Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner på ny skole?


Gjest Usosial gutt

Anbefalte innlegg

Det er helt greit å være nerd, men som du kanskje har erfart allerede vil det lønne seg å skjule det.

 

Om han virkelig vil spre rykter om deg blir det vanskelig å stoppe han. Enda bedre er at rykter er tilnærmet umulig å stoppe når de først er i gang. Beste muligheten du har må være å finne kompisen hans og gjøre dem til uvenner. Ellers må du bare godta at han sprer rykter om deg.

 

Du kan selvfølgelig prate med han, bestikke han, true han, uansett, men om han ikke liker deg så blir det vanskelig å snakke han ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Usosial gutt
Det er en som på denne skolen jeg går på nå, som skjenner noen på den skolen jeg skal begynne på. Han sier han skal sende ut rykter om meg. Hvordan skal jeg få avfeid de? Dette kan bli en dårlig start.

 

Benekt alt sammen, men ikke gi dem mer oppmerksomhet enn nødvendig.

Men tenk om noe er sant, og noe ikke er sant, skal jeg si, ''ja det er sant'' og, ''nei, dèt er ikke sant'' osv? PS. snart starter det møtet, sier dem på skolen jeg vil begynne på at det er aktuellt så blir det flere møter, sier dem at det ikke er aktuellt så blir det ikke flere møter, synd at jeg skal ha med den værste lærern på den nåværende skolen på møtet, det er bestemt :( ønsk meg lykke til, det er faktisk nå eller aldri :(

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

3. Er da møtet er, en fra PP-tjenesten kommer til den nye skolen jeg vil begynne på, mor og far, og selvfølgelig den verste lærern fra min nåværende skole er valgt til å bli med meg, pluss rektor fra den skolen jeg går på nå

PP-tjenestedamen = Skal fortelle om meg og min utvikling (hun har fult med meg lenge uten at jeg har vist det).

Mor og Far = Fortelle om meg, og om hvorfor jeg bør slutte på den jeg bør slutte på, og hvorfor jeg bør begynne akkurat ''der'' jeg vil begynne.

Lærern = Fortelle hvordan jeg gjør det på skolen (HER ER PROBLEMET; Uheldigvis så ser han bare negative sider av meg! Hvordan skal jeg få han til å se de positive jeg har også?

Lenke til kommentar

Du har kort tid på deg, men selv om du ikke er faglig sterk må du vise læreren din at du prøver hardt å bli bedre. Hvis han ikke vil se det, er det ikke noe mer du kan gjøre. Men avgjørelsen blir ikke lagt på hans synspunkt alene. PP-tjenesten er opptatt av hva som er det beste for deg, så hvis du viser at du kan takle den nye skolen og at det er dette du ønsker, vil det nok gå fint.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Da jeg kom hjem idag så fikk jeg klager av stemoren min om at jeg hadde en alt for barnslig klesstil og frisyre, og at ungdommer da vil mobbe meg. Men jeg føler meg normal med den barnslige klesstilen og frisyren? Eller er det bare blitt en uvane fordi jeg har gått så mange går på ''unormal'' skole, at jeg ikke vet hva ''vanlige'' folk gjør og går i?

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Få dager igjen til møtet. Det er etter skolen. Så jeg er alene hjemme. Gleder meg, men gruer meg også til å få svaret når de kommer hjem igjen. Lærern min sier at; ''Det blir ihvertfall ikke før 10'ende klasse''. Mens Mamma, Pappa, og PP-Tjenesten ønsker det litt etter nyttår., Hvem tror du ''vinner''? Wish me good look.

Lenke til kommentar
Da jeg kom hjem idag så fikk jeg klager av stemoren min om at jeg hadde en alt for barnslig klesstil og frisyre, og at ungdommer da vil mobbe meg. Men jeg føler meg normal med den barnslige klesstilen og frisyren? Eller er det bare blitt en uvane fordi jeg har gått så mange går på ''unormal'' skole, at jeg ikke vet hva ''vanlige'' folk gjør og går i?

 

Det har da ingenting å si hva du går i bare du er fornøyd med det selv. Personelig har jeg gått i pysjamas på skolen uten at det var noe spesielt som fåregikk uten at jeg ble mobbet for det.

 

På den andre siden, hvis du føler deg ukomfortabel i klærne dine vil det vises og folk kan komme til å bemerke det.

Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt

Er ikke noe god førsteintrykk og gå udusjet med ''mine'' kler/kleststil, osv. Men jeg er bare 14 år. Den stilen jeg går i nå osv. begynner å bli en mere ''uvane''. Men igjen; Lærern vil vite hvordan jeg er i timene, og lærern min jeg har nå, er bare negativ. Er en 50/50 sjanse tror jeg. PS. Vet dere hva de snakker om i slike møter?

Lenke til kommentar

Det lønner seg da på ingen måte å være som alle andre. for eksempel hvis dy snyes en i klassen din er kul, bør du da absolutt ikke prøve å være som han. da vil alle se det og du vil bli stemplet som wannabe.

 

Det man må gjøre er å være seg selv til en vær tid men tenke over hva man selv setter pris på. For eksempel setter du neppe pris på at noen andre ikke gidder å dusje eller skifte klær etter en gymtime, deretter dusjer og bytter du klær etter gymmen selv. Da vil du på mange områder bli mer som andre men alikavel være deg selv og ingen annen.

 

Edit: Hvis du prøver å være som andre vil du oppføre deg mekanisk og falsk til enhver situasjon og dermed kjøre enda lengere ut i grøfta.

Endret av Lobbi
Lenke til kommentar
Gjest Usosial gutt
Hvordan møter?

 

Lærern min, mamma, pappa, PP-Tjenesten og rektor på den skolen jeg ønsker å begynne på skal diskutere om det er mulig. Les tråd 6-7 så finner du mer info.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...