Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter, hva ser dere etter i en gutt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personligheten først og fremst, han må få meg til å føle meg vakker, smile og le, ha en god sans for humor, være omsorgsfull og kjærlig, gjerne følsom og snill. Utseendet kommer egentlig til sist, for min del så kom også automatisk ift kjæresten min etter at jeg falt pladask for ham. Synes selvsagt han var kjekk, men personligheten gjorde det lille ekstra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jenter er like som gutter, vi vil jo helst ha en pen gutt som kan fikse håret sitt, ha litt finere klær.

Ellers liker vi at dere tar inenativet til å starte en samtale på msn, meldinger osv.

Men noen jenter digger om dere er litt kostbare å ikke hiver dere rett uti, men vi går lei om dere er hard to get for lenge.

Ellers liker vi når dere kommenterer bilder på facebook osv.

Visst dere er ute bare etter lek, si det med en gang for ellers vil vi kanskje ikke være med på leken at all.

Om dere er ute etter forhold, fortell jenta du er into hva du vil fremover.

Se oss dypt inni øynene, så kyss oss.

Vi liker morsomme gutter, men ikke kødd med utseende vårs, med mindre det er at vi er så søte.

Vi liker også at dere lar oss låne ting, at dere tar oss i handa, osv, holder rundt oss.

Det er noen gang de minste tingene, som gjør oss mest glad.

Lenke til kommentar

Mange takk for generaliseringen, gjest.

 

For å være ærlig, synes jeg "finere klær" er ubetydelig. Det viktigste er at han går i noe han selv kler, og at han ikke kler seg etter hvordan andre mener man bør se ut.

 

Når det er sagt, er det ganske åpenbart at jeg, personlig, ser etter en som som er selvstendig og går sine egne veier. En som har egne drømmer og mål, og følger dem. En som er kreativ og engasjert, tillitsfull, men ikke naiv, omtenksom og empatisk. Det er viktig at man føler seg forstått av kjæresten, og at man kan snakke sammen om alt, både det positive i livet, men også det vanskelige. En åpen dialog er gull verdt.

 

Humor er viktig, selvsagt, og det er godt å kunne le av seg selv når man har gjort eller sagt noe dumt. I tillegg setter jeg stor pris på gutter som tenker selv, leser nyhter, teorier og holder seg oppdatert.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente20_*

Jeg forelkser meg verdig sjelden. Men de gangene jeg har forelska meg så har jeg fallt for sårbare gutter. Det er ikke noe jeg ser etter, men automatisk faller for. Ellers er det veldig viktig for meg at gutten er ca like gammel som meg(fem år fra eller til) og helst ikke stygg eller sossete. Jeg liker rare gutter som har en særinteresse eller en veldig rar personlighet. Rart er interessant og spennende. Jeg vil at gutten skal være intelligent og snill mot meg. Jeg vil helst at gutten skal være høyere og veie mer enn meg, men ikke et must. Viktigs av alt: jeg faller for gutter som er forelska i meg. Jeg liker at gutten liker meg. Hvis han oppvarter meg, ser på meg eller gør andre ting som viser at han liker meg ekstra godt.

Lenke til kommentar
Jeg forelkser meg verdig sjelden. Men de gangene jeg har forelska meg så har jeg fallt for sårbare gutter. Det er ikke noe jeg ser etter, men automatisk faller for. Ellers er det veldig viktig for meg at gutten er ca like gammel som meg(fem år fra eller til) og helst ikke stygg eller sossete. Jeg liker rare gutter som har en særinteresse eller en veldig rar personlighet. Rart er interessant og spennende. Jeg vil at gutten skal være intelligent og snill mot meg. Jeg vil helst at gutten skal være høyere og veie mer enn meg, men ikke et must. Viktigs av alt: jeg faller for gutter som er forelska i meg. Jeg liker at gutten liker meg. Hvis han oppvarter meg, ser på meg eller gør andre ting som viser at han liker meg ekstra godt.

 

Det der ér meg O.o

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar

Sjekkeskolen - Hva ser jenter etter i en mann?

 

Jenter vil ha en mann som er trygg på seg selv og som tar initiativ. Han er ofte en sosial leder, har gjerne høy verdi og status både blant andre og sammen med henne. Han kan gi henne spenning og variasjon, men samtidig få henne til å føle seg trygg.

 

Jenter vil bli tatt med på eventyr, de vil ikke være eventyret. De vil bli dratt med på en følelsesmessig, lidenskapelig og givende reise hvor de opplever ting sammen med han. Han må være sosialt intelligent og ha et liv som gleder ham som hun kan få være en del av. Samtidig må han være trygg nok på seg selv, henne og forholdet til å kunne gi henne den friheten hun trenger til å være seg selv og til å leve sitt eget liv.

 

Ei jente vil at en mann skal se henne for den hun er som person fremfor som et attraktivt objekt, og hun vil ha en mann som er, og gjør, livet interessant. Imponerende fungerer bare i øyeblikket, interessant vil tilføre verdi til både henne, han og forholdet i lengden.

 

Det er ingen som er så interessante som noen som er genuint interessert i henne som person. Noen som ønsker å finne, så vel som å dele, hennes lidenskaper, opplevelser og tanker. Hun ser etter en som kan røre ved hennes emosjonelle sider så vel som de logiske, en som kan vise henne nye sider ved seg selv, samtidig som han lar henne vise han nye sider ved seg.

 

Hun ser etter en som kan skape en leken stemning og ikke tar livet for alvorlig, men som likevel kan rydde opp i problemer som måtte oppstå i hans liv eller deres forhold. Hun ser etter en som kan utfordre henne som person uten å undervurdere henne, en som har sine egne meninger og står for dem, men som alltid er villig til å kommunisere om tingene som dukker opp.

 

Hun ser etter en som kan kommunisere ærlig og åpent med henne om både de viktige og uviktige tingene i livet. En hun kan stole på som vil være stabil i deres forhold. Hun ser etter en som setter og har mål med det han gjør, ambisjoner er en veldig attraktiv egenskap.

 

Hun ser etter en tolerant mann som hun ikke trenger skjule sitt sanne jeg fra, en som godtar mennesker for den de er, og som ikke dømmer mennesker som er annerledes enn han selv.

 

Hun ser etter en mann som ikke skjuler seg selv, men som er trygg nok til å stå frem som den han er, med sine meninger og sine lidenskaper, som en ekte, seksuell, maskulin og trygg mann.

Lenke til kommentar
En feit lommebok er ikke så viktig for meg, men ja, han bør jo helst ha en jobb og gjerne en utdannelse.

 

Men det er greit at DU ikkje har det? Berre spør. For å snu det rundt så krev eg personleg av ei jente at ho har/er godt i gang med høgare utdanning, og helst på masternivå. Ikkje faen om eg skal vera sugardaddy for nokon.

Lenke til kommentar
En feit lommebok er ikke så viktig for meg, men ja, han bør jo helst ha en jobb og gjerne en utdannelse.

 

Men det er greit at DU ikkje har det? Berre spør. For å snu det rundt så krev eg personleg av ei jente at ho har/er godt i gang med høgare utdanning, og helst på masternivå. Ikkje faen om eg skal vera sugardaddy for nokon.

 

 

Nei du skal vell ikke det.. spørs om du ikke ender opp som truckfører selv, mens dama er siviløkonom med pappas arv i bakhånd. Da vet jeg hvertfall om en som blir dumpet lett!

Tilfeldigheter avgjør hvem som bærer forholdets økonomiske tyngde.

 

Er allikvel til en viss grad enig med deg, da golddiggere er det verste jeg vet. De kan brenne! De er late, antakelig delvis plastikk og for opptatt av hva andre mener. Mange av dem er direkte stygge også.

 

Narturlige jenter er BEST, hvor mye hun tjener/ ikke tjener er fullstendig uten betydning så lenge hun ikke sitter på rævva hjemme og lever av dine penger! Dvs at hun godt kan tjene 50 000 i året, så lenge hun ikke baserer seg på mannens midler.

 

Kanskje hun gjør noe meningsfullt som uheldigvis innebærer lavere lønn?

 

Hjemmehjelp for eksempel; dette kan du jobbe som ufaglært, og kommunalt arbeid innebærer jo skrall lønn, men det kunne ikke vært mer nyttig for samfunnet. Er hun da uaktuell? Er den frivillige godhjertede jenta som jobber i frelsesarmeen gratis uaktuell fordi hun ikke har master i finansiell økonomi?

Skal du dumpe din gravide kjæreste mens hun tvangsfullfører den påkrevde mastergrad, fordi du må trå til økonomisk i mellomtiden?

Du får ha lykke til i seleksjonsprosessen din med eliminasjonslimit på masternivå!

IDIOT!

Lenke til kommentar

Oisann, for et sinna svar!

 

Men back to me:

* Han må være høy, fordi jeg liker å gå i høye hæler. I allefall over 175!

* Han må like å trene, altså være aktiv. Ikke noe sofagris (been there, done that..)

* Være flink i huset, rydde etter seg osv..

* Være moden (!!) men også litt barnslig.

* Være utadvent og sosial

* Ha god humor

* Han må like dyr og barn

* Ikke så dumt om han liker å lage mat, men ikke et must da.

* Han må være smart, og kunne føre en samtale som strekker seg lengre enn Liverpool/chelsea/ManU/whatever

* Ikke gi etter for alt jeg vil, være litt egen og sta.

* Han må være følsom og sensuell, men litt hard utenpå.

* Han må gjerne ha en aktivitet han deler med sine kompiser, type gutteting som fotball, basket, fifa-spilling, volleyball, golf, sjakk, snowboard/slalom..

* Jeg må synes at han er kjekk (her er det egentlig bare et glimt i øyet og pent smil som gjelder)

* Han må være snill og omtenksom

* Kle seg fint (les: ikke nødvendigvis dyrt nei..) og ha fint hår, samt god lukt.. Jeg elsker lukt

* Være skikkelig GUTT, ikke noe metroseksuell..

Lenke til kommentar

ikke rart at sosser som oppfører seg mer som en kjerring enn damer generelt har dame. Helt sprøtt.

 

Er det bare jeg som føler at mange jenter nesten har en sjekkliste, og hvis en gutt ikke fyller et kravene på den "50" punkt lange lista så er det totalt utelukket?

 

Jeg mener ikke at man skal nøye seg med lite, men av og til så får jeg følelsen av at mange jenter søker perfeksjonisme. Dette er ikke snakk om min erfaring, men dette ser jeg hos en del venninner jeg kjenner som klager på at de ikke finner seg en type eller de finner en type som virker veldig ålreit men så slår ho opp med ham pga av småting. Dette er da jenter i samme alder som jeg 21+/- et par år.

Lenke til kommentar
Gjest Little_Pixie
ikke rart at sosser som oppfører seg mer som en kjerring enn damer generelt har dame. Helt sprøtt.

 

Er det bare jeg som føler at mange jenter nesten har en sjekkliste, og hvis en gutt ikke fyller et kravene på den "50" punkt lange lista så er det totalt utelukket?

 

Jeg mener ikke at man skal nøye seg med lite, men av og til så får jeg følelsen av at mange jenter søker perfeksjonisme. Dette er ikke snakk om min erfaring, men dette ser jeg hos en del venninner jeg kjenner som klager på at de ikke finner seg en type eller de finner en type som virker veldig ålreit men så slår ho opp med ham pga av småting. Dette er da jenter i samme alder som jeg 21+/- et par år.

 

Jeg tror ikke jenter er så nøye på alle såting. Men det er ett eller annet som må klaffe. HVis peronen fyller alle kravene men det ikke er noe kjemi er det meningsløst. Men hvis det er kjemi faller alle kravene, sånn er det i alle fall med meg :) Det er ok om han er liten og tynn, gammel, lat, har stygge tenner og what ever, bare jeg forelsker meg. Da hjelper ingenting uansett :)

Lenke til kommentar
Tipper at ei feit lommebok også spiller en større rolle. Dette for bl.a. å få ei bra "hule" og beskytte avkommet.

 

Neida, feit lommebok er ikke viktig. Det som er viktig, er at han har greie på økonomi, og ikke stadig sliter med dårlig råd og gjeld fordi han ikke klarer å kontrollere hvor mye han bruker i forhold til hvor mye han får inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...