Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

 

 

Har møtt på et annet problem i det siste.. mobilen tømmer seg for batteri lynraskt! Lader opp fullt, kanskje 4-5 timer etterpå er den tom. Har kjøpt 2stk nye batterier via eBay for en stund siden, disse tømmer seg også, så må være noe med telefonen som drar fryktelig mye strøm??

 

Merker at jeg begynner å bli litt lei HD2 pga alle problemene.

 

Jeg slet også med batteriet, men jeg får nå en og en halv til nesten to dager med normal bruk etter at jeg deaktiverte GPS. Har for øvrig også Wifi deaktivert, men det var først når jeg deaktiverte GPS at batteribruken ble bra. Kjører nand android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt problem i dag er at jeg kun kan se SMS-ene i den "svarte skjermen".

Når jeg har fått en SMS, kan jeg lese den med hvit tekst på svart bakgrunn.

Når jeg klikker på sms-en og kommer inn i meldingen hvor jeg kan svare. Så er det tomt.

Jeg svarer, sender svar.

 

Men kan på ingen måte se at jeg har svart. Eneste som er på skjermen er telefonnummeret jeg fikk sms fra. Kan ikke lese hva han skrev, eller hva jeg svarte.

Går jeg ut i grunnmenyen igjen kan jeg lese sms-en på svart bakgrunn igjen.

 

Kjører std HTC WinMobile 6.5

Har prøvd å restarte telefon.

Ingen forskjell.

Telefonen er restarter, men samme resultat.

 

Jeg kjører en liten bump på denne.

Kan ikke se sms-er jeg har sendt.

Kan ikke se hvilken sms jeg svarer på.

 

Std WinMob 6.5 på min std HD2.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Er ikke typen som gidder å endre for mye på et produkt. Kjøpte en HD2 med windows OS, skal jeg en gang ha Android så kjøper jeg en mobil som har det som standard.

 

Er ikke mye å endre på, det blir som å innstalere et program fra minnekortet og det regner jeg med at du allerede har gjodt med din HD2. Hvis du har den siste ROM fra HTC trenger du ikke å legge inn ny RADIO heller bare sleng inn Android mappa inn på minnekortet gå til filutforsker-sdkort-Android trykk på CLRCAD så HARET da starter Android. Da kan du leke med det og når/hvis du går lei er det bare å vippe ut batteriet og boote opp som vanlig i WM6 og ev slette Android mappa på minnekortet hvis du ikke likte det. :thumbup:

Lenke til kommentar

hei alle sammen,ganske ny innen htc så jeg har noe spm som dere kunne svare på :)

 

Spm nr

 

1-For og formatre minne korte som er bygd inn i tlf,altså der windows mobil 6.5 er lagt inn,er det bare og trykke på Tøm lagring,vil det si det samme som og tilbakestille tlf og da er den formatert?

 

2-jeg formaterte minnekorte mitt og da ble jo alt slettet som alle vet,men inne på minnekorte før jeg slette den var det noe mapper som feks musikk mappa,bilde mappe,dokumenter,programfiler og slikt,hvordan får jeg det tilbake,for når jeg legger inn sanger nå så får jeg ikke spilt dem av i spilleren,gjorde det før da jeg la inn sanger på den mappa som hette musikk og var inne på minnekorte.

 

 

3-Skulle legge inn aktivesync 4.5 for xp,men jeg for ikke lagt den inn,noen som vet hvorfor? jeg for ikke opp minne korte fra tlf når jeg putter inn Usb

 

 

4-jeg sleit litt med automatisk datatilkobling,jeg lasta ned ett programm som fyr sa jeg skulle gjøre for og slå det av,jeg gjorde det og det fungerer ikke,er redd for og kjøpe kontantkort og komme borti en kanpp mens tlf ligger i lomma og atte korte mitt blir tømt,hvordan gjør jeg den manuel eller værsteflll vis den prøver og koble opp mot nett så må det godkjennes av meg først?

 

kommer vel på flere spm etterhvert sikkert :=)

Lenke til kommentar

hei alle sammen,ganske ny innen htc så jeg har noe spm som dere kunne svare på :)

 

Spm nr

 

1-For og formatre minne korte som er bygd inn i tlf,altså der windows mobil 6.5 er lagt inn,er det bare og trykke på Tøm lagring,vil det si det samme som og tilbakestille tlf og da er den formatert?

 

2-jeg formaterte minnekorte mitt og da ble jo alt slettet som alle vet,men inne på minnekorte før jeg slette den var det noe mapper som feks musikk mappa,bilde mappe,dokumenter,programfiler og slikt,hvordan får jeg det tilbake,for når jeg legger inn sanger nå så får jeg ikke spilt dem av i spilleren,gjorde det før da jeg la inn sanger på den mappa som hette musikk og var inne på minnekorte.

 

 

3-Skulle legge inn aktivesync 4.5 for xp,men jeg for ikke lagt den inn,noen som vet hvorfor? jeg for ikke opp minne korte fra tlf når jeg putter inn Usb

 

 

4-jeg sleit litt med automatisk datatilkobling,jeg lasta ned ett programm som fyr sa jeg skulle gjøre for og slå det av,jeg gjorde det og det fungerer ikke,er redd for og kjøpe kontantkort og komme borti en kanpp mens tlf ligger i lomma og atte korte mitt blir tømt,hvordan gjør jeg den manuel eller værsteflll vis den prøver og koble opp mot nett så må det godkjennes av meg først?

 

kommer vel på flere spm etterhvert sikkert :=)

 

Hei og hopp, og gratulerer med HTC.

 

1. "Tøm lagring" er noe av det samme som heter "Tilbakestill til fabrikkinnstillinger" på andre telefoner. Du nullstiller hele telefonen, slik at den blir som når du åpnet den første gangen. Merk at minnekortet (altså det du kan bytte ut) ikke blir formatet samtidig.

 

2. Hvis du oppretter en ny mappe på minnekortet som heter det samme som tidligere (muligens "Musikk"), og legger musikken der, skal det gå fint.

 

3. Når du setter inn USB kabelen i telefonen skal du kunne velge mellom ActiveSync eller Diskstasjon. Hvis du velger diskstasjon skal du få opp minnekortet som en egen enhet på Min Datamaskin. Får du noen feilmelding når du installerer ActiveSync?

 

4. Med MoDaCo NoData kan du sperre datatilkoblingen. Alternativt kan du installere DataController, som gjør akkurat det samme, dersom du har problemer med NoData.

Lenke til kommentar

hei alle sammen,ganske ny innen htc så jeg har noe spm som dere kunne svare på :)

 

Spm nr

 

1-For og formatre minne korte som er bygd inn i tlf,altså der windows mobil 6.5 er lagt inn,er det bare og trykke på Tøm lagring,vil det si det samme som og tilbakestille tlf og da er den formatert?

 

2-jeg formaterte minnekorte mitt og da ble jo alt slettet som alle vet,men inne på minnekorte før jeg slette den var det noe mapper som feks musikk mappa,bilde mappe,dokumenter,programfiler og slikt,hvordan får jeg det tilbake,for når jeg legger inn sanger nå så får jeg ikke spilt dem av i spilleren,gjorde det før da jeg la inn sanger på den mappa som hette musikk og var inne på minnekorte.

 

 

3-Skulle legge inn aktivesync 4.5 for xp,men jeg for ikke lagt den inn,noen som vet hvorfor? jeg for ikke opp minne korte fra tlf når jeg putter inn Usb

 

 

4-jeg sleit litt med automatisk datatilkobling,jeg lasta ned ett programm som fyr sa jeg skulle gjøre for og slå det av,jeg gjorde det og det fungerer ikke,er redd for og kjøpe kontantkort og komme borti en kanpp mens tlf ligger i lomma og atte korte mitt blir tømt,hvordan gjør jeg den manuel eller værsteflll vis den prøver og koble opp mot nett så må det godkjennes av meg først?

 

kommer vel på flere spm etterhvert sikkert :=)

 

Hei og hopp, og gratulerer med HTC.

 

1. "Tøm lagring" er noe av det samme som heter "Tilbakestill til fabrikkinnstillinger" på andre telefoner. Du nullstiller hele telefonen, slik at den blir som når du åpnet den første gangen. Merk at minnekortet (altså det du kan bytte ut) ikke blir formatet samtidig.

 

2. Hvis du oppretter en ny mappe på minnekortet som heter det samme som tidligere (muligens "Musikk"), og legger musikken der, skal det gå fint.

 

3. Når du setter inn USB kabelen i telefonen skal du kunne velge mellom ActiveSync eller Diskstasjon. Hvis du velger diskstasjon skal du få opp minnekortet som en egen enhet på Min Datamaskin. Får du noen feilmelding når du installerer ActiveSync?

 

4. Med MoDaCo NoData kan du sperre datatilkoblingen. Alternativt kan du installere DataController, som gjør akkurat det samme, dersom du har problemer med NoData.

 

1-ok

 

1-ok

 

3-når jeg setter inn usb på windows xp kommer bare minne korte opp,kobler jeg opp tlf med windows vista så kommer det ett ikon som en mobil med begge lagrings plassen,jeg har ikke prøvd og installere på visa men på xp,jeg får opp en feilmeling men husker hva det var

 

 

4- nodata eller hva det heter fungerer ikke helt for meg :(

Lenke til kommentar

Her om dagen tilbakestilte jeg telefonen og nå kommer jeg ikke på nett :dontgetit:

Når jeg åpner nettleseren kommer det opp:

 

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg innstillinger for å kontrollere innstillingene, og endre dem om nødvendig.

Trykker på "innstillings" linken og jeg må Skrive inn ett navn for tilkoblingen, så må jeg velge et modem...

 

Hva skal jeg gjøre? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har fått et irriterende problem med at telefonen alltid skal gi beskjed at sms har blitt sendt. koster vel penger for disse meldingene også. Problemet kom etter at jeg la inn seneste offisielle Rom. Leveringsrapport er deaktivert.

 

Jeg tror kun det er leveringsrapport som koster penger. Bekreftelse på at meldingen er sendt er vel kun på telefonen og koster ingenting.

 

For å deaktivere "Melding sendt" varsling:

 

Den er allerede deaktivert, men får forsatt meldingen:

 

"Meldigsfunksjoner. SMS-medlingen ble sendt"

 

EDIT: fant en løsning. Installerte .cab-filen fra XDA froumet

Lenke til kommentar

Har fått et irriterende problem med at telefonen alltid skal gi beskjed at sms har blitt sendt. koster vel penger for disse meldingene også. Problemet kom etter at jeg la inn seneste offisielle Rom. Leveringsrapport er deaktivert.

 

Jeg tror kun det er leveringsrapport som koster penger. Bekreftelse på at meldingen er sendt er vel kun på telefonen og koster ingenting.

 

For å deaktivere "Melding sendt" varsling:

 

Den er allerede deaktivert, men får forsatt meldingen:

 

"Meldigsfunksjoner. SMS-medlingen ble sendt"

 

 

 

EDIT: fant en løsning. Installerte .cab-filen fra XDA froumet

Takk. skal prøve denne cab'en. Har funnet flere problemer med den nyeste Rom-en Startmenyen øverst på skjermen samt Windows Hw key har låst seg og keypad lyset slutter ikke å lyse. Vurderer sterkt å gå tilbake til den gamle Rom-en. eneste grunnen til at jeg oppdaterte var at kameraet kræsjet. Begynner å bli mektig lei denne telefonen og den er bare et år gammel.

Endret av Barkster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått et irriterende problem med at telefonen alltid skal gi beskjed at sms har blitt sendt. koster vel penger for disse meldingene også. Problemet kom etter at jeg la inn seneste offisielle Rom. Leveringsrapport er deaktivert.

 

Jeg tror kun det er leveringsrapport som koster penger. Bekreftelse på at meldingen er sendt er vel kun på telefonen og koster ingenting.

 

For å deaktivere "Melding sendt" varsling:

 

Den er allerede deaktivert, men får forsatt meldingen:

 

"Meldigsfunksjoner. SMS-medlingen ble sendt"

 

 

 

EDIT: fant en løsning. Installerte .cab-filen fra XDA froumet

Takk. skal prøve denne cab'en. Har funnet flere problemer med den nyeste Rom-en Startmenyen øverst på skjermen samt Windows Hw key har låst seg og keypad lyset slutter ikke å lyse. Vurderer sterkt å gå tilbake til den gamle Rom-en. eneste grunnen til at jeg oppdaterte var at kameraet kræsjet. Begynner å bli mektig lei denne telefonen og den er bare et år gammel.

 

Hva med å prøve NAND-Android? Byttet fra den nyeste HTC-ROM'en til dette for noen dager siden, og jeg er storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt android via minnekortet en stund nå..

 

 

 

 

lurer på hvordan batteriet tappes på NAND-Android iforhold til de diverse android som blir kjørt via minnekortet?

 

 

 

 

Regner med batteritiden er lengre ved NAND-Android ? Noen med erfaringer?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har brukt android via minnekortet en stund nå..

 

 

 

 

lurer på hvordan batteriet tappes på NAND-Android iforhold til de diverse android som blir kjørt via minnekortet?

 

 

 

 

Regner med batteritiden er lengre ved NAND-Android ? Noen med erfaringer?

 

Halla. Jeg har egentlig ikke merket noen veldig stor forskjell på batteridelen. Jeg må lade den hver dag, selv om jeg egentlig ikke bruker den så mye, fordi jeg ikke ''rekker'' det etter skolen (Call of duty Black Ops :new_woot:). Da jeg kjørte Android fra SD-kortet måtte jeg lade 1-2 ganger daglig. Det var i ferien, så da brukte jeg mobilen en del også. Opplevde også at det hang seg ofte fra SD-kortet og at mobilen da ble varm og slukte strøm. NAND er mye mer stabilt, og det har ikke ''hengt'' seg en eneste gang.

 

Ble et lite avsnitt det der, håper det hjalp litt :)

 

Edit: Kan legge til at jeg har den offisielle ROM'en til HTC (den første) og radioen er 2.15 et eller annet tror jeg.

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting. Skulle sjekke klokka på telefonen, men skjermen er svart noe som tyder på at batteriet et tomt. Så jeg setter i laderen og starter telefonen, og får opp feilmeldingen at batteriet er ødelagt, samt at laddelyset blinker grønt og orange. Så skrur den seg av igjen som om den går tom for strøm. Jeg skrudde den på igjen, og nå virker alt normalt igjen. Er det en bugg eller burde jeg kjøpe et nytt batteri ?

 

 

Edit: Synes også at den laddes veldig fort akkurat nå. Gikk fra 2 til 10% strøm på tiden jeg brukte å skrive dette innlegget.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hvordan man fikser HSPL på HTC HD2:

 

1. Skru av mobilen, når du skal skru den på igjen så holder du VOLUM NED knappen inne.

 

2. Når du har startet mobilen igjen så kommer det opp en 4 farget skjerm. Øverst er det en Rød del, der står informasjonen vi er ute etter. Hvis det står "SPL-1.42, 1.66, 1.xx" så er alt i orden og man kan legge inn HSPL.

 

3. Last ned HSPL fra Xda-Devlopers, eller trykk på denne linken

 

4. Når den er ferdig nedlastet så bare pakker du ut filen med WinRar også kjører du .exe filen og programmet gjør resten, eventuelt følg anvisning som kommer på skjermen.

 

5. Ferdig

 

Hvordan man fikser Radio på HTC HD2:

 

1. HSPL MÅ være innstalert før man kan starte med dette!

 

2. Gå inn på XDA-developers og finn den Radioen DU vil ha, jeg anbefaler denne, jeg kjører den selv og er strålende fornøyd med den, med det tenker jeg på batterilevetid.

 

3. Last den ned og pakk den ut i en egen mappe.

 

4. Den filen du lastet ned nå legger du i en egen mappe og laster ned denne, denne legger du også i samme mappe som den filen du lastet ned først.

 

5. Dobbelklikk på CUSTOMRUU og følg anvisninger på skjermen.

 

6. Vent til instalasjonen er ferdig og du har en ny Radio.

 

 

Når du har gjort dette så kan du gjøre hva du vil med telefonen, legge inn Custom ROM hvis du vil, anbefaler det med tanke på Android.

 

"Hvis det står "SPL-1.42, 1.66, 1.xx" så er alt i orden og man kan legge inn HSPL."

 

Hva gjør jeg dersom det ikke står det der da?? Har hatt HD2en siden påsken 10, men har enda ikke lagt inn noe android osv. Ønsker i første omgang å legge på SD kortet, da dette virker lettest (og jeg trenger det letteste av det lette).

 

Anbefalinger på hittil beste versjon til SD kortet av Android?

 

EDIT; Det står 'SPL-1.42.0000 XE' hos meg...

Endret av Vitamin-Ø
Lenke til kommentar

Hvordan man fikser HSPL på HTC HD2:

 

1. Skru av mobilen, når du skal skru den på igjen så holder du VOLUM NED knappen inne.

 

2. Når du har startet mobilen igjen så kommer det opp en 4 farget skjerm. Øverst er det en Rød del, der står informasjonen vi er ute etter. Hvis det står "SPL-1.42, 1.66, 1.xx" så er alt i orden og man kan legge inn HSPL.

 

3. Last ned HSPL fra Xda-Devlopers, eller trykk på denne linken

 

4. Når den er ferdig nedlastet så bare pakker du ut filen med WinRar også kjører du .exe filen og programmet gjør resten, eventuelt følg anvisning som kommer på skjermen.

 

5. Ferdig

 

Hvordan man fikser Radio på HTC HD2:

 

1. HSPL MÅ være innstalert før man kan starte med dette!

 

2. Gå inn på XDA-developers og finn den Radioen DU vil ha, jeg anbefaler denne, jeg kjører den selv og er strålende fornøyd med den, med det tenker jeg på batterilevetid.

 

3. Last den ned og pakk den ut i en egen mappe.

 

4. Den filen du lastet ned nå legger du i en egen mappe og laster ned denne, denne legger du også i samme mappe som den filen du lastet ned først.

 

5. Dobbelklikk på CUSTOMRUU og følg anvisninger på skjermen.

 

6. Vent til instalasjonen er ferdig og du har en ny Radio.

 

 

Når du har gjort dette så kan du gjøre hva du vil med telefonen, legge inn Custom ROM hvis du vil, anbefaler det med tanke på Android.

 

"Hvis det står "SPL-1.42, 1.66, 1.xx" så er alt i orden og man kan legge inn HSPL."

 

Hva gjør jeg dersom det ikke står det der da?? Har hatt HD2en siden påsken 10, men har enda ikke lagt inn noe android osv. Ønsker i første omgang å legge på SD kortet, da dette virker lettest (og jeg trenger det letteste av det lette).

 

Anbefalinger på hittil beste versjon til SD kortet av Android?

 

EDIT; Det står 'SPL-1.42.0000 XE' hos meg...

 

SPL-1.42.0000 XE er helt vanlig, så det er ikke noe problem :)

 

Når det gjelder den beste versjonen til å legge på SD-kortet kan jeg ikke svare deg desverre. Har kun kjørt en eldre versjon av denne. Den fungerte helt greit, men hang seg ganske ofte etter at jeg hadde installert en del programmer på den.

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...