Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner på ny skole?


Gjest Usosial gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Usosial gutt

Vel, for å si det på en annen måte, så er jeg annerledes enn de fleste, jeg har faktisk ingenting å tape nå. Men hvordan kaller man seg ''kul'' når man har 4-klasselekser i 9'endeklasse (det er også en grunn for at jeg skal slutte)

PS: Nå begynner alle å prøve å forhindre meg i å slutte (negativ, ikke positivt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Usosial gutt
Det er jo ikke de som bestemmer om du skal flytte eller ikke. Det kan umulig bli værre enn den forrige skolen slik du beskriver det. Ta det rolig og vær litt laidback så går det nok fint. :)

Foreldre og lærere forstår ikke helt hva grunnen er for at jeg vil bytte skole, de er litt ''hemma'' som ikke forstår det. Uansett så er jeg veldig frekk, uansett positivt eller negativt ment. Idag på min (snart tidligere skole) så sa jeg komplimenter til de fleste, tilbakemeldingen var ett surt fjes, og støtende ord tilbake!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Usosial gutt

OPPDATERING:

Har funnet ut at lærernes forventninger til at jeg skal bytte skole er ''bare'' å forandre oppførselen min. Men det er ikke enkelt. Hvordan blir man en bedre person, og hvordan skal jeg være ''snill'' med folk som ikke er snille mot meg, og itillegg ikke mene det?

Lenke til kommentar
OPPDATERING:

Har funnet ut at lærernes forventninger til at jeg skal bytte skole er ''bare'' å forandre oppførselen min. Men det er ikke enkelt. Hvordan blir man en bedre person, og hvordan skal jeg være ''snill'' med folk som ikke er snille mot meg, og itillegg ikke mene det?

Har du forklart hun at folk ikke er snille mot deg da? Hvis hun ikke tror på dette kan du be hun ryke og reise, og så bytter du skole. :) På en ny skole er det hvertfall ingen som har grunn til å være slem mot deg, og så lenge du kommer inn med en positiv innstiling bør det gå fint.
Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt
OPPDATERING:

Har funnet ut at lærernes forventninger til at jeg skal bytte skole er ''bare'' å forandre oppførselen min. Men det er ikke enkelt. Hvordan blir man en bedre person, og hvordan skal jeg være ''snill'' med folk som ikke er snille mot meg, og itillegg ikke mene det?

Har du forklart hun at folk ikke er snille mot deg da? Hvis hun ikke tror på dette kan du be hun ryke og reise, og så bytter du skole. :) På en ny skole er det hvertfall ingen som har grunn til å være slem mot deg, og så lenge du kommer inn med en positiv innstiling bør det gå fint.

Akkurat det jeg sier, til Pappa, Mamma, Lærer og ''ass. lærer''. Jeg sier at dem ikke er snille mot meg, mens de bare unskylder med at det er mobbere på andre skoler også, her er hva jeg f.eks har sagt:

 

''De mobber meg''

- ''Ja? Og? Det er mobbere på alle skoler''.

 

Skjønnerdu? Kommer ingensteds?

Lenke til kommentar

Eg har hatt det same problemet på ein måte. Eg er ikkje så flink til å sosialisere meg i utgangspunktet, og når eg då bytta skule har eg nesten ikkje snakka med andre før no, i frykt for å drite meg ut/ikkje bli godtatt.

 

Om skulen din ikkje gidder å høyre på deg om at du blir mobba, gjer dei faktisk eit lovbrot. Sidan ikkje læraren din høyrer på deg, bør du sende eit brev til rektoren ved skulen og se om vedkommande gjer noko meir. Si at du blir utstøtt og at du berre får negative inntrykk av klassen, og at dette forstyrrer læringa di. Fortel at du ikkje har nokon vennar, berre mobbare. Du kan då avslutte brevet med å si at du dermed ønskjer og ser det som høgast nødvendig å bytte skule. Eg trur du kan forvente ein del mer respons i så fall. Om foreldra dine nektar deg å bytte skule bør du prøve å overbevise dei eller i verste fall gå til barnevernet og spørre dei om hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt
Eg har hatt det same problemet på ein måte. Eg er ikkje så flink til å sosialisere meg i utgangspunktet, og når eg då bytta skule har eg nesten ikkje snakka med andre før no, i frykt for å drite meg ut/ikkje bli godtatt.

 

Om skulen din ikkje gidder å høyre på deg om at du blir mobba, gjer dei faktisk eit lovbrot. Sidan ikkje læraren din høyrer på deg, bør du sende eit brev til rektoren ved skulen og se om vedkommande gjer noko meir. Si at du blir utstøtt og at du berre får negative inntrykk av klassen, og at dette forstyrrer læringa di. Fortel at du ikkje har nokon vennar, berre mobbare. Du kan då avslutte brevet med å si at du dermed ønskjer og ser det som høgast nødvendig å bytte skule. Eg trur du kan forvente ein del mer respons i så fall. Om foreldra dine nektar deg å bytte skule bør du prøve å overbevise dei eller i verste fall gå til barnevernet og spørre dei om hjelp.

Har gjort alt det du sier, men får alltid det samme svaret; ''Det er mobbere på alle skoler, og du må forbedre oppførsel'n din også''.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

OPPDATERING:

Mamma, de to idiotiske lærerne og Pappa skal i møte med den skolen jeg ønsker å begynne på, men Mamma sier at hun liksom stiller opp for MEG, og da må hun vite hva hun skal si, og hvordan jeg trives. Jeg vet bare at jeg ikke trives der, det er ikke en fast ting som går hver dag, det er liksom i lengden at jeg ser hvor ille jeg har det. Så hva skal jeg be henne si for meg? Kan virke rart å si at man bare misstrives der man går nå. For det er ingen garanti at neste skole blir bedre.

Lenke til kommentar
OPPDATERING:

Mamma, de to idiotiske lærerne og Pappa skal i møte med den skolen jeg ønsker å begynne på, men Mamma sier at hun liksom stiller opp for MEG, og da må hun vite hva hun skal si, og hvordan jeg trives. Jeg vet bare at jeg ikke trives der, det er ikke en fast ting som går hver dag, det er liksom i lengden at jeg ser hvor ille jeg har det. Så hva skal jeg be henne si for meg? Kan virke rart å si at man bare misstrives der man går nå. For det er ingen garanti at neste skole blir bedre.

Si at du føler at du ikke har noen på din side, at ingen liker deg, du har ingen venner. Det kan ikke rektor overse.
Lenke til kommentar

Det gjør ikke så mye at du er drittsekk, av en eller annen kosmisk-ironisk grunn liker folk drittsekker. Jeg har prøvd både å være drittsekk, grei gutt og midt i mellom, og jeg har hatt mest suksess som drittsekk, med milevis av ledelse. Det er ikke rettferdig, men sånn er det.

 

Problemet ditt ligger i at du bryr deg alt for mye om hva andre synes om deg. Du gjemmer deg i hetta fordi du er redd for at andre skal le av deg? Hva gjør det da? La dem le, så gjør du som du vil, og sier noe som får dem til å gråte! Du kan si mye om drittsekker, men om du kan kontrollere følelsene til de rundt deg som det, så blir du fort veldig populær og nærmer deg toppen av den sosiale rangstigen med stormskritt.

 

Det hjelper ikke så mye om du skal ordne deg ordentlige venner, da er du nødt å godta at du må være grei med folk nå og da. Finn noen i klassen som oppfører seg omtrent som deg, så skal du se at det går an å ha venner selv om du er drittsekk.

 

Du må jobbe mye med selvtilliten din, der mangler du mye. Men husk: Det er de mest hjerteløse og de største jævlene som kommer seg noen vei i verden så du har overtaket allerede!

 

Edit: Jeg glemte å si at om du har problemer med å finne noe å prate om, som du sikkert har, så kan jeg gi noen pekepinner som vanligvis fungerer:

 

"Hun derre (insert en av de finestene jentene i klassen her) er litt søt a, syns du ikke?"

"Den læreren er lite teit da, er alle her sånn?"

"Den læreren er lite heit da! er alle her sånn?"

"hva er svaret på spørsmål x? Hvordan fant du ut det? Du er så smart, kan ikke du forklare litt?"

"Hvor lenge har du gått her da? Er det en grei skole?"

"hei jeg er x og er ny her, hvem er du og hva gjør deg interessant?"

" (eleven du prater med sitt navn her), hva er det for slags teit navn da?" - viktig å framstå som om du ikke mener det, så han skjønner at du spøker! Gjør en "real life ;D" når du sier det :p

 

Som du sikkert ser så er det mye du kan starte en samtale med, selv om du ikke har noen interesser tilfelles med folka i klassen. En ting kan du være sikker på da, alle guttene er interesserte i å prate om jentene, alle jentene er interesserte i å prate om guttene, alle på skolen er interessert i å rakke ned på de stygge lærerne, og å sikle etter de fine lærerne, alle er interessert i å klage på hvor mye lekser de får, og fremfor alt, alle er interessert i å prate om seg selv!

 

For å holde en samtale i gang kan det være smart å være litt britisk, ",syns du ikke?" ",eller hva sier du?" ",ikke sant?". Sett ved et lite spørsmål, der du spør om den andre personens meninger, på slutten av hver setning, så "tvinger" du dem til å svare.

 

Bare husk, selvironi er viktig. Du må ikke være for god til å spøke om deg selv. Gi komplimenter til dem du vil være venner med, rakk ned på dem du vil ha til sengs. Ikke overdriv! Ved å rakke ned på dem du vil ha til sengs så kan du senere gi dem et kompliment eller to, og få dem til å tro at du virkelig mener det. Dette er særlig viktig med jenter som ser bra ut, og som er vant med å bli komplimentert på måten hun tørker seg i rauva.

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar

Nå skal jeg være ærlig, ikke det at jeg pleier å være uærlig, men jeg sier som regel ikke negative ting.

 

Du er håpløs. Du skjønner ikke hva det vil si å være hyggelig, for ut ifra postene dine er du helt overbevist om at du er perfekt, og at alle rundt deg er dritsekker, vel, det er alltid to sider av en sak. Du klarer heller ikke bruke alt det mange fornuftige personer har sagt i denne tråden, og du skjønner ikke hoverpoengene.

Gi en mann en fisk og, han vil være mett resten av dagen. Lær en mann og fiske, og han vil være mett resten av livet.

Hva vi har gjort i denne tråden er å prøve å lære deg å "fiske", men du har ikke skjønt noen ting, og klarer INGEN TING selv. TROR DU!

Slik jeg ser det har du 2 valg, men før du kan velge må du innse at du gjør masse feil. HVER DAG! Og gjett hva! ALLE gjør feil hver dag. Kanskje det er en feil å skrive dette inlegget, men det tror jeg ikke. Du må slutte å skylde på andre, og lære å ta skylden selv, for sånne som mener at de er perfekte og at alle andre er idioter, DE ER IDIOTER!

 

Nå til valgene:

1. Gå til psykolog og snakk om alt. Men før det snakk ærlig og åpent til foreldrene dine, hvis de ikke skjønner deg, forklar en gang til. For all del, IKKE GÅ BORT, eller gjem deg i hetta di. Det er FEIL!

 

2. Få en åpenbaring.

 

MHV. Martin.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Dette skjedde på skolen en dag, den jeg går på nå:

 

Slem gutt: ''Hahahahahahahahahahaha'' (ler av meg uten grunn) (lærern ser på, men bryr seg ikke)

 

Jeg: *Jeg bryr meg ikke* (Slem gutt holder på å le av meg i 3 minutter, lærern bryr seg ikke.)

 

Slem gutt; kommer bort til meg (jeg sitter på pc'en) og lær og lær, lærern bryr seg ikke, igjen.

 

Slem gutt; skrur av pc'en. Jeg spør hvorfor, og han sier han strakk seg bare fordi han var sliten, OG LÆRERN TROR HAN!

 

Hva skal jeg gjøre i en slik situasjon? Hadde jeg reagert værre så hadde jeg blitt en del av krangelen. Hva ville dere gjort i en slik sitauasjon?

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt
Det gjør ikke så mye at du er drittsekk, av en eller annen kosmisk-ironisk grunn liker folk drittsekker. Jeg har prøvd både å være drittsekk, grei gutt og midt i mellom, og jeg har hatt mest suksess som drittsekk, med milevis av ledelse. Det er ikke rettferdig, men sånn er det.

 

Problemet ditt ligger i at du bryr deg alt for mye om hva andre synes om deg. Du gjemmer deg i hetta fordi du er redd for at andre skal le av deg? Hva gjør det da? La dem le, så gjør du som du vil, og sier noe som får dem til å gråte! Du kan si mye om drittsekker, men om du kan kontrollere følelsene til de rundt deg som det, så blir du fort veldig populær og nærmer deg toppen av den sosiale rangstigen med stormskritt.

 

Det hjelper ikke så mye om du skal ordne deg ordentlige venner, da er du nødt å godta at du må være grei med folk nå og da. Finn noen i klassen som oppfører seg omtrent som deg, så skal du se at det går an å ha venner selv om du er drittsekk.

 

Du må jobbe mye med selvtilliten din, der mangler du mye. Men husk: Det er de mest hjerteløse og de største jævlene som kommer seg noen vei i verden så du har overtaket allerede!

 

Edit: Jeg glemte å si at om du har problemer med å finne noe å prate om, som du sikkert har, så kan jeg gi noen pekepinner som vanligvis fungerer:

 

"Hun derre (insert en av de finestene jentene i klassen her) er litt søt a, syns du ikke?"

"Den læreren er lite teit da, er alle her sånn?"

"Den læreren er lite heit da! er alle her sånn?"

"hva er svaret på spørsmål x? Hvordan fant du ut det? Du er så smart, kan ikke du forklare litt?"

"Hvor lenge har du gått her da? Er det en grei skole?"

"hei jeg er x og er ny her, hvem er du og hva gjør deg interessant?"

" (eleven du prater med sitt navn her), hva er det for slags teit navn da?" - viktig å framstå som om du ikke mener det, så han skjønner at du spøker! Gjør en "real life ;D" når du sier det :p

 

Som du sikkert ser så er det mye du kan starte en samtale med, selv om du ikke har noen interesser tilfelles med folka i klassen. En ting kan du være sikker på da, alle guttene er interesserte i å prate om jentene, alle jentene er interesserte i å prate om guttene, alle på skolen er interessert i å rakke ned på de stygge lærerne, og å sikle etter de fine lærerne, alle er interessert i å klage på hvor mye lekser de får, og fremfor alt, alle er interessert i å prate om seg selv!

 

For å holde en samtale i gang kan det være smart å være litt britisk, ",syns du ikke?" ",eller hva sier du?" ",ikke sant?". Sett ved et lite spørsmål, der du spør om den andre personens meninger, på slutten av hver setning, så "tvinger" du dem til å svare.

 

Bare husk, selvironi er viktig. Du må ikke være for god til å spøke om deg selv. Gi komplimenter til dem du vil være venner med, rakk ned på dem du vil ha til sengs. Ikke overdriv! Ved å rakke ned på dem du vil ha til sengs så kan du senere gi dem et kompliment eller to, og få dem til å tro at du virkelig mener det. Dette er særlig viktig med jenter som ser bra ut, og som er vant med å bli komplimentert på måten hun tørker seg i rauva.

Du? Du bare ødlegger for meg, her. Jenter og folk liker slemme gutter? HVA?

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Greit, skal følge råda dere ga meg, skal holde dere oppdatert, tror det blir LITT etter NyttÅr jeg skal begynne, det er ikke så god tid når lærerne krever mye jeg skal vise!

Lenke til kommentar
Du? Du bare ødlegger for meg, her. Jenter og folk liker slemme gutter? HVA?

 

Synd men sant. Han kjipingen som lo av deg og slo av pc'n din er ikke alene, er han vel? Han har sikkert massevis av venner, og det er en grunn til det. Folk liker følelser, både gode og dårlige. Det er bedre å ha kjipe følelser en ingen følelser, og en slem kar som får folk til å føle seg dårlige vil samtidig få dem til å føle seg levende.

 

Selvfølgelig, det går fint an å gi folk gode følelser som drittsekk, men det er som oftest på andres bekostning.

 

Det er greit om du ikke tror meg, og det er vertfall greit om du ikke følger rådene mine, men jeg prater ut ifra min egen erfaring. Og da er det ingen tvil om at jeg vil anbefale å være frekk som fy, for det funker i større sosiale sammenhenger.

 

Som sagt så er det ikke en god måte å få seg gode varende venner på, da må du være vennlig. Du må uansett slutte å være sky, og ikke være redd for å ta igjen. Prat med folk! Sosialiser! Selv om du ikke aner hva som foregår rundt deg så er det bare å imitere dem rundt deg.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Det er en som på denne skolen jeg går på nå, som skjenner noen på den skolen jeg skal begynne på. Han sier han skal sende ut rykter om meg. Hvordan skal jeg få avfeid de? Dette kan bli en dårlig start.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...