er frisk fra før kan i tillegg få lungene fulle av væske og dø.

 

Det er veldig få det skjer med, men ingen vet hvorfor så man kan ikke forutse det på noen.

Derfor anbefaler de vaksienen til alle, selv om 99% ville bare fått en vanlig influensafølese.

 

Velger man å ikke ta den så får man satse på :

1) At man ikke blir smittet

2) Hvis man blir smittet, at man da ikke får væske i lungene

Endret av War
Lenke til kommentar
Det spesielle med svineinfluensa er at særlig yngre mennesker er utsatt. Litt krisemaksimering er det jo, men heller dét enn bagatellisering, som dere gjør.

 

Det du skriver her er feil. Yngre mennesker er ikke SÆRLIG utsatt for svineinfluensaen (jeg skjønner

hvorfor du tror dette i forhold til hvordan dette _formuleres_ i media)

 

Det er vel 11 bekreftede dødsfall av svineinfluensan, kan du si meg hvor mange av disse som var

"yngre mennesker".

 

Hvis de skulle vært særlig utsatt , så burde vel flertaller vært "yngre mennesker". Hvis det f.eks hadde vært 15-18% så ville den teorien opp imot fakta, fallt i fisk.

 

Jeg ser det også som problematisk at de som står for krisemaksimeringen har økonomisk gevinst av dette.

Lenke til kommentar

Var det noen som så hu dama som hadde tatt den vaksinen og fått en svært sjelden reaksjon på den?

 

 

Men både jeg og madammen kommer til og ta den, siden begge er i risikogruppen.

Har ikke hatt noen av de årlige influensaen på mange år, men jeg vet ikke om man skal være skremt eller ikke av dette.

Blir gal av den hysteri-greia avisene kjører med "Svineinfluensaen kommer til og herje i mange år"..noe i den duren:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

er delt ut over 500000 vaksiner i sverige og ingen alvorlige bivirkninger er påvist

er ca 1 av mange millioner som kan bli sånn ( fikk sendt over msn av bruttern, så jeg tar forbehold om feil )

Så hun var ekstremt uheldig:S

 

 

 

Svært vanlige:

• Hodepine

• Tretthet

• Smerte, rødhet, hevelse eller en hard klump på injeksjonsstedet

• Feber

• Verkende muskler, leddsmerter

Vanlige:

• Varme, kløe eller blåmerke på injeksjonsstedet

• Økt svetting, skjelving, influensalignende symptomer

• Hovne kjertler i halsen, armhulen eller lysken

 

Mindre vanlige:

• Kribling eller nummenhet i hender eller føtter

• Søvnighet

• Svimmelhet

• Diaré, oppkast, magesmerte, kvalme

• Kløe, utslett

• Generell følelse av uvelhet

• Søvnløshet

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...