Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner på ny skole?


Gjest Usosial gutt

Anbefalte innlegg

De kommer til å snakke om hvilken måte de på beste vis kan representere deg når du søker på den nye skolen viss de er sikre på at det er dette du vil.

 

Hvis du ikke har uttrykket st det er dette du brenner for godt nok er det også mulig at de blir å diskutere alternativer for hvilken linje du bør velge.

Mitt tips er at hvis du virkelig vil på denne skolen så uttrykk det veldig sterkt før foreldrene dine drar på møtet.

 

Si klart ifra om at det er den skole og linjen du vil gå, ingen annen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. det er u.skolen.

 

Kle deg akkurat som du selv vil så lenge du ikke prøver å se ut som han tøffe eller går rundt i alle regnbuens farger.

 

e: Og vær utadvendt. Det er viktig. Og ikke skulk når du nettopp har begynt, er en i klassen min (vgs) som nettopp begynte og har vært mye vekke og tror folk kaller hun "hun nye" pga det.

Endret av Filosofem
Lenke til kommentar

I så fall skal de sikkert bare snakke om hvordan de kan tilrettelegge undervisningen sånn at du engasjerer deg mer for skolen og lærer bedre. Å den dama fra PP-tjenesten har nok kun lest om karakterene dine å sånn før det møtet, tviler på at hun har "fulgt" deg opp i lengre tid annet en å sett på karakterer og sånn

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Har fått 2,9 og 2,7 i gjennomsnitts kvalitet. Er det bra for søknad til å begynne på skolen? F.eks.:

 

IKKE BRA: Grunnet det er, ja, dårlige karakterer

BRA: Grunnet at du kanskje vil få bedre undervisning på ny skole.

Hvem av de er riktig?

Kan noen svare meg ett ''endelig'' svar på OFF-TOPIC? Det er altså bare 4 dager til det møtet.

Lenke til kommentar

Hvis det er en offentlig ungdomsskole så er ikke karakterene et problem. Anbefaler deg forresten å arbeide mer så du får det gøyere når du er ferdig med u.skolen. Ikke tro at du er for dum til gode karakterer, jeg kjenner folk med nøtter til hjerne på bedre skoler enn meg. Om skolen har bedre lærere så vil det selvfølgelig hjelpe på, men det er uansett du som må pugge til prøvene.

 

e: mtp hvordan du skriver burde du få en del gratispoeng i Norsk, de fleste niendeklassinger skriver jo helt forferdelig.

Endret av Filosofem
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å kle deg kjempekult. Jeg pleier å ha på meg ei hverdagsskjorte, vanligvis kneppet opp, ei hvit T-skjorte, dongeribukse og røde sko.

Skjorte.jpg

FOL-Screenstars_p_white.jpg

g2146_levis_dongeribukse4_small.jpg

i187649421_7702_3.jpg

 

Jeg kler meg litt sært. Dette er ikke klær som er populære nå, det er få som kler seg som meg, men jeg føler meg bra i disse klærne, og det merker folk. Det viktigste er at du føler deg komfortabel i det du har på deg.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Så det å gå med Quicksilver klær osv. er ikke ok, det? Folk mobber meg om jeg kjøper kler på H&M osv.

PS. Mamma, Pappa osv vil ikke at jeg 'maser' om skolebytte, men vil gjerne fortelle at det er det beste for meg. Hvordan skal jeg kunne vise det?

Lenke til kommentar
Det lønner seg da på ingen måte å være som alle andre. for eksempel hvis dy snyes en i klassen din er kul, bør du da absolutt ikke prøve å være som han. da vil alle se det og du vil bli stemplet som wannabe.

 

Det man må gjøre er å være seg selv til en vær tid men tenke over hva man selv setter pris på. For eksempel setter du neppe pris på at noen andre ikke gidder å dusje eller skifte klær etter en gymtime, deretter dusjer og bytter du klær etter gymmen selv. Da vil du på mange områder bli mer som andre men alikavel være deg selv og ingen annen.

 

Edit: Hvis du prøver å være som andre vil du oppføre deg mekanisk og falsk til enhver situasjon og dermed kjøre enda lengere ut i grøfta.

 

Neida, på ingen måte. Alle retter seg etter alle andres normer og oppførsel, det ligger helt naturlig i menneskelig natur. Man må bare huske på å ikke skille seg ut, som i ditt wannabe-eksempel, da er han ikke som alle andre, men som han ene som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Så det å gå med Quicksilver klær osv. er ikke ok, det? Folk mobber meg om jeg kjøper kler på H&M osv.

PS. Mamma, Pappa osv vil ikke at jeg 'maser' om skolebytte, men vil gjerne fortelle at det er det beste for meg. Hvordan skal jeg kunne vise det?

 

Jeg aner ikke hva slags klær man får fra Quicksilver og H&M. Selv kjøper jeg vanligvis klær på Cubus eller New Wave.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Snart møtedagen! Snart! Hva skal jeg gjøre de siste dagene på min nåværende skole, da? Vil vise at jeg kan passe inn på en normal skole. Men lærerne på min nåværende skole har vært der så lenge at dem ser på oss som normale, noe vi ikke er, unntak av meg da.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Hva om det skjer på den nye skolen, at jeg skal dusje etter gymmen, som dere råder meg til, også driver folk og tar bilder av meg naken? Hvordan skal jeg, og ikke skal jeg reagere på det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...