Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Atsjjjoooooo

Vi klarer ikke å finne noen gode beskrivelser av sykdomsforløpet og lurer på om noen har barn som har fått det påvist og som kan beskrive hvordan deres forløp var.

 

Vi har 2 barn på 3 og 6 år som vi tror har hatt det. Det startet med høy feber i ca. 1 døgn, deretter kom det litt oppkast og diare i ca 1 døgn og så kom feberen igjen i ca 1 døgn sammen med snørr og hoste. Hosten sitter i noen dager.

 

Noen som kjenner igjen dette ??

Svar med sitat

Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke fått noe påvist eller noe, men det er sykt hvor mange som blir smittet av vanlig influensa for tiden nå også. Ei venninne av meg var syk og hun har så og si smittet alle hun har vært med inkludert meg. Jeg har ikke vært hos legen, men hos meg startet det med vondt i halsen, før jeg fikk skikkelig feber, sikkert nærmere 40 og idag begynner jeg å bli frisk :S

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

 

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

4549441574a.gif

Lenke til kommentar
Vel jeg har ikke fått noe påvist eller noe, men det er sykt hvor mange som blir smittet av vanlig influensa for tiden nå også. Ei venninne av meg var syk og hun har så og si smittet alle hun har vært med inkludert meg. Jeg har ikke vært hos legen, men hos meg startet det med vondt i halsen, før jeg fikk skikkelig feber, sikkert nærmere 40 og idag begynner jeg å bli frisk :S

Akkuratt det samme her, alikevell så tvinger internatskolen meg hjem som er 3-4 timer unna. Forbanna drit.

Lenke til kommentar

Bare en ting om tilgjengelighet: Jeg sjekket noen kommuners hjemmesider, og Oslo får ikke noe før 2\11. I Alta derimot starter de til uka 26\10. Bergen er allerede i gang.

 

Veldig mye svineinfluensa i Finnmark?

 

Men det ser heldigvis ut til at det bare er risikogruppene det går ut over. Diabetes, astma, alkoholikere og KOLS.

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått tilbud ellernoe hadde jeg selvfølgelig tatt den der og da, men jeg gidder ikke oppsøke legen bare for det. Jeg har ikke vært smittet av noe siden jeg hadde kopper som barn, så jeg er ikke redd for at jeg skal få influensaen.

 

Blir nok heller oppe til vurdering dersom noen rundt meg blir smittet.

Lenke til kommentar

Nå er det jo sånn at selve influensaen ikke er noe værre en vanlig influensa.

Blir man syk i 2008 og swineflu i 2009 så merker man egentlig ikke forskjell.

 

Forskjellen er at mennesker som var friske fra før av kan bli alvorlig syk/dø

Det er det som er det nye med den.

Lenke til kommentar

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...1:5800:59:::0:0

 

Folkehelseinstituttet opplyser i en artikkel ifra 25 april at 1000 dør årlig av sesonginfluensa, i hovedsak eldre.

 

Svineinfluensa har sålangt i år tatt livet av minst 7.

 

Jeg har prøvd å finne tallet for hvor mange i gruppen 0-30 som dør av sesonginfluensa pr år,

men dette er merkelig nok ikke å finne ( hjelp den som kan)

 

Her er en litt mer nyansert vinkling på temaet :

 

http://articles.mercola.com/sites/articles...Flu-Update.aspx

 

 

Hvorfor den massive mediaoppmerksomheten rundt svineinfluensa kontra sesonginfluensa?

 

Hvem tjener på dette?

 

Er de som anbefaler massevaksinasjon tjent med dette?

 

www.vg.no har SYV forskjellige artikler om dette temaet i dette øyeblikk

 

Dagbladet har en http://www.dagbladet.no/2009/10/22/nyheter...andemi/8685611/

om at helsedirektøren Bjørn inge Larsen anbefaler massevaksinasjon.

 

Men ingen spør spørsmålene jeg har som skeptiker.... Hvorfor ikke? Er spørsmålene mine så urelevante?

Lenke til kommentar

Grunnen til at den er mer hypa enn vanlig influensa er at den er langt mer smittsom og at det er en ny influensatype som vi kjenner lite til. Worst case scenario er at den muterer og blir langt mer dødelig enn det den er i dag.

 

Er enig at den er blåst opp alt for mye, men noe må jo avisene ha å skrive om..

Lenke til kommentar

"Folkehelseinstituttet's regnskap er forresten unntatt offentlighet -institusjonen hvert år mottar millionstøtte fra Rockefeller-foundation - penger som ettersigende går uavkortet til fam. Stoltenberg...

 

Mandag 13. juli 2009, 04:43, lest 161 - kogi 30

 

Det er kanskje også verdt å nevne at pappa Thorvald Stoltenberg er storaksjonær hos vaksineprodusenten GlaxoSmithKline, at sønnen hans, stats- og vaksineminister Jens Stoltenberg, i sin nyttårstale erklærte at han vil vaksinere alle verdens barn, og at dattera til Thorvald, Camilla Stoltenberg, sitter som ass. dir. i det private(!) Folkehelseinstituttet, som sterkt promoterer denne vaksinen...Av: Aumakua, 26.06.2009 18:48:55

 

 

Med pappa Thorvald Stoltenberg som storaksjonær i GlaxoSmithKline, sønnen Jens "jeg-vil-vaksinere-hele-verdens-barn" Stoltenberg som vaksine/statsminister, og søstera Camilla som ass.dir i det privateide Folkehelseinstituttet, som årlig mottar millioner i støtte fra Rockefeller-foundation, er det duket for god profitt for den familien...

 

Stappe i oss haste-produserte vaksiner som i beste fall kun forårsaker den sykdommen den er ment å hjelpe for? Lykke til. Til nå burde vi ha lært av historien - men medias makt over folkets tanker er stor. Vi glemmer fort...

"

 

Jeg kan ikke bekrefte påstandene som er skrevet her bortsett fra at Camilla Stoltenberg sitter som ass dir

i folkehelseinstituttet.

 

Hvis du hadde sjekket linken min og lest noe av det som står der, så er ser du hypen rundt svineinfluensan for 30 år siden. Og hvordan det foregikk.

 

Denne influensan er ikke ny

Lenke til kommentar

Svineinfluensaen kan ta livet av også (så langt man vet) helt friske mennesker. Det gjør at den fortjener oppmerksomhet (om enn kanskje på langt nær like mye som den får). Den gir forskjellig utslag, altså man kan bli både mindre alvorlig syk enn ved "vanlig" influensa, men også i verste fall langt mer alvorlig syk.

 

Jeg gidder ikke konspirasjonsteorivinklingen.

Lenke til kommentar
Svineinfluensaen kan ta livet av også (så langt man vet) helt friske mennesker. Det gjør at den fortjener oppmerksomhet (om enn kanskje på langt nær like mye som den får). Den gir forskjellig utslag, altså man kan bli både mindre alvorlig syk enn ved "vanlig" influensa, men også i verste fall langt mer alvorlig syk.

 

Jeg gidder ikke konspirasjonsteorivinklingen.

 

 

Men hvis du tror at vanlig influensa på lik linje med svineinfluensan IKKE tar livet av friske mennesker,

tar du gruelig feil.

 

Men det _tallet_ kommer ikke fram av Folkehelseinstituttets artikler, men at det i _hovedsak_

er eldre.

 

Hvorfor sprer vg så mye frykt og oppstyr rundt akkurat denne influensaen vs vanlig?

 

Jeg for min del kjøper ikke forklaringen "de må jo ha noe å skrive om" ,

 

Og som du sier så kan man bli mindre alvorlig syk og/evt verre syk av svineinfluensaen...

med andre ord, de er like ille.

 

Eneste vi _vet_ er at sesonginfluensan per dags dato er mer potetnt enn svineinflu

Flere dør av sesonginfluensaen (Også friske vel og merke)

 

Hypen fører til:

 

-Økt salg av aviser

-Økt salg av vaksiner (av sinnsyke proporsjoner)

 

Uten at det redegjøres for/imot om at denne er verre enn sesonginfluensan.

 

 

Jeg tror heller ikke mye på konspirasjonsteoriene... heller at de utnytter situasjonen.

 

Og forresten, begge influensaene gir Identisk utslag, hvor noen kan bekrefte at

denne er verre/mildere opp imot vanlig influensa med fakta er meg ukjent.

Det er det jeg savner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...