Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hva ser dere etter i en gutt?


Anbefalte innlegg

Se det fra en annen vinkel. Det er ikke uintelligent, de har bare ikke funnet noe de brenner for. Kanskje går de på universitet/høyskole og tar noen tilfeldige fag for å finne ut av dette, fordi de med sikkerhet vet at de ikke vil bli rørlegger e.l.?

 

Jeg føler det på samme måte, jeg har ikke lyst til å ha enkle jobber, men samtidig er det ingenting jeg virkelig har lyst til å bli. Dessverre brukte jeg ingen tid på sjelegransking, og kastet meg bare inn den første og beste utdanningen jeg fant.

 

Nei, greit nok, men de er ihvertfall ikke noe mer intelligente enn rørleggere i mine øyne, det var vel heller det jeg ville fram til.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*skipselektriker
Nå skjærer jeg alle over en kam sikkert, men jeg syns at det er en dum unnskyldning (hvis man egentlig har godt snitt på skolen) å ikke "gidde" mer, og bare ty til en lett utdanning. ALLE kan bli elektriker. "De smarte blir ikke det".

 

Så skipselektrikere er ikke smarte folk?

Lenke til kommentar

"ALLE kan bli elektriker. "De smarte blir ikke det"."

 

Alle som går inn for det kan da bli hva enn de måtte ønske om ikke ett eller annet fysisk eller mentalt handicap skulle skape store vansker?

 

 

En advokat trenger da på ingen måte å være smartere enn en elektrikker eller en kassedame for den saks skyld.

 

Mengden med lærdom en utdanning gir hvis du studerer juss for eksempel kan det jo alltids gi deg mer lærdom enn hvis du er ansatt i en barnehage men dette har da ingenting å gjøre med hvem som er smartest. Hvis den barnehage ansatte skulle tatt samme utdanningen kunne hun/han godt gjort det mye bedre en den andre.

 

Det er den som gjør noe teoretisk bedre enn den andre som er smartest, ikke den som velger den lengste utdanningen

 

For eksempel kunne svært få advokater eller leger klart hva Winston Churchill uten noen som helst utdanning klarte å gjøre.

Lenke til kommentar
"ALLE kan bli elektriker. "De smarte blir ikke det"."

 

Alle som går inn for det kan da bli hva enn de måtte ønske om ikke ett eller annet fysisk eller mentalt handicap skulle skape store vansker?

 

 

En advokat trenger da på ingen måte å være smartere enn en elektrikker eller en kassedame for den saks skyld.

 

Mengden med lærdom en utdanning gir hvis du studerer juss for eksempel kan det jo alltids gi deg mer lærdom enn hvis du er ansatt i en barnehage men dette har da ingenting å gjøre med hvem som er smartest. Hvis den barnehage ansatte skulle tatt samme utdanningen kunne hun/han godt gjort det mye bedre en den andre.

 

Det er den som gjør noe teoretisk bedre enn den andre som er smartest, ikke den som velger den lengste utdanningen

 

For eksempel kunne svært få advokater eller leger klart hva Winston Churchill uten noen som helst utdanning klarte å gjøre.

 

Så skal det jo faktisk nevnes at Churchill heller var mer karismatisk enn noe annet, noe som igjen var en av hovedgrunnene til hans suksess. I fredstid var han et elendig statsoverhode.

 

Men er enig i det du sier.

Lenke til kommentar
Det finnes jo andre eksempler også, som James Watt. Han fullførte aldri noen utdanning. Men man kan jo alikevel si at han var en "någenlunde" smart person.

 

Akkurat som meg, det. Jeg er jo det smarteste mennesket jeg vet om, og jeg har bare gått elektrofag og folkehøgskole. Yikes!

 

hva mener dere med at dere liker kjever? er som at jeg skal si jeg liker store øyne på jenter? men jeg liker alle slags øyner :p

 

Alle har vel sine preferanser når det gjelder partnerens utseende, og for noen betyr kraftige kjever plusspoeng i boka. Jeg synes egentlig ikke kjevepartiet er så innmari viktig, så lenge det er der.

Lenke til kommentar
Det finnes jo andre eksempler også, som James Watt. Han fullførte aldri noen utdanning. Men man kan jo alikevel si at han var en "någenlunde" smart person.

 

Akkurat som meg, det. Jeg er jo det smarteste mennesket jeg vet om, og jeg har bare gått elektrofag og folkehøgskole. Yikes!

 

 

 

Jaa, du er jo reine guruen du! :new_woot:

Lenke til kommentar
Akkurat som meg, det. Jeg er jo det smarteste mennesket jeg vet om, og jeg har bare gått elektrofag og folkehøgskole. Yikes!

 

Tror du må ut og treffe flere folk.

 

Men du har nok rett i at man ikke trenger noen spesiell utdannelse for å være smart. Er vel heller slik at jenter/kvinner ser verdi i en person med en lønnsom utdannelse, og velger derfor å tro at de er "smartere".

 

Så kommer det jo også an på hvordan du definerer smart. Er en smart person en person med høy IQ? Er en smart person en som har bra praktisk sans, og er oppfinnsom? Alle tingene? En kombinasjon? I så fall hvilken? Og kan dette være subjektivt for deg, eller er det objektivt, og gjelder mange/de fleste?

 

Alle har vel sine preferanser når det gjelder partnerens utseende, og for noen betyr kraftige kjever plusspoeng i boka. Jeg synes egentlig ikke kjevepartiet er så innmari viktig, så lenge det er der.

 

Det har vært noen teorier ute og gått som tilsier at kvinner tiltrekkes sterkere av partnere med gener som er forskjellige fra det de har selv. Om utseende er tiltrekkende ellers er vel basert rundt symmetri og noen egenskaper som kvinner oppfatter som "bra" for menn.

Lenke til kommentar
Så kommer det jo også an på hvordan du definerer smart. Er en smart person en person med høy IQ? Er en smart person en som har bra praktisk sans, og er oppfinnsom? Alle tingene? En kombinasjon? I så fall hvilken? Og kan dette være subjektivt for deg, eller er det objektivt, og gjelder mange/de fleste?

 

Nei, jeg mener ikke høy IQ sier så innmari mye om hvor smart en person er, i hvert fall ikke den typen IQ man får målt i IQ-tester.

 

Jeg synes det er mer interessant med de syv forskjellige intelligensene: språklig intelligens, logisk/matematisk intelligens, visuell intelligens, musikalsk intelligens, kroppslig/kinestetisk intelligens, sosial intelligens og selvinnsikt/intuitiv intelligens.

 

Jeg setter for eksempel større pris på språklig, sosial og intuitiv intelligens hos andre enn jeg setter pris på kroppslig og matematisk intelligens.

Lenke til kommentar

Hvilke personer man betrakter som smarte, er veldig relativt. Jeg tror allikvel at de aller fleste jenter fra naturens side tiltrekkes av gutter som er mer praktiske enn dem selv, og av personer som har ca likt utdannigsnivå som en selv.

 

Ikke nødvendigvis fordi alle gutter som ikke har gått på f.eks. høyskole er dumme, men hvis både gutten og jenta har tatt høyere utdanning, så har begge erfart hvordan det er å være student. Da deler man noe felles som man ikke kan dele med en person som har gått yrkesfag.

Lenke til kommentar

Okei, back on topic :p det jeg ser etter i en gutt er først og fremst personlighet. Han bør være snill, omsorgsfull og flink til å vise at han er glad i meg. Liker å føle at jeg blir satt pris på. Trofasthet er selvsagt også kjempeviktig, slik at jeg kan stole på han. Ellers er jo selvsagt et fint utseende et pluss, men ikke sååå viktig. Vil jo ha en kjæreste jeg syns er attraktiv selv, men det betyr ikke at jeg er veldig kresen av den grunn. :) Vil hvert fall at han skal være høyere enn meg (jeg er 174 cm), og gjerne litt veltrent. Trenger ikke være noen bodybuilder liksom, men jeg er veeeldig svak for en fin og trent manneoverkropp. :dribble: Menmen. Ansikt er jo viktigst når det kommer til utseende.

 

Men nå er jo jeg så heldig at jeg allerede har en slik drømmegutt :love:

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan jo egentlig ikke snakke for andre enn meg selv. Men det er nå bare sånn. Jeg syns det er tiltrekkende med en utdanning. Jeg har ingen preferanser der, det er ikke sånn at de må ha en master eller lignende, men jeg syns det er hot..

Men som sagt, jeg sier ikke nei takk bare på grunn av det. Er han jeg liker rødlegger så hindrer det ingenting.

Lenke til kommentar
Så kommer det jo også an på hvordan du definerer smart. Er en smart person en person med høy IQ? Er en smart person en som har bra praktisk sans, og er oppfinnsom? Alle tingene? En kombinasjon? I så fall hvilken? Og kan dette være subjektivt for deg, eller er det objektivt, og gjelder mange/de fleste?

 

Nei, jeg mener ikke høy IQ sier så innmari mye om hvor smart en person er, i hvert fall ikke den typen IQ man får målt i IQ-tester.

 

Jeg synes det er mer interessant med de syv forskjellige intelligensene: språklig intelligens, logisk/matematisk intelligens, visuell intelligens, musikalsk intelligens, kroppslig/kinestetisk intelligens, sosial intelligens og selvinnsikt/intuitiv intelligens.

 

Jeg setter for eksempel større pris på språklig, sosial og intuitiv intelligens hos andre enn jeg setter pris på kroppslig og matematisk intelligens.

 

Sosial intelligens har da absolutt intet med intelligens i seg selv å gjøre. En intelligent handling baserer seg på logiske og sannsynlige resonnementer, noe sosial intelligens ikke gjør, da sosial intelligens rett og slett kan være et result av primitiv og impulsiv oppførsel(badboys har ofte høy sosial intelligens, men er til gjengjeld ofte også lite intelligente, samt at oppførselen også er direkte primitiv).

 

Man kan jo bygge ut en kunstig sosial intelligens utifra den faktiske intelligensen, så sånn sett har du jo riktig. En intelligent person bør derfor ha et visst minimum med sosial intelligens(bør kunne være konsekventopplyst, samt inneha egenskapen til å oppbygge empiri utifra sosiale erfaringer), men høy sosial intelligens er intet indikament på høy intelligens.

 

Noen av de største idiotene jeg veit om har ekstremt høy sosial intelligens.

 

Logikk, samt evnen til å se sammenheng, er bakgrunnen for all intelligens. IQ-tester viser bare din intelligens i teoretiske problemstillinger, noe som betyr at de er ellendige på å vise praktisk intelligens. Du kan gjerne få 6 på mekklinja fordi du veit alt om biler, men klarer du ikke å sette det ut i praksis (f. eks bytte motoren på en bil) så hjelper det deg fint lite. Dette er jo typisk for den norske skolen; det er ofte de mest skoleglade som får gode karakterer, ikke alltid de mest intelligente.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Okei, back on topic :p det jeg ser etter i en gutt er først og fremst personlighet. Han bør være snill, omsorgsfull og flink til å vise at han er glad i meg. Liker å føle at jeg blir satt pris på. Trofasthet er selvsagt også kjempeviktig, slik at jeg kan stole på han. Ellers er jo selvsagt et fint utseende et pluss, men ikke sååå viktig. Vil jo ha en kjæreste jeg syns er attraktiv selv, men det betyr ikke at jeg er veldig kresen av den grunn. :) Vil hvert fall at han skal være høyere enn meg (jeg er 174 cm), og gjerne litt veltrent. Trenger ikke være noen bodybuilder liksom, men jeg er veeeldig svak for en fin og trent manneoverkropp. :dribble: Menmen. Ansikt er jo viktigst når det kommer til utseende.

 

Men nå er jo jeg så heldig at jeg allerede har en slik drømmegutt :love:

 

Finally! :woot:

Lenke til kommentar

For meg er det viktigaste personlegdomen. Altså han må være hyggeleg å være med og å snakke med. Han må ha humor og få meg til å le (skal ikkje så mykje til xD). Han må vise at han interesserer seg for meg og livet mitt. Han må ikkje ha høg utdanning eller slikt, men eg fell ikkje for dei som er giddalause og derfor har ein dårleg jobb eller er arbeidlause. Men om han likar jobben sin, eller verkeleg har prøvd, så viser jo det at han har pågongsmot og ikkje berre er lat. Utsjånadmessig kan ein vel sei at eg ikkje akkurat er den mest kresne. For meg er det verkeleg personlegdomen som er det avgjerande og som kjem i fyrste rekke! Det er ofte veninne mine har reagert;- "Er det HAN du er forelska i?! Men han er jo.. ikkje så fin liksom" og liknande. Javell, det bryr meg ikkje :p Så ja, det er det indre som tel ;)

Lenke til kommentar

Tja, jeg leter ikke akkurat etter egenskaper om jeg blir forelsket, men det som ofte går igjen, og som tiltrekker meg er at jeg synes han er pen å se på, at jeg liker kroppen hans, at klesstilen er grei, at håret er kledelig. At han er god i senga, viser at han vil ha meg, er på "bølgelengde" (jeg har kanskje en smule spesielle sengeaktivitet-preferanser) med meg, får meg kåt, er kåt. Litt rare gutter, gjerne en form for nerder, med en over gjennomsnittet oppslukende interesse er hett! Kanskje litt sjenert/usikker også? Det er også viktig at han er leken og halv-barnslig - og har forholdsvis lik humor som meg. Om han i tillegg er litt tøffelhelt på privaten samtidig som at han kan være litt "mann" er det i boks! :D

 

Høye, vekt, utdanning, jobb o.l er ikke interessant.

 

På en annen side kan jeg tenne som en fyrstikk på den typisk kjekke, utadvendte og selvsikre mannen, men om det er noe mer enn tenning vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...