Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At feltet ble sakket slik at de kunne samles igjen synes jeg er positivt, men at spurten ble avlyst er helt latterlig. Cancellara begrunnet med at han mener det er feil at folk fortsatt vil spurte når halve feltet har gått i bakken, men når når hele feltet har blitt samlet igjen holder ikke den begrunnelsen mål.

 

Jeg vet ikke om Cancellara er noen nevneverdig spurter, men det virker ikke som han skjønner hvor viktig spurten er for Hushovd og de andre som kjemper for poengtrøya.

Lenke til kommentar

Men han velger å fronte det, hvis det stemmer at han har sagt at det er den som har den gule trøya som er sjefen i feltet så sier det litt om egoet.

 

Sier da ingen ting om egoet hans.Den som det er mest naturlig å dra ned til renndirektøren og sier hva feltet vil er den med gul trøye. Han er talsmannen til feltet siden han leder rittet. Godt mulig at ikke alle var enige at det skulle bli gjort slik, men det ble nå gjort sånn.

 

Jeg vet ikke om Cancellara er noen nevneverdig spurter, men det virker ikke som han skjønner hvor viktig spurten er for Hushovd og de andre som kjemper for poengtrøya.

 

Cancellara kunne godt ha vunnet spurten, selv om Thor, Mcewen nok er bedre rene spurtere. Han hadde garantert vunnet hadde det ikke vært for at han måtte vente på Schlecks underveis, men for at feltet skulle vente på Schlecks måtte han være så passiv som overhodet mulig. Men han kjemper ikke for noen poengtrøye, så for han var det ikke noe vits å gå for en 2.plass.

Lenke til kommentar

Klart Cancellara ikke var alene, alle som hadde noe å tjene på dette var nok udelt positive. Men han velger å fronte det, hvis det stemmer at han har sagt at det er den som har den gule trøya som er sjefen i feltet så sier det litt om egoet. Ikke vanskelig å skjønne at det ikke bare er Hushovd som er misfornøyd med det som skjedde.

 

Ellers så får Cavendish styre på, han sykler jo som en idiot for tiden. Det virker som at det er mye som mangler i det hodet hans, så dårlig taper at han lar det gå utover andre.

 

Sier ikke det at Cancellara gir opp den gule trøya for å vente på de andre, som heilt uforskyldt har godt i bakken (ja, han kunne faktisk kjørt inn Chavanel heilt på egenhånd om det hadde vore nødvendig) noko heilt anna om egoet til Cancellara?

Lenke til kommentar

Sier ikke det at Cancellara gir opp den gule trøya for å vente på de andre, som heilt uforskyldt har godt i bakken (ja, han kunne faktisk kjørt inn Chavanel heilt på egenhånd om det hadde vore nødvendig) noko heilt anna om egoet til Cancellara?

 

Så du mener at det var et realistisk alternativ å offre lagets relativt gode sjangser for sammenlagtseieren for å få noen dager ekstra i gul trøye?

 

Selvfølgelig venter han. At Schleck og Schleck ikke taper tid er det eneste som teller noe i den situasjonen.

Lenke til kommentar

Sier ikke det at Cancellara gir opp den gule trøya for å vente på de andre, som heilt uforskyldt har godt i bakken (ja, han kunne faktisk kjørt inn Chavanel heilt på egenhånd om det hadde vore nødvendig) noko heilt anna om egoet til Cancellara?

 

Så du mener at det var et realistisk alternativ å offre lagets relativt gode sjangser for sammenlagtseieren for å få noen dager ekstra i gul trøye?

 

Selvfølgelig venter han. At Schleck og Schleck ikke taper tid er det eneste som teller noe i den situasjonen.

 

Nå var det snakk om egoet til Cancellara, hadde han villet hente inn Chavanel så hadde han fått lov til det. På det tidspunktet var det berre kaos og ingen hadde oversikt over kor dei store favorittane var, og hadde RS eller Liquigas f.eks. vore i det fremste feltet så hadde ikkje Cancellara klart å stoppe dei fra å kjøre, SÅ mye respekt har han ikke blant dei andre rytterane. Han ble heller ikke hentet ned for å kjøre Schleck-gutta opp, så du kan ikke blande det! Det heile viser berre at Cancellara gjer seg fortjent til respekten han har blant de andre rytterane! :)

Lenke til kommentar

Da fyrer jeg opp PCM 07 i påvente av PCM 10! :cool:

 

Husker mitt uslålige Lampre lag på 07. Napilitano, Bennati, Grillo, Corioni, Hushovd som spurtere. Ullich, Valverde, Cunego, Brajcovic, Gerdemann, Ballan, Samuel Sanches. For et lag :D På 09 lagde jeg Team Operation Puerto, et lag med alle dopingtatte ryttere de siste 10-15 årene. Fant ut at alle de gode i løpet av den tiden har vært dopet.

Lenke til kommentar

Nå var det snakk om egoet til Cancellara, hadde han villet hente inn Chavanel så hadde han fått lov til det. På det tidspunktet var det berre kaos og ingen hadde oversikt over kor dei store favorittane var, og hadde RS eller Liquigas f.eks. vore i det fremste feltet så hadde ikkje Cancellara klart å stoppe dei fra å kjøre, SÅ mye respekt har han ikke blant dei andre rytterane. Han ble heller ikke hentet ned for å kjøre Schleck-gutta opp, så du kan ikke blande det! Det heile viser berre at Cancellara gjer seg fortjent til respekten han har blant de andre rytterane! :)

 

Nå er du ett godt stykke utpå vidda. Hadde Cancellara gått etter Chavanel hadde han fått noen av de potensielle sammenlagtkanonene på hjul. Sastre, Evans og Menchov blant annet var tidlig oppe i front. Da måtte resten av kanonene ha kjørt på alt de kunne og Basso, Wiggins og Armstrong som hadde størsteparten av laget tilgjengelig ville nok ha kjørt seg oppp. Brødrene Shcleck derimot satt i en gruppepå 5-6 ryttere og de hadde ikke hatt en sjangs i havet til å komme opp.

 

Jeg blander forøvrig ingenting. Plan A for Saxo var tydelig å overbevise resten om å vente. Hadde ikke det fungert kan du være sikker på at Cancellara hadde ventet inn kapteinen sin raskere enn du hadde sagt sympatisk rytter.

 

Cancellara og Bjarne Riis tar alle triks i bruk for at Schleck brødrene skal få en billigst mulig reise inn mot mål, Tror du noe annet er du bare naiv.

 

For som Bjarne Riis selv sier:

 

- Fabian er en stor mester, og dette er hva store mestere gjør. Det var ikke noe annet å gjøre. Han måtte få feltet til å sette ned farten og forsøke å kontrollere det hele. Hadde det blitt kjørt med full styrke, hadde Schleck-brødrene tapt fire-fem minutter, sier han.

Lenke til kommentar

Først og fremst ser jeg at dette handlet om hvorfor ikke Cancellara stakk etter Chavanel etter at så mange hadde gått i bakken. ;)

 

Hvorfor han ikke lot ryttere spurte om poeng vitner mest om at han ikke har forståelse for at andre lag har den grønne trøya og ikke den gule som mål. I intervjuene etter målgang snakket Saxo gutta bare om den manglende betydningen av en andreplass på en etappe som dette. Rimelig tydelig at de ikke tenkte over hvor stor forskjell dette utgjorde for Thor, McEwen og de andre som hang med inn.

Lenke til kommentar

Svante: Du ser tydeligvis noe jeg ikke ser. Hva tjener Cancellara/Schlecks/Saxo Bank på at det ikke spurtes om poeng?

Hva er det de egentlig taper på om det ikke spurtes om poeng? Ikke noe. Hadde Saxo Bank hatt en spurter helt der framme, ville de ha reagert annerledes. Hadde likt å se Cancellara gjøre noe sånt mot slutten av en knallhard fjelletappe, på en etappe der Schleck-brødrene hadde vært helt i tet, og samtidig virket å være i god form. De tapte absolutt ingenting ved å stoppe hele feltet i dag.

Lenke til kommentar

Jeg blir så sur over dagens etappe, pga. det som skjedde. Folk detter hele tiden i en slik sport, og det må man tåle. Det er en uteaktivitet. De skulle bare gjort som de pleier , og sykle videre, ta igjen lederen, og ikke minst spurte! Hadde en nordmann falt, ville ikke dette skjedd. Jeg er helt enig i Dag Otto!

Jeg ville ikke hørt på han i gul ledertrøye. Alle skulle ha tatt igjen han som ledet, og spurtet slik som alltid blir gjort!

I dag så jeg helt fra start at Cervelo lå i tet, hele tiden, sammen med Thor Hushovd. De hadde jo planer om å gjøre det bra, og jeg er sikker på at det var meningen at Thor skulle spurte til seier. De jobbet hardt helt fra start, og så ble alt ødelagt!! Det er ikke hver dag hele Cervelo laget og Thor ligger helt i tet, helt fra start. Dette tydet på noe bra. Synes synd på de som måtte lide i dag pga. avgjørelsen til Cancellera om at alle skulle vente og ikke spurte. Ingen skulle ha gjort som han sa.

Stakkars Thor Hushovd og Cervelo! U med Cancellera og resten av Saxo Bank, spesielt Shleck brødrene.

Endret av 24erBest
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svante: Du ser tydeligvis noe jeg ikke ser. Hva tjener Cancellara/Schlecks/Saxo Bank på at det ikke spurtes om poeng?

 

Pga. da får de ikke sammenlagt seier! Hadde en annen vunnet i dag , hadde Saxo Bank falt ned på listen om å få sammenlagt. Da ville noen andre tatt over! Saxo Bank visste de ikke hadde sjanse i dag. Du så jo at Camcellera ventet på Shlecks kollegaene!

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar

Helt latterlig at Cancellara kan bestemme dette sånn, jeg tror ikke dette kun var direktørens påfunn, men saxo bank hadde Schleck bakover i feltet og ville ikke ha fart på feltet.

 

Tragisk at Hushovd ikke fikk spurtet når Cav var såpass langt bak.

 

Ja, helt enig!! Hushovd hadde SÅ god sjanse i dag, det så vi gjennom hele løpet.

Thor skulle syklet fra Cancellera da hovedgruppen kun bestod av 3 stk. Men hvem kunne vite dette påfunnet da, om å ikke hente inn lederen og heller ikke spurte!? Idiotisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svante: Du ser tydeligvis noe jeg ikke ser. Hva tjener Cancellara/Schlecks/Saxo Bank på at det ikke spurtes om poeng?

 

Vel SaxoBank har en habil spurter i Matti Breschel, som var helt ute av det (måtte bytte sykkel med F Schleck og veltet stygt), så det hjelper han i kampen om poengtrøya.

Lenke til kommentar

Til alle som sier at rytterne burde gjort som de pleier og kjørt inn de foran.

 

Hvilke ryttere tenker dere på at skulle kjøre inn de foran?

 

Alle. F. eks den gruppen som var nærmest lederen. Ikke at hovedgruppen skulle vente på både gruppe, 3,4,5. De skulle bare syklet som de pleier alle mann! Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...