Gå til innhold

Mozilla forsatt uenig med Microsoft


Anbefalte innlegg

før årtusenskiftet kunne det være vanskelig eller tungvindt å skaffe seg en nettleser på egenhand. i dag er det nesten alt for lett. kjøper du et eller amet blad som har med data å gjøre så følger det nesten alltid med programvare. har er det bl.a. tatt med en eller flere nettlesere.

"Kjøpe et IT-blad for å få tak i en nettleser"? Så utrolig tungvint. Hvorfor ikke bruke de anskaffelsesmetodene vi har foreslått i denne og ørten tilsvarende tråder?

 

 

hvor har du det fra at man MÅ kjøpe et blad .

det er bare en av mange måter å få tak i andre nettlesere på.

 

det var slik jeg ble kjent med firefox .

 

hvem vet når Eu og Microsoft blir enige.

 

hvis man vet hvor man kan laste de nettleseren man er på jakt etter så er det sikker bedre å laste den ned derfra.

derimot så er denne tungvinte måten også en måte å gjøre det på.

( det går rasker å installere et program fra en cd/dvd plate en å laste det ned før installeringen )

 

for noen år siden da det tok lang tid å laste ned noe så var dette en bedre måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
( det går rasker å installere et program fra en cd/dvd plate en å laste det ned før installeringen )

Det er fryktelig feil.

Hvor lett er det ikke å gå til www.opera.com, trykke download.

 

Framfor å gå til butikken, finne et blad som har en nettleser (siden det er flere enn 1 blad som har nettleser, og mulige måter å velge på er det uendelig mange kombinasjoner) så gå hjem igjen, fikle med cdrommen, stappe den i CD-ROM stasjonen. Hvis du er så heldig å ha en i det hele tatt. Jeg har ikke CD-ROM på Eeeen eller serveren. Så starte opp det "programmet" som ofte følger med med stygg musikk og 8bit tegninger (les: K-CD). Finne programmet, for det er jo ikke alltid like lett (Les K-CD).

Lenke til kommentar

når du har plata i handen ved siden av pc . så er det raskere å putte platen i dvd drevet og installere derfra fremfor å laste programmet ned.

 

altså det går raskere å putte plata inn i dvd leseren enn å laste det ned ( des større filer jo mer merker man det )

hvis dere ikke forsto det så var det det jeg mente .

 

jeg har aldri hatt noen problemer med denne k-cd-en

en gang i tiden var det en cd fra et annet blad som ikke virket.

 

 

dessuten er det ikke alle som vet hvilket selskap som står bak de forskjellige nettleserne

 

jeg vil nå påstå ( og tro ) at det er flere i Norge som vet om opera en firefox fordi opera software er et norsk selskap

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Mye rot med detta greiene.

 

Hvilke er forresten disse 12 browserne man skal kunne velge mellom?

 

link

The European Commission said it would on Friday formally seek feedback from computer manufacturers, software companies and consumers on Microsoft's offer to allow users to pick one of 12 browsers when they install Windows. They have a month to respond to regulators."

 

Vet ikke om det har vært nevnt, men nå sier MS at de ikke vil vente på kommisjonen, men shippe samme Windows 7 i europa som ellers worldwide, dvs. droppe den såkallte "E" versjon. Da blir det vel slik jeg oppfatter det Win 7 med IE. Så kommer evt. ballot-screen i en senere versjon?

 

Microsoft scraps browserless Windows 7

"I'm pleased to report that we will ship the same version of Windows 7 in Europe in October that we will ship in the rest of the world," deputy general counsel Dave Heiner said in a statement"

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
når du har plata i handen ved siden av pc . så er det raskere å putte platen i dvd drevet og installere derfra fremfor å laste programmet ned.

Jeg tipper at når plata di har begynt å spinne opp er jeg godt inn i installasjonen..

 

Et kjapt estimat:

taste inn opera.com i netteleser og vente på at siden loader: 1-4 sekunder

finne filen og trykke last ned: 1-3 sekunder

laste ned: 5 sekunder

installere (next next next)

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så tett på i dette issuet i det siste, men hva er foreløpig (sikre) konklusjon, anyone?

 

I morgen begynner nettbutikkene salget av > Windows 7

 

1. Er disse da "klassisk" Windows versjon med Internet Explorer, og uten såkallt ballot-screen og andre nettlesere?

 

2. Senere, når eu-kommisjonen har bestemt seg, vil de over her forsvinne og bli erstattet med "hybrid versjon" av W7, dvs. ballot-screen?

Lenke til kommentar
når du har plata i handen ved siden av pc . så er det raskere å putte platen i dvd drevet og installere derfra fremfor å laste programmet ned.

Jeg tipper at når plata di har begynt å spinne opp er jeg godt inn i installasjonen..

 

Et kjapt estimat:

taste inn opera.com i netteleser og vente på at siden loader: 1-4 sekunder

finne filen og trykke last ned: 1-3 sekunder

laste ned: 5 sekunder

installere (next next next)

 

når nedlastingen tar 1 minutt ( som er typisk for meg ) eller mere da er det raskere å installere den fra plata.

nå ble man vel litt mye opphengt i dette. poenget er at det ikke alltid er nettet som er rasket her selv om det er det som er det mest praktiske i de eller fleste tilfellene

 

captain_obvious: hvis du er så misfornøyd med EU. kan du drive press mot dem vi ett eller fler av disse facebook lignende nettstedene:

 

det lå i kortene at EU ikke sånn uten videre kunne stoppe denne utgivelsen av Windows

 

jeg oppfatter det slik at de lar MS velge metode uten instrukser , mens EU bare sier nei eller ja til forslagene

da er det ikke rat at det tar tid.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Tåpelig av EU å ikke pushe på nok for å få ALLE W7 versjonene uten bundling av IE. Hva faen driver de med?

 

Hva er det egentlig som er så ille med å ha den der, det er jo bare å la være å bruke den for de som ikke liker den.

 

Man har jo også valget å fjerne den i windows 7 om en ønsker det, så jeg ser virkelig ikke det store problemet med det.

Lenke til kommentar
Tåpelig av EU å ikke pushe på nok for å få ALLE W7 versjonene uten bundling av IE. Hva faen driver de med?

 

Hva er det egentlig som er så ille med å ha den der, det er jo bare å la være å bruke den for de som ikke liker den.

 

Man har jo også valget å fjerne den i windows 7 om en ønsker det, så jeg ser virkelig ikke det store problemet med det.

Da har du ikke lest deg opp på sakens momenter. Vi har hatt denne diskusjonen både i denne og utallige andre tråder. Vennligst les disse, for jeg orker ikke å dra frem teskjeen igjen.

Lenke til kommentar
Tåpelig av EU å ikke pushe på nok for å få ALLE W7 versjonene uten bundling av IE. Hva faen driver de med?

EU har vært nokså sparsomme på offesielle kommenterer rundt dette, så vanskelig å vite hva de godtar eller ikke.

 

Etter hva jeg forstod angående det siste forslaget til MS så ville ingen utgaver komme uten IE, til gjengjeld ville dette forslaget også gjelde via oppdateringer for XP og Vista.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
før årtusenskiftet kunne det være vanskelig eller tungvindt å skaffe seg en nettleser på egenhand. i dag er det nesten alt for lett. kjøper du et eller amet blad som har med data å gjøre så følger det nesten alltid med programvare. har er det bl.a. tatt med en eller flere nettlesere.

"Kjøpe et IT-blad for å få tak i en nettleser"? Så utrolig tungvint. Hvorfor ikke bruke de anskaffelsesmetodene vi har foreslått i denne og ørten tilsvarende tråder?

hvor har du det fra at man MÅ kjøpe et blad .

det er bare en av mange måter å få tak i andre nettlesere på.

Hva? Det er jo det JEG prøver å fortelle DEG.

 

Hvorfor trekker du fram den utrolig tungvinte løsningen når du har lest de mye bedre løsningene våre? (En egen dialogboks i Windows, ikke basert på noen nettleser, som presenterer valgene i tilfeldig rekkefølge og man kan laste ned og installere fra på direkten.)

Lenke til kommentar

må jeg gjenta det ? . jeg tok det med fordi det var på den måte jeg fikk vite om firefox.

 

fra før hadde jeg hørt om netscape , mosaik og opera ( som er den enste av disse som eksister i dag ).

 

enten kjøper folk et data blad som tilfeldig har med noe programvare ( er neppe hoved grunne til kjøpet ) .

eller men går til nettsiden og laste ned ( forutsatt at man vet eller klarer å finne adressen ).

 

eller man bruker denne dialogboksen.

(det kommer nok å ta en stund før den blir tatt i bruk )

 

nå er det neppe alle som vil ha den heller . normal så kan man si nei til en oppdatering

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
noe du ikke forstår .

Han kan knapt klandres.

 

hvis det er siste avsnitt du klager over så tro jeg ikke absolutt alle her i Norge er spesielt interessert i dette valget som kommer. de har allerede tatt valget sitt

Den der har vi vært gjennom jævlig mange ganger nå, så hvorfor fortsetter du å si det? De har ikke tatt et valg, de har blitt tatt et valg fordi man spekulerer i at de ikke skal oppsøke noe annet.

 

ref:

Se filmen hos Youtube

 

Kan du slutte å ta opp ting vi har diskutert enn million ganger før? Jeg synes dette tullballet ditt forlengst grenser til spamming av egne synspunkter uten å videreføre debatten når du blir svart igjen og igjen. Jeg mener hvis du trosser dette flere ganger nå så er det hjemmel for en saftig utestenging fra diskusjon.no

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

hvilke av videoene mener du jeg bør se ? de var flere å velge mellom .

 

 

nå virker det som om tror at folk har valg explorer , det var ikke det jeg mente.

de kunne like godt ha valgt en av de andre.

 

så hvis de vet at denne oppgraderingen bare maser om nettlesevalget gidder de ikke å ta valget på nytt.

det var nevnt å denne dialog boksen bare skulle komme frem ved ingen nettleser installert eller IE.

de ville jeg ikke stole for mye på.

hvis det stemmer så ville det bare ligge å ta opp harddisk plass eller plass i minet ( som mange klager over i alle samhenger ) . ikke det at jeg tro at det tar noe plass , men man klager over så mye

Lenke til kommentar

Ærlig talt folkens. Hold dere til ting som er relevante for tråden. I dette tilfellet er det snakk om hvordan utseende til dette "valgvinduet" skal se ut, ikke hvorfor det er der. Hvis dere vil diskutere det så lag en egen tråd i egnet kategori.

 

Den beste måten å diskutere på er fortsatt å gå på sak, ikke person. Noen ganger er det umulig å få frem et budskap hos noen og alt som blir sagt er bare gammelt oppgulp av ting som er diskutert før. Mitt tips er da å legge alle argumentene på bordet én gang for alle og gi klart signal om at diskusjonen er over for ens del. Ingen vits å trekke meningsløse diskusjoner i det uendelige.

 

Minner også om at det som oftest lønner seg å være høflig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...