Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hva ser dere etter i en gutt?


Anbefalte innlegg

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oisann, for et sinna svar!

 

 

* Han må være smart, og kunne føre en samtale som strekker seg lengre enn Liverpool/chelsea/ManU/whatever

 

Hey! Det er Manchester United, takk! Ikke "man u" :)

 

Må si mange av punktene er typisk hva man kan forvente seg av jenter, men dere byr på en del overraskelser innimellom. Men hvor viktig er guttens yrke eller utdanning? En som har et yrke som tilsier at han må være borte i 6-7 måneder i løpet av ett år med døden som truer rundt ethvert hjørne, er han totalt uaktuell?

 

Hilsen en hardbarka Manchester United supporter, men som også greier å føre samtaler om mange andre temaer også. :)

Lenke til kommentar

Alt med måte. Men jeg syns det er ekstremt utiltrekkende når en person sitter og gauler foran tv i stua. Men jeg kan leve med det...

 

Ang utdanning så er ikke det en avgjørende faktor. Hvis jeg møter en flott fyr som tilfeldigvis er møbelsnekker så dævver jeg ikke av den grunn. Det er vel heller det at jeg syns det er tiltrekkende når en person er smart og har en god utdannelse, altså.. bryr seg om fremtiden. Nå skjærer jeg alle over en kam sikkert, men jeg syns at det er en dum unnskyldning (hvis man egentlig har godt snitt på skolen) å ikke "gidde" mer, og bare ty til en lett utdanning. ALLE kan bli elektriker. De smarte blir ikke det.

Lenke til kommentar

Et samfunn hvor alle er ingeniører ville ikke fungere. Du bør ikke dømme hvor smarte folk er ut fra hvilken jobb de har, å velge et yrke har lite med intelligens å gjøre, det er mer hva man har lyst og muligheter til. Så har man jo også det hvor bra betalt jobben er, heismontører tjener bra har jeg hørt - for dette trenger du ikke mer enn videregående.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Alt med måte. Men jeg syns det er ekstremt utiltrekkende når en person sitter og gauler foran tv i stua. Men jeg kan leve med det...

 

Ang utdanning så er ikke det en avgjørende faktor. Hvis jeg møter en flott fyr som tilfeldigvis er møbelsnekker så dævver jeg ikke av den grunn. Det er vel heller det at jeg syns det er tiltrekkende når en person er smart og har en god utdannelse, altså.. bryr seg om fremtiden. Nå skjærer jeg alle over en kam sikkert, men jeg syns at det er en dum unnskyldning (hvis man egentlig har godt snitt på skolen) å ikke "gidde" mer, og bare ty til en lett utdanning. ALLE kan bli elektriker. De smarte blir ikke det.

 

Når sant skal sies går jeg på universitetet, og her er det like mange idioter som ellers i samfunnet. Forskjellen er bare at disse personene har større arbeidsmotivasjon. Intelligens er ofte evnen til å gjøre det stort _UTEN_ utdannelse. Den gamle naboen min var snekker, og han er nok rikere den dag idag enn det jeg noen gang kommer til å bli med min mastergrad(eventually).

 

Det skal forøvrig nevnes at Norge er det landet der utdanning lønner seg minst. Har man masterutdannelse og studielån, så vil man være nødt til å jobbe i 15-20 år før man har samme formue som en uten utdannelse. Hvertfall utifra gjennomsnittet.

 

De smarte gjør det bra, så lenge de er motiverte nok, og dette er uavhengig av utdannelse.

 

PS: En møbelsnekker kan tjene nesten det samme som en siviløkonom. Kan også nevne at jeg selv er mer opptatt av smarte jenter enn typiske bimboer. Jeg skjekker allikevel ikke opp jentene i klassen for å si det sånn ;)

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Ganske artig å være vitne til hunkjønn som søker etter den med høyest rang, den som tjener best og har mest respekt. Så jævla patetisk egentlig. Men det ligger i genene, menn skal være de som streber slik at samfunnet fungerer optimalt, de får som belønning de peneste kvinnfolkene, for disse kan velge og vrake. Ganske utspekulerte gener ;)

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Ganske artig å være vitne til hunkjønn som søker etter den med høyest rang, den som tjener best og har mest respekt. Så jævla patetisk egentlig. Men det ligger i genene, menn skal være de som streber slik at samfunnet fungerer optimalt, de får som belønning de peneste kvinnfolkene, for disse kan velge og vrake. Ganske utspekulerte gener ;)

 

Er jo egentlig litt greit for oss menn og da... Riktignok får pene jenter alt på ett sølvfåt, men er man jente og født stygg, ja da er sjansene små! Mannfolk kan derimot være så stygge de vill, men klinger det i pungen, ja da er saken biff alikevel ;D

Lenke til kommentar
Nå har jeg jo aldri sagt at jeg mener ALLE som er på universitetet eller lignende er bra folk, men at jeg syns det er tiltrekkende. Idioter fins over alt.

 

Men dette dreier seg jo nettopp om hva dere jenter syntes er tiltrekkende, så det spiller vel liten rolle om de er "bra folk"?

 

Selvom idioter finnes overalt betyr det jo ikke at intelligente folk ikke er overrepresenterte på universiteter.

 

Selv syntes jeg at arrogante rassehøl er sterkt overrepresentert på nevnte institusjon, så er det badboys du faller for i så fall? =) (dvs. høy sosial status).

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Ganske artig å være vitne til hunkjønn som søker etter den med høyest rang, den som tjener best og har mest respekt. Så jævla patetisk egentlig. Men det ligger i genene, menn skal være de som streber slik at samfunnet fungerer optimalt, de får som belønning de peneste kvinnfolkene, for disse kan velge og vrake. Ganske utspekulerte gener ;)

 

Og når ble dette en del av våre gener, mener du? Kvinner har også i all tid dratt sin del av lasset for at samfunnet skal holde stø kurs. Vi har til og med lov til å tjene egne penger nå. :fun:

Lenke til kommentar
Et samfunn hvor alle er ingeniører ville ikke fungere. Du bør ikke dømme hvor smarte folk er ut fra hvilken jobb de har, å velge et yrke har lite med intelligens å gjøre, det er mer hva man har lyst og muligheter til. Så har man jo også det hvor bra betalt jobben er, heismontører tjener bra har jeg hørt - for dette trenger du ikke mer enn videregående.

 

Så enig, så enig. For meg er det viktigere at den jeg ser etter (dvs kjæresten) gjør det han brenner for og har lyst til. Om det hadde vært å være heismontør, så hadde jeg faktisk vært veldig glad på hans vegne. Om det gir han lykke - kjempeflott. Det viktigste er at han gjør det han liker best selv.

 

Er det noe jeg synes er uintelligent, så er det studenter som bare går på universitetet og aldri finner ut av hva dem skal bli. Dem er det mange av, og for å være ærlig: jeg synes det står større respekt av dem som velger yrket de brenner for, framfor å ta en høyere utdanning de bare tar for å ta. Jeg klarer ikke helt å se hvorfor folk som tar en grad på et universitet eller høyskole er så veldig mye smartere enn de som velger en kortere utdanning på videregående. Egentlig er det jo de som tar en kort og enkel utdanning som er smarte - det er nemlig de som sitter igjen med relativt godt betalte yrker (f. eks elektriker) og ingen studiegjeld. Hadde jeg brent for elektrikeryrket er det ikke tvil i min sjel at jeg hadde valgt det. Dessverre , eller heldigvis, ble det slik at jeg brenner for læreryrket i stedet for og utdanner meg deretter.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Dessverre , eller heldigvis, ble det slik at jeg brenner for læreryrket i stedet for og utdanner meg deretter.

 

:w00t: dette har jeg alltid lurt på, hva får folk til å bli lærere?

 

For min del så er det inspirasjonen fra verdens mest fantastiske lærer jeg hadde gjennom hele barneskolen, rett og slett. Av den grunn har jeg hatt lærerdrømmen siden jeg var 6 år. For meg er hun en slags mentor, et forbilde på mange måter. For meg er læreryrket fantastisk spennende og morsomt, det å kunne gi noe tilbake til samfunnet og samtidig håper jeg at jeg kan være til nytte for kommende generasjoner. Jeg kan ikke tenke meg noe mer fantastisk enn å få lov til å undervise fagene jeg elsker (engelsk, naturfag og samfunnsfag spesielt) og samtidig ha mulighet til å møte så mange fantastiske mennesker. Elever er nemlig herlige små og store mennesker, og arbeidsdagen er aldri kjedelig. :)

Lenke til kommentar
Så enig, så enig. For meg er det viktigere at den jeg ser etter (dvs kjæresten) gjør det han brenner for og har lyst til. Om det hadde vært å være heismontør, så hadde jeg faktisk vært veldig glad på hans vegne. Om det gir han lykke - kjempeflott. Det viktigste er at han gjør det han liker best selv.

 

Er det noe jeg synes er uintelligent, så er det studenter som bare går på universitetet og aldri finner ut av hva dem skal bli. Dem er det mange av, og for å være ærlig: jeg synes det står større respekt av dem som velger yrket de brenner for, framfor å ta en høyere utdanning de bare tar for å ta. Jeg klarer ikke helt å se hvorfor folk som tar en grad på et universitet eller høyskole er så veldig mye smartere enn de som velger en kortere utdanning på videregående. Egentlig er det jo de som tar en kort og enkel utdanning som er smarte - det er nemlig de som sitter igjen med relativt godt betalte yrker (f. eks elektriker) og

 

Se det fra en annen vinkel. Det er ikke uintelligent, de har bare ikke funnet noe de brenner for. Kanskje går de på universitet/høyskole og tar noen tilfeldige fag for å finne ut av dette, fordi de med sikkerhet vet at de ikke vil bli rørlegger e.l.?

 

Jeg føler det på samme måte, jeg har ikke lyst til å ha enkle jobber, men samtidig er det ingenting jeg virkelig har lyst til å bli. Dessverre brukte jeg ingen tid på sjelegransking, og kastet meg bare inn den første og beste utdanningen jeg fant.

Lenke til kommentar
Et samfunn hvor alle er ingeniører ville ikke fungere. Du bør ikke dømme hvor smarte folk er ut fra hvilken jobb de har, å velge et yrke har lite med intelligens å gjøre, det er mer hva man har lyst og muligheter til. Så har man jo også det hvor bra betalt jobben er, heismontører tjener bra har jeg hørt - for dette trenger du ikke mer enn videregående.

 

Så enig, så enig. For meg er det viktigere at den jeg ser etter (dvs kjæresten) gjør det han brenner for og har lyst til. Om det hadde vært å være heismontør, så hadde jeg faktisk vært veldig glad på hans vegne. Om det gir han lykke - kjempeflott. Det viktigste er at han gjør det han liker best selv.

 

Er det noe jeg synes er uintelligent, så er det studenter som bare går på universitetet og aldri finner ut av hva dem skal bli. Dem er det mange av, og for å være ærlig: jeg synes det står større respekt av dem som velger yrket de brenner for, framfor å ta en høyere utdanning de bare tar for å ta. Jeg klarer ikke helt å se hvorfor folk som tar en grad på et universitet eller høyskole er så veldig mye smartere enn de som velger en kortere utdanning på videregående. Egentlig er det jo de som tar en kort og enkel utdanning som er smarte - det er nemlig de som sitter igjen med relativt godt betalte yrker (f. eks elektriker) og ingen studiegjeld. Hadde jeg brent for elektrikeryrket er det ikke tvil i min sjel at jeg hadde valgt det. Dessverre , eller heldigvis, ble det slik at jeg brenner for læreryrket i stedet for og utdanner meg deretter.

 

da har vel du vært heldigere en meg, personelig har jeg ikke hatt en eneste klasse med bra læringsmiljø før jeg startet på videregående, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...