Gå til innhold

Alvorlig feil i Snow Leopard


Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men er alle PCer laget av plast og har masse kabelrot?

 

De PCene som er laget av plast er oftest 3-4 ganger billigere enn deres eksklusive Mac. Du finner mange fine robuste laptoper ute på markedet som tilbyr både bedre hardware, aluminium-finish, smarte kabelsystem. Både til en lavere pris og en høyere pris enn Mac.

 

Hva får dere til å tro at Mac er de eneste som får lov til å lage enkle og robuste laptoper? Det eneste som skjer er at Mac-brukere lar Apple putte på en ekstra 0 i prislappen.

 

Ja , du har no rett i det med robuste pc'er osv. men de fleste pc'er i dag har gjerne metall/alu kabinett med plastikk deksel i front, med kabler fra strømforsyning som går til disker osv. samt ide/sata kabler, dette er da ingen problem eller betydning ettersom det er utenfor pc'en man jobber og ikke inni.

 

Jeg har ennå ikke funne en pc som er på lik linje som mac i design og robusthet. Kansje du kan gi meg en link til en flott pc som har noe tilsvarende til 2stk Intel 3.2GHz quad core Xeon og 32gig ram, 2 dvd brennere med tastatur og mus og alt dette out of the box....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vis meg en eneste laptop som har tilsvarende byggekvalitet, spesifikasjoner samt batterilevetid (Viktig!) til under 10,000. Som det ble nevnt her er også Macbook Pro en av de mest miljøvennlige produktene du får tak i. Når det er sagt er det fortsatt det faktum at jeg kan sitte i 8-9 timer å jobbe uten å måtte ofre ytelsen (ref Acer Timeline) som betyr mest for meg.

 

Nå vet ikke jeg hva du synes er mest stilrent, men om du vil ha noe tilsvarende den evigvarende stilen som Apple alltid bruker på alt så kan jeg ihvertfall finne noe stilrent og med bedre specs til under 10K.

 

 

 

MacBook Pro (10000kr):

 

CPU: Intel C2D 2,26Ghz

GPU: GeForce 9400M

HDD: 160GB

Oppløsning: 1280x800

 

Multicom Compal KHLB2 (9565kr):

 

CPU: Intel C2D 2,53Ghz

GPU: HD 4650

HDD: 500GB

Oppløsning: 1920x1080

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

"God ytelse, god batterilevetid og er uovertruffen til spilling" - TV2 Hjelper Deg
Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Multicom Compal KHLB2 (9565kr):

 

CPU: Intel C2D 2,53Ghz

GPU: HD 4650

HDD: 500GB

Oppløsning: 1920x1080

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

"God ytelse, god batterilevetid og er uovertruffen til spilling" - TV2 Hjelper Deg

 

At TV2 Hjelper Deg synes 3 timer er god batterilevtid (lett bruk + WLAN) sier kanskje mer om TV2 Hjelper deg enn noe annet, men vil ikke si at det er noe annet enn gjennomsnittlig.

 

KHLB2 har dermed en batterilevetid som ikke er i nærheten av Macbook Pro. I tillegg sies det at kontrasten på skjermen er dårlig. kilde

 

Kan ikke akkurat si at jeg ble fristet til å bytte... Dog den kostet 435,- mindre.. det skal den ha!

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

For det første så kan du ikke vurdere skjermen, siden den plukker du selv. Og hvis en LED-LCD skjerm med 1080p-oppløsning er dårlig så vet ikke jeg hva som er bra.

 

Kan du komme med kilder på batteri-levetiden til sistnevnte.

 

Edit:

 

God prosessor- og spillytelse (mye for pengene), relativt liten og lett, god skjerm, anstendig tastatur og pekeplate, ok batterilevetid. - Teknofil

 

Lett, småsint og rimelig spillbærbar ... Et område hvor pc-en imponerer er batterilevetiden ... Pen er den også ... imponerende liten sak - VG

 

Multicom serverer uvanlig mye ytelse for pengene ... Kombinasjonen LED-baklys, DDR3-minne og et kraftig Radeon-skjermkort gjør at maskinen skiller seg litt ut fra konkurrentene ... Fargene tydelige og gode, og kontrastnivået nokså bra. Sorte nyanser kommer ganske godt frem, og den horisontale innsynsvinkelen er svært bra ... Compal KHLB2 troner ganske klart på toppen i spill og grafikktester ... Batteritiden er også ganske imponerende. - Hardware

 

I spill har vi i dette selskapet en konge, og det er Multicom Compal KHLB2.

Helt i topp imponerer Multicom med over tre og en halv times avspilling, det er en hel time mer enn Acer og Fujitsu som ligger på henholdsvis andre og tredjeplass.

Multicom har god ytelse, god batterilevetid og er uovertruffen til spilling. - TV2 hjelper deg

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Vis meg en eneste laptop som har tilsvarende byggekvalitet, spesifikasjoner samt batterilevetid (Viktig!) til under 10,000. Som det ble nevnt her er også Macbook Pro en av de mest miljøvennlige produktene du får tak i. Når det er sagt er det fortsatt det faktum at jeg kan sitte i 8-9 timer å jobbe uten å måtte ofre ytelsen (ref Acer Timeline) som betyr mest for meg.

 

Nå vet ikke jeg hva du synes er mest stilrent, men om du vil ha noe tilsvarende den evigvarende stilen som Apple alltid bruker på alt så kan jeg ihvertfall finne noe stilrent og med bedre specs til under 10K.

 

 

 

MacBook Pro (10000kr):

 

CPU: Intel C2D 2,26Ghz

GPU: GeForce 9400M

HDD: 160GB

Oppløsning: 1280x800

 

Multicom Compal KHLB2 (9565kr):

 

CPU: Intel C2D 2,53Ghz

GPU: HD 4650

HDD: 500GB

Oppløsning: 1920x1080

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

"God ytelse, god batterilevetid og er uovertruffen til spilling" - TV2 Hjelper Deg

 

Nå valgte du no en 15", noe som gir mer plass og rom for ytelse og kapasitet.

 

Ettersom macbookpro13" er mindre, så krever den mindre komponenter som dog koster det lille ekstra. Samt den kan installeres med 500gig disk som man enten kjøper hos apple eller hos div nettbutikker til en billigere penge.

 

Det som ikke trekker meg til den du linka til er dens mangel av OSX og Aluminium/robusthet. Tror jeg gir meg her, ingen vits og diskutere med win/linux guys ettersom det ender opp med minuttersvis med sitering osv. Jeg er nok med i klubben, I'm a Mac so why bother..

 

 

Clony signing out...

Endret av clony3k
Lenke til kommentar

Oppløsningen kan være god selv om kontrasten og fargegjengivelsen er dårlig. Jeg sa aldri at skjermen i seg selv er dårlig.

 

Batterilevetiden er også hentet fra Notebookcheck. (se vedlagt bilde)

 

Dere som snakker om god batterilevetid på mac; jeg skal være ganske økonomisk på bruken før jeg kommer over 3 timer på min Pro.

 

Jeg kan ikke si annet enn at på Min Macbook Pro 13 (mid 2009) så får jeg greit 8 timer når jeg sitter på toget, surfer litt på nettet og skriver rapport i TexShop..

batterilevetid.tiff

Lenke til kommentar

Enda mer quoting fra folk som sier det motsatte. :)

 

God prosessor- og spillytelse (mye for pengene), relativt liten og lett, god skjerm, anstendig tastatur og pekeplate, ok batterilevetid. - Teknofil

 

Multicom serverer uvanlig mye ytelse for pengene ... Kombinasjonen LED-baklys, DDR3-minne og et kraftig Radeon-skjermkort gjør at maskinen skiller seg litt ut fra konkurrentene ... Fargene tydelige og gode, og kontrastnivået nokså bra. Sorte nyanser kommer ganske godt frem, og den horisontale innsynsvinkelen er svært bra ... Compal KHLB2 troner ganske klart på toppen i spill og grafikktester ... Batteritiden er også ganske imponerende. - Hardware
Lenke til kommentar
Enda mer quoting fra folk som sier det motsatte. :)

 

God prosessor- og spillytelse (mye for pengene), relativt liten og lett, god skjerm, anstendig tastatur og pekeplate, ok batterilevetid. - Teknofil

 

Multicom serverer uvanlig mye ytelse for pengene ... Kombinasjonen LED-baklys, DDR3-minne og et kraftig Radeon-skjermkort gjør at maskinen skiller seg litt ut fra konkurrentene ... Fargene tydelige og gode, og kontrastnivået nokså bra. Sorte nyanser kommer ganske godt frem, og den horisontale innsynsvinkelen er svært bra ... Compal KHLB2 troner ganske klart på toppen i spill og grafikktester ... Batteritiden er også ganske imponerende. - Hardware

 

Prøvde å finne test av KHLB2 her på Hardware men fant det ikke, men søkte igjen og da fant jeg den. Også de oppgir en batterilevetid på maks 4 timer. Dette er ganske greit for en laptop, men fortsatt langt unna Macbook Pro standaren.

 

Som det ble nevnt tidligere her er Macbook Pro 13 en 13" og det er også det jeg er ute etter (Synes 15" er for stort).

 

Nå skal det også sies at KHLB2 kan, som nevnt, konfigueres og kontrasten på skjermen osv avhenger av skjermen man velger, så mulig LED-skjermen er vesentlig bedre enn LG LCD skjermen de også tilbyr..

 

Konkluasjonen er dog forsatt at for samme pris får jeg en 13" Macbook som er vesentlig bedre egnet for mitt bruk, hvor jeg er avhengig av svært god batterilevetid.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke noe imot at Mac er bra, men det jeg sier er at det er fullt mulig å få en god PC som kan måle seg opp mot Mac uten å koste noe mer. Jeg sier at Mac ikke er guden av datamaskinene slik noen skal ha det til.

 

Vedder på at hver PC-produsent er i stand til å lage en minimalistisk laptop med alu-finish, godt batteri og smarte kabelløsninger uten at det skal koste mer og ha halvparten av ytelsen.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke noe imot at Mac er bra, men det jeg sier er at det er fullt mulig å få en god PC som kan måle seg opp mot Mac uten å koste noe mer. Jeg sier at Mac ikke er guden av datamaskinene slik noen skal ha det til.

 

Vedder på at hver PC-produsent er i stand til å lage en minimalistisk laptop med alu-finish, godt batteri og smarte kabelløsninger uten at det skal koste mer og ha halvparten av ytelsen.

 

Skal ikke motsi deg, men ja.. Jeg tør likevel påstå at det ikke er noen annen 13" laptop som er i nærheten av samme batterilevetid og ytelse. Hvorvidt PC-Produsentene er i stand til å lage dette skal jeg ikke uttale meg om, men jeg ser ikke noen nylige eksempler på at de har gjort det.

 

Når det er sagt, så vil jeg absolutt ikke påstå at Macbook'ene er guden av datamaskiner. Jeg synes eksempelvis det er håpløst å benytte håpløse MiniDisplay Port fremfor feks HDMI.

 

Poenget mitt i utgangspunktet var bare å vise at Macbook'en er noe mer en bare dyr pynt. De er ikke dyrere enn tilsvarende PC'er, dog dette alltid blir hevdet fra Jeg-Hater-Mac gjengen..

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...