Gå til innhold

Norge nok en gang kåret til det beste landet å bo i. Er det berettiget?


Anbefalte innlegg

Du bruker utrykket "politisk korrekthet" hyppig. Hva mener du egentlig? Er det å bry seg om menneskerettigheter og slikt?

Jeg har prøvd å bryte litt den politiske korrektheten på forumet her, og det ser ut som det har funket eller så var det bra fra før av. Det handler om å tørre å si hva du mener, det handler om å bruke rasjonel tankegang istedenfor at alt skal være så snilt. F.eks. jeg skrev et emne hvor jeg spurt om man ønsket å øke inntektforskjellene. Jeg kunne sikkert ha skrevet det på en snillere måte, men jeg ser ærlig talt ikke hvorfor. Allikavel, mange av de som ikke var aktive i politikkdelen trodde jeg var slem, og hvordan i all verden kan jeg mene noe sånt.

 

Det er at visse meninger er nesten ikke lov å si. Dette inkluderer

1. Ikke hate Israel

2. Å mene at inntektforskjellene er for små, at utdanning teller for lite. Det verste er at inntektforskjeller har klart å få seg navnet "fattigdom". Selv i Høyre er det mange som også ønsker et egalitert samfunn, istedenfor et samfunn hvor man har like muligheter.

3. Å faktisk mene at noe som virker solidarisk faktisk ikke hjelper.

4. Å ikke alltid snakke om at vi må hjelpe "asylsøkere fra krigspregete land", men se på hva som er rettferdig. Hva som er de positive og de negative delene.

5. Å ikke støtte likelønn

6. Å være imot fri abort

7. Å ikke tro på evolusjon

8. Å ikke være for homofil adopsjon.

(Jeg støtter ikke alle sakene, spesielt de siste men de er viktig å ta med.)

 

 

At man må virke som frytklig solidarisk hele tiden. Hvorfor kan man ikke heller kunne snakke om hva som er rettferdig, og hva som kommer til å hjelpe? Rett og slett snilisme, hvor man legger vekk rasjonel tankegang, fordi man skal ikke være "slem".

 

Her har noen skrevet litt av mine tanker

BLÅBLOGGEREN VamPus, som egentlig heter Heidi Nordby Lunde, hadde ikke som utgangspunkt å utfordre mainstream-media da hun startet bloggen sin. Hun forteller at høyrefolk er like politisk korrekte som alle andre, på sin særegne måte:

 

- Folk på høyresida er vettskremte for å bli oppfattet som kalde, harde mennesker som ikke bryr seg om andre eller er rasister fordi man ikke er for kvotering av innvandrere. Der har sosialdemokratene vært flinke, de har klart å skape inntrykket av at dersom du ikke vil gi penger til en sak eller gruppe over statsbudsjettet, så er man automatisk imot dem, sier VamPus.

 

Nordby Lunde innrømmer at hun antakelig er like politisk korrekt som alle andre. Men hun går med å dele med oss den beste høyre-PKeren, for det er nemlig Terje Svabø:

 

- Han leder en tenketank på høyresida som er mer moderat enn Høyre. De uttaler seg ikke om innvandring av redsel for å bli oppfattet som rasister, de uttaler seg ikke om markedsløsninger eller privatisering av redsel for å bli oppfattet som kyniske og kalde. Og det virker som om verken Civita eller Høyre ikke tør si høyt at de har internasjonal kontakt med Republikanerne i USA, de vil heller samarbeide med Demokratene, fordi de går for å være snillere.

 

Lunde serverer også en definisjon:

 

- Politisk korrekt er å aldri stille spørsmål ved «de gode sakene» fordi man ikke vil bli oppfattet som slem.

http://74.125.77.132/search?q=cache:fL_Pou...lient=firefox-a

 

 

Meget godt sagt Camlon! Dobbelklapp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...