gogg2 Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Var i butikk i dag og de sa at samtlige i sentrum av Oslo som har testet inneantenne har kommet tilbake uten å få inn noen kanaler godt nok. Noen som vet om det motsatte? Er det virkelig ikke mulig å få inn RiksTV med inneantenne i vinduet?
sedsberg Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Vil tippe du må ha nærmest fri sikt til senderen i så fall.
gogg2 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Skrevet 9. oktober 2009 Vil tippe du må ha nærmest fri sikt til senderen i så fall. Vil helst høre om noen vet. Tippe kan jeg gjøre selv
sedsberg Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Det var en kvalifisert gjetning ut i fra tidligere forsøk med inne-antenner. Men om du vil få det inn hos deg er det nok bare én måte å finne ut 100% sikkert. Prøv selv.
lordmyrland Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 I Oslo-sentrum med alle bygninger og andre ting som rager høyt i været, er det veldig vanskelig å få inn noe med bordantenne (dette gjaldt før med analoge sendinger og nå med digitale). Fri sikt trenger heller ikke være noen garanti for at man får inn noe som helst. Bygninger og annen ifrastruktur "bryter" av signalene og sender dem i hytt og pine (noen mener (eller mente i hvert fall) at dette ikke gjelder i like stor grad for digitale bakkesignaler som for analoge, men min erfaring er at dette er samme greia for begge deler). Så kort sagt, Oslo-by er generelt ikke enget terreng for bordantenne.
gogg2 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Skrevet 9. oktober 2009 Hvordan er det da med NRK lisens. Må man fortsatt betale det når man ikke er i stand til å motta signalene? RiksTV virker jo som en stor scam? Økokrim burde vært på saken.
lordmyrland Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Som jeg var inne på i sted så har bakkebundet-nett aldri vært noe alternativ i sentrums-oslo (i hvert fall ikke før plassen ble sånn passe urbanisert). Så tror ikke akkurat dette er grunnlaget å dra Riks-tv til retten.
gogg2 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Skrevet 9. oktober 2009 Som jeg var inne på i sted så har bakkebundet-nett aldri vært noe alternativ i sentrums-oslo (i hvert fall ikke før plassen ble sånn passe urbanisert). Så tror ikke akkurat dette er grunnlaget å dra Riks-tv til retten. Hva mener du? Det er jo hevet over enhver tvil at RiksTV er en fiasko? Hadde man f.eks. satset på IPTv ville jo dette gitt forbrukeren mer for pengene.
lordmyrland Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Det jeg mener og det jeg vel sa ganske tydelig, var at bakkenett uansett ikke skapt for områder med høye hus (og fjell), at man kanskje kunne satset på noe annet er en annen sak... Uansett så har vel de fleste i tett-bygde strøk tilgang på kabel. Men nå begyner vel tråden uansett å skli ganske langt ut av topic, tror jeg. Så det er jo bare å starte en ny tråd for dem som vil saksøke Rikst-tv.
Mr D Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Var i butikk i dag og de sa at samtlige i sentrum av Oslo som har testet inneantenne har kommet tilbake uten å få inn noen kanaler godt nok. Noen som vet om det motsatte? Er det virkelig ikke mulig å få inn RiksTV med inneantenne i vinduet? Som andre sier så kan det være vanskelig og det spørs hvor du er. F.eks så vil det med ca 99,5% sansynlighet ikke fungere i første etasje i Storgata, mens det etter all sansynlighet vil funke flott opp i etasjene i Postgirobygget. Vær oppmerksom på at det er stor forskjell på bordantenner! Men som andre også har sagt; eneste sikre svaret på spørsmålet er å prøve selv.
Mr D Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Vil tippe du må ha nærmest fri sikt til senderen i så fall. Ikke nødvendigvis... Reflektert signaler fra et stort bygg kan også gi et godt resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå