Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

- Vi måtte vente i flere minutter fordi det var mange ryttere på bakken. Jeg gjorde det rette. Jeg tenkte ikke et sekund på å sette fart, sier Cancellara.

 

Rettelse:

 

- Vi måtte vente i flere minutter fordi Schleck-brødrene lå på bakken. Jeg gjorde det rette taktisk. Jeg tenkte ikke et sekund på å sette fart for da ville ha lagkameratene mine vært helt ute av det, sier Cancellara.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svante: Du ser tydeligvis noe jeg ikke ser. Hva tjener Cancellara/Schlecks/Saxo Bank på at det ikke spurtes om poeng?

 

Vel SaxoBank har en habil spurter i Matti Breschel, som var helt ute av det (måtte bytte sykkel med F Schleck og veltet stygt), så det hjelper han i kampen om poengtrøya.

 

Breschel er en habil spurter ja, men tror aldri i havet han har noe sjanse overhodet i duell med spurtere som Thor, Cav, Farrar, Freire, McEwen, Petacchi og Ciolek. Sikkert glemt noen også, er utrolig mange gode spurtere med i år. Kan ikke helt skjønne at Canca stoppet spurten av hensyn til Breschel...

Lenke til kommentar

Tragisk at Farrar må bryte. Ung, lovende spurter jeg virkelig har sansen for.

 

Latias: Er da helt rett det Cancellara gjorde der? Ser ikke hva som er galt i at han prøver å roe ned feltet, og lykkes med det, for at Schlecks skal komme opp igjen. Rett og slett knallbra av han. At han stoppa spurten derimot, synes jeg var latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragisk at Farrar må bryte. Ung, lovende spurter jeg virkelig har sansen for.

 

Latias: Er da helt rett det Cancellara gjorde der? Ser ikke hva som er galt i at han prøver å roe ned feltet, og lykkes med det, for at Schlecks skal komme opp igjen. Rett og slett knallbra av han. At han stoppa spurten derimot, synes jeg var latterlig.

 

Hvorfor skal Schlecks få sjansen til å komme opp igjen da? Heier du på de og resten av Saxo Bank?

Lenke til kommentar

At hovedfeltet (eller det som er igjen av det) sakker av for å vente på de som har vært involvert i/hindret av velt er ikke uvanlig, spesielt ikke dersom et flertall (av kapteiner og/eller lag) rammes. Sånn sett gjorde bare Cancellara jobben sin ved å få feltet til å sakke av slik at brødrene Schleck kunne få sjansen til å komme tilbake. Sammelagt-muligheter er nok viktigere for Saxo Bank enn noen dager fra eller til med gult.

 

Den ikke helt unisone, men tydeligvis respekterte, avgjørelsen om å ikke spurte om resten av poengene var tydeligvis en form for protest mot (det som viste seg å bli) en farlig etappeløype så tidlig i løpet, men som alle har visst om i over et halvt år hvor skulle gå, og det på ikke helt ukjente veier heller... har det vært (store) protester eller innsigelser mot den farlige løypa på 2. etappe før TdF startet...? Iallefall ikke store nok til at jeg har fått de med meg... :roll:

 

Edit:

Velonews kan melde at ulykkesfuglen Christian Vande Velde bryter Touren etter uhell på dagens etappe.

Grand Tour og Vande Velde passer tydeligvis ikke helt sammen :no: Endret av HawP
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Schlecks få sjansen til å komme opp igjen da? Heier du på de og resten av Saxo Bank?

 

De er lagkameratene til Cancellara. Hans jobb er å få dem i mål sammen med de andre sammenlagtkanonene på ei slik etappe. I sykkelsporten ofrer man ofte egne sjanser for kapteinene, om du ikke visste det. Se bare på Edvald i dag, pga velten blir han tvunget til å hjelpe Bradley Wiggins opp igjen, og til å bære vann for laget. Kapteinene har makt over så godt som alle rytterne på laget. Når to så gode ryttere som Schleck's faller av, er det en selvfølge at lagkameratene deres skal prøve å bremse feltet slik at de kommer seg opp igjen.

Lenke til kommentar

Latias: Er da helt rett det Cancellara gjorde der? Ser ikke hva som er galt i at han prøver å roe ned feltet, og lykkes med det, for at Schlecks skal komme opp igjen. Rett og slett knallbra av han.

Det forstår jeg godt. Poenget mitt er at han kun gjorde det pga. Schleck-brødrene, og ikke fordi det var mange ryttere på bakken. Hadde Saxo Bank hatt sine sammenlagtryttere samlet i hovedfeltet etter fallet, er jeg ganske sikker på at de hadde kjørt ifra.

Lenke til kommentar

Hvem ser folket på som sterke kanditater foran morgendagen bortsett fra Hushovd, Cancellara og Flecha?

 

Utrolig vanskelig etappe å spå. De tre du nevner ser jeg på som de store favorittene. Ryttere som O'Grady, Burghardt og Matti Breschel er også gode på brostein og kan bli farlige.

Lenke til kommentar

Latias: Er da helt rett det Cancellara gjorde der? Ser ikke hva som er galt i at han prøver å roe ned feltet, og lykkes med det, for at Schlecks skal komme opp igjen. Rett og slett knallbra av han.

Det forstår jeg godt. Poenget mitt er at han kun gjorde det pga. Schleck-brødrene, og ikke fordi det var mange ryttere på bakken. Hadde Saxo Bank hatt sine sammenlagtryttere samlet i hovedfeltet etter fallet, er jeg ganske sikker på at de hadde kjørt ifra.

 

Såklart hadde de kjørt ifra. Har noen hevdet noe annet? :p

Lenke til kommentar

Svante: Du ser tydeligvis noe jeg ikke ser. Hva tjener Cancellara/Schlecks/Saxo Bank på at det ikke spurtes om poeng?

 

Vel SaxoBank har en habil spurter i Matti Breschel, som var helt ute av det (måtte bytte sykkel med F Schleck og veltet stygt), så det hjelper han i kampen om poengtrøya.

 

Breschel er en habil spurter ja, men tror aldri i havet han har noe sjanse overhodet i duell med spurtere som Thor, Cav, Farrar, Freire, McEwen, Petacchi og Ciolek. Sikkert glemt noen også, er utrolig mange gode spurtere med i år. Kan ikke helt skjønne at Canca stoppet spurten av hensyn til Breschel...

 

 

Hehe, jeg bare skrev at det er det er en ting de vil tjene på ved å ikke la noen spurte i dag. Det var nok ikke derfor de gjorde det.

Lenke til kommentar

Latias: Er da helt rett det Cancellara gjorde der? Ser ikke hva som er galt i at han prøver å roe ned feltet, og lykkes med det, for at Schlecks skal komme opp igjen. Rett og slett knallbra av han.

Det forstår jeg godt. Poenget mitt er at han kun gjorde det pga. Schleck-brødrene, og ikke fordi det var mange ryttere på bakken. Hadde Saxo Bank hatt sine sammenlagtryttere samlet i hovedfeltet etter fallet, er jeg ganske sikker på at de hadde kjørt ifra.

 

Såklart hadde de kjørt ifra. Har noen hevdet noe annet? :p

Cancellara. Han sa at grunnen til at han stoppet var at det var mange ryttere som lå nede. Men vi vet jo alle at det ikke er sant, eneste grunnen til at han senket farten var for å få opp Schleck-brødrene.

Lenke til kommentar

At feltet ble sakket slik at de kunne samles igjen synes jeg er positivt, men at spurten ble avlyst er helt latterlig. Cancellara begrunnet med at han mener det er feil at folk fortsatt vil spurte når halve feltet har gått i bakken, men når når hele feltet har blitt samlet igjen holder ikke den begrunnelsen mål.

 

Jeg vet ikke om Cancellara er noen nevneverdig spurter, men det virker ikke som han skjønner hvor viktig spurten er for Hushovd og de andre som kjemper for poengtrøya.

Hva hadde Cancellara sagt hvis alle bare skulle trille inn på prologen i "protest" fordi en eller annen gjøk ikke klarer å sykle ordenlig på en sykkel. Jeg støtter han AG2R-ryttern eller hvem det var som syklet fram på slutten der. Makan til surr! Cancellara hadde aldri vært med på det her hvis det var en tempo eller noe, men fordi kapteinen hans har tryna skal ikke Thor Hushovd få spurte!? Hva skjer med denne sporten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...