Gå til innhold

Mozilla forsatt uenig med Microsoft


Anbefalte innlegg

Dette er så latterlig. Er det bare jeg som synes Mozilla dummer seg fullstedig ut her? Jeg bruker FF daglig (liker ikke de andre noe særlig), men nå begynner jeg å bli DÅRLIG av alt dette maset demmes.

 

1) Rekkefølgen. Jeg driter i hvor de står, noen må jo stå først og sist! Sånn er det jo bare. Men om det er så viktig så kan vel det være tilfeldig. Men vil da Mozilla klage over at deres kommer først kun i X % av tilfellene? Jeg bare spør..

 

2) "Boriss foreslår at nettlesernes rekkefølge i dialogboksen avgjøres av antall brukere på verdensbasis, men med unntak av Internet Explorer som bør være sist i rekkefølgen, mener Boriss – altså at Firefox bør være først."

 

Er det mulig?... I bunn og grunn et greit forslag, men så presterer han å si at IE skal bakerst, selv om de er størst? Selvmotsigelse av en annen verden, herregud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i at dette er fryktelig teit!

Det er jo helt håpløst å klage på noe slikt!

Jeg synes det var teit at de klagde på at IE var integrert i utgangspunktet, men det er jo i hvert fall teit å klage på rekkefølgen! Dessuten er det fullstendig naturlig at Microsoft har lyst til å fremme sitt eget produkt! Og at de har brukt tid på å finne en tilfeldig måte å sitt eget produkt i midten, er helt greit.

 

Og å foreslå at Microsoft til og med skal gjøre alt for at brukerene IKKE skal velge IE, det er i HVERT FALL latterlig!

 

Altså, ja, han ønsker nok flere brukere av sin egen nettleser, men allikevel er det ikke noe å klage nå.... De har jo strengt tatt til og med kommet med i valget, som er en ENORMT mye bedre stilling enn hva de hadde før! Dette betyr at flere brukere faktisk finner ut at FF eksisterer...

De må slutte å syte, og være fornøyde. Mye vil ha mer.

Lenke til kommentar

Oh my God...

 

 

 

 

Nå får fae.. meg selskapene skjerpe seg. Når Mozilla klarer å klage på rekkefølgen fordi de ikke er først (hadde skjønt det litt mer hvis IE var først) så mister de all min respekt. 

 

Firefox, vurderes nå for avinstallering.

 

 

 

 

1. Det er bare rett og rimlig at de forskjellige browserene kan velges ved installering.

 

2. Rekkefølgen så lenge den er basert på en logisk faktor er likegyldig

 

3. En random sirkel hadde nok kanskje vært et bedre valg.

 

4. Det å krangle for å krangle er direkte teit.

 

5. Det er Microsoft sitt OS og så lenge de ikke fronter monopolisering av sine produkter når mange vil ha antre alterativer så må de få lov til å lage et OS slik folk vil ha.

 

6. Windows 7 er helt klart den beste windows utgaven til nå.

 

7. Er trist at det fortsatt er slik at mye kun fungerer på vista/win 7 (f.eks blue-ray uten å rippe eller mye jobb mm)

 

8. Til bruk bruker jeg Ubuntu eller LinuxMint, til spill og Blue-ray/HD-dvd bruker jeg Windows 7.

 

 

 

 

Hm, litt provoser merker jeg, sorry..

Lenke til kommentar
Frode; nei mozilla dummer seg ikke ut her. Det er én utvikler fra mozilla som dummer seg ut. Hans meninger er ikke det samme som hva mozilla offisielt mener. Dette står som en godt synlgi notis på bloggen hans.

Et viktig poeng. I og med at det er åpen kildekode så er det en god del som kan komme med uttalelser som er med på utviklingen av Firefox. Hvilken rolle har forresten Boris i Firefox?

 

Selve begrunnelsen til Boris sine uttalelser kom også litt dårlig frem, det var langt fra kun fordi Safari vil få mer oppmerksomhet på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Oh my God...

 

 

 

 

Nå får fae.. meg selskapene skjerpe seg. Når Mozilla klarer å klage på rekkefølgen fordi de ikke er først (hadde skjønt det litt mer hvis IE var først) så mister de all min respekt. 

 

Firefox, vurderes nå for avinstallering.

 

 

 

 

1. Det er bare rett og rimlig at de forskjellige browserene kan velges ved installering.

 

2. Rekkefølgen så lenge den er basert på en logisk faktor er likegyldig

 

3. En random sirkel hadde nok kanskje vært et bedre valg.

 

4. Det å krangle for å krangle er direkte teit.

 

5. Det er Microsoft sitt OS og så lenge de ikke fronter monopolisering av sine produkter når mange vil ha antre alterativer så må de få lov til å lage et OS slik folk vil ha.

 

6. Windows 7 er helt klart den beste windows utgaven til nå.

 

7. Er trist at det fortsatt er slik at mye kun fungerer på vista/win 7 (f.eks blue-ray uten å rippe eller mye jobb mm)

 

8. Til bruk bruker jeg Ubuntu eller LinuxMint, til spill og Blue-ray/HD-dvd bruker jeg Windows 7.

 

 

 

 

Hm, litt provoser merker jeg, sorry..

 

En liten quote fra Boris som kanskje roer deg litt ned ;) :

 

(Note: This is my personal opinion and sure as hell doesn’t reflect Mozilla’s official position or any formal statement from Mozilla)

Lenke til kommentar

abene, notisen kom sikkert etter du sendte artikkelen til publisering, men kan ikke du legge ut notisen fra Boris i artikkelen så ikke alle her angriper Firefox?

 

Alle har forskjellige meninger om ting, og man må respektere andres meninger, selv om jeg er uenig i Boris så må henne få lov til å gjøre opp sin egen mening om dette.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Men i overskriften står det Mozilla. Ingenting i artikkelen viser at det ikke er Mozilla sin mening. Særdeles dårlig av HW dersom det stemmer at det ikke er Mozilla sin uttalelse. Men hva gjør man ikke for reklamepengene.

"Man kjenner lusa på gangen", heter det ... I hvert fall bør man gjøre det.

 

Særlig ettersom HW.no (- og i dette tilfellet Computerworld -) tjener penger på reklame bør man forfølge kilderekken tilbake til opprinnelsen. Det avgjør om man blir sittende igjen med et inntrykk av én fjær eller fem Firefox'er i hønsehuset.

Lenke til kommentar
Helt enig, dette er dårlig av HW. Med tanke på at bloggen uttrykker klart at dette IKKE er Mozilla sine meninger, burde HW klare å få med det istedenfor å feilaktig få det til å høres ut som det er Mozilla sine meninger. Dette er dårlig journalistikk.

HW trenger penger. HW er gratis. HW stapper på noen pr-klikk reklamer. HW trenger klikk. HW lager en teit artikel som er formulert på kanten for å provosere.

Leserne blir forbannet og tar ut sin frustrasjon i forum. HW får klikk. HW får penger. HW er glad.

 

Støtt HW, mer klikk.

 

Lurer på hva arkeologer vil si om nyhetene i vår tid noen hundre år frem i tid.

"De gjorde alt for å vri på fakta, feilinformere, og provosere i kortsiktig jag etter profitt".

 

Kan også hende at artikelforfatterne til HW er billig i drift (og derfor desverre hjernedøde). Men det for noen andre uttale seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...