Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner på ny skole?


Gjest Usosial gutt

Anbefalte innlegg

Det er da ingen som tar bilder av de andre i garderoben naken?? Ungdommsgutter er vel generelt noen av de største homofobene du møter i løpet av livet, aldri i verden om de tør å tå bilder av andre gutter naken eller lettkledd. Om noen gjør det så kaller du dem homo, så slutter de fort tipper jeg.

 

Som jeg sa, gjør som alle andre. Vær en sau, ikke en ulv, og ikke en leder. Om alle de andre dusjer i lag etter gym så gjør du det og. Om alle sammen sier at de er nazister i historietimene så er du enig. Om alle mobber en annen stakkar som deg når du kommer dit så gjør du det og.

 

Du vil sikkert gjøre mye du ikke er komfortabel med, og det vil vises. Heldigvis er det noe i det at øvelse gjør mester, og du vil bli komfortabel med alt det flaue og kjipe alle rundt deg gjør, med tid. Om et år eller to vil du være sosial og akseptert, akkurat som folk flest, og du vil ikke gjemme deg inni hetta bakerst i klasserommet.

 

Ikke hør på Lobbi, du har prøvd å være deg selv allerede, og det funket ikke. Du kan selvfølgelig prøve å forandre alle andre til å akseptere deg som den du er, men det er mye lettere å forandre deg selv.

 

Hva skal du gjøre om du blir mobbet på den nye skolen?

 

Du har to valg. Som mobbeoffer er det svært vanskelig å stoppe mobbingen, alene er det vanskelig, og med hjelp er det umulig. Om lærerne prøver å hjelpe deg så har du tapt allerede.

 

Valgene er som følger:

1. Stå opp for deg selv. Om de mobber deg for å være tykk, slank deg. Om de mobber deg for å være dum, les deg smart. Om de mobber deg for å være svak, sloss tilbake.

 

2. Finn et enda enklere mobbeoffer en deg, og få noen til å mobbe han\hun med deg. Mobbere mobber ikke mobbere. Om du klarer å få noen med deg i mobbingen er du en av dem, og mye mindre sannsynlig å bli mobbet igjen selv.

 

Uansett hva du gjør, ikke be lærere, foreldre, slektninger osv om hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er da ingen som tar bilder av de andre i garderoben naken?? Ungdommsgutter er vel generelt noen av de største homofobene du møter i løpet av livet, aldri i verden om de tør å tå bilder av andre gutter naken eller lettkledd. Om noen gjør det så kaller du dem homo, så slutter de fort tipper jeg.

 

Som jeg sa, gjør som alle andre. Vær en sau, ikke en ulv, og ikke en leder. Om alle de andre dusjer i lag etter gym så gjør du det og. Om alle sammen sier at de er nazister i historietimene så er du enig. Om alle mobber en annen stakkar som deg når du kommer dit så gjør du det og.

 

Du vil sikkert gjøre mye du ikke er komfortabel med, og det vil vises. Heldigvis er det noe i det at øvelse gjør mester, og du vil bli komfortabel med alt det flaue og kjipe alle rundt deg gjør, med tid. Om et år eller to vil du være sosial og akseptert, akkurat som folk flest, og du vil ikke gjemme deg inni hetta bakerst i klasserommet.

 

Ikke hør på Lobbi, du har prøvd å være deg selv allerede, og det funket ikke. Du kan selvfølgelig prøve å forandre alle andre til å akseptere deg som den du er, men det er mye lettere å forandre deg selv.

 

Hva skal du gjøre om du blir mobbet på den nye skolen?

 

Du har to valg. Som mobbeoffer er det svært vanskelig å stoppe mobbingen, alene er det vanskelig, og med hjelp er det umulig. Om lærerne prøver å hjelpe deg så har du tapt allerede.

 

Valgene er som følger:

1. Stå opp for deg selv. Om de mobber deg for å være tykk, slank deg. Om de mobber deg for å være dum, les deg smart. Om de mobber deg for å være svak, sloss tilbake.

 

2. Finn et enda enklere mobbeoffer en deg, og få noen til å mobbe han\hun med deg. Mobbere mobber ikke mobbere. Om du klarer å få noen med deg i mobbingen er du en av dem, og mye mindre sannsynlig å bli mobbet igjen selv.

 

Uansett hva du gjør, ikke be lærere, foreldre, slektninger osv om hjelp.

 

 

Det du må gjøre er å ikke høre på hva Hamnli sier, men er jo enig i det første han skrev, om noen tar bilder av deg i dusjen spørr du bare om de er homo.

 

Det har jo faktisk hent meg at noen har tatt bilder av meg naken i dusjen men dette var noen av vennene mine som skulle ta en spøk på meg, og jeg er den rette personen til å tåle en spøk.

 

Tror virkelig ikke du trenger å være redd for at noen du ikke kjenner tar bilder av deg i dusjen.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt
Det er da ingen som tar bilder av de andre i garderoben naken?? Ungdommsgutter er vel generelt noen av de største homofobene du møter i løpet av livet, aldri i verden om de tør å tå bilder av andre gutter naken eller lettkledd. Om noen gjør det så kaller du dem homo, så slutter de fort tipper jeg.

 

Som jeg sa, gjør som alle andre. Vær en sau, ikke en ulv, og ikke en leder. Om alle de andre dusjer i lag etter gym så gjør du det og. Om alle sammen sier at de er nazister i historietimene så er du enig. Om alle mobber en annen stakkar som deg når du kommer dit så gjør du det og.

 

Du vil sikkert gjøre mye du ikke er komfortabel med, og det vil vises. Heldigvis er det noe i det at øvelse gjør mester, og du vil bli komfortabel med alt det flaue og kjipe alle rundt deg gjør, med tid. Om et år eller to vil du være sosial og akseptert, akkurat som folk flest, og du vil ikke gjemme deg inni hetta bakerst i klasserommet.

 

Ikke hør på Lobbi, du har prøvd å være deg selv allerede, og det funket ikke. Du kan selvfølgelig prøve å forandre alle andre til å akseptere deg som den du er, men det er mye lettere å forandre deg selv.

 

Hva skal du gjøre om du blir mobbet på den nye skolen?

 

Du har to valg. Som mobbeoffer er det svært vanskelig å stoppe mobbingen, alene er det vanskelig, og med hjelp er det umulig. Om lærerne prøver å hjelpe deg så har du tapt allerede.

 

Valgene er som følger:

1. Stå opp for deg selv. Om de mobber deg for å være tykk, slank deg. Om de mobber deg for å være dum, les deg smart. Om de mobber deg for å være svak, sloss tilbake.

 

2. Finn et enda enklere mobbeoffer en deg, og få noen til å mobbe han\hun med deg. Mobbere mobber ikke mobbere. Om du klarer å få noen med deg i mobbingen er du en av dem, og mye mindre sannsynlig å bli mobbet igjen selv.

 

Uansett hva du gjør, ikke be lærere, foreldre, slektninger osv om hjelp.

 

 

Det du må gjøre er å ikke høre på hva Hamnli sier, men er jo enig i det første han skrev, om noen tar bilder av deg i dusjen spørr du bare om de er homo.

 

Det har jo faktisk hent meg at noen har tatt bilder av meg naken i dusjen men dette var noen av vennene mine som skulle ta en spøk på meg, og jeg er den rette personen til å tåle en spøk.

 

Tror virkelig ikke du trenger å være redd for at noen du ikke kjenner tar bilder av deg i dusjen.

 

Her i tråden sier folk: Vær deg selv

Her i tråden sier noen (fra mitt synspunkt) : Bli en annen (bli slem)

Og hva skal jeg gjøre hvis jeg blir mobbet på den nye skole? PS. Jeg er farget, stygg, flasser ekstremt mye osv. Er ett komblett mobbeoffer.

Lenke til kommentar

Hvis du oppfører deg som en idiot blir du kanskje "akseptert" lettere. Men hvis du da først prøver å bli kvitt de "vennene" du får av å mobbe andre vil du bli utstått fra de også. Dermed vil du få enda større problemer med å få ordentlige venner som er verdt å ta vare på når du måtte være lei av å plage og dytte andre. en annen til er at når du er ferdig på VGs å skal ut i arbeid vil ingen ha deg der fordi du vil bli en hjernevasket drittsekk.

 

Du må da vite om noen som er snille og på samme tid godt akseptert?

 

 

Ikke mobb eller sleng drit om andre. Det er det dummeste du gjør. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å bli en bølle, bare vær selektiv med hvilke sider av deg selv du viser. Til å begynne med vil du bare passe inn, så ikke vær unormal. Det er sikkert ingen som vil mobbe deg, det blir mindre mobbing desto eldre man blir. Det er mindre mobbing i 8. klasse enn det er på barneskolen, og det er enda mindre mobbing i 9. og 10. klasse igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt
Hei, jeg skal begynne på en ny skole snart, og jeg lurer på hvordan jeg får venner der, er ikke flink til så mye, og utseende betyr mye uansett om det er kjæreste eller venn(er) jeg skal få. Er ikke noe sosial.

Hvis jeg skulle gjort det på MIN måte som ny i klassen:

1. Jeg gjemmer meg bak lærern og titter frem litt når hun skal forklare at jeg er ny osv

2. Setter meg bakerst så ingen ser meg

3. Skjuler hodet mitt inni hetta når folk ser på meg

4. Når de andre går til friminutt og med andre venner som er like gamle, (B eller C), så bare står jeg der, uten noe å gjøre. Tør heller ikke gå ut i friminuttene, jeg kjenner ingen.

5. Er elendig på skolen, slem, ikke snill. Men heller ingen mobber. Kommer til å bare være ''stille'' i 5 dager før jeg tør ta intiativet til å KANSKJE si ''Hei'', deretter gjemmer jeg meg i hetta fordi jeg er redd for om de skal le ellerno

 

Vet dette er gal måte å gå fram på. Men kan noen hjelpe meg å si hva jeg bør gjøre på de:

1

2

3

4

5

Trenger veldig hjelp, MvH: Usosial gutt

 

Nå er det noen forandringer fra OFF-TOPIC:

1. Jeg gjemmer meg ikke, jeg går inn i klasserommet med full selvtillit og hevet hodet.

2. Setter meg der lærern ber meg sitte

3. Smiler tilbake hvis noen ser på meg

4. /fortsatt ett problem/

5. Er snill, nå, men blir mobba, ( /fortsatt ett problem/ )

Lenke til kommentar

Mye mulig du ikke har noen å snakke veldig mye med den første dagen, men hvis noen snakker til deg bør du da snakke med dem og få nye venner. På de aller fleste skoler er elever interesert i nye klasse kompiser :p. Du må bare gripe sjansen å snakke med dem. Hvis du vet hvor skolen er kan du jo alltids ellers gå å se om det er noen butikk du kan dra på i friminuttene da har du hverfall noe å gjøre om du ikke har noen å snakke med.

 

4 solved?

 

Og 5?

 

Du vil da ikke bli mobbet om du er selvsikker. Men personer som har vært mobbeoffer har ofte dårlig selvinsikt eller handlekraft. Prøv å se på deg selv som om du var en annen person :cool:

Lenke til kommentar

Veldig rar kombinasjon dette her. Du har veldig lav selvtillit og er redd for hva andre skal tro om deg, men hvis du skal være med i en diskusjon må du begynne å skjelle ut de du snakker med? Bare vær rolig, ikke tenk på absolutt alt du gjør og bare prøv å snakk om noe interessant uten å kalle andre for idioter. Det er helt sikkert en eller annen som kommer til å stille deg sprøsmål, bare svar ærlig og se om du kan bygge videre på noe dere begge har interesser av. F.eks om en spør deg om hvilket fotballag du heier på svarer du akkurat det du heier på, og med dette kan du fortsette snakkingen ved å fortelle om hvorfor du ble supporter av det laget og hvilken spiller du liker best eller lignende.

 

Det er ingen klassekamerater som kommer til å mobbe deg før de i det hele tatt vet noe om deg. Bare svar, vær rolig og ærlig uten å gå til angrep på noen, og du vil med ett være en del av "gjengen". No stress.

Lenke til kommentar

jeg har flyttet mye, fått ofte nye venner, nye kjærester.

men første gang jeg flytta. jeg dissa alle sammen det gjorde så jeg ble venn med alle gangstergutta i oslo.

alle hadde respekt for meg en tid.

jeg begynte og leke gærn mot de folka som eide skolen. jeg og noen av de i klassen banka dem, mange damer ble da plutselig interisert. jeg flyttet der etter og ha bod i 3 månder..

 

 

andre gang så var jeg hyggelig og prøvde og leke sosial, hva har du og tape på det? ..

flikk flere ordentlige venner som var verdt og huske på..

Lenke til kommentar
jeg har flyttet mye, fått ofte nye venner, nye kjærester.

men første gang jeg flytta. jeg dissa alle sammen det gjorde så jeg ble venn med alle gangstergutta i oslo.

alle hadde respekt for meg en tid.

jeg begynte og leke gærn mot de folka som eide skolen. jeg og noen av de i klassen banka dem, mange damer ble da plutselig interisert. jeg flyttet der etter og ha bod i 3 månder..

 

 

andre gang så var jeg hyggelig og prøvde og leke sosial, hva har du og tape på det? ..

flikk flere ordentlige venner som var verdt og huske på..

 

der ser du TS, vær vennlig og ærlig å få venner som er verdt noe, eller vær stor i kjeften å få venner som liker deg kun så lenge du pusher andre

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

PS. Litt om meg:

Ansikt: Rundt (mobbeoffer) Lite (mobbeoffer) Forskjellig størrelse på nesebor (mobbeoffer)

Klær: Billigst og kjedeligst mulig (mobbeoffer)

Hvordan forandrer jeg meg? Være meg selv på en unormal skole, der bare JEG er normal er ikke enkelt heller.

Lenke til kommentar
(...)

 

Nå har jeg bare lest førsteposten og sistesida så jeg tar forbehold om noe av dette er nevnt eller skrinlagt tidligere.

 

Folk sier du skal være deg selv. Klisje numero uno... og den funker ALDRI. Hvorfor ikke? Nå skal jeg fortelle om Karl. Karl turte ingenting. Han fikk vondt i magen når læreren spurte ham om noe og han satt alltid alene i klasserommet i friminuttene og spiste. Mange hadde sagt at han måtte være seg selv, og dermed ville ting ordne seg. Men hva FAEN betyr det å være seg selv? Karl hadde ingen begrep om det. Han hadde aldri følt seg på topp av noen ting. Hvis du da ser bort fra at han var antagelig verdensmester i pc-spillene sine, men igjen, det understreket jo bare hvilken taper han var - ikke sant? Så Karl begynner å lete etter "være-seg-selv"-gralen. Han bemerker seg hvordan de kule gutta kler og ter seg, og sier til seg selv, sånn må det være å være seg selv. De er jo glade og har venner og kjærester, så de må jo være seg selv.

 

Herfra er det to mulige veier. Ett: Karl prøver å være som de kule folka. (les: ikke seg selv) Han kler seg litt opp og prøver å si noe høyt i klassen. Meeen, nei. Bak ham kaster en gutt papir på ham i det han snakker, og dette bryter ned hele gnisten. Två: Karl tør aldri gjøre noe som helst. Han er fanget i seg selv, som understreker hans posisjon som en taper. Han blir sittende med illusjonen at det er dette som er hans "være-seg-selv".

 

Dette var selvfølgelig satt på spissen, og dekker ikke alle såkalte "kompliserte" sosiale situasjoner, men gjør nytten som illustrasjon.

 

Såh, breaking news: Når noen sier du skal være deg selv, betyr det at du skal være den du VIL være! Hva betyr det? Jo, det betyr at alle her i verden kan velge hvem de skal være, eller rettelse: Alle har fått utdelt en kropp med tilhørende sinn, og alle kan bruke sinnet sitt eller sjelen eller Gud eller whatever man kaller det, på den måten man selv bestemmer. Adolf hadde sin måte, Cæsar sin, Gandhi sin, Jim Morrison og Marqi de Sade sin. Man kan velge å være det beste av seg selv. DU SKAL VÆRE DITT BESTE SELV!

 

Begynn i dag. Begynn NÅ. Vær ditt beste selv. Tøm harddisken for gammel dritt og fyll det til randen med eksotisk og velsmakende impulser! Hva du legger i å være ditt beste selv kan bare du vite. Om du ikke vet det ennå får du ta en sjelegransking, lære deg selv å kjenne og deretter utvikle deg i den retning du føler du vil.

 

Nok hjernføde for nå. Jeg skal gi ikke gi deg sympati, da det å komme seg opp av gjørma er noe man må gjøre uten sympati. Hjelp er fint, men sympati er ikke hjelp. Så, ja, jeg vet at norsk skole (skole forøvrig) spiser folk til brunsj. Og at i en slik alder betyr det for mange sosialt selvmord det å skille seg ut. Og at dette ikke gir de beste utgangspunkter for å finne seg selv og få en edre tilværelse. Men hva har du å tape?

 

Det finnes ingen god guide der ute om hvordan man skal overleve sosialt. Men noen hint går det an å ta med seg.

Ikke vær redd for den du er. Stå rakt, se folk i øynene, og brenn hettegenserne dine.

Plei deg selv. Vær frisk og sunn og tren, men gjør det for din egen del. IKKE for andres.

Finn motivasjonsfaktorer som kan hjelpe deg når du sitter i gjørme til halsen og drikker kald kaffe.

Og det vanskeligste rådet av alle, som det er for mange umulig å tro på:

 

Hva andre mener om deg, er knekkende likegyldig.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

2 Dager igjen til møtet! Trenger fortsatt hjelp på 4 & 5 feltene fra OFF-TOPIC. Itilleg så var det en her som sa at jeg ikke skulle drepe spenningen med en gang, men å vise at jeg er en kul fyr, fordi det er du, elns sa han. Det jeg tenker her er at, er du en kul fyr med en gang, det er det ikke noe mere spenning? Er du mere mystisk, sjenert, da vil de andre være mere spent på hvem du er?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...