Gå til innhold

Alvorlig feil i Snow Leopard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det som gjør at det blir ille her, som vi vanlig pc brukere kan godte oss av, er at Apple sinne produkter liksom skal være bedre en alle andre. det skal ikke gjøres feil, prøduktene skal ha spesiell design o.s.v.

alt dette må man betale litt ekstra for.

når de likevel gjør en feil slik alvorlig feil så er de ikke bedre en de andre. hvorfor skal de da være dyrere da ?

 

 

nå er det mang som ønsker deler av en Mac på pc-en uten å ta med alt .

 

nå også disse maskinene tilpasset noen få bestemte grupper av oss.

det ser man jo på at noen liker helheten veldig god mens andre hater den.

folk er forskjellig.

 

når noen vil gjøre tingen på en måte så ønsker andre å gjøre det på en annen måte

da er den vanlig pc-en mer tilpasningvennlig.

Mac er kort og god en spesial tilpasset pc som bare passer til noen personer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Tenker på design-konseptet i seg selv, føler jeg stirrer på samme greia uansett hvilket Apple-produkt jeg ser på.

 

Ta f.eks Iphone gjennom sin 3 generasjoner:

*snip*

 

For morro skyld skal jeg svare på denne. Jeg ser jo med et halvt øye at disse modellene er kliss like. Men hvorfor skal man absolutt forandre et design som tilsynelatende virker ?

 

1. If everything on a Mac just works, then why does a website called "Mac fix it" exist, assholes? Here are a few choice topics on macfixitforums.com:

 

Ja det er vel derfor det finnes mer eller mindre en milliard sider og forum for linux-problemer ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Vis meg en eneste laptop som har tilsvarende byggekvalitet, spesifikasjoner samt batterilevetid (Viktig!) til under 10,000. Som det ble nevnt her er også Macbook Pro en av de mest miljøvennlige produktene du får tak i. Når det er sagt er det fortsatt det faktum at jeg kan sitte i 8-9 timer å jobbe uten å måtte ofre ytelsen (ref Acer Timeline) som betyr mest for meg.

 

Nå vet ikke jeg hva du synes er mest stilrent, men om du vil ha noe tilsvarende den evigvarende stilen som Apple alltid bruker på alt så kan jeg ihvertfall finne noe stilrent og med bedre specs til under 10K.

 

 

 

MacBook Pro (10000kr):

 

CPU: Intel C2D 2,26Ghz

GPU: GeForce 9400M

HDD: 160GB

Oppløsning: 1280x800

 

Multicom Compal KHLB2 (9565kr):

 

CPU: Intel C2D 2,53Ghz

GPU: HD 4650

HDD: 500GB

Oppløsning: 1920x1080

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

"God ytelse, god batterilevetid og er uovertruffen til spilling" - TV2 Hjelper Deg

 

 

Lenovo t400

https://prisguiden.no/product.php?product_id=111528

 

CPU: Intel c2d 2.53ghz

GPU: intel integrert 4500

HDD: 250gb

Oppløsning 1280*800 14"

 

Har hørt at den skal være bedre enn t61 på batteritid, og jeg har klart å trekke litt over 10 timer ut av en r61 med extended battery, som er hw-messig er identisk med t61, den er bare tykkere.

 

EDIT: I tillegg er lenovo maskinene meget solide, og de har også et greit miljøfokus. Dessuten så brenner de ikke fanget ditt, og en godt brukt thinkpad ser langt bedre ut enn en godt brukt mac.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Om man ikke ser med en gang hvorfor mac>windows, da har man enten spesielle behov, eller så er det liten sjangse for at noen her klarer å overbevise dem om hvorfor.

 

 

OSX er ikke uten feil.

Macbook har ikke overlegen hardware.

Apple er ikke bestevenner med forbrukerrådet.

 

MEN, når dem lanserte iPhone, så revolusjonerte dem måten vi bruker telefon på. Hvor mange surfet aktivt fra telefonen før iphone? Hvor mange gjør det nå? Hvem brakte for alvor touch inn i telefonverdnen?

 

Hvilket operativsystem er det Windows strekker seg etter å etterligne i windows 7? En rekke funksjoner er hentet ret ut fra OSX.

 

Når jeg kjøper en PC fra HP eller Dell, som vistnok er bedre enn Mac i følge flere, så er den stappfull av "bloatware". Jeg har svært ofte måtte assistere med å "fikse" 1 uke gamle maskiner som er suppetrege pga masse unødvendig dritt som skyggekopier på skjulte aprtisjoner, 98 programer som kjører i bakgrunnen osv.

 

På min mac, åpnet jeg bare lokket, og fikk spørsmål om hva jeg heter, og hva brukeren min skal hete, samt at den ville ha passordet till nettverket. Og siden den gang har jeg ikke rørt den. Det er 4 år siden, og den er enda like rask og fin.

 

Min siste windows instalasjon (win7) har overlevd overaskende lenge. Den er nå inne i sin 3 måned. Men så langt, i de 7 årene jeg har eid min egen stasjonære PC, så har jeg måtte formatere hver 4. måned minst. Rett og slett pga system degenerering.

 

Nevnte jeg at jeg hadde en 4 år gammel mac? En iBook. Denne har jeg brukt hver dag på skolen. Ofte på batteri. Og jeg har fremdeles batteri i 3 timer. Knappene henger også der dem skal være. En av mine bedre venner hadde en Acer som var 3 år gammel, og den manglet 5 knapper.

 

Jeg betalte rundt 10 000kr for den maskina for 4 år siden. Den var overhode ikke spesielt bra for den prisen, og jeg kunne sikkert fått mye mer maskin for pengene om jeg hadde kjøpt noe annet. Men, som de fleste andre som gjorde det, så hadde jeg for lengst måtte kjøpt meg enda en. For de 2-3000kr jeg betale "for mye" for 4 år siden, så har jeg fått en maskin som nå har overlevd to av maskinene til min venn med acer. Jeg har sluppet å formatere maskinen hver 6 måned. og jeg har hatt ett 100% problemfritt PC hold. Eneste jeg har trengt å gjort er å trykke "godta" når den spørr om jeg vil oppdatere. Thats it. Jeg veit ikke med dere andre, men jeg synes det egentlig taler for seg.

 

Skal du ha et problemfritt PC hold med minst mulig anstrengelse, så kan ingen som har prøvd mac si at noe annet er bedre.

 

Liekr du derimot å fikkle med ting, luske lang nede i registeret i window eller drive terminal-voodoo med pingviner, så har du det nok best der du er. Jeg har en stasjonær med windows fordi jeg liker å bygge selv, og siden Apple ikke leverer det jeg trenger.

 

På min bærbare vil jeg kun ha 100% problemfritt og pålitelig system, og mine erfaringer gjenom 4 år med min iBook sier at Apple leverer dette.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Min Macbook Pro 13 kostet meg faktisk mindre enn min Dell Studio XPS 13 med så å si tilsvarende spesifikasjoner (eksludert den vesentlig bedre batterilevetiden samt at Linux faktisk fungerer på Macbook'en min i motsetning til Dell'en som har hybrid-sli). At Macbook'er er så satans dyre er overdrevet. Man får det man betaler for..

 

Men du har en Macbook og skal absolutt forsvare den over hele ditt hjerte med at du får det du betaler for. Hva er det du får? Det er ingenting en Mac kan gjøre bedre enn en PC.

En mac kan fks. kjøre alle slags operativsystemer lovlig. Pluss at min mening er at mac'ene har et relativt bedre design, og liker funskjonene på mac mye bedre, pluss at jeg må ha mac etter som at jeg har programmer som krever OS X.

 

Det er jo slik at skal du fks. kjøpe deg noen møbler, så må man VELDIG ofte betale ekstra for design. Tar jeg feil?

Endret av yates56
Lenke til kommentar
Skal ikke motsi deg, men ja.. Jeg tør likevel påstå at det ikke er noen annen 13" laptop som er i nærheten av samme batterilevetid og ytelse.

 

Det finnes allerede mange mobiltelefoner som kan gjøre mye av den samme jobben som en bærbar mac / eller pc kan , og disse kan også vise til en batteritid som ofte er tosiffrede nummer.

 

At en bærbar pc utstyrt med et kraftig skjermkort "kun" greier ca 3 timers bruk er forsåvidt imponerende for meg og jeg personlig kan ikke helt se for meg et allment (studenter , kontorrotter )bruksmønster der man går over flere timer uten muligheter til å ladde batteriene.

 

Sånn sett så er det vel til / fra studier / jobb man har behov for batterikapasiteten og dermed så bør man kanskje ikke påstå at batterikapasitet er det aller viktigste for en bærbar , spesielt når det enkelt kan løses ved å koble den til strømnettet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det er noe slik med unibody mb og mbp. Men grunnen til at de har gjort det slik er for å kunne utnytte mer plass til batteriet, slik at baterikapasiteten blir bedre. Har selv en eldre versjon av mpb og den nyeste unibody mbp 15" + en iMac 24" og iPhone :innocent:

Endret av yates56
Lenke til kommentar
Det er noe slik med unibody mb og mbp. Men grunnen til at de har gjort det slik er for å kunne utnytte mer plass til batteriet, slik at baterikapasiteten blir bedre. Har selv en eldre versjon av mpb og den nyeste unibody mbp 15" + en iMac 24" og iPhone :innocent:

Hva koster det å bytte et batteri som ikke går på reklamasjon/garanti da?

Lenke til kommentar

Xander: Det kan godt hende at det er litt feil med det jeg sier, men jeg mener jeg har lest dette på apple sine sider. Vet ikke hvor mye det vil koste, men det kan du jo skjekke opp? :p neida. Det blir nok da kanskje litt dyrere enn å kun gå å kjøpe et bateri.

 

Men nå har det seg jo slik at ikke alle vanlige PC'er heller kan ta ut batteriet. Måtte bare envne det.

 

Men nå har vel denne tråden blitt en skikkelig Mac vs PC tråd :p

 

EDIT: Mac eller PC, det er en smaksforskjell, noen elsker mac, andre hater mac. Noen elsker PC, noen hater PC. Slik er det, og slik vil det alltid være.

 

Men nå er det jo ikke bare hardware osv som er forskjellig mellom PC og Mac, operativsystemet er helt genialt på mac synes nå jeg.

 

Men som sagt, det er min smak. Dere foretrekker kanskje andre ting?

Endret av yates56
Lenke til kommentar

Der fant du svaret ditt. Men artikkelen sier: Batteriet i følgende MacBook Pro-modeller BØR kun byttes av en Apple-autorisert tjenesteleverandør.

 

HVis garanti osv, er gått ut, og du har litt peiling, så er det jo ikke noe problem.

 

EDIT: Tror det er litt lavere pris for bytting på mbp 13 og 15", men ikke skyt meg om jeg tar feil.

Endret av yates56
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...