Gå til innhold

Norge nok en gang kåret til det beste landet å bo i. Er det berettiget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man får ikke et land som er bedre å leve i ved å stemme på de politikerne som uten hemninger bruker de skitneste metodene.

 

Nei det er riktig. Men desverre har arbeiderpartiet klart å hjernevaske folk slik at de har stemt disse politikerne inn i regjering gang på gang. Og det er nettopp fordi arbeiderpartiet helt uten hemninger bruker skitneste metodene.

Lenke til kommentar

Du er stolt av å være en borger av dette landet? Det er ikke jeg, tvert i mot. Vi er bare en gjeng sosialistiske idioter som falt over en slump med penger (Olje og gass) uten noen form for dyktighet. Se på Danmark, de har gjennom hardt arbeid bygget seg opp uten mye natur ressurser, skal du være stolt av noe med dette landet så vær stolt av at vi har en nabo som Danmark. Den største forskjellen mellom Danmark og Norge er egentlig valget med en regjeringen.. Danmark og store deler av resten av Europa har skjønt at de ikke har råd til å ha en sosialistisk regjering. Siden de er for bundet til tanken at "alle skal ha det heelt likt" når man får det til ender det alltid opp med at noen ikke bidrar, og de som faktisk jobber må betale inn aalt inn i skatt så de som ikke "klarer" de som ikke takler "stresset" kan slappe av.

 

 

Hvorfor flere folk klager i dette landet er utrolig, når vi har en så utrolig velferd. Jeg vil nesten si at velferden går for langt. Folk i dette landet klarer ikke å fatte at vi ikke har evig penger, vi kommer en gang til å gå konk hvis vi forsetter med et sånt pengeforbruk, vi bare bruker og bruker penger, bare se på det nye kulturbudsjettet vårt! Vi kaster inn penger over alt!! Vi må spare til når olje- og gass lagrene våre er tomme. Noe som dagens regjering ikke skjønner, noe som Norges folk ikke skjønner. De forsetter å stemme Sosialistisk.

 

Nå er det klart at 12.000 nye arbeidsplasser skal komme i staten.. Dette er jo tåpelig? Skjønner ikke godeste Stoltenberg regjeringen at det er de i privat sektor som skaper innteker? de som jobber i staten får jo lønn av lønnen til de fra privat..

 

Dette er tåpelig, stem borgelig!

Lenke til kommentar
http://www.prosperity.com/

 

Tja? Norge kommer på 5. plass i denne rankingen.

 

http://www.prosperity.com/rankings.aspx

Det finnes mange rankinger med fine navn, men som ikke er veldig gode. Denne er bedre enn HDI (den som sier vi er best i verden), men det skal heller ikke så mye til. Bare ved å se på rankingen kan du se at noe er galt. Singapore har tydligvis mye dårligere utdanningsystem enn Norge. De kom på 26-plass, mens norge kom på nummer 1. Selv om alle andre internasjonale undersøkelser viste at Singapore kom helt på topp, mens Norge klarte ikke en gang gjennomsnittet. I tilegg til at mange av de andre målenhetene er ikke veldig gode. F.eks. sikkerhet måles med antall asylsøkere.

 

Jeg tror egentlig man bør holde seg unna slike målinger av land. For det første er det forskjellig fra person til person hva som er viktig og for det andre er de fleste slike undersøkelser latterlig dårlige.

 

Jeg deler litt av synspunktene til thebull. Jeg er heller ikke veldig stolt av å være norsk, men jeg blir ikke her og syter. Jeg drar ut, og så kan nordmenn gjøre hva de vil med Norge. Jeg kan ihvertfall ikke bo i et land hvor jeg føler at min innsats er bortkastet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Du er stolt av å være en borger av dette landet? Det er ikke jeg, tvert i mot. Vi er bare en gjeng sosialistiske idioter som falt over en slump med penger (Olje og gass) uten noen form for dyktighet. Se på Danmark, de har gjennom hardt arbeid bygget seg opp uten mye natur ressurser, skal du være stolt av noe med dette landet så vær stolt av at vi har en nabo som Danmark. Den største forskjellen mellom Danmark og Norge er egentlig valget med en regjeringen.. Danmark og store deler av resten av Europa har skjønt at de ikke har råd til å ha en sosialistisk regjering. Siden de er for bundet til tanken at "alle skal ha det heelt likt" når man får det til ender det alltid opp med at noen ikke bidrar, og de som faktisk jobber må betale inn aalt inn i skatt så de som ikke "klarer" de som ikke takler "stresset" kan slappe av.

 

 

Hvorfor flere folk klager i dette landet er utrolig, når vi har en så utrolig velferd. Jeg vil nesten si at velferden går for langt. Folk i dette landet klarer ikke å fatte at vi ikke har evig penger, vi kommer en gang til å gå konk hvis vi forsetter med et sånt pengeforbruk, vi bare bruker og bruker penger, bare se på det nye kulturbudsjettet vårt! Vi kaster inn penger over alt!! Vi må spare til når olje- og gass lagrene våre er tomme. Noe som dagens regjering ikke skjønner, noe som Norges folk ikke skjønner. De forsetter å stemme Sosialistisk.

 

Nå er det klart at 12.000 nye arbeidsplasser skal komme i staten.. Dette er jo tåpelig? Skjønner ikke godeste Stoltenberg regjeringen at det er de i privat sektor som skaper innteker? de som jobber i staten får jo lønn av lønnen til de fra privat..

 

Dette er tåpelig, stem borgelig!

 

 

De rødgrønne er sosialdemokratiske ikke sosialistiske, sjekk fakta før du uttaler deg. Vi ønsker ikke at alle skal være helt like nei, igjen har du ikke PEILLING på hva du snakker om.

Det kom 12000 nye statlig arbeidsplasser ja, samtidig kom det flere hundretusen i privat sektor.

Lenke til kommentar
Du er stolt av å være en borger av dette landet? Det er ikke jeg, tvert i mot. Vi er bare en gjeng sosialistiske idioter som falt over en slump med penger (Olje og gass) uten noen form for dyktighet. Se på Danmark, de har gjennom hardt arbeid bygget seg opp uten mye natur ressurser, skal du være stolt av noe med dette landet så vær stolt av at vi har en nabo som Danmark. Den største forskjellen mellom Danmark og Norge er egentlig valget med en regjeringen.. Danmark og store deler av resten av Europa har skjønt at de ikke har råd til å ha en sosialistisk regjering. Siden de er for bundet til tanken at "alle skal ha det heelt likt" når man får det til ender det alltid opp med at noen ikke bidrar, og de som faktisk jobber må betale inn aalt inn i skatt så de som ikke "klarer" de som ikke takler "stresset" kan slappe av.

 

 

Hvorfor flere folk klager i dette landet er utrolig, når vi har en så utrolig velferd. Jeg vil nesten si at velferden går for langt. Folk i dette landet klarer ikke å fatte at vi ikke har evig penger, vi kommer en gang til å gå konk hvis vi forsetter med et sånt pengeforbruk, vi bare bruker og bruker penger, bare se på det nye kulturbudsjettet vårt! Vi kaster inn penger over alt!! Vi må spare til når olje- og gass lagrene våre er tomme. Noe som dagens regjering ikke skjønner, noe som Norges folk ikke skjønner. De forsetter å stemme Sosialistisk.

 

Nå er det klart at 12.000 nye arbeidsplasser skal komme i staten.. Dette er jo tåpelig? Skjønner ikke godeste Stoltenberg regjeringen at det er de i privat sektor som skaper innteker? de som jobber i staten får jo lønn av lønnen til de fra privat..

 

Dette er tåpelig, stem borgelig!

 

Morsomt da, at de nordiske landene Norge, Sverige, Danmark og Finland har en lang tradisjon og politisk historie med å være sosialdemokratisk orienterte. Eller "sosialisme", som du kaller det...

 

Alle disse landene topper lista over velstående og velfungerende land i verden, men bare ett av dem har olje. Hvordan forklarer du det?

Lenke til kommentar
Nå er det klart at 12.000 nye arbeidsplasser skal komme i staten.. Dette er jo tåpelig? Skjønner ikke godeste Stoltenberg regjeringen at det er de i privat sektor som skaper innteker? de som jobber i staten får jo lønn av lønnen til de fra privat..

 

 

Stoltenberg og gjengen hans vet nok hva de gjør. Men Stoltenberg har antakelig som mål å ødelegge norsk økonomi.

Lenke til kommentar
De rødgrønne er sosialdemokratiske ikke sosialistiske, sjekk fakta før du uttaler deg. Vi ønsker ikke at alle skal være helt like nei, igjen har du ikke PEILLING på hva du snakker om.

 

Ordet "sosialdemokrati" er noe de bruker for å tåkelegge det faktum at det er sosialisme det dreier seg om. For "sosialdemokratiet" er ikke annet en sosialisme light.

Ordet "demokrati" er jo ogsa sterkt misvisende, for de fleste vet jo at det er ikke noe demokrati i Norge.

 

Men med sv på lasset og all virkelig opposisjon nedkjempet, så går det også i full fart mot et mer totalitært sosialistisk samfunn.

 

Sosialisme er et begrep som spenner ganske vidt, fra nazisme/fascisme på ene siden til komunisme. Og at det såkalte "sosialdemokratiet" er sosialisme, er et faktum.

Men det er jo også ganske naturlig at ap ikke vil innrømme dette. De ønsker jo å svindle og bedra folket så lenge som mulig.

 

Og alle skal kanskje ikke være like, fordi noen er likere enn andre. Alle sosialistiske politikere tilhører jo "eliten" og skal herske over oss andre. Noen spesielle rikfolk, som feks Kjell Inge Røkke, er vel også utvalgt til å være "likere" enn oss andre.

 

Det kom 12000 nye statlig arbeidsplasser ja, samtidig kom det flere hundretusen i privat sektor.

 

Hvordan kan det komme "hundretusener" av arbeidsplasser i privat sektor, når arbeidsledigheten øker, og rundt hundre bedrifter går konkurs hver uke ??

 

Det er riktignok en viss nedgang i "arbeisledigheten" Men nedgangen i antallet helt ledige skyldes at flere har begynt på arbeidsmarkedstiltak, og dermeed ikke regnes som arbeidsledige, selv om de jo egentlig er det.

Lenke til kommentar

Rata? Hvorfor det er sånn er jo tydelig at de har en mer fornuft regjering, som har disponert inntektene til landet bedre, og ikke bare åpnet opp nye utgift poster i vilden sky.

 

Og ja Norden har vært mye styrt av sosialisme, hvorfor Danmark, Sverige og Finland har klart seg så bra uten olje er ganske utrolig, men det er rett og slett av de jobber for harde livet og har vært utrolig kreative og nyskapene. Danmark har hatt handel og landbruk mens Sverige har hatt bil produskjon. Og Finland kan jeg ikke uttale meg om siden jeg har null kunnskaper om det :p.

 

Når jeg sa at jeg var stolt av å være nabo med Danmark var ikke det ment som jeg var stolt siden de hadde vær styrt lenge av en borgerlig regjering (noe som de ikke er vært, de har vært lenge styrt sosialistisk) det er ikke derfor jeg "hyller" Danmark, men derimot evnen deres til å gjøre det så bra innen for handel og landbruk! Selv om jeg er en stoor fan av den nye regjeringen til Danmark og deres tiltak i landet.

 

Og ja, unnskyld jeg vet det er de "rødgrønne" men jeg kaller dem sosialister fordi de er mest preget av sosialisme.

Endret av thebull
Lenke til kommentar

Ja. Så griseflaks at de nordiske landene på svært mange punkter er de beste i verden, til tross for at vi har holdt på med dette sosialdemokratiske svineriet i så mange år, at det nå referes til som The Nordic Model i resten av verden.

 

Tenk så flaks, at vi her oppe i nord, til tross for at majoriteten her tydeligvis ikke har peiling på politikk, allikevel klarer å lage verdens beste land å bo i! Det er selvfølgelig de hardtarbeidene høyreorienterte som i det skjulte har gjort jobben for oss andre med sin utrolige nyskapning og kreativitet. Bokstavelig talt som Atlas, har de båret alle sosialdemokratene på sine skuldre opp igjennom tiden med sosialdemokrati i norden.

 

Ikke minst er det smertelig ironisk, at vi i de nordiske landene topper listene for frihet og økonomisk frihet på indeksene. Når vi alle vet at sosialdemokrati egentlig bare står for pur ondskap, og at populistisk pseudoliberalisme er den sanne, og eneste vei å gå. Tenk så bra vi kunne hatt det! Akk, ja...

 

post-82028-1256643346_thumb.jpg

 

Index_of_Economic_Freedom_2009.png

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Index_of_Economic_Freedom

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Just face it. Det er verdens beste land å bo uansett hvor mye vi syter å klager :)

Bare se hvordan det gikke med Norge i denne finansekrisen. Stål økonomi og stor trygghet. Vi har lov til å gjøre absolut hva vi vil inne for rimelighetens grenser da(norges lover) :p

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
Vi har lov til å gjøre absolut hva vi vil inne for rimelighetens grenser da(norges lover) :p

Ikke i mine øyne.

 

Hva jeg ser på som frihet, og hva du ser på som frihet kan være to totalt forskjellige ting.

Jeg kan trenge helt andre ting enn deg for å bli lykkelig.

Norge kan være verdens beste land å bo i for deg, men det trenger ikke nødvendighvis være det for meg. Folk er forskjellige og det må en utrolig avansert spørreundersøkelse for å egentlig kunne finne ut hvilket land som er best å bo i.

Jeg vet at Norge ikke er verdens beste land å bo i. Ivvertfall ikke for meg.

Lenke til kommentar

Norge er et forholdsvis bra land å bo i for mange, dvs for dem som har nok penger, for dem som ikke er syke og som har god helse, for dem som ikke er gamle og trenger hjelp, for sosialister og andre som passer inn i systemet og frivillig underkaster seg alle vedtak statlige myndigheter gjør for dem, for kriminelle, og for innvandrere som kun ønsker å snylte på den norske såkalte "velferdsstaten"

 

For disse gruppene er Norge et bra land å leve i. Men for alle andre så er Norge et totalitært sosialistisk helvete, riktignok et luksuriøst helvete for de fleste. Men like fullt et sosialistisk helvete.

 

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/10/politi...ngeriket-norge/

Lenke til kommentar
Da må jo alle sosialister være surpomper da, for de svartmaler jo alle som ikke er sosialister. Og ikke minst de såkalte "frepperne" Samt frp og deres politikk.

 

Det kalles vel svartmaling å kalle alle sosialister for surpomper også. Jeg kan være enig i at mange sosialister er veldig ensrettet, men det går begge veier. Det er mange på høyresiden som også kun kan se en sak fra en side.

Lenke til kommentar
Å spille fascisme-kortet mot sosialdemokratiske partier fungerer ikke. Det er en høyre-greie.

 

Fascisme er ikke noen "høyre-greie"

 

Det man forbinder med "høyresiden" er stor individuell frihet. Og det sier seg selv at et totalitært styre kan ikke oppstå i samfunn med en stor grad av individuell frihet.

 

Alle former for totalitært styre kan bare oppsta der vi har sterk statlig styring og regulering, altså en sterk stat, et såkalt "velferdssamfunn hvor staten regulerer borgernes liv, og dermed liten individuell frihet.

Og dette kommer med sosialismen,slik vi har i Norge i dag.

 

Det kan gå bra lenge med såkalt "sosialdemokrati" men dette er sosialisme light, og om det ikke blir stoppet av sterke motkrefter i samfunnet, så vil en slik sosialistisk stat vokse, og bli mer og mer totalitær. Det er det vi ser skje i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Dette er nok litt offtopic, men noen Australiere dro over til Norge for å sabotere sjangsene våres i denne kåringen.

Utrolig bra! Jeg liker humoren deres.

 

Uansett, Baltazar94 bor du i Norge, eller planlegger å flytte ut? Hadde jeg ment at Norge var et totalitært sosialistisk helvete, ville jeg flyttet på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...