Jump to content
Sign in to follow this  
AK47

www.akersmic.no - jeg holder meg unna heretter

Recommended Posts

:evil::evil::evil:

Jeg har handlet for siste gang hos www.akersmic.no for en god stund. Jeg kjøpte C&C Generals og rotehuet som jeg er klarte jeg å miste regningen. Heldigvis, jeg fikk en purring, i regi av Kredittgjenvinning Jeg måtte bare få en ny lønning på konto. Det fikk jeg, to dager etter fristen. Det regnet jeg med var ok og betalte omgående. Samme dag, eller var det dagen etter, fikk jeg en ny regning. Ettersom den var betalt kunne jeg med god samvittighet overse denne, trodde jeg. Men tro det eller ei, jeg fikk en sur regning på 483 kroner i straffegebyr. Fordi jeg betalte to dager for seint. Jeg har ennå ikke betalt regningen, og vurderer å la det gå til forliksrådet. :grumpy:

Det er snakk om å bruke skjønn, noe innkreveren til Akers Mic ikke gjør for å tjene ekstra penger ved aller minste mulighet.

 

Mitt råd er: Hold dere unna Akers Mic nettbutikk inntil videre.

Share this post


Link to post

Kan ikke se at de har gjort noe som helst galt. Ikke kan jeg skjønne at de skal bruke noe spesielt skjønn heller. Du var for sein å betale og det sto HELT sikkert opplyst om hvor mye du kom til å få i gebyr.

 

I stedet for å vente på purring kunne du f. eks ha henvendt deg til Akers Mic og fått opplysninger om hvordan du skulle kunne betale innen fristen.

 

Sløvskap straffer seg. Det går heller ikke an å vente på at gud & hvermann "skal få lønna på konto" før betalingsfristen går ut. Du har fått frister å forholde deg til og da forventes det av deg som kunde at du skal overholde dem.

Share this post


Link to post

Fikk du purring eller inkassovarsel? Hvis du fikk første, så har de ikke lov til å gi deg et såpass saftig straffegebyr. Gebyret ligger vel pr dags dato på 50-60 kroner (husker ikke nøyaktig) + 12% rente (dette er pr. år). Ta kontakt med de og spør hvorfor du har fått såpass høyt gebyr om du er sikker på at det er purring du har mottatt.

 

Personlig har jeg aldri hatt noe problemer med de

Share this post


Link to post

Fikk du kanskje en regning INK purregebyr? Altså prisen på det du skulle betalt + purregebyret. Er det som er vanlig å sende ut hvertfall.

Share this post


Link to post
www.akersmic.no - jeg holder meg unna heretter

De bryr seg nok ikke, de vil nok først og fremst ha kunder som betaler regningene i tide.

Share this post


Link to post
Det var vel ikke bare det at han ikke betalte innen fristen, han betalte _purringen_ for sent, og da smeller det vel fort på litt ekstra gebyrer.

 

Du har et purregebyr på 50-60 kroner. Dette er pr. purring. I tillegg kan du bli fakturert 12% renter pr. år i forhold de antall dager du er for sein, altså i tillegg til evt. purregebyr må du betale 12% x n/365 der n er dager for seint.

Share this post


Link to post
..masse bull...

 

LoL! Og du prøver å skylde på dem? Du fikk regning, rota den bort, fikk purring og greide ikke betale den til fristen? Så prøver du å henge ut akers? LoL

Share this post


Link to post

siden det gikk som det gikk i begynnelsen og du fikk en purring så kunne du iallefall tatt kontakt med dem og sagt at du ikke fikk inn penger før om 2 dager, da hadde de kansje fått en anelse om hvorfor betalingen er for sein........

 

Ellers så kan det jo hende at de tenker at denne kunden her er bare en lating som ikke gidder og betale sine regninger og må da straffes for dette......

 

Som sagt så kunne du vert litt informativ i favør DEM pga lønnings greiene....

Share this post


Link to post

Slik jeg ser det har Acers Mic praktisert dårlig kundebehandling og brutt enkelte regler for god innkrevingsskikk.

 

Gangen i innkreving foregår slik: Først får du originalfaktura, betaler du ikke den, kan de maks ta kr 106 fordelt på de 2 neste purringene (altså kr 53 per stk) - dette er lovpålagt. På purring 2 bruker det som regel å stå varsel om inkasso hvis den ikke betales, og saken vil da oversendes et inkassoselskap som purrer videre.

 

Når det gjelder morarente på 12% i året, kan de kun kreve dette hvis de har opplyst om dette på forhånd (f.eks i salgsbetingelsene sine).

 

Slik jeg forstår det har du unnlatt å betale originalfakturaen, pga at du har forlagt den, og ventet på purringen. Når purringen kom betalte du (originalbeløpet + gebyret) 2 dager etter forfall pga at du ventet på at lønna skulle komme inn på kontoen din.

 

En regel (Lov ?) når det gjelder fakturering/innkreving av utestående er at man skal regne 5 dager fra forfallsdato før man kan vente at pengene står på konto, eventuelt ikke gjør det og sender et nytt krav. Dette pga ting tar tid og bankene har forskjellige system. Betaler du f.eks. i skranken og de må sende inn giroen tar det selvfølgelig lengre tid enn hvis du benytter nettbank.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...